Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   80 / 229
(#) ibpeti hozzászólása Okt 8, 2011 /
 
Tehát szedjem szét? Köszi a tippet, valószinüleg ez lesz a baj nálam is...
(#) r.drian150 hozzászólása Okt 8, 2011 /
 
Nem annyira értek az elektronikához, de nagy hülyeség egy kondit kötni a motrohoz segédfázisként?
(#) Poc válasza ibpeti hozzászólására (») Okt 8, 2011 /
 
De nem új gázkarról beszélünk?
Mert ha nem akkor a másik lehetőség pedig hogy fordítva raktad be a hall elemet.Az egyik oldalán az északi,a másikon a déli pólusra reagál.
(#) zolika60 válasza r.drian150 hozzászólására (») Okt 8, 2011 /
 
Egyenáramúra? Erősen igen. :yes:
(#) etm hozzászólása Okt 8, 2011 /
 
Hello! Olyan kérdésem lenne, hogy van-e valami szabály az elektromos kerékpár motor kivezetés szineinek és tekercseinek sorrendjére?Érthetőbben,az első tekercs kivezetése kék,zöld,vagy a sárga?Aztán a másodiké?És a harmadiké?Azért kérdezem,mert van a szomszédban egy ,aminél átfordult a tengely,és kicsupálta a motorból a kivezetéseket.Hogy lehet azt megállapítani,hogy melyik tekercsnek milyen szinű kivezetése volt,és melyik hall a párja?
(#) fater0827 válasza etm hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Üdv etm
Pár kép segítség.
Üdv
(#) aherhof hozzászólása Okt 10, 2011 /
 
Közben pár képet találtam a Simson Voltage építéséről.
(#) aherhof válasza aherhof hozzászólására (») Okt 10, 2011 /
 
Kis folytatás....
(#) aherhof válasza aherhof hozzászólására (») Okt 10, 2011 /
 
És akkor még pár kép, de nem rongállak vele titeket tovább.

Az viszont jól látszik, nagyon jól lehet donorként használni ezt a modelt. Ma már nem így néz ki, tele van műszerekkel, meg sok egyébbel, és lesz még bőven fejlesztve is, ha kicsit ráérek erre is .
(#) zolika60 válasza aherhof hozzászólására (») Okt 10, 2011 /
 
Mik a tapasztalatok vele? Sebesség, hatótáv?
(#) aherhof válasza aherhof hozzászólására (») Okt 10, 2011 /
 
Na ezt jól átdobták ebbe a topicba, pedig nem is ide írtam.....
(#) zolika60 válasza aherhof hozzászólására (») Okt 10, 2011 /
 
Viszont itt jobb helyen van. :yes:
(#) rakat9 hozzászólása Okt 19, 2011 /
 
valaki segitsen ha tud elektromos kerékpárom van .Az a gond vele hogy ha ráadom a gyujtást már teljes gázzal megy,ugy hogy a gázkar besints kötve,ha be van akkor sem lehet vele müködtetni Asegitséget előre is köszönöm.
(#) Poc válasza rakat9 hozzászólására (») Okt 19, 2011 /
 
Nézd meg a csatlakozót,és a vezetéket végig a vezérlőtől a gázkarig.A pozitív táp és a jelkimenet összeér,vagy pedig a test kábel szakadt,vagy a csatlakozóban nem érintkezik.
(#) rakat9 válasza Poc hozzászólására (») Okt 19, 2011 /
 
Poc nak , Köszönöm!
(#) mpisti válasza fater0827 hozzászólására (») Okt 19, 2011 /
 
Hát igen, különösen az első zip állomány 3249sz. képén látható a helyes csatlakoztatási hely.
(#) Poc válasza mpisti hozzászólására (») Okt 19, 2011 /
 
Helyes a meglátás!
(#) fater0827 válasza mpisti hozzászólására (») Okt 21, 2011 /
 
Üdv M Pisti
Valóban a sok kusza vezeték közt kis megnyugvás a szemnek ! ?.
A képek közt ott a gázkar bekötés ,figyelem a túltáplált akku képe is ott van .Az akku vagy sokáig volt töltve, túlfeszültség avagy áram eredménye vagy túlmerítés (mid ez melegedéssel jár) 48V 20 Ah pakk .
A háromkerekű képeit gyűjtöm az oldalamon ,belinkelem majd. 1 gázkar 2db motor elektromos+mechanikus fék ,tolató megoldás stb. Pár motort javítottam anno .Segítek de ha nyelvtanilag elírom nem kell lelőni .Ismerem a Velox márkát .
Üdv
(#) zolika60 válasza fater0827 hozzászólására (») Okt 21, 2011 /
 
A legjobban a DSCF3249-es számú képen látszik a lényeg.
(#) halasiakos hozzászólása Okt 21, 2011 /
 
Adott egy 48V-os elektromos kerékpár töltő. Az a problémája, hogy valamilyen oknál fogva megállt benne a 12V-os ventillátor, ami a hűtést szolgálja és úgy tűnik, hogy hiába dugom rá az akksit, a visszajelző ledek nem jeleznek úgy ahogy kellene. Ha nincs rajta akksi, akkor az egyik lednek zölden, a másiknak pirosan kell világítania és a ventillátor ilyenkor nem forog. Ha rádugom az akksira, akkor forogni kellene a ventinek és mind a 2 lednek pirosan kellene világítani, de sajnos ugyanúgy viselkedik így is, mintha nem lenne rádugva az akksi.(prios és zöld a led és nem forog a venti) A kiementen 52V-ot mérek, szóval maga a táp része üzemel, valószínűleg az automata töltő része romlott el. 2db ic van benne. Az egyik egy cmos ic 4050(6x puffer), a másik ic számára most nem emlékszem fejből, de CA-val kezdődik. A 4050-es ic-t már cseréltem, a diódákat,ellenállásokat, tranzisztorokat átmértem és jók, de továbbra sem műxik. Még a CA...... ic-t nem cseréltem de sajnos nem látok egyik alkatrész bolt árlistáján sem. A kérdésem az lenne, hogy hol tudnék ilyet beszerezni, vagy esetleg mivel helyettesíthető, vagy egyáltalán mi lehet a probléma, mert nem biztos, hogy ez az ic a rossz, de én másra nem tudok gondolni.
(#) etm válasza halasiakos hozzászólására (») Okt 21, 2011 /
 
Hello! Nincs a kábel amit rádugsz az akksikra megszakadva? A csatlakozó dugóknál az akksinál rendbe minden? Apropó,nekem is lenne egy kérdésem!A négy akksis töltő hány voltnál vált át zöldre,ha feltöltött?
(#) bubuc17 válasza etm hozzászólására (») Okt 21, 2011 /
 
Nem feszültségél vált át, hanem az áramot figyeli. De pontos értéket én sem tudok fejből.Sose volt még erre az adatra szükségem.
(#) bubuc17 válasza halasiakos hozzászólására (») Okt 21, 2011 /
 
Én azt az 52v ot keveslem azért.
Nézd meg hogy egyáltalán vesz-e fel töltést az akkumulátor.
Ahogy azt már írta etm is.
Vagy az áram figyelő szokott még rövidzárlat esetén elmenni.
(#) fater0827 hozzászólása Okt 22, 2011 /
 
Üdv mindenki
Volt kis időm , egy vezérlő vezeték színei és bekötéseit leírtam. Ez talán segít valakinek . Mit hová ,Első fék egyben motorfék is ,... .
Üdv

DSC03275.jpg
    
(#) bubuc17 válasza fater0827 hozzászólására (») Okt 25, 2011 /
 
Heló
Egész jó kis vezérlő, ritkán alkalmazzák a fet meghajtókat.Ha valami kérdésed van segítek szívesen ha tudok.
(#) etm válasza bubuc17 hozzászólására (») Okt 25, 2011 /
 
Hello! Van egy elektromos robogó,melynél a kézifék behúzásakor kigyullad az első,és hátsó lámpa is. De a motort is lekapcsolja fékezéskor,tehát jól működik ez a funkció rajta,csak az első lámpának nem kellene világítani fékezéskor.Hátul nem dupla érintkezős égő van.Lehet hogy ott a hiba?Ott lehet összekötve a fék és a helyzet világítás,és ez okozza a problémát?
(#) fater0827 válasza bubuc17 hozzászólására (») Okt 25, 2011 /
 
Üdv Bubuc17
Én ilyen vezérlővel oldtam meg a 3 kerekű járgányt .Ebben P75NF75 FET van és élből tudja a hátramenetet panelvágás IC láb közelébe ,most nem tudom melyik láb , de testre kötöm előre megy, (szabadon/+5V-on) akkor hátra. A képen körberajzoltam 3 diódát az a motorfék kék vezetékkel (első fék). Ez volt a MINI bicajokban anno begyűjtöttem párat a boltban (rosszat) most ráérek javítani .A korszerűbbek már PICes . .
Üdv
(#) bubuc17 válasza etm hozzászólására (») Okt 26, 2011 /
 
Robogónál biztos hogy 2 érintkezős égő van!
És a hátsó helyzetjelző az első lámpával össze van kötve.
(#) bubuc17 válasza fater0827 hozzászólására (») Okt 26, 2011 /
 
Én is csináltam már valakinek 3 kerekűt.
Az is tudott előre hátra de ott a vezérlőt teljesen én terveztem. Nem szeretem ezeket a *** .
A hátramenetel nem a fet tulajdonsága.
Csak a 48v miatt raktak bele 75nf75 öt.
Sajnos én amelyik szerviznek szoktam javítani ott mindig vissza adják a rosszat is. Saját javításnál meg nagyon ritka mikor cserélni kell. Inkább azok kiégettek amiket cserélek de azokkal nem megyek sokra. (:
Amúgy az elkókra mindig nagy figyelmet adj az 1 fázisú vezérlőknél.
(#) fater0827 válasza bubuc17 hozzászólására (») Okt 26, 2011 /
 
Üdv Bubuc17
Az említett vezérlőben az IC MC33035 vagy NCV33035 a típus és a 3 láb okozza a előre hátra viszonyt .A FET pedig P75NF75 6db ezt hajtja (csikálja) meg a 3db IR2103 .Az IC energia +36V 120Ohm után LM7815 .A P75NF75 a biztos üzem miatt . 2 motor 2 vezérlő és 1 gázkar .a háromkerekűnél .
Videó róla
Üdv
Következő: »»   80 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem