Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanypásztor
 
Témaindító: bernardo, idő: Feb 5, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   108 / 289
(#) Markell hozzászólása Szept 13, 2011 /
 
(#) kadarist válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 13, 2011 /
 
Még jó, hogy ez a tok tele van mindenféle frincfanccal
Bővebben: Link
(#) kadarist válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 13, 2011 /
 
Teljesen korrekt Darlington, sok típus ennyire fel van cicomázva, de nem véletlenül.
(#) Markell hozzászólása Szept 14, 2011 /
 
Köszönöm mindenkinek a sok segítséget!
Abszolút kezdő vagyok az elektronikában, ez életem első ,,műve" ez a v.pásztzor lenne. Annak is örülök, hogy a nyák rajzolást és gyártást sikerült zökkenőmentesen megcsinálnom a leírások alapján. Az áramkört is sikerült elsőre feléleszteni, csak nem teljesen úgy működik, ahogy azt szeretném.
A továbbra is fenálló egyetlen problémám a tranyó melegedése. A dióda híd utáni feszültséget kedvemre tudom változtatni.
Megpróbálok szerezni egy többek által is javasolt mezei lemezelt 50Hz-es trafót, ebben kérném ismét a Ti segítségeteket. Hány voltos legyen a szekunder? 12V v. 9V v. 6V, minél kisebb annál nagyobb feszültség érhető el a primer oldalon? Mekkora teljesítményű legyen, a 16VA nem sok? Valahol olvastam, hogy néhány VA is megfelelő lehet. Vagy ezzel is kísérletezni kelenne?
Mégegyszer köszönöm a segítséget!
(#) Markell válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 14, 2011 /
 
Igen van rajta, hővezető pasztát is nyomtam alá és jó erősen rávan rögzítve. A h.borda egy Fischer SK 09-20 16,5°K/W :

hb.jpg
    
(#) Tibike hozzászólása Szept 14, 2011 /
 
Sziasztok

Olvasgattam a fórumot, de sajnos nem tudom eldönteni, hogy melyik villanypásztor rajz a helyes. Egyikben az IC 7 lába felől mutat a dióda, a másikban meg feléje. Melyik a helyes rajz? Ebben kérném a segítségeteket. Én a vill. pásztor 2. rajza alapján építettem meg és sajnos hol a BU, hol az 555 melegszik.

Köszi