Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   66 / 157
(#) dobo válasza potyo hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Mifelénk mindenki párhuzamkapcsolónak hívja .
!
A csapágyazás tökéletes.
Tudom hogy elégnek kellene lennie egy 45A-es generátornak mert az ifákon is elég volt.
Csak érdekelne hogy mi volt a hiba mert negyon bosszant.
Mert az aksik fél évesek és nem szeretném kinyírni őket.
(#) dobo válasza potyo hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Ma ősszeraktam az új generátorral és beindítottam a kombájnt de csak alapjáraton.
Közben mértem a feszültséget mindkét aksin és az eggyik nem kapott töltést.
Végigszedve a vezetékeket kizárásos alapon a párhuzamkapcsolót lecseréltem és lett töltés mindkét aksin.
Lehet emiatt a hibás kapcsoló miatt ment tönkre a generátorom is.
(#) potyo válasza dobo hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Nem tartom valószínűnek, ez inkább arra magyarázat, hogy miért nem akart beindulni - már jó ideje nem kapott az az akku töltést, és egyszerűen az indítások lemerítették.

Azt mondod, hogy a generátor könnyen forog. Akkor mitől visított a hajtószíj?
(#) SzervízMacska válasza dobo hozzászólására (») Okt 9, 2011 /
 
Így legyen ötösöm a lottón - már a kapcsoló vonatkozásában. De a generátor hibához szerintem se volt köze...
(#) rufika hozzászólása Okt 10, 2011 /
 
Üdv!
Van 1 lada generátorom azt szeretném kérdezni hogyan tudom működésre bírni?
(#) poros válasza rufika hozzászólására (») Okt 10, 2011 /
 
Forgatni kell.
(#) rufika válasza poros hozzászólására (») Okt 10, 2011 /
 
Azon kívül
(#) poros válasza rufika hozzászólására (») Okt 10, 2011 /
 
Ha a hiba jelenséget leírod valakinek biztosan lesz ötlete.
Azon kívül,hogy nem tölt. Egyáltalán kocsiban van beépítve,vagy más célra szeretnéd használni?
(#) rufika hozzászólása Okt 10, 2011 /
 
Van itthon 1 és meg szeretném tudni hogy működik-e. Csak nem értem hogyan kell gerjeszteni.
(#) poros válasza rufika hozzászólására (») Okt 10, 2011 /
 
Jobb lesz ha megvárod egy hozzáértő válaszát. Amennyire én tudom több típus is van belőle. Az amire én gondolok azon három csatlakozási pont van. 1 negatív 2 gerjesztő 3 töltő csatlakozó. A test,vagy negatív fémes kapcsolatban van a házzal. A vékonyabb csatlakozó a gerjesztés. A vastagabb a töltő kimenet. A gerjesztőre 12 voltot kell adni. A vastagabb a feszültség szabályzóra megy. Ennyit tudok ha ez segít.
(#) rufika hozzászólása Okt 10, 2011 /
 
Köszi a választ majd holap teszek fel képet.
(#) dobo válasza potyo hozzászólására (») Okt 10, 2011 /
 
A szíj visítás szerintem a terheléstől volt egyszerűen nem bírt a szíj akkora nyomatékot átvinni.
És ahogy néztem a töltést a lemerült aksi a párhuzamkapcsoló nyugvó érintkezőjén keresztül kapja ami a régin meg is volt égve.
2 napja most jó remélem az is marad.
(#) akos70 válasza rufika hozzászólására (») Okt 10, 2011 /
 
Csinálj képet a hátuljáról, mert van vagy 5 féle.
(#) rufika válasza akos70 hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Már mid egy mer időközbe rájöttem hogy van a gerjesztés azért köszönöm mindenkinek
(#) dozyas hozzászólása Okt 14, 2011 /
 
Sziasztok!

toyota corollámban külső feszszabályzó található,töltésem 13,08V az akksi sarun mérve,nem is megy feljebb,hol induljak hibakereséskor?
(#) akos70 válasza dozyas hozzászólására (») Okt 14, 2011 /
 
Külső?? Mikori autó ez?
Viszont így legalább egyszerűbb a dolgod, a szabályzó vezetékeit összezárva a töltőfeszültségnek a fordulatszám emelkedésével fel kell mennie jóval a normál érték fölé.
Nagyon ne pörgesd, nehogy valami elszálljon az autóban.
Ha ez történik, a szabályzó rossz.
Ámbár ha külső, még az is lehetséges, hogy állítható.
Csavarozd le a fedelét, ha van neki.
(#) dozyas válasza akos70 hozzászólására (») Okt 14, 2011 /
 
1983as paripa,még sohasem hagyott cserben!!!csak ha benyó kifogymég nem szedtem szét a feszszabályzót,de 2 csavarral lelehet emelni a tetejét amit megteszek,mert meg kell oldani a problémát
mi van a fedél alatt?
(#) akos70 válasza dozyas hozzászólására (») Okt 14, 2011 /
 
Ha minden igaz, egy elektromágneses szabályzó.
Az érintkezőket csiszold meg finom csiszolópapírral.
Találsz majd benne egy rúgót, a rúgóerő változtatásával tudod a töltőfeszt módosítani. Általában annak a horognak a hajlításával, amibe be van akasztva a vége.
Minél feszesebb, annál nagyobb a feszültség.
(#) dozyas válasza akos70 hozzászólására (») Okt 15, 2011 /
 
Szia!
megnéztem a feszszabályzót,2 relé is van benne megcsiszoltam az érintkezőket,de nem lett jobb melyiknek hajlitgassam meg a rugót?
köszi
(#) erbe válasza dozyas hozzászólására (») Okt 15, 2011 /
 
Mielőtt elkezded hajtogatni a rugókat, keress egy autóvillamossági szerelőt!
(#) dozyas válasza erbe hozzászólására (») Okt 15, 2011 /
 
Miért is?
(#) akos70 válasza dozyas hozzászólására (») Okt 15, 2011 /
 
Mivel nem ismerem a tipust, fogalmam sincs.
Köss egy feszültségmérőt az aksira, indítsd be a motort, járasd alapjáratnál kicsit magasabb fordulaton, és kézzel mozgasd a szabályzó érintkezőit. Amelyiknél emelkedik a feszültség, annál állíts a rúgóerőn. Többször ellenőrizd, különböző fordulaton, különböző terhelés mellett. 14,4 fölé ne menjen.
(#) Akashi hozzászólása Okt 16, 2011 /
 
Üdv.

Nekem is problémás a gépeken (MTZ,stb..) a töltés a fesz.szabályozó miatt.. Találtam egy jó kis kapcsolást, ezt szeretném megépíteni. Valaki megcsinálta már?
(#) akos70 válasza Akashi hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Alig több mint egy ezresért vehetsz újat.
Érdemes csinálni? Max. az építés öröme miatt.
(#) Akashi válasza akos70 hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
Szia.

Azt tudom, hogy az MTZ fesz.szab nem drága, de annak más a bekötése ha jól sejtem. Az a generátor kefe nélküli. Annak a gerjesztési áram át van vezetve a gerjesztőtekercsen, és a testet (-) veszi el, így szabályoz
Nekem olyan kell ami a gerjesztés + áramot szabályozza le.
Amúgy ezer akármennyi forintért tényleg nem éri meg tökölni, csak az építés öröme miatt. Amúgy melyik fesz. szab.-ra gondoltál?
(#) Akashi hozzászólása Okt 17, 2011 /
 
Találtam egy egyszerűbb kapcsolást,de nem tudok beazonosítani két alkatrészt. Segítsetek!
BO610, és DV527. Egy dióda, és zéner, de milyen paraméterekkel? Nem találok ezekről semmit.

fesz.JPG
    
(#) Akashi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
Köszönöm.
Nekiugrok, ez az előző egyszerűbbnek tűnik. Munkagépre kell, + tartalékba is egy. Talán kevesebb alk.=kevesebb meghibásodás. Ha jól működik szilikonnal kiöntöm, hogy vízálló legyen.
(#) akos70 válasza Akashi hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
Teljesen mindegy, hogy a gerjesztés + vagy - ágát szabályzod, mindkét esetben működik. Az MTZ-n a gerjesztőtekercs mindkét vége ki van vezetve, tehát szabadon variálható.
Ugyanígy az is mindegy, hogy egy adott szabályzót melyik ágba kötsz be. Gyakorlatilag bármilyen szabályzó megteszi, amin van D+ és DF kivezetés. Van pici mérető, azt rá lehet építeni a generátor hátuljára, ha nagyobb, akkor külön előre felcsavarozni, + kell 2 szál vezeték.
(#) Akashi válasza akos70 hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
Megépítettem a kapcsolást. Egy 4,5cm*5,5cm nyákra.
Abból építettem amit találtam itthon, ez a próba szabályozó, de tökéletesen működik.
A trimmer 5K-s, T1=BC303, T2=DB244, diódák=1N4007, zener ZPD7.5, 330n helyett 1uf 50V, és a 270K helyett pedig 330K volt itthon.
Leteszteltem labortáppal, és egy izzóval ami a gerjesztést imitálja.
12,5 volttól lehet a trimmerrel állítani.Szépen pontosan kapcsol oda-vissza. A védődióda hiányzik még belőle, mert túl nagy volt itthon.
Márcsak a dobozoláson kell törnöm a fejem és a hűtésen.
Gondoltam szilikonnal kinyomom a dobozt ha be van állítva.
(#) Akashi hozzászólása Okt 18, 2011 /
 
Tesztelem, és eddig jó, de még a dobozolás nem tuti.
Egy 12V 21W izzóval tesztelem most a működését.
Valaki meg tudja mondani, hogy a generátor gerjesztőtekercse hány Ampert vesz fel?
Melegszik a BD244, és nem tudom elég lesz-e..
Sajna nincs itt a generátor amire rá szeretném szerelni így megmérni se tudom. Nekem elég ha valaki hellyel-közzel megmondja mekkora áramerősség kell a gerjesztőtekercsnek, hogy nagyjából méretezni tudjam..
Következő: »»   66 / 157
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem