Fórum témák
» Több friss téma |
Hello,
Egy végzős középiskolás diák vagyok. Házidolgozatom programozásból és hárdware építésből írom. Az az ötletem támadt, hogy egy nyomtatót át tudnék építeni úgy, hogy egy CD lejátszó lézerét felhasználva beleégessek a lapba valamit. Olyan ötleteket láttam már, hogy kivágtak vele valamit, de én ezt szeretném finomítani. Megvalósítható-e ez az ötlet? Vagy tudtok tanácsolni valamit amire figyelnem kellene? előre is kössz a segítséget
Egy CD-író lézerének teljesítménye kb. 8-14 mW. Ha a CD nem írható felületére akarsz vele nyomtatni, akkor előbb valamiféle festékanyagot kell felvinni, amit ráolvaszt, majd a "printelés" után, a felesleget el kell távolítani.
A lézernyomtatók nem így működnek, hanem úgy, hogy statikusan feltöltik az írandó pontot, arra tapad a festékpor, amit hőkezeléssel rögzítenek. Vagy nem CD-re akarsz írni? Régebben használatosak voltak olyan faxok, amelyekhez hőre érzékeny papír volt. Azzal meg lehetne próbálni. Habár szép lassan kivonták ezt a technológiát a forgalomból, mert a hordozók idővel elszíneződtek és olvashatatlanná váltak.
Szia!
Ha már át akarsz alakítani egy nyomtatót, akkor arra bármilyen megfelel, de én inkább mátrix nyomtatót belelnék ki, mert abban minden megvan ami a projectedhez kell. Én mint laikus úgy oldanám meg hogy egy mátrix nyomtatót megfosztanám az elektronikájától és bele építenék egy CNC vezérlőt. A papírtovábbító lenne az "X", a fej mozgató az "Y" tengely a "Z", meg lenne a lézer dióda. Programnak pl.: lehetne használni EZT is. Vigyázni maximum azzal kell hogy a lézer bele égesse a papírba a mintát, ne átégesse azt. Tiszteletem Idézet: „Régebben használatosak voltak olyan faxok, amelyekhez hőre érzékeny papír volt. Azzal meg lehetne próbálni. Habár szép lassan kivonták ezt a technológiát a forgalomból, mert a hordozók idővel elszíneződtek és olvashatatlanná váltak.” A mai napig ez a legolcsóbb megoldás, csak ilyen van a cégnél...ha fontos, akkor le lehet fénymásolni... Üdv Inhouse