Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Hoztak hozzám egy Logitech G25 kormányszettből egy sebváltó egységet, a hibajelenség, hogy rosszul érzékeli a sebesség-fokozatokat. A két potit, amit a váltókar tekerget, kimértem, de nem tudom, hogy egy jó váltóban milyen értékeket kellene mérnem. Ezért, ha véletlenül van valakinek Logitech G25-je, és lenne olyan kedves, hogy megmérné nekem a potik végállásaiban, és a középállásokban az ellenállást, az megköszönném, sörrel/csokival jutalmaznám. Még jobb lenne, ha a váltó egység kimenetén (ahol a kormányhoz csatlakozik) mérhető jeleket tudná valaki megmérni nekem, különböző sebességek kapcsolása esetén. Előre is köszönöm a segítségeteket! Petya
Szervusz!
A potenciométereknél olyan sok hiba nem léphet fel,ha meg van a stabil ellenállásuk és megfelelően regulálnak,akkor nincs velük semmi gond. Üdv!
Hello!
Kontakthibásak voltak a kábelei, a javítás során sokszor szétszedtem-összeraktam, attól tartok, közben valami megsérülhetett a potikon, vagy a nyák-on. Ezért lenne jó a mérés, mert lehet, hogy pl a nyákon sérült valami. Addig nem tudok elindulni, amíg nem tudom, hogyan kellene jó állapotban működnie... főleg azért, mert tartósan nem tudom a kormánnyal együtt tesztelni, mivel a többi részt addig használja a gazdája.. Petya
Üdv
Egyik napról a másikra elgyengült a kormányomba az FFB. Szétszedtem,mind a 2 motor működik.Égésnyomokat nem látok,minden tökéletes állapotba van látszólag. 24V os 1.75A-es tápegység van hozzá,feszültség értéket mértem az rendben volt terhelés alatt.(próbáltam 19V os os 4,5A es tápegységről is,kb ugyan azt teljesítette mint a sajátja) Egyszerűen nem tudom hogy miért csinálja ezt,ha valakinek lenne ötlete kérem segítsen. Képet mellékeltem a kormányról!
Nekem lenne egy ötletem. A két 8 lábú IC a motorcsatik alatt Dual Mosfet. Az egyik N csatornás, a másik P. Ha jól látom a két motor sorba van kötve. A motorokat szerintem a Fetekből kialakított H-híd vezérli.Szerintem ha valamilyen szinten a csatik alatt vízszintesen elhelyezkedő túlfeszvédő átvezet, lesöntöli a két motort, és lecsökken a motorok teljesítménye. Vagy lehet, hogy a kommutátorok vannak összekoszolódva. Mekkora a motorok ellenállása? Vagy akár szoftveres hiba is lehet.
"vízszintesen elhelyezkedő túlfeszvédő átvezet" rámértem
átvezet,12 Ohm ellenállást mértem rajta,a motorokon pedig 25-28 Ohm. Akkor a túlfesz védő lenne az oka?
Kiszedve mértél rá? A 25-28 ohm jó. Mondjuk itt 28-33 ohm ot ír, de szerintem bőven belefér
Nem kiszedve mértem,de ha valószínűleg az a ludas akkor kivehetem.
kivettem a panelt,lehúztam a csatikat róla...így már nem enged át
Amikor mérted rajta a 12 ohm ot, a motorcsatlakozók le voltak húzva ?
Nem,fail gyakorlatilag a motor ellenállását mértem úgy..
edit: Bár a 12 ohm ot akkor nem értem,most rádugva 30-32 ohm ot mértem (1 motorral)
Igen, közben találtam egy jobb szögből fénykpezett képet a panelról, és rájöttem, hogy a két motor párhuzamosan van kötve.
Szerintem valahogy így van megoldva a motorok vezérlése.
Annyira nem vagyok jártas az elektronikában,hiba okát nem tudom kideríteni de nagyon remélem hogy az IC-t nem kell cserélni...Egyébként a vezérlés működik tökéletesen,csak annyi hogy elgyengült és gyakorlatilag szabályozni se lehet,ha feljebb állítom valamit erősödik de csak minimálisan,a valós erejének kb az 40% át tudja leadni. Lehet hogy nem a vezérlő panelen van a hiba,táppal nem lehet valami probléma? Nem tudja leadni a megfelelő áramerősséget vagy nem tudom...19V os nagyobb teljesítményű tápegység meg pont a kisebb feszültség érték miatt nyújt ugyan akkora teljesítményt.(24V os tápom nincs)
raktam még 1 képet a panelről
Terheld le egy 12V 60W os izzóval a tápot, és mérd meg így a feszt rajta. Szerintem a motort a vezérlő PWM mel szabályozza. Lehet, hogy a mikrokontroller rossz.
Ha nem melegszenek a fetek, mikor megy az FFB, az uC nem ad elég nagy kitöltési tényezőjű vezérlőjelet.
Inkább rákötöttem a tápot direktre a 2 motorra,erősségük ugyan olyan mint a vezérlőn keresztül.
Azaz gyenge? Akkor a motorral vagy a táppal lehet gond. Esetleg púpos elkó a tápban, ha kapcsolóüzemű. Több tippem nincs.
igen gyenge,most próbálok keresni valami tápegységet hátha találok és kiderülne...már megakartam nézni a kondikat... tápot nem nagyon lehet szétszedni barmolás nélkül (nem csavaros)
Nem találtam,kimentem a piacra ott sem... valószínűleg rendelek hozzá újat,de jó lett volna azért kipróbálni mer ha meg nem az a baja akkor fölöslegesen veszem meg..Majd írok a fejleményekről ha van valami,és köszönöm szépen az eddigi segítséget moltam!
Ha érdekel valakit FFD halálra elvileg megoldás a g25 javítás címen. Üdv mindenkinek. UI Mert hogy beleszaladtam egybe. Majd Megosztom.
Szervusztok. A megoldás az én esetemben a két fet cseréje volt, természetesen a motorok tisztítása után. A kommutátort le kell csiszolni, pontosabban felcsiszolni. A keféket szintén. A keletkező forgácsot és a régi beleégett szmötyit szintén. Ezután meg kell hajtani a motort üresen pár órán keresztül. Lehet összerakni. Mindenki örül
Sziasztok!
A segítségeteket szeketném kérni! Van egy Logitech Driving Force GT kormányom és nem érzékelei az elfordulást. A szoftveres gondról nem lehet szó, hiszen játék közben halt meg. A kormány áramkörén látható fizikai sérülés nincs.
Sziasztok!
Van egy g25-ös kormányom amiben a baloldali motoron lévő inkrementális tárcsa 3-ba törött. külső átmérője 16.5 mm a tengely átmérője 3.1 mm. A kérdésem az lenne h honnan tudnék beszerezni egy ilyen jeladót? előre is köszönöm a segítségeteket!
Sziasztok. Van egy G25-öm és gondolt egyet nem kalibrája be magát elmegy jobbra végpontig majd balra végpontig és megáll. Néztem hasonló hibajelenséget de annyira nem volt kedvem szétszedni :S Az idegesít legjobban hogy még aznap gond nélkül mnet bekapcsoltam a gépet aztán már nem kalibrált be :S Van valami ötletetek?? Driverek okék anélkül is gond nélkül ment .
Sziasztok !
Van egy "logitech wingman formula force gp" kormányom és abba ha egy ugyanolyan potmétert raknék mint ami van csak 3 fordulatosat akkor megoldható lenne hogy 1,5-1,5 fordulatot érzékeljen a gép ? És ha igen hogyan?
Sziasztok.
Van egy Logitech G25-höz való pedálom és olyan problémám van, hogy a potik kezdik megadni magukat. Ugy kezdődött, hogy nem érzékelt teljesen 100%-ot mikor benyomtam teljesen a pedált. Szétszedtem és kipucoltam őket és akkor egy ideig teljesen jó volt. Most megint kezdi. Állítóleg ezek nem átlagos potméterek, tehát nem is rakhatnék bele akármilyet. Ti biztosan tudjátok, hogy milyen lenne a jó nekem. Mellékeltem két képet, hogy miről is van szó. A pedalban lévő poti max annyit fordul amennyi a képen is jelezve van.
Nos úgy jártam, hogy teljesen tönkrement az egyik potenciométer egy drága USB-s kormány pedáljában. Megvan már vagy öt éve, tehát nem garis. Szétszedtem és feltérképeztem a kapcsolását. Megmértem a még működő potenciométert benne: 0-50k-s. A furcsa az benne, hogy egyik általam ismert típusra sem illik rá. Próbáltam lecserélni lineárisra és logaritmikusra is. Mindkettővel kudarcot vallottam, mivel teljesen más a jellege. Konkrétan a 300 fokos elfordulási szögből a középállás tájékán alig 30 fok a „hasznos" elfordulása. Vagyis ezen elfordulás alatt produkálja a minimális és maximális ellenállást. A potin csupán néhány semmitmondó jelöléseket találtam: 50 / 3A / 5B / KN
A poti háza 10 x 11 x 5 mm Kérdésem, hogy mivel lehetne a rossz potit helyettesíteni? Van ennek a típusnak valamilyen konkrét neve, amivel egyértelműen azonosítani lehet?
Nos, közben rájöttem, hogy ilyen potmétert még a föld alól sem fogok tudni előkeríteni. Viszont elméletileg lehetne „emulálni", azaz egy viszonylag egyszerű tranzisztoros kapcsolással, lineáris potméterrel lehetne olyan jelet kiadni, mint amilyet az eredeti tudott
Viszont mivel nem vagyok annyira járatos áramköri kapcsolások számításában, így egy szakinak a segítségét kérném: adottak a következő paraméterek: 3,9v tápfeszültség, mely az eredeti (emulálandó) potméter két végére volt kötve, a középső pedig egy harmadik tüskére megy rá, ami a potméter kimeneti jele: 0-50Kohm között -> vagyis fesz.osztóként volt bekötve. És ehhez van egy 0-50Kohm lineáris potméterem, ami nem tudja az eredetit helyettesíteni, mivel a teljes ellenállást 300 fokos elfordulási szögben adja ki, ugyanakkor a pedál csupán 30 fokos szögben tudja a potmétert elforgatni. Vagyis az „emulációt" úgy képzeltem, hogy ennek 1/10 részénél (5K-nál) teljesen nyisson ki a tranzisztor és így ennek megfelelően szabályozzon 0-50K között, fesz.osztóként Óriási segítség lenne ez nekem! Várom a válaszokat! |
Bejelentkezés
Hirdetés |