Fórum témák
» Több friss téma |
De mi az, hogy nulla. Meg tudod fogalmazni? 230V-os bemenetű frekvenciaváltónak 230V-os a kimenete, csak az 1 fázisú feszültség egyenirányított, pufferelt feszültségéből készít 3 fázisú kimenetet. Tehát a feszültség marad, csak a fázisok száma nő meg.
A nulla az a hálózatot tápláló transzformátor tekercseinek a csillag pontja mai le van földelve. Az egyfázisú 230V-os frekiváltón van nulla csatlakozási pont. Traimmm-nak 3 fázis 230V-os frekiváltója van aminek a kimenete 3*230V és nincsen nulla csatlakozási pont, bár ezt így nem írta le. Az volna a legjobb ha Traimmm leírná a pontos típus számát az inverternek.
Üdv.
Két bemeneti kapocsra ráköti a fázist és a nullát, egy bemeneti vezeték meg szabadon lesz. Ha a frekiváltó nem figyeli a bemeneti aszimmetriát meg a kimenetit sem, akkor működhet a dolog, egyébként tiltás lesz belőle.
Előző hozzászólásomban belinkeltem a frekvencia váltó pontos típusát.
Én nem próbálnám meg rákötni, félnék hogy füst lenne belőle. Traimmm: bocs nem figyeltem.
Üdv.
http://www.yaskawa.com/site/dmdrive.nsf/%28DocID%29/MNEN-5JLRKP/$Fi...01.pdf
Itt vannak a 230v 3 fázis bemenetű Yaskawa, Omron frekvenciaváltók leírásai.
Ugyan miért lenne füst? Akkor van füst, ha a kelleténél több áram folyik. Itt nincs ilyen veszély.
Én úgy gondolom, hogy jobb félni mint megijedni. Annyira nem ismerem a lelkivilágukat, hogy azt mondjam rá, hogy biztos hogy tönkre megy.
Egy frekvenciaváltó, főleg egy ilyen fejlett típus alaposan fel van készítve az abnormális üzemállapotok elviselésére, de éppen ezért nehezebb becsapni is.
Szia!
Ha végig gondolod a segédfázisú motor működését, akkor belátható, hogy a két tekercselés között (fő fázis és segédfázis) csak az üzemi frekvencián lesz megfelelő fázistolás. Ha a szivattyú motor frekvenciáját csak kis mértékben változtatod, akkor működhet a dolog, de lényegesen kisebb frekin nem fog elindulni, mivel nagyon lecsökken az indító nyomatéka. Létezik a kereskedelemben direkt egyfázisú aszinkron motorokhoz való frekiváltó, ahol a vezérlés biztosítja a tekercsek között minden frekvencián a 90°-os fázistolást.
Milyen márka, melyik típusa, mennyibe kerül előszűrővel együtt ?
Ez egy egyfázisú motorhoz való típus: Bővebben: Link És maradhat a segédfázis-kondenzátor a motorra kötve.
Nekem Omron V7 -es van, másikra nincs pénzem. Az is egy csuda, hogy ez meglett.
Arra figyelni kell hogyha nagyon leviszed a frekit és huzamosabb ideig ott járatod akkor a gyári hűtő ventillátor elégtelen lehet. Traimmm-nak szántam.
Cserélj motort, ha ezt a meglévő frekiváltót akarod használni. Vagy cserélj frekiváltót és motort is, ha érzékeny a bemeneti 3 fázis meglétére az inverter. És így tovább...
Bár hiába hűtöm én akármivel, ha benne szétég a tekercsek szigetelése, és zárlatossá válik. Meg jönnek a szomszédok "mi a faszt csinálsz, amivel így zavarod a tévénket"....
Kadarist már megmutatta a linket, de szerintem a kondenzátort nem szabad bekötni, hiszen kondival pont a lényeg nem jut érvényre.
Motor is kényes a megkapott áramra, meg a frekvenciaváltó is.
Kényes bizony, de érdemes a felszerelést az igényekhez és a lehetőségekhez összeszedni és nem barkácsolni meg félinformációk alapján nem odavaló eszközöket megvenni
Van 3 fázisú motorom is, 1 fázisról hajtva, rá is van írva a motorra, hogy megy 380 voltról is. Ahhoz jó lesz.
Ezt a frekiváltó Magyarországon nem fogod tudni használni , mert nálunk a fázisok közt 400V-van
Elvileg annyira intelligens(nek) írja a gyártó, ha valami nem tetszik letilt a frekiváltó. Letilt, vagy elfüstöl ? Más a reklám, meg más az emberek tapasztalata...
Az előbb tisztáztuk, hogy ráköthet két bemeneti kapocsra egy fázist meg egy nullát és ugyanúgy 340V lesz a pufferen, mintha 3 fázisú feszültséggel táplálná. Más kérdés, hogy a simább 3 fázisú táplálás miatt nagyobb áramot lehet kivenni az inverterből. Ha egy fázist kötünk egy 3 fázisra készített inverterre, akkor szükséges lehet a pufferkondenzátor értékének növelésére.
Használd a "Válasz" gombot, mert így nem tudjuk, hogy kinek válaszolsz.
Nekem csak 230 voltos hálózat áll rendelkezésre, 16 amperes automata biztosítékkal. 850 wattos szivattyúkat hajtanék meg az inverterrel (1,5 kw kapacitású). Egyik motornak 4 kivezetése van. 1 nulla, és 3 fázis megy bele.
Másik motornak 3 kivezetése van. 1 nulla, és két fázis. Köszi a sok infót. Majd beszámolok, hogy mire jutottam. |
Bejelentkezés
Hirdetés |