Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
proli007-nek igaza van. Rá kellene mérni szigetelésvizsgáló műszerrel, hogy mennyi test felé a szigetelése. Legalább 2MOhm kell, hogy legyen.
Sziasztok!
Remekül üzemel a motor egy 16 mikrós kondival. Egy órát járattam és kb. 10 fokkal ment fel a hőmérséklete a hajtómű is kb. ilyen meleg lett. Köszönöm a segítséget
Üdv ! Van egy szalag fűrészünk és azon kb egy 5 Kw os 3 fázisú motor ! A megszakító egy elektronikus Ditu kapcsoló ! A problémánk az hogy néha nehezen indul meg a motor szóval kínlódik ! De ez nem mindig van így van mikor gond nélkül indul meg ! Sokszor menet közben is fullad meg pedig alig van megterhelve ! Mik az ajánlataitok hol nézzek korul mivel lehet a baj? Esetleg egyszerűen motor hiba? Válaszaitokat előre is köszönöm ! Üdv:Levente !
Szia!
Cseréld ki a csapágyakat a fűrészben és vélhetően megjavul. Korongfűrészeknél is gyakori probléma a csapágyazás és annak beéllításának hibájából adódó fulladás.
Az még nem jelent semmit sem. Érvényesíteni kell a garanciát.
Ha levesszük róla a lapot és meghajtsuk a kerekeket zaj és intenzívebb súrlódás nélkül megy tehát nincs baj azzal ! De mondom nem mindig van ilyen baj van mikor könnyeden megy ez a problematika hogy egyszer megy jól egyszer nem ! Ezt nem tudjuk felfogni !
Van egy malmunk és azon van egy 7.5 kW os motor ! Hibátlanul megy !
Ebben az esetben oda kell hívni a helyszínre egy szakit, aki kontrollálja a szituációt.
Az bizony hiba, pláne ha B karakterisztikás a kismegszakító. Valószínűleg, ha egyéb gond nincs, akkor kell neki a 3*16 A C egy motorvédővel.
Lényeges lehet még, hogy üresen, vagy terhelten indul-e? A 3 fázis az 3 darab fázisvezeték, tehát egyforma kismegszakítók kellenek, ráadásul nem árt, ha "össze vannak kötve", tehát ha csak az egyik megy le, akkor is levágja mind a hármat.
Ezt benéztem... 2007-es hozzászólás
Ha motor elé teszel kismegszakítót akkor az csak 3 pólusú lehet, mert egyébként a motorba kerülhet!
Sziasztok. A segítségeteket szeretném kérni.
Van egy egyfázisú, elméletileg 2,2Kw-os ( nincs adattáblája) villanymotorom, egy kompresszorra szeretném, de sokkal gyengébb mint az elődje. (1,5 Kw, egy fázis) Csak rásegítéssel indítja el a kompresszort, és amint nyomás van megáll. (1 bárnál) Üresben szépen jár, nem melegszik. Van rajta egy 35 mikrós üzemi kondenzátor, meg valami hővédelem. Arra lennék kiváncsi, hogy ki lehet-e deriteni a tényleges teljesítményét valahogyan, vagy miért lehet ilyen gyenge. Van pár kép a jelenlegi bekötésről. Egy piros, két fekete, két fehér megy a motorba.
Hát, valahogy a teljesítmény és a kondi értéke nálam nem jön össze. Vagy kicsi a kondi, vagy nagy a motor teljesítménye. Vagy jó a kondi, de akkor kicsi a motor.
Nekem is szembetűnt mikor megnéztem, ezt a motort pedig üzletben vettem használtan.( Ki lehet valahogyan mérni a tekercseket?
Sziasztok!
Van egy egyfázisú Piero vízszivattyúm (adattábla: in: 1,12 KW, out: 0,8 KW), amiben a tegnapi nap folyamán szabályosan felrobban a kondenzátor. 20 µF-os van benne, a motor most eléggé felmelegedett, gondolom csökkent a kapacitása. Kérdésem az lenne, hogy az olvasottak alapján ez elég kicsi kapacitás eleve, kell-e nagyobb, vagy maradjon ekkora? Köszönettel: shark
Szia!
Ha "gyárilag"ekkora volt benne,akkor nem kell az értéket megváltoztatni.Ha felrobbant a kondi,akkor azzal ne üzemeltesd a motort,mert a tekercselő ember lesz a következő állomás.A kondenzátornak a fáziseltoláson kívül az is feladata hogy a segédfázis áramot beállítsa.Ha nagyobb kondit teszel, nagyobb lesz a segédfázison átfolyó áram.Ez tönkre teheti a motort.Egyébként meg kellene vizsgálni a segédfázis tekercset is.Ha menetzárlatos,illetve zárlatos akkor nagyobb áram folyik rajta,mivel csökken a tekercsellenállás.Ez is okozhatja a kondenzátor robbanását.
Üdv! az elmúlt napokban kaptam egy motort illetve mar régóta megvan de mindig átléptem rajta ! Gondoltam egyet ,hogy jó lenne beindítani ! Az információk szerint 3 fázisú motor ! Próbálgattam bekötni de sehogy nem indult ! Makrancos egy motor és gondoltam hogy azért ha lehet kar volna hagyni pihenni ! Valakinek elképzelése?
Cseréltünk motort és most hibátlanul megy a motor méretre ugyan az de a fordulata az nagyobb és azzal nagyon szépen megy teszek fel egy pár képet hogy lássad miről beszeltem itt meg a régi motor van!
Sziasztok!
Érdeklődnék hátha valaki ért hozzá.Van egy régi hajdu energomat mosógép motorom amit fel szeretnék használni terménydarálóhoz.Valaki egyszerű nyelven le tudná írni nekem hogyan lehetne bekötni? Elvileg 220-as mivel mosógépbe volt de viszont nem értek hozzá de mintha gerjesztős lenne ez a motor vagy ilyesmi mert anno valami szürke hengeres kütyü is volt a motor mellett beszerelve de azt viszont nem tartottam meg.Nem tudom ennek a kütyünek a nevét és nem tudom szükséges -e a működéséhez.
Az a szürke kütyü az indító kondenzátor. Szükséges hozzá.
Köszönöm.A teljesítményét esetleg meg tudod adni hogy milyen szükséges hozzá?
Ezt én innen nem tudom, de 8-12 µF között bármi jó. A lényeg hogy motorindító kondi legyen.
Nincs valakinek egy belső bekötési rajza kézi csillagdelta kapcsolóhoz? Ganz KK 6009. Ne mágneskapcsolós legyen
Sziasztok!
Van egy búvárszivattyú ami nem megy. Az a sejtésem hogy tekercs baj lesz. Kérdésem az lenne ha kiveszem a forgó részt akkor melegedhet-e a tekercselés?
Bármilyen villanymotor ha nem forog, leég. Ha kiveszed a forgórészt, nincs ami forogjon, leég. A motor működési elvéből következik, hogy a motor forgórészében forgás közben indukált áram keletkezik, ami ellentétes irányban visszahat az állórész tekercselésére. Az állórészen csak a hálózati feszültség, és a vissza indukált feszültség különbsége, és az állórész belső ellenállása által meghatározott áram folyik üzemszerűen. Ha a motor áll, akkor zárlati áram folyik, ami sokszorosa az üzemi áramnak.
Értem! A tekercsek ellenállása nem egyforma. Az egyik tekercs 8 ohm a másik 24 körüli. Gondolom a 8 ohm a fő a 24 körüli a segéd fázis. Ebben az elrendezésben bekötve a motor csak búg. Tekercsen nem látszik égés nyom. Mi lehet a baj? A kondenzátor jó.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |