Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Mifelénk mindenki párhuzamkapcsolónak hívja .
! ![]() A csapágyazás tökéletes. Tudom hogy elégnek kellene lennie egy 45A-es generátornak mert az ifákon is elég volt. Csak érdekelne hogy mi volt a hiba mert negyon bosszant. Mert az aksik fél évesek és nem szeretném kinyírni őket.
Ma ősszeraktam az új generátorral és beindítottam a kombájnt de csak alapjáraton.
Közben mértem a feszültséget mindkét aksin és az eggyik nem kapott töltést. Végigszedve a vezetékeket kizárásos alapon a párhuzamkapcsolót lecseréltem és lett töltés mindkét aksin. Lehet emiatt a hibás kapcsoló miatt ment tönkre a generátorom is.
Nem tartom valószínűnek, ez inkább arra magyarázat, hogy miért nem akart beindulni - már jó ideje nem kapott az az akku töltést, és egyszerűen az indítások lemerítették.
Azt mondod, hogy a generátor könnyen forog. Akkor mitől visított a hajtószíj?
Így legyen ötösöm a lottón - már a kapcsoló vonatkozásában. De a generátor hibához szerintem se volt köze...
![]()
Üdv!
Van 1 lada generátorom azt szeretném kérdezni hogyan tudom működésre bírni?
Ha a hiba jelenséget leírod valakinek biztosan lesz ötlete.
Azon kívül,hogy nem tölt. Egyáltalán kocsiban van beépítve,vagy más célra szeretnéd használni?
Van itthon 1 és meg szeretném tudni hogy működik-e. Csak nem értem hogyan kell gerjeszteni.
Jobb lesz ha megvárod egy hozzáértő válaszát. Amennyire én tudom több típus is van belőle. Az amire én gondolok azon három csatlakozási pont van. 1 negatív 2 gerjesztő 3 töltő csatlakozó. A test,vagy negatív fémes kapcsolatban van a házzal. A vékonyabb csatlakozó a gerjesztés. A vastagabb a töltő kimenet. A gerjesztőre 12 voltot kell adni. A vastagabb a feszültség szabályzóra megy. Ennyit tudok ha ez segít.
A szíj visítás szerintem a terheléstől volt egyszerűen nem bírt a szíj akkora nyomatékot átvinni.
És ahogy néztem a töltést a lemerült aksi a párhuzamkapcsoló nyugvó érintkezőjén keresztül kapja ami a régin meg is volt égve. 2 napja most jó remélem az is marad.
Csinálj képet a hátuljáról, mert van vagy 5 féle.
Már mid egy mer időközbe rájöttem hogy van a gerjesztés azért köszönöm mindenkinek
Sziasztok!
toyota corollámban külső feszszabályzó található,töltésem 13,08V az akksi sarun mérve,nem is megy feljebb,hol induljak hibakereséskor?
Külső?? Mikori autó ez?
Viszont így legalább egyszerűbb a dolgod, a szabályzó vezetékeit összezárva a töltőfeszültségnek a fordulatszám emelkedésével fel kell mennie jóval a normál érték fölé. Nagyon ne pörgesd, nehogy valami elszálljon az autóban. Ha ez történik, a szabályzó rossz. Ámbár ha külső, még az is lehetséges, hogy állítható. Csavarozd le a fedelét, ha van neki.
1983as paripa,még sohasem hagyott cserben!!!csak ha benyó kifogy
![]() mi van a fedél alatt?
Ha minden igaz, egy elektromágneses szabályzó.
Az érintkezőket csiszold meg finom csiszolópapírral. Találsz majd benne egy rúgót, a rúgóerő változtatásával tudod a töltőfeszt módosítani. Általában annak a horognak a hajlításával, amibe be van akasztva a vége. Minél feszesebb, annál nagyobb a feszültség.
Szia!
megnéztem a feszszabályzót,2 relé is van benne megcsiszoltam az érintkezőket,de nem lett jobb melyiknek hajlitgassam meg a rugót? köszi
Mielőtt elkezded hajtogatni a rugókat, keress egy autóvillamossági szerelőt!
Mivel nem ismerem a tipust, fogalmam sincs.
Köss egy feszültségmérőt az aksira, indítsd be a motort, járasd alapjáratnál kicsit magasabb fordulaton, és kézzel mozgasd a szabályzó érintkezőit. Amelyiknél emelkedik a feszültség, annál állíts a rúgóerőn. Többször ellenőrizd, különböző fordulaton, különböző terhelés mellett. 14,4 fölé ne menjen.
Üdv.
Nekem is problémás a gépeken (MTZ,stb..) a töltés a fesz.szabályozó miatt.. Találtam egy jó kis kapcsolást, ezt szeretném megépíteni. Valaki megcsinálta már?
Alig több mint egy ezresért vehetsz újat.
Érdemes csinálni? Max. az építés öröme miatt. ![]()
Szia.
Azt tudom, hogy az MTZ fesz.szab nem drága, de annak más a bekötése ha jól sejtem. Az a generátor kefe nélküli. Annak a gerjesztési áram át van vezetve a gerjesztőtekercsen, és a testet (-) veszi el, így szabályoz Nekem olyan kell ami a gerjesztés + áramot szabályozza le. Amúgy ezer akármennyi forintért tényleg nem éri meg tökölni, csak az építés öröme miatt. Amúgy melyik fesz. szab.-ra gondoltál?
Találtam egy egyszerűbb kapcsolást,de nem tudok beazonosítani két alkatrészt. Segítsetek!
BO610, és DV527. Egy dióda, és zéner, de milyen paraméterekkel? Nem találok ezekről semmit.
Köszönöm.
Nekiugrok, ez az előző egyszerűbbnek tűnik. Munkagépre kell, + tartalékba is egy. Talán kevesebb alk.=kevesebb meghibásodás. Ha jól működik szilikonnal kiöntöm, hogy vízálló legyen.
Teljesen mindegy, hogy a gerjesztés + vagy - ágát szabályzod, mindkét esetben működik. Az MTZ-n a gerjesztőtekercs mindkét vége ki van vezetve, tehát szabadon variálható.
Ugyanígy az is mindegy, hogy egy adott szabályzót melyik ágba kötsz be. Gyakorlatilag bármilyen szabályzó megteszi, amin van D+ és DF kivezetés. Van pici mérető, azt rá lehet építeni a generátor hátuljára, ha nagyobb, akkor külön előre felcsavarozni, + kell 2 szál vezeték.
Megépítettem a kapcsolást. Egy 4,5cm*5,5cm nyákra.
Abból építettem amit találtam itthon, ez a próba szabályozó, de tökéletesen működik. A trimmer 5K-s, T1=BC303, T2=DB244, diódák=1N4007, zener ZPD7.5, 330n helyett 1uf 50V, és a 270K helyett pedig 330K volt itthon. Leteszteltem labortáppal, és egy izzóval ami a gerjesztést imitálja. 12,5 volttól lehet a trimmerrel állítani.Szépen pontosan kapcsol oda-vissza. A védődióda hiányzik még belőle, mert túl nagy volt itthon. Márcsak a dobozoláson kell törnöm a fejem és a hűtésen. Gondoltam szilikonnal kinyomom a dobozt ha be van állítva.
Tesztelem, és eddig jó, de még a dobozolás nem tuti.
Egy 12V 21W izzóval tesztelem most a működését. Valaki meg tudja mondani, hogy a generátor gerjesztőtekercse hány Ampert vesz fel? Melegszik a BD244, és nem tudom elég lesz-e.. Sajna nincs itt a generátor amire rá szeretném szerelni így megmérni se tudom. Nekem elég ha valaki hellyel-közzel megmondja mekkora áramerősség kell a gerjesztőtekercsnek, hogy nagyjából méretezni tudjam.. |
Bejelentkezés
Hirdetés |