Fórum témák
» Több friss téma |
Bocs, csak azért kérdeztem, mert nagy valószínűséggel a régi szobatermosztátod fázis + nulla + kapcsolt fázissal volt bekötve.
Az újra az előbbi írásom vonatkozik. :yes: :yes: :yes:
Üdv uraim!
eurotherm 23 kombi cirkót "örököltem" az új ház vásárlásával. Kézi gyújtással 8-10 másodpercig belobban a láng, majd elalszik. Keringető szivattyú folyamatosan megy, ha a termosztát jelet ad, de a láng nem akar belobbanni. A melegvíz használatánál is hasonló a helyzet. Várom segítségüket és előre is köszönöm.
Szakképzett gép szerelő vagyok.
A veszélyes üzemű gépeket nem berhelünk!! Szakismeret és oktatás nélkül még javítani is tilos. Csak az eredeti funkcíó visszaálítása megengedett. Átalakítás tilos!! Ha valmi történik akkor a berhelő a feleleős.
A "sezakképzett" szerelő is tanulta, nem úgy született.
A tudásából kértem volna egy kis segítséget. Csővek, szelepek, érzékelők, vezérlők, nem egy génmanipulácíó. Ilyen nagyképü segítségre nincs szügségem. Ha valami emberi, hasznos van, azt szívesen venném.
Tudod, lehet, hogy csak a víznyomáson kell állítani és máris üzemel a kazán....stb
Nem kell túl misztifikálni a dolgokat!!!!! Az is igaz, hogy fő a biztonság (lehetőleg a technika új vivmányait ne használjuk, mert veszélyes)
Szia!
Sajnos nem találtam adatokat a kazánról, így csak tippeket adhatok. Több hibalehetőség van. A készülék valószínű fázis érzékeny a villásdugó fordításával kezd. Az ionizációs elektródát tisztítsd meg reszelővel vagy csiszoló vászonnal. Hibás lehet még valamelyik hőmérséklet érzékelő NTC. Ennyi nagy-vonalakban.
Sziasztok!
Én még új vagyok itt, nagyon örültem, hogy megtaláltam ezt a fórumot. Én sem szeretek minden problémához egyből szerelőt hívni. Ugyanis vagy levesznek, vagy akit először találsz hívni az nem biztos, hogy ért hozzá, rengeteg idő, idegeskedés. Jobb először körüljárni a problémát. Ezt teszem most is. Jól jönne egy kis tapasztalat. BAXI PRIME HT 1.240 kondenzációs kazánok elő vannak készítve külső vízmelegítő bekötésére? ( most szeretnék rákötni egyet, persze nem vadi újat). Ehhez a gépkönyvben annyit írtak, hogy NTC HMV elsőbbségi szondára van szükség a vezérléshez. A fűtéstechnikai üzletben BAXI QAZ 036 HMV Merülő érzékelőt ajánlottak 3.500,-Ft-ért. Háztartási alkatrészboltban NTC szondát lehet vásárolni kevesebb mint 1.000,-Ft-ét. Szerintetek lehet valami különbség, vagy azonosak. Van valami paraméter a szondán? Hőmérsékleti tartomány, vagy valami más?
nekem ki ment a panelem a gázkazánbóm demrad lehet e javitani vagy általában mi megy ki a panelből??
Neked is szia!
Idézet: „nekem ki ment a panelem a gázkazánbóm” Ha szépen kéred, biztosan vissza megy... Idézet: „általában mi megy ki a panelből??” Általában valamelyik alkatrész szokott! Bocs, de az efféle módon feltett kérdésre nem lehet komolyabb választ adni.
Nagyon köszönöm a segítséget, tényleg "csak" a villásdugót kellet megfordítani.
a panel ment ki de az a szörnyű én mátészalkai vagyok itt senki sem ért hozzá igy 1 választásom van újra cserélni sajnos ami nem olcsó az a baj be sem kapcsol fogalmam sincs mi mehetett ki
Szia szacsi !
Akár egyformák is lehetnek. Kérd el mindkettőnek a hőmérséklet-ellenállás diagramját és hasonlítsd össze. Ezek után eltudod dönteni.
sziasztok nem - tudjátok menyibe kerül 1 demrad gázkazán panel ujjonan vagy használtan sos volna
45.000.- - 50.000.-Ft
Attól függ, milyen típusú a "kazán"
Szia Miklós!
Ki állapította meg, hogy biztosan a panel a hibás? Azért csak akad ott Mátészalkán egy elektronikai műszerész, aki az alapvető méréseket eltudná végezni azon a panelen... ...vagy esetleg valamely környező nagyvárosban(Nyíregyháza). Érdemes lenne, mert az új panel drága, és ha véletlen mégsem (csak) az a hibás, akkor bizony a nyakadon marad. Arról nem is beszélve, hogy úgysem tudod megvenni bármely "sarki fűszeresnél". Azt írod, "be sem kapcsol". A konnektorban van "villany"? A panelon lévő biztosítékot legalább ellenőrizte valaki? Gondolj bele abba is, hogyha a panelt esetleg valamely periféria zárlata tette tönkre, az az új panellel is végezne az első próba alkalmával. Valamint a mai kazánok legtöbbjénél az indító, és üzemi égőnyomást sokszor szoftveresen, de legalábbis elektronikusan állítják be, ezért ez a panel "sajátjának" tekinthető. Tehát az új panelt be kellene szabályozni (amennyiben a Te kazánod is ilyen), ezért azt javaslom, mindenképpen keress szakembert, ha nem akarsz egy nagy csomó pénzt feleslegesen kidobni!
sziasztok már vittem elektronikai műszerészhez az mondta nem lehet javitani sajnos DEMRAD HKD224 EZ A KAZÁN EHEZ KÉNÉ HASZNÁLT IS JÓ VOLNA
Sziasztok! Egy Junkers Euroline (vez.lap: Honeywell 45.007.351-005 REV A.) hibához kérnék segítséget.
A jelenség az, hogy elindul a kazán, majd néhány perc múlva (néha 5, néha 10 vagy 20) hírtelen leáll és újraindul. Illyenkor a ledek (sárga is) egy pillanatra kialszanak és újraindulnak (amolyan reszet-szerűen). Egy-egy ilyen helyzet után már nem adja be a lángot (nem is szikrázik), csak pörgeti a szivattyút 20 percig vagy 1 órán át. Ekkor végül beadja a lángot, de hamarosan ugyanazt csinálja. Ha lekapcsolom, majd tisztes 5 mp. után visszakapcsolom, ugyanezt csinálja, de ha 1-2 perc pihenés után kapcsolom vissza, rendesen indul. Egy nem elhanyagolható dolog: ha lenyitom a kazán alját (szerelő mód), a hiba teljesen megszűnik és rendesen üzemel. A panelon, csatikon nincs látható kontakt-hiba vagy hibás alkatrész, de azért a relék, trafók forrasztásait frissítettem, NYÁK kivezetéseit tisztítottam, semmi változás. Mivel más nem indokolja, hogy csak becsukott állapotban legyen hibás, melegedésre gondolok, valamelyik passzív alkatrész hőre ingadozó paraméterére. Mi lehet? Köszi szépen!
Szia!
A logikád helyes. Azért mégis újra átgondolandó. Ha lenyitom korrekt, ha zárom baj van. Csak arra enged következtetni, hogy kontakt hiba. Ez lehet vezetékben lévő, elgyengülésből adódó szakadás, eloxidálódás is. Ne hagyd figyelmen kívül. A hiba keresés igen nehéz, de javaslom folytasd. Ebből a diagnózisból nekem-ez tűnne kézenfekvőnek.
Köszönöm a tippet, de úgy gondolom, hogy ezt kiszűrhetem, mert lenyitott módban, fűtés közben mozgattam, kopogtattam minden mozgathatót és nem áll le. A melegedés-elméletet erősíti még, hogy felcsukott állapotban a panel legfennebb 5-10 centire van az előremenő csőtől, ami nyilván fokozza ezt a hőhatást. A trafójának mennyire kell melegedni? Még üzemszerű lehet a hőmérséklete, de jó volna tudni pontosabbat.
Egy rajz nagyban segítene, de bármilyen tanácsnak örvendek.
Szia!
Idézet: „valamelyik passzív alkatrész hőre ingadozó paraméterére.” Miért gondolod, hogy aktív alkatrész nem lehet? Én már találkoztam olyan vez.panellel, melyen egy optocsatoló játszadozott. Pákát hozzá érintve 5-10 sec után már lőtte is le a kazánt. Nagyjából behatárolhatod, ha működés közben hajszárítóval melegíted a panelt. (Természetesen nem megfőzni...) Vigyázz!!! Működés közben, a panel több pontja hálózati feszültségen van, ezért óvatosan!!!
Elképzelhető, persze, hogy aktív elem a ludas.
A hajszárító jó gondolat, köszönöm szépen! Aztán, ha beigazolódik a gyanú és megvan a régió, majd lokalizálhatom zsugorító gázpákacsúccsal. Ez eddig nem jutott eszembe. Én is óva intek mindenkit a feszültség alatt való kísérletezéstől!
Sziasztok. Hozzászólásom csak demonstrációnak szánom, hogy milyen apróság miatt állhat a fűtés egy napig, vagy amíg ki nem jön a szerelő. Azért a vezérlő elektronika bütykölését nem ajánlom kezdőknek.
Előtörténet: Tegnap előtt éjjel feltűnt, hogy kezd hideg lenni a lakásban. Megyek hallgatózni, de ment a kazán, viszont a radiátorok csak langyosak. Gondolom épp most kapcsolt be a kazán. Azért ránézek, mert csak pár napja megy a fűtés, a víznyomás is ingadozó, mert valahol szivárog. Látom, hogy kicsit alacsony, hát rátöltök. Ezután, gondoltam, légtelenítek. Ehhez leállítom a kazánt, hagyom, hogy a levegő mindenhol felszálljon, majd visszaindítom a kazánt. Beindul, szellőztet, gázt ráadja, recsegő hang (mint a relé meghúz-elejt), majd gáz elalszik. Szuper! Kontakthiba. Orosz módszer, oldalba vág, gázt ráadja, megint recsegő hang, majd ismét gáz elalszik. De örülök neki! A további kocogtatásokból arra következtettem, hogy a nyomásmérőnél van valami. Burkolat lebont (mindezt egy 1*1m-es lyukban, szobalétrán állva). Nyomásmérő átvizsgál, minden rendben. Újra visszakapcsolom a kazánt, szellőztet... minden úgy mint eddig, viszont most már, a burkolat nélkül hallható is volt a szikrázás. Persze, hogy honnan? A vezérlőből. Leáramtalanít, szétszed, szemlél. A helyiség gyér világítása, a hajnal egy órai kómás fejem miatt, meg steklámpát sem volt kedvem ide aplikálni, szóval semmit sem láttam. Mármint hibahelyet. No akkor, minden csatit lehúz-visszadug, paneleket kihúz-visszadug, hátha megkopik az a fránya oxidréteg. Ezután mindent visszaszereltem, kazán beindít (ilyenkor már hajnal kettő volt), majd ... :violent: Nem részletezem az álláspontomat . Szerencsére csak egyedül voltam otthon, úgyhogy két takaró magamra, aztán alvás, majd holnap, világosban megnézem. Tegnap, meló után hazaérve, neki is láttam. Vezérlő kiborít, s láss csodát. A képen bekarikázott "anyaghiány" fogadott. Az egyik alkatrész lába elég gyéren lett gyárilag beforrasztva, majd az idők során tovább romlott a helyzet, míg ívet nem húzott, s a maradék kis ónt is el nem párologtatta. Nosza gyorsan átforraszt, összerak, s láss csodát, a régi szekér újra száguld. Tanulság: Nem csak jó szerszám kell, hanem jó munkakörülmények (megvilágítás) is kellenek a hatékony munkához.
Sziasztok, van egy FÉG C18-as kazánom. Az őrláng ég, és alkalmanként egy kis időre a főégő is begyullad, de utána azonnal (1 másodpercen belül) kialszik. A keringető szivattyú gond nélkül, csendben indul és egy darabig még jár is. Az előremenő hőmérsékletének az állítása nem befolyásolja a jelenséget. Emlékszem, három éve ugyanez a gond volt vele és az apósom, aki már nincs velünk valami elképesztően egyszerű módon "javította meg". Tudna esetleg valaki tanácsot adni mivel lehet a gond?
Vízköves az "O" gyűrű a vízházon! Egy lapos csavarhúzóval lazítsd meg a két csavart a alu. házon óvatosan húzd lefele és nézd meg nem szorul-e a rudazat! Vigyázz, ne húzd ki, mert folyik a víz!!!
Lehet a gázszelep rudazat szorulása is! De ezt már szakembernek kellene megnéznie, mert szét kell a szelepet szednie és a rudazatot megjáratni és a rúgó feszességet beállítani!
Pedig ez egy nagyon jó Vaillant kazán.
Képzeld el, mikor a konyhában beépítve a szekrénybe a kazán és 8 W-os energia takarékos égő ontja a fényt, a konyha szekrény "ragad", stb-stb.
Két vékony réz csővel van bekötve hollandival, a szivattyú mellett balról. Egy kerek réz öntvény.
A jó öreg C 18.
Szüksége van arra, hogy megfelelő tömegáram legyen. Egy két radiátornál azért többet is nyiss ki. És természetesen öregszik, a toro által írt rudazatok tisztítása, esetleg finom csiszolása csak használ neki. Az úgynevezett "úszó" szelepen is állítani lehet, de ezt már tényleg szakemberre kéne bízni. Már csak azért is, mert nem indokolt a benne lévő rugó erősödése. De már találkoztam én is rosszul beüzemelt FÉGES kazánnal. |
Bejelentkezés
Hirdetés |