Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Üdv. mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni az alábbi felvetés megoldásához: Adott a mellékelt rajz, amiben egy mechanikus kapcsoló működteti hol az egyik, hol a másik áramkört. Szeretném ezt a mechanikus kapcsolót egy "elektro" kapcsolással helyettesíteni. A lényege az volna, hogy egy bizonyos fesz. vezérelné a kapcsolót (0: az 1-es kör kap betápot, 1: a 2-es kör kap betápot); Ezt a jelet alapvetően az autó gyújtórafójának a 1.-es jelzéséről szeretném levenni (ami vezérli az elektromos ford. szám mérőt is), ami egy bizonyos fordulatnál átváltana a másik áramkörre. Tudtok esetleg ebben is segíteni?? (ha nagyon zöldségeket írok, akkor elnézést, alapvetően nem értek hozzá)
Meg kell keresni azt a szálat, ami a gyújtáskapcsolótól megy a gomba felé, illetve a gombától a ventillátorhoz.
Sziasztok! Szűkségem lenne vw golf 1-es 1,6 d elektromos kapcsolási rajzra. Aki tud,kérem segitsen! Üdv.
Köszönöm a választ. Igy már biztos menni fog.
Hát, ha az 1-es dízel Golfhoz rajz kell, akkor inkább ne fogj hozzá.
Hol akadtál el?
Hello!
Erre szokták azt mondani, hogy "más a papír, más a szemét". Mert amit Te szeretnél, az mindössze egy inverter áramkör lenne. Ami egyik Led-et bekapcsolja, a másikat ki. De ha ezt Te a trafóról elvett impulzusokkal szeretnéd működtetni, az már egy másik, kissé összetettebb kérdés. Mert akkor a trafó jelet formálni kell, aztán egy monostabil multi és egy integrátor segítségével, fordulatszámmal arányos egyenfeszültséggé alakítani ez pld. a képen, pirossal bekarikázott rész. Aztán kell egy komparátor, ami ezt a feszültséget összehasonlítja egy referencia feszültséggel, majd ezt a már "kapcsoló jelet" kell az inverter áramkörre kapcsolni, ami az egyik Led-sort be, a másikat kikapcsolja, ha a fordulat jel, meghaladja a referencia feszültséget. (Ebbe az inverterbe kell beépíteni, az áramgenerátort ha kel ilyen, amit a rajzodon az LM317 és a poti valósítana meg. De jelenleg ennek a rajznak értelme nem túl sok van.) üdv! proli007
Lehet, hogy a vizhez van koze?
Nem azott be a kocsi? Motormosas volt-e elotte? BC547 jó, mert az 557 az pnp tranzisztor, és ide npn kell. Idézet: „Akkor ha jól értem, a kapcsolás működése, amint lezárom az autót, utána 30 sec-en belül kell még 1x lezárni és ugyan ennyi ideig is lesz meghúzva a relé?” Igen Idézet: „gondolom ha 4. lezárásra akarom akkor Q4-re kötöm a relé tranyóját.” Igen
Üdv! próbálkozom ismét, még mindig egy 12.v. egyenárammal működő gyujtásegység rajzát hajkurászom, amit tekercses jeladó vezérel. Sehol nem találok. Egy alacsony fordulaton működő motorba kellene nem tuninghoz. Bármi jó ami megbízhatóan működik.. Segítsetek!
Hűha, sikerült jól beijednem az egésztől! Sajna nekem ez így nem sokat mond. De nem akarom csak úgy feladni, és megmértem a fordulatszámmérő által felvett feszt.! Számomra meglepő volt, hogy alapjáraton kb. 13,7 V-t mértem, és miután emelkedett a fordulat úgy arányosan csökkent a fesz. kb. 12-12,5V -ig.
Az ugrott be, hogy esetleg egy megfelelő nagyságú ellenállással alapjáraton egy tranyó bázisáramát leképezném, ami ilyenkor nyitott állapotban volna, és C E viszonylatban egy relé megkapná a 12V-t, ami vezérelné a kapcsolásokat. Ha a fordulat növekedne és kellően kis fesz. lenne ahhoz, hogy az előtét ellenállásnak köszönhetően a tranyó zárna, akkor elvenné a feszt. a relétől, így átváltana a másik áramkörre? Remélem nagyjából érthető, h. mit szerettem volna leírni! Ja, és ez csak egy felvetés, légy'szi ne kövezzetek meg érte! Üdv.!
Szia!
Motormosás nem volt előtte. Olajcsere volt előtte. De kábel a környéken se volt, amit esetleg megráncigálhattam volna közbe... Furcsa jelenség volt, ami azóta nem jelentkezett.
Szia!
Én egy olcsó AVR-t használnák a cél megvalósításához. A gyújtótrafó jelét 5 voltos négyszögjellé alakítod, majd ez vezérli az AVR egyik megszakítást vezérlő bemenetét. Az AVR szabadon progamozható, megszámoltatod az impulzusokat,és a megfelelő értéknél, valamilyen kis hiszterézist használva, kapcsolja a led vezérlő akármit.
Köszönöm,még új vagyok az oldalon vannak némi navigációs problémáim, de menni fog.
Hello!
Félek, hogy az autó elektronikához, még annyit sem értesz mint én, mert igen egyszerűnek látod a helyzetet. - A transzformátorról semmiképpen nem lehet a fordulatszámmal arányos feszültséget levenni mint ahogy elképzeled. - Mert egy (hagyományos) gyújtástrafó 15-ös lábán, az aksi feszültsége van ami a gyújtáskapcsolótól érkezik. Az 1-es láb, amiről beszélsz, az meg a kalapácsra megy. Ez zárja a testre a trafó lábát, ekkor felmágneseződik a trafó, és amikor a kalapács bont, akkor nyitási indukció feltranszformálódik, és gyújtja a gyertyát. - Tehát az 1-es lábon egy 0/12V-os négyszögjel van, valamint egy ráült kb. 400V-os impulzus. Ha Te ezt műszerrel méred, akkor ennek a feszültségnek az integrált átlagát látod, aminek van némi köze a fordulatszámhoz, de igazából semmi köze hozzá. Ugyanis a mért feszültséget elsősorban az aksi pillanatnyi feszültsége, másodsorban a kalapács zárásszöge fogja meghatározni. - Az aksi feszültsége, pedig függ az aksi töltöttségi szintjétől, a generátor áramától, a rákapcsolt fogyasztók terhelésétől, és a töltésszabályzó határolásától. Persze ha nő a fordulat, a generátor jobban termel, ezért a feszültség magasabb, de aztán a feszültség szabályzó határol kb. 14,2V-nál. - Vagy is a trafó 1-es pontjáról nem feszültséget, hanem a fordulatszámmal arányos impulzusokat lehet levenni, ahogy a kalapács kapcsolgat. Szóval amit írsz, az még talán működne is a mérésed alapján, csak éppen a jó ég tudná mely fordulaton. Másrészt a tranyót agyonvágná a 400V-os impulzus. Ha a gyújtótrafód elektronikus, és azt egy Hall detektor vezérelné, akkor sem lenne korrekt a megoldás, csak éppen nem lenne ott a 400V feszültség. Ezt azért körbe kéne járni cseppet, mi is van valóságban. (Amúgy mire lenne jó, ez az "izé"?) üdv! proli007
Először is nagyon köszönöm a fáradozást!
Azt hiszem átolvasgatva a válaszokat, egyenlőre nem igen tudnám értékelhető módon megoldani az általam felvetett kérdést, még ennyi felhomályosítás és magyarázás után sem. Úgy gondolom, hogy vagy hagyom az egészet a fenébe és marad minden a régiben, vagy pedig egy teljesen új oldalról közelítem meg a dolgot! Mindenesetre a jövőben is ki fogom kérni a véleményeteket! Úgyhogy még egyszer köszönöm! Üdv.
Sziasztok.
Egy 120-as skoda önindítójának beégett a kommutátora. Mi miatt történhetett? Érdemes megcsináltatni pl: kommutátorcserével? Mennyibe kerülhet? Újonnan azt mondták meg se kérdezzem menjek bontóba csak hát nem olyan könnyű találni. Az a baj hogy lehet egy másik használtnak is be van égve így vaterán nem merek rendelni. Esetleg valami tipp? Ha csak forgórészt cseréltetnék előjöhet ismét a beégés? (Igazából az a baj hogy mivel beégett a kommutátor nem húz be a behúzótekercs ha a beégett résznél van a kefe ha kicsit elmoccan akkor még behúz a tekercs és megy az önindító csak elég szenvedős.
Cseréld ki a kommutátort. Nem olyan nagy költség.
Sziasztok.
Van nekem egy suzuki swift-em 2003-as glx 1.3-as csoda. Ma azt találta ki,hogy nem akar beindulni. A következő a hibajelenség. Mikor a gyújtásra kapcsoltam,eddig volt egy hang ami 3-4 másodpercig halkan zúgott aztán kattant 1et és lehetett indítani. Most eltűnt ez a hang és nem akar beindulni. Szeretném ha véleményeznétek a hibát Minden hozzászólást véleményt tanácsot szívesen fogadok. Köszönöm.
Szia!
Én nem értek a kocsikhoz, annó nekünk is volt suzukink. Az a hang, amit gyújtás ráadása után hallasz pár másodpercig az a AC pumpa. Az akkor tölti meg a csöveket üzemanyaggal. Valószínű az mehetett tönkre és azért nem is indul, mert nem megy üzemanyag az égéstérbe.
Szia.
Erre nem is gondoltam. Tehát nem a biztosítékokkal lehet a baj? Mert ugyan hallom hogy kapcsol.....de akkor valszinleg nem megy a pumpa. ezen kívül lehet valami más gond még amit én is ellenőrizni tudok?
Nézd körbe alaposan a forgórészt. Egy helyen ki van szakadva, meg van repedve a ponthegesztés, ami a drótot beköti a kommutátorhoz. Itt minden fordulatnál ívet húz a kefe, ezért beég. Be kell forrasztani, fel kell szabályozni, utána jó lesz.
Szerintem is a hang amit hallottál és most meg nem az elektromos ac működésének hangja volt.
Mérj üzemanyag rendszernyomást. Köss be a motortérben az üzemanyag rendszerbe egy mérőórát, majd add rá a gyújtást. Utána kell nézni, de szerintem 3-4 bár körül kellene lenni, és visszafolyó oldalon is kell üzemanyagnak folyni. Ha nem búg és nyomás sincs, akkor a szivattyúnál kell megmérni van-e áram (valószínű lesz), de nem fog búgni (azaz nem forog, nem szállít) és akkor lehet szivattyút cserélni.
Helló.
Értem csak az a gond hogy olyan mélyen van beégve hogy volt esztergálva, de már nem lehetett kiszedni és csak szenved a motor. Akkor ezek szerint a forgórészben van a hiba? Tehát ha tudok szerezni egy használtat ami jó akkor nem éghet be? Esetleg még egy kommutátorcserét lehet meg lehetne próbálni akkor úgy is újra lennének kötve a tekercsek és nem lenne ilyen probléma. (Eddig egy szerelő azt mondta hogy kb 5-6e lenne a kommutátorcsere, ez reális ár? Elég drága ahhoz képest hogy egy kommutátort kell csak kicserélni és még tekercselni sem kell.)
Reálisnak reális, csak annyiért kapsz két bontott Skoda indítót. Azért szenved a motor, mert meg van szakadva a tekercselés. És hiába is szedik ki a beégést, pár indítás után a szikraképződés miatt visszajön.
Ha nem jön ki tökéletesen tisztára, akkor is jó lehet, ha a szakadást megszünteted. Vagy keress egy bontottat.
Sziasztok
Érdeklődnék hogy egy 1997-es 1,4 -es benzines ford escort sport levegőszűrőjét le lehet -e cserélni egy 1995-ös 1,3-as benzines levegő szűrőházával vagy csak ugyan olyan 1,4-es 97-es ford escort levegőszűrőháza jó bele? Helyettesíteni valami másik ford escort levegőszűrőház-val? Válaszokat előre is köszönöm.
Helló.
Tényleg egy tekercs meg volt lazulva alig látszódott be lett forrasztva. Elég jól ki lett töltve szerintem nem fog leválni nagyon stabil. Amúgy az volt a baj hogy a tekercseket amikor betették a kommutátorba csak megütötték és így szétlapulva elvolt csak ezt annyira megütötték hogy eltört 22 év után. Remélem pár évig még jó lesz. Kösz a segítséget!
Ponthegesztve van az a Skodáknál, ha jól emlékszem. De forrasztva is tökéletes.
Nem tudom, a kötözés megvolt-e még rajta, ha az idők folyamán az eltünt volna, nem árt megkötözni. Vékony, de erős spárgával szoktam átkötni a tekercset közvetlenül a kommutátor mellett. Utána meg átitatom valami lakkal, ragasztóval. Így jobban bírja a pörgést.
Ha eszkortyos tapasztalat kell: Bővebben: Link
Motorom első világításást szeretném ledesre alakítani. A ledes spot már meg van. 12v 3w 20-28mA. Ebből kettő
Vettem egy stabilizátort. be 14,4 volt ki 12 és 300mA-ig terhelhető. A világítást nem az aksi táplálja! Összekötöttem. Párhuzamosan rákötöttem a két spotot és világított is. Mentem egy karikát és azóta nem világít. Ha csak simán érintem a ledspotot a két szállhoz akkor világít. szóval nem az a luda. A stabilizátor a rosz. az aksira kötve ahonan beindítva megkapja a 13,7-14,4 v-ot nem ad le csak 6-7v-ot. Ugye ez kevés a spotokhoz. Miért adhatta meg magát? Ami érdekes, hogy elől a világítás két vezetékén csak 0,3V van viszont világít róla a spot. Nem értem. Ugye ingadozó nem jó neki és itt az van mivel nem aksiról megy. Mit csináljak vele? |
Bejelentkezés
Hirdetés |