Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Sikerült szereznem egy 24V/750Wattos DC motort a robogóhoz, viszont nemtudom eldönteni,hogy milyen akksival hajtsam. Amikre gondoltam az 2db 12V/22Ah járműhajtó zselés akksi,vagy 2db 12V/35Ah suzukiba való autós akksi. Melyik lenne a jobb választás? Úgy tudom,hogy az autós akksi nem bírja a ciklikus használatot,viszont kérdés,hogy a 22Ah-ás mennyire bírja az indításkor fellépő 35-40A áramot és ez mennyire hat ki az élettartamára. Árban egy két ezer forint híjján ugyan annyiba kerülnek, olyan 25.000ft körül. Más: Valaki tudna mutatni egy kapcsolást jó áramkorlátról? Gondolkoztam egy olyan megoldáson ami a PWM kitöltését szabályozná,de az nem jó,mert levenné a feszt és nem indulna el a motor, egy olyan kéne amit beállítanék mondjuk 45A-re és ha annál többet szeretne felvenni a motor nem engedi,hogy több menjen,de a feszt ugyanúgy 24V-on tartja. És még egy kérdés: 4db Fetet szeretnék párhuzamosítani a vezérlőbe,de nemtudom,hogy lehetne ezt veszteség mentesen megoldani,mert mivel nincs két egyforma Fet így kell bele source ellenállás viszont számításaim szerint ezeken fejenként 20Wattot fűtenék ami elég sok. Hogy lehet ezt megoldani?
Gate ellenallas kell bele, nem source. Par tiz ohm maximum.
Meg egy combosabb meghajto.
Inkább járműhajtó akku mert az bírja a ciklikus használatot (elvégre erre lett tervezve).
Szia!
A jó áramkorlát jó szabályozástechnikai megoldással érhető el. Fordulatszám (kapocsfesz) szabályozást alárendelt áramszabályozással kell megvalósítani. Az ipari hajtásokban így csinálják.
Szia!
Tudsz nekem mutatni erről egy példa kapcsolást? bbalazs_: Azért kell bele source ellenállás,mert ha kettőt párhuzamosítok akkor az erősítésük nem egyenlő és ezt valamivel kompenzálni kell, legalábbis az audio végfokoknál szoktam rakni bele.
Egyébként nem lesz szükség párhuzamosításra ugyanis találtam egy 600V/75A es IGBT-t 463W disszipációja van, szerintem megfog bírkózni vele és találtam hozzá meghajtó IC-t ami 1,5A-tud max. Ezekkel fogom megoldani,remélem jó lesz, csak az áramkorláttal vannak nehézségeim, túl drága az IGBT,hogy tönkre tegyem.
Hat, ha pazarolni akarsz, akkor nyugodtan. De semmi szukseg ra.
A mellékelt kapcsolás tirisztoros végfokozatú AEG Minisemi 2/4-es DC hajtás, de értelemszerűen átalakítható PWM-esre is.
Sziasztok!
Szükségem van a segítségetekre egy e-bicajjal kapcsolatban.Típusa Polymobil020. Egy éve vásárolta a párom,de max.2szer használta. Jelenleg aksi feltöltve,világítás rendben,viszont nem mozdul semerre sem.A műszerfal maximális sebességet jelez,kerék nehezen forog áram alatt. Megnéztem a gázkart(gázadáskor 1.5-4.5v),motortekercs jónak látszik,mágnesek a helyükön. IGEN,3fázisú motor,36v.
heló
Zárlatos az elektronikád. Mégpedig pont az a fázis amelyikre a km/h van kötve és annak is a pozitív hída. Ellenőrzése: "kell egy multiméter" széthúzod a csatlakozókat, és a táp csati és a fázisok között keresel zárlatot. Elvileg a kék fázis és a pozitív között méred a zárlatot.
haló
Nézd meg az ic adatlapját, vagy keres az ic vel példa kapcsolást.
Köszönöm!
Most fogom ellenőrizni,mert vasárnap-hétfő éjjel dolgoztam.
Helló!
Ellenőriztem a dolgokat,s tényleg egyik szálon(zöld) zárlatot mértem.A hozzá tartozó Fet rossz v.szinű.A fet neve p65nf06.A fórumon olvasottak alapján kimértem a hall jeladókat,s az egyik folyamatosan 5v értéket mutat. A bicaj neve polymobil pb 020.
Üdv mindenkinek
Van fent videó hármkerekű erre képes 2db 240W motor (3 fázis )léptetőmotor. 3-4 hónap termése de még nem kész , talán sose! De lényeg megy. Akku problémák az van .!? Pár kép a cajga előéletéből. Üdv
Sziasztok
Kellene a segitségetek:vettem egy tornádo elektromos biciglit a volt tulaj azt mondta az aksik rosszak tettem bele másikat (3-at) és a jelenség az hogy a bicaj nem hajlando 20 nál többet menni de a 20-at sztenderen sem lépi tul az aksikon kb 38-39v mértem amit full gázon ki is ad a motorra a motor 2 szénkefés nem 3 fázisu! a vezérlésen van 4 szabad vezeték amiböl a két vékony szürkét összecsatlakoztatva (a csatijuk pont apa és anya összeillenek) csak 10-el hajlando menni a bicaj.a másik 2 vezeték egy csatiban nem megy sehova.valaki meg tudná mondani:enyire képes ez a bicigli?ez a 20 km/h egy kicsit kevés nem?illetve a szabad vezeték mire valo lehet? köszi
Üdv Zolika 60
Úgy tűnik -de valóban dísztárcsa .Tolatásnál 1 motor üzemel. A 2 motort összeszedni is sok volt (Ft). A közelítőkocsi kb 200 kg. Üdv
Szia
Akkor nem terrorizálom tovább a bicajt,szétkaptam délután a vezérlöt tiszta kinai.Ha a vezérlöre 36v van irva gondolom vezérlö csere nélkül nem lehet plusz 1 aksit betenni (48v) vagy nem érnék el vele jelentös eredményt? (km/h) növeledés? üdv
Ha ki akarod szűrni a hibákat akkor vezérlő nélkül direktbe rákötöd a motorra az aksit (persze sztenderden).És ha ugyan annyit mutat akkor erre képes a motor.Az a 2 vezeték amit összedugsz az egy gyári fojtás, gondolom idős embereknek lett kitalálva.. Azt a vezérlőt szerintem át lehetne variálni 48v ra, de a motortól ne várj akkor hosszú életet.Először a szénkefék égnének be, majd később a tekercs égne le.
Akkor nincs tovább piszkálás a vezérlö kiadja a max áramot enyit tud a bicaj, direktbe kötve sem megy többet.
köszi üdv
Polymobil 3 kerekű kerékpárt vettem, szeretném tudni, hogy lehet-e utólag váltót szerelni rá, és hogy hol tudok ilyet venni hozzá, ha igen. Vagy csak szervizben megoldható a helyzet.
Kedves hozzáértő Fórumtársak!
Kaptam egy Tornádó TRD 028 típ. bicót. Minden rendben a bicóval, csak azt nem értem, hogy a világításkapcsolót bekapcsolva miért csak a jobb oldali index ég folyamatosan, nem a fő izzó /fényszóró/, így olyan parkolófény jellegű a világítás. /A fényszóró izzó jó/ Köszönöm, ha segítetek!
Lehet hogy elkötözgette valaki a vezetékeket.Ha indexelsz mi történik?
Kedves Poc!
Köszönöm a válaszodat, megnéztem, és tényleg el van kötve a vezeték, illetve fel van cserélve az index izzójával. Nagyon szépen köszönöm segítségedet! üdv! Imre
Hello! Tudja-e valaki azt ,hogyha az elektromos kerékpár motor vezérlőre csatlakoztatom csak a tápot,a motor nyolc szál vezetékét,és a gázkart,akkor kell-e működnie? Tehát műszerfal nélkül. természetesen a fékkar kapcsolot is rátenném. Köszi
Szia. Nekem is kefés motor van a bringában(pugoying),ez is lassú volt, de megtoldottam még egy aksival. Persze a söntöt ki kellett cserélni nagyobbra a túlzott áramfelvétel miatt, na meg az összes égőt. Most 40-et megy sík úton, hegymenetet mos sem bírja, de már ez is csoda tőle.
Műszerfal nélkül is működnie kellene.A féket sem fontos bekötni,mert az behúzáskor tiltást végez,tehát nem szükségszerű.
Szia Poc, és Mindnyájatok!
Még egy kérdésem lenne..Az akkusor töltését /3db 12V-os/ egy 12V-os töltővel szeretném megoldani, párhuzamosan kapcsolva az akkukat. A kérdés az, hogy lehet-e kapni soros-párhuzamos kapcsolót, kisméretűt, ami elférne az akkupakk burkolata alatt..Minden töltéskor szétszedni az elég macerás lenne! Ja.. nincsen másik töltőm, ezért kérdezem, esetleg ha jobb ötleted lenne megköszönöm! További szép napot, meg minden... üdv! Imre
Szia!
Nem tudok róla hogy lenne ilyen kapcsoló!De szerintem kétállású 2 soros(6 lábú) kapcsolósorral meg tudod oldani.És vagy külön kapcsolgatod őket,vagy kívül raksz rájuk egy műanyag lapot és ezzel összekötöd a kapcsolókat.Így egy mozdulattal mindkét kapcsolót váltod!De combos kapcsoló kell,mert a kapcsolás pillanatában nagyokat rúgnak az akkuk. |
Bejelentkezés
Hirdetés |