Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   64 / 157
(#) akos70 válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Júl 24, 2011 /
 
Pedig jót írt, az ellenállás ellátja az izzó funkcióját.
(#) Tetye válasza dobo hozzászólására (») Júl 24, 2011 /
 
Köszi az infót, erre gondoltam én is csak gondoltam megkérdezem hogy ti mit mondanátok mert kicsit tartottam ettől ez ellenállás dologtól, egy régi VW műszerfal hátulján egyszer valami tranzisztoros limlomot láttam ott és abban is led volt gondoltam van valami fúrmánya, de akkor megcsinálom így. Köszi!
(#) akos70 válasza Tetye hozzászólására (») Júl 24, 2011 /
 
A tranzisztoros limlom a műszerek feszültségstabilizálásához kell.
(#) johnee válasza Pixi hozzászólására (») Júl 25, 2011 /
 
Helló!
Ezt milyen autóba csinálta? Mert lehet, hogy nekem is efféle gondom van! A diódák kimérését el tudod mondani, hogy hogy csináltad(digitális multiméterrel)? Milyen értékeket kell hogy leolvassak ha jók? Ki kell forrasztani a diódákat és úgy tudom csak kimérni? Minden érdekel ezzel a témával kapcsolatban!! Köszi a válaszod.
(#) akos70 válasza johnee hozzászólására (») Júl 25, 2011 /
 
Ha ilyen szorgalmasan visszaolvastál 3 évet, most olvasd vissza ezt az utolsó oldalt, és meg is kapod a választ.
(#) kolthayz hozzászólása Aug 29, 2011 /
 
Sziasztok!

Van egy traktorom van benne egy generátor, ami leégett de nem ez a baj... újra lett tekercselve tökéletesen működik, DE a fesszabályzó is vele ment... venni nagyon nagyon drága ezért szeretném inkább megépíteni. Az akksit kellene, hogy töltse(12v 40Ah), meg 2 db. párhuzamosan kötött 12v-os 21wattos izzót (de az izzókat ritkán használnám, hogy este visszataláljak).
vázlatot csatolok a generátor (vagy dinamó??) tekercs és mágnes elhelyezkedéséről. Ha kell lemérem a fordulatonkénti feszt is. kb. 13v- ra beállítottam a fordulatot és rákötöttem egy 12v 55w-os halogén izzót. probléma nélkül elvitte.
Köszönöm a válaszokat!!
(#) hibbantpasi válasza kolthayz hozzászólására (») Aug 29, 2011 /
 
Szia!

Ajánlom a "feszültség-szabályzó motorba " cimű topikot,remek kapcsolásokat találhatsz ott,ami jó lehet neked.
Én pl. ezt épitettem meg :Bővebben: Link , remekül működik , kicsi módositás után.

üdv: hp
(#) Nekem-8 hozzászólása Aug 31, 2011 /
 
Adott egy régi motor, melyen van egy generátor töltésre 6 V- os rendszerrel. Kívül 4 db álló tekercs, a forgórész kommutátoros és 2 szénkefe csatlakozik rá. Gyártanak hozzá elektronikus fesz.szabot, amit be is kötöttem. De semmi eredmény. Rámérve alapjáraton szabályzón keresztül 0,05V , fordulaton 0,5V amit mértem.
Vásároltam egy másik szabályzót, más márka és cég. Viccesen az is ezt mutatta. A forgórész új, az állórészben nincs szakadás, zárlat.
Ami hibát találtam hogy a főtengelynek van ovalitása és emiatt a forgórész a szénkeféknél 1,5 mm ugrál. Okozhatja a problémát a rázkódósan járó forgórész?

Szerintetek ez a kapcsolási rajz jó a bekötésre?

bekotes.jpg
    
(#) zolika60 válasza Nekem-8 hozzászólására (») Aug 31, 2011 /
 
A rajzodon nem látszik, hogy az akku- csatlakozik-e a rendszerhez.
(#) Nekem-8 válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 31, 2011 /
 
Azt hittem egyértelmű, az akku test a generátorházhoz a test. úgy mint bármely más rendszernél a vázhoz, karosszériához van rögzítve. Ezt külön nem rajzoltam be, a többi kábel a kérdéses, a test helyezte általában ugyanaz, üdv.8
(#) zolika60 válasza Nekem-8 hozzászólására (») Aug 31, 2011 /
 
Oké, de arra gondoltam, hogy esetleg a generátor test nincs rendes kapcsolatban a vázzal. Ugye a blokk gumiszilenteken keresztül van a vázban. Mivel külön testkábelt nem rajzoltál nem tudhatom gondoltál-e arra, hogy esetleg a váz és a blokk közötti testkapcsolatra. Nem kötekedésből írtam.
(#) Nekem-8 válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 31, 2011 /
 
Igen gumiszilentes, de ez egy olyan konstrukció ahol a váltó részen van egy rész az akkunak és a test magára a blokkra van fogatva. Így az tuti.
Most próbálom belőni a forgórész ütést minimálisra és rámérek mi változik...
nyugodtan kötekedj, lehet abban lesz a megoldás
(#) Nekem-8 válasza Nekem-8 hozzászólására (») Szept 2, 2011 /
 
Teszteltem a dinamót. Ha direktre kötöm akkor begerjed a kicsike és termel, az izzó szép fényesen világít. (első kép)
De ha kép szerint építem, akkor nem történik semmi. Több szabályzóval is próbáltam. Elképzelhető hogy össze kell kötnöm a DF szálat a negatív szénkefével? Nem megy tönkre a szabályzó? Vagy épp ez a lényege hogy ellenállást állít és így szabályoz?
(második kép)

Találtam egy szabályzós általános rajzot. Ez pont fordítva mutatja a D+ és DF jelöléseket. Most akkor melyik az igazi? Mert ez azt mondja hogy a forgórész kábele megy a DF-re és állórész a D+, a másik rajz meg fordítva. (harmadik kép)
(#) zolika60 válasza Nekem-8 hozzászólására (») Szept 2, 2011 /
 
A dinamóhoz nem jó a generátor feszültség szabályozója. A két gép eltérő elven működik. Itt olvass utána:Bővebben: Link
(#) Nekem-8 válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 2, 2011 /
 
A szabályzó direkt ehhez a típushoz van gyártva, több cég is foglalkozik el. szabályzóval korai motorokhoz.
A bekötés érdekelne hogy miként kéne, mert az eredeti rajz szerint nem megy...
(#) zolika60 válasza Nekem-8 hozzászólására (») Szept 2, 2011 /
 
Ott a rajz a PDF-ben. Azért tettem be, nem csak úgy viccből. :yes:
(#) unimogka hozzászólása Szept 6, 2011 /
 
Sziasztok!
Végigolvastam a fórumot, sok jó infó van benne. De kérném a segítségeteket.
Egy 24 voltos gép töltésével küzdünk. Liaz generátor éveken át rendben dolgozott rajta. Aztán a fesszabályzó megadta magát. Kapott egy újat, (de nem olyat mint az eredeti) minden rendben, de csak pár napig. Most másikkal nem kísérleteznék, van külsős szabályzóm de hogy is kell azt bekötni? Szénkefék jók, a pozitívra forrasztunk vezetéket, kihozzuk és rákötöm a szabályzó DF csatlakozására?
Egyáltalán hogy is működik mindez?
Gerjesztő áram először a kis izzón át, aztán a segéd dióda hídról?

Megpróbáltunk egy másik generátort is. Ez ifáé, szabályzó nem volt rajta. Vettem egyet, egyszerűen csak rá kell tolni a szénkefék saruira. Egy kivezetése van. Ha a vastag töltő vezetékre teszem szépen belövi a 28voltot, de álló motornál folyamatosan 5ampert vesz fel.
Jól rémlik, hogy valami relés megoldás szokott lenni ezeknél? Vagy nem jó helyre kötöttem? Még egy kivezetés van a generátoron, de ha oda kötöm (a kontroll lámpa kivezetésével együtt) akkor nem szabályoz, csak szépen gyalogol fel a feszültség.
Ennek a kivezetésnek nem olvasható a jelölése.
(#) Robi_1984 hozzászólása Szept 6, 2011 /
 
Sziasztok!
Volna egy problémám ami a következő. Adott egy G astra 2002 es évjáratú 100A es bosch generátorral. Az utóbbi időkben mikor a klíma sokat lett használva azt vettem érsze hogy az akkufesz eléggé lecsökken (nehezen teker az indító, rádió elnémul egy pillanatra mikor az automata el ablakok felmennek) Meg is mértem az akkufeszt reggelre hát sajna 12,3-4 amit nagyon kevesellettem. Elkeztem méregetni a töltést. Hát igen érdekes dologra lettem figyelmes. Mikor a kocsit hidegen elindítom akkor a generátor 14,2-3V ot tud. Mikor ráadom a világítást lemegy a fesz 14,1re ha bekapcsolom a klímát akkor akár 13,5-6 ra (ilyenkor a generátorból kb 65-70 amper jön ki, ezt lakatfogóval mértem). Ez eddig nem is olyan rossz. Majd eltelik kis idő és ez a 13,5 V lecsökken 12,9-13,2 közé vhol, ez már igen kevés. Ha gázt adok akár 3000-4000 ford számnál sem akar 1-2 tizeddel jobban megnövekedni a töltőfesz. Amit eddig cseréltem új szabályzó, ez nem hozott eredményt. Majd egy helyi autóvillamossági szaküzletben azt mondták tuti elmelegszik a diódasor ezért nem jó, igyhát azt is kicseréltem. Természetesen az alkatrészek gyári bosch, nem pedig vmi kétséges utángyártott. Még amit cseréltem új generátor szíj (ez már csere érett volt) Mikor széjjel volt szerelve a generátor megmértem a fázis tekercseket azokból mind jó és egyik sem ad más ellenállás értéket. A vezeték ami a generátortól jön 25ös mm2es. Tehát a 100 A-t annak tudni kéne. Próbáltam mérni hogy hátha a testen esik a fesz, sajna ez sem ugyanis akku negatív, generátor ház között járó motornál bekapcsolt lámpa és klíma mellet 0,1-0,2 V ot mérek. Kérdésem hozzátok az lenne hogy a generátor komplett csere, esetlegesen a kocsi teljes cseréje,felgyújtásán kívül még mit tudnák tenni. Jön a tél az akkum még nincsen 1 éves félek hogy nagy minuszba nem lesz indításképes. Még egy autóvillamosságis pénz hiányában illetve az újjabb próbálkozások az én zsebemre végett nem jöhet szóba!!!
(#) akos70 válasza unimogka hozzászólására (») Szept 6, 2011 /
 
Idézet:
„Még egy kivezetés van a generátoron, de ha oda kötöm...”

Pedig oda kell. (D+)
(#) unimogka válasza akos70 hozzászólására (») Szept 7, 2011 /
 
Úgy ahogy csináltam? Oda teszem a visszajelző lámpa vezetékét is? Csak akkor miért megy fel 30voltra?
Ez itt a segéd dióda híd kivezetése? Ennek a feszültésge alapján működne a szabályzó?
(#) unimogka válasza akos70 hozzászólására (») Szept 7, 2011 /
 
Ma szétszedtem az ifa generátor. Nincsenek benne segéd diódák. Az ismeretlen kivezetésre a három tekercs végei vannak kötve. Ha jól tudom ezt hívják csillag pontnak. Ebben a felállásban csak tippelni tudom, hogy innen kapna áramot a forgórész felgerjedés után. Ebben az esetben a szabályzóban van dióda.

A gépnek végül lett töltése, miután a liaz generátor kontroll izzóját 2helyett 5 wattosra cseréltük. Csak ezt egyrészt a foglalat nem viseli el, másrészt valami csak nem tökéletes, mert a feszültség megáll 27volt körül, és az izzó sem alszik ki teljesen. Gondolom a generátor segéd áramköre nem ad elég áramot a gerjesztés számára, azért folyik valamennyi áram az izzón.

Nekilátok a másik generátorral foglalkozó téma átolvasásának is, de ha tudtok erről valamit az nagyon jó lenne!
(#) akos70 válasza unimogka hozzászólására (») Szept 7, 2011 /
 
Ha nincs benne gerjesztődióda, és az a kivezetés a csillagpontra van kötve, akkor az nem a beépített szabályzós generátor, hanem a régebbi, aminek egy külön 5 kivezetése szabályzója van.
A kettő nem kompatibilis egymással, nem is tehető azzá, mert más a forgórész is. Ha azt a generátort akarod használni, kell egy hozzávaló szabályzó, semmi mással nem helyettesíthető.
(#) unimogka válasza akos70 hozzászólására (») Szept 7, 2011 /
 
Nagyon köszönöm!
Akkor holnap megkérdezem mennyibe fáj egy ilyen szabályzó.
(#) zolpat hozzászólása Szept 15, 2011 /
 
Sziasztok! A problémám a következő..Van egy 92-es F Astrám 1,4benzines motorkód C14NZ,és érdekes hibát produkálgat..Először menet közben csak néha elhallgatott a rádió+lenullázott a kijelzője,tehát áramkiesés volt,aztán nem sokkal utána leállt a motor is..Ami viszont érdekes,hogy mikor leállt/be sem akart indulni/kivettem a kulcsot és halványan ugyan,de égtek a kontroll lámpáim/a kézifék visszajelzőt kivéve/..Aztán néha-néha magától megjavul,beindul,de egy idő után ugyanezeket produkálja..Már átnéztem az összes biztosítékot,kapcsolót meg kábeleket,sehol semmi..Kapcsolókat szétszedtem,biztiket ki,kábeleken nincs sérülés stb..Viszont ha járó motornál leveszem az akku sarukat néha/nem mindig/leáll az autó..A generátorom elvileg tölt,de én mégis rá gyanakszom..Csapágyasnak csapágyas,az biztos,de lehet hogy zárlatos is...Kérdésem,egy zárlatos generátor okozhat a fentiekben leírt problémákat,és valami úton-módon vissza vezetheti az áramot a műszerfalra,blokkolva ezzel az elektromos rendszert,tekintve hogy akkor is van áram,mikor nem kéne??Már kezdek kifogyni az ötletekből..
(#) zolika60 válasza zolpat hozzászólására (») Szept 15, 2011 /
 
Valószínűleg a generátor testelése, vagy az akku testkábele kontakthibás. Esetleg mindkettő. Opelnél nem ritka. Tisztítsd meg a csatlakozásokat, vagy tegyél új drótot.
(#) laszlo987 válasza zolpat hozzászólására (») Szept 15, 2011 /
 
Nézd meg a azt a testkábelt is ami a motort köti össze a kasznival, ne csak azt ami az aksit a kasznival.
(#) zolika60 válasza laszlo987 hozzászólására (») Szept 15, 2011 /
 
Azt külön nem soroltam fel valóban.
(#) Inhouse válasza zolpat hozzászólására (») Szept 15, 2011 /
 
Ha préseléssel van rögzítve a kábel az akkusarukra, akkor azt is érdemes átnézni, nemegyszer okozott már gondot. Ha üzem közben melegszik, akkor ott rossz a kontakt.
Legutóbb egy Fiat Scudo-nál füstölt indításkor, és nehezen indult. Most meg egy Ford Mondeónál alig volt töltés, nehezen indult, és tűzforró volt az egyik.
Faterom Skoda Fabia Praktikjában az akkufedélben levő sarucsatlakozás lazult le, és olvasztotta bele magát a műanyagba. Ezen a csavaros kötésen megy át az egész plusz sarok!

Üdv
Inhouse
(#) zolpat hozzászólása Szept 15, 2011 /
 
Hát köszönöm szépen a válaszokat,azt hiszem ez egy pár napos keresgélés lesz,mire megtalálom a bűnöst...Egy másik fórumon már írtak motorvezérlő computertől kezdve a vészvillogó kapcsolóig mindent..Persze egyik sincs kizárva..Amúgy mint ma kiderült,a generátorom hibátlan,nem zárlatos,nincs szétégve benne semmi...csak csapágyakat kellett cserélni..De valami mégis vissza vezeti az áramot a műszerfalra mikor nem kéne,illetve blokkolja a gyújtást vagy az ac-t,mert mikor ez a hiba előjön leáll,vagy be sem indul..A magnóval kezdődött,először az kezdett el-el hallgatni+meg a fölötte levő kijelző nullázódott le olyankor..Még talán a műszerfal mögött futó vezetékek közül zár valamelyik rövidre,vagy valamelyik másikkal összeér,és ilyenkor kezdődik a balhé..Még ezeket átnézem,aztán irány a villanyász...
(#) potyo válasza zolpat hozzászólására (») Szept 15, 2011 /
 
Ez tipikusan hibás testelésre utal, ami elég változatos dolgokat tud produkálni attól függően, hogy milyen fogyasztók vannak éppen bekapcsolva. Nemtudom, a generátor egyáltalán hogy jött a képbe, ha az zárlatos lenne, akkor ott valami rövid úton füstölne, ha meg nem termel áramot, attól nem kezd a műszerfal villogni...
Következő: »»   64 / 157
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem