Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Most olvasom, hogy keverés után 30 percig állni kell hagyni mielőtt felkeni az ember, legalábbis ha jól olvasom.
Na sikerült. Bár lakkozás után leesett a műhely szőnyegre, és macskaszőrtől forgácsig minden ragadt bele, meg nem is hagytam rendesen beszáradni, mert féltem hogy megint rászárad, de legalább most már tudom, hogy a fél óra pihentetés volt a baj. Ez a pihenés a fóliásnál is kell. Most még abban nem vagyok biztos, hogy a keverés és a felhordás között kell 30 percet várni, vagy a keverés után egyből mehet a felhordás, csak a szárítás előtt kell e 30 percet várni. Szárítás közben eldőlt, persze hogy nem arra az oldalra ahol már amúgy is szőrös volt.
Elolvastam a leírását, felhordás előtt kell fél órát várni. Felhordás után 5-10 perc pihentetés, hogy a buborékok eltűnjenek belőle, majd szárítás 80-90 fokon 30-50 percig, az optimális szárítás 85 fokon 45 perc.
Az én fóliás lötstoppomhoz nem tudsz valami tanácsot? Megnéztem milyen erős a fólia. Tapétavágóval, vízszintesbe le tudom kaparni kicsit nehezen. Ha pedig megkarcolom és valami kemény, hegyes tárgyal ütögetem, akkor le tudom pattogtatni. Igaz, ha nem piszkálom kibírja a forrasztást és csavarozni is tudom lepattogás nélkül. Valahogy nem lehet strapabíróbbra elkészíteni? Nekem kéne várnom bizonyos folyamatok között? Lehet, hogy zsírtalanítanom kéne a nyákot laminálás előtt?
Ugyanakkor van jó hír is: szétszedtem a laminálóm és úgy is hagytam. Ugyanis sokkal kevesebb fóliát kell lehúzni laminálás előtt, nem lesznek kis buborékok. Eddig a lamináló fala 5cm-erre volt a hengerektől. Most viszont nincs fal, egyszerűbb használni. Ja és volt a lamináló felső tetején egy lemez, aminek az anyaga nagyon hasonlít a mikróban lévő kis lemezre, ami szikrázni szokott. Ez is olyan? Mert akkor megtartom
Na beültettem, az egyik oldalt megpróbáltam lemosni ,(nem sikerült) mert az az oldal esett bele a porba meg a macskaszőrbe, a másik oldalon meg van egy csík a szélén ott volt sréhen beállítva egy benútolt falapba. Egyébiránt nagyon jó. Nincsenek buborékok mint a fóliánál, esze ágában nincs feljönni a vezetékezés mellett, 6ml-el le lehet kenni egy fél a4-et és még marad is a szivacsban, csak kicsit nagyobb széleket kell hagynom, mert kasán festékes lettem.
A nyák természetesen furatgalvános, a soros felfogó alapban csak 1.5-el lett fúrva, azt később fúrtam fel 3-asra. Sajnos arra hogy a picet fel kéne programozni, már csak azután döbbentem rá, hogy beültettem, ezért azok az átvezetések azért ónosok mert oda raktam fel a vezetékeket, és az egyik oldalon el kellett vágnom a bekötést, mert az MLRC láb programozáskor külön van vdd-től. (Mire jó a gravírtű meg a cnc) Programozás után viszont vissza kellett kötni, ezért van ott az átkötés. Szóval meg vagyok elégedve a festékkel, és elég kiadós is. 15Ft egy ml. A 6ml 90Ft volt.
Ja én is elolvastam. Ha az ember betartja még jó is lesz
Igen zsírtalanítani kell, méghozzá nagyon. És előhívás után 160fokon beégetni (30 perc)
Köszi, rendben! Én előhívás után betettem még 10 percre az UV fénybe, az is jót tesz neki. Miben tudom beégetni? Mikróban sütő funkcióval jó lehet?
Nem rossz. Ahogy látom ahol a teli földnél forrpöttyöt forrasztottál, ott nem égette az ón föl a festéket. Kipróbáltad, hogy bírja a forrasztási viszontagságokat? Úgy értem nézted-e, hogy mennyi ideig, vagy mekkora hőt bír ki a festék?
A festékréteg nem valami homogén. Lehet föl kellene találni valami jobb hengert. Holnap otthon leszel? Vigyek valami edényt a cuccnak? Van esetleg neked valami frankó?
Nekem egy kiszuperált szendvicssütő a levilágítóm és ha kiszedem belőle a ledeket akkor jó szárítani is.
Ez még be sincs égetve, már úgy is elég jó.
10mp-ig simán bírja a 350 fokos pákát, pedig nincs beégetve.
Nem ilyen mikor szárad, hanem fényes, csak nem mertem tovább szárítani, mert erről egyszer már levakartam a festéket, pedig a titok csak a pihentetésen van. Edényt hozzál, kitaláltam hogy lehet könnyen kimérni a festéket. Egy kis fecskendőnek levágtam az alját és úgy simán fel lehet szívni, csak persze hajlamos könnyen ki is folyni, de van 500milis, azon gyártunk az aljába egy nagyobb lukat, és akkor könnyen felszívja, mégsem folyik ki olyan könnyen, és az csak 150ft, el lehet barmolni. Itthon leszek, valami jól zárhatót hozz, legfeljebb befújod feketére az üveget.
Mert nem volt betervezve. Általában egy próbapanelen égetem be, vagy teszek rá tüskesort, csak egy ekkora panelen hülyén nézett volna ki egy tüskesor.
A következőhöz építek egy égetőt, csipesszel odafogom a panelhez, beégetem és csak utána ültetem be.
Na fél kilenckor elmentem a Pannonia-Printhez Non-stop nyitva, ha csak 1db A4-et szeretnél, akkor sem várakoztatnak. 320Ft 1db A4.
Nagyon klassz lett! 600DPI-s képből csináltam a PDF-et. Teljes fedettségű, most fogok csinálni egy 15*17mm-es két LEDes villogót Mostantól nem fogok fólia ragasztgatással kínlódni
Látod, látod. Ha hallgattál volna már az elején rám, akkor már rég nyomdával csináltatnád. A többi csak halvány utánzat. (szó szerint és képletesen is)
Többieknek is csak ezt tudom ajánlani, Én végigmentem az úton (nyomtató, fólia, pausz, áttetsző spray), de persze nem muszáj megfogadni amit mondok, még csak 2.5-3 éve foglalkozok levilágítással.
Viszont várom a lötstopos nyákokról a képeket, de eddig csak egyet láttunk. Én a lakkossal már 3 kísérletet végeztem.
2db A4-et vettem 640Ft-ért, amin van vagy 10 terv. Itthon sem lett volna sokkal olcsóbb
A nixie órámhoz is megvan a terv már. Szendvics panel, mind a kettő kétoldalas, lötstoppal. Azaz 8 film 1db kütyühöz
5 perc világítás után, előhívtam. A 0.2mm-es keret tökéletes és ahol csak 0.1mm van a forrpont és a vezetősáv között, ott se mosódott össze. Kicsit olyan, mintha hámlana a panel, pedig ez csak a képen látszik. Igazából nincs rajta. Nem udom miért látszik. Lehet, hogy karcolás megcsillanása...
Jó helyen laktok. Itt az egyik nyomda 800,- Ft / A4 - ez útba esik. A másik elég kieső helyen van, ott 760,- Ft / A4.
Utaztatni meg nem érdemes a ~300,- Ft / A4-est, mert a végén még ezeknél is drágább lesz, főleg, ha utánvéttel küldik, stb.
Sajnálom Viszont az sem annyira szörnyű, ha az egész A4 tele van.
Csak ugye elsőre olyan baba nyáktervet kreálni, amin az égvilágon semmit sem kell változtatni - én legalábbis - nem tudok még. Meg ha gyártanék egy telefonkártya méretű nyákot, akkor ahhoz bevárni, míg megtelik a lap... Ez van, de nem bánom, mert lézer + vasaló + lamináló trióval azért nagyon sok mindent meg tudok oldani.
Űdv mindenkinek.Egy javaslatom van aki otthon fotózással szeretne nyákot késziteni,ne kinlódjon pozitiv 20 -al.A gyárilag lakkozott rézfoliákkal biztosabb a jó nyák készitése.(Saját tapasztalat.)Egy doboz P20-at elhasználtam és nem tudtam normális nyákot késziteni.Gyári lakkozott rérfoliával kitűnő nyákot lehet csinálni.300x200-as rézfólia 3000Ft de az egyenletesen lakkozott amit otthon nehéz megvalósitani,mert ha nem egyenletesen van lelakkozva,akkor kellemetlen meglepetések érik az embert.(selejt nyák)Javaslom próbáljátok ki a gyárit .Űdv Gyati.
Kb 50 flakont elnyomtam, és a 20 év alatt nem sok nyákot dobtam ki rossz fújás miatt. Elő kell rendesen készíteni a lemezt és hideg felületre pormentes helyen kell tolni a lakkot, tökéletes lesz.
Nekem is sok bajom volt a P20-al. Viszont zerintem és még sokak szerint is a dry a tuti befutó 2000Ft-al drágább nyákot veszel, mint a sima nyák. 2000Ft-ra 60db A4-re elegendő dry fóliát veszel. Azzal sem lehet sokat kínlódni. Nekem minden fel laminált nyák tökéletes, amióta szétszedtem és kevesebb a lehúzott fólia laminálás közben.
Ne már.
Megint kezdődik a fotózás, vs vasalás? Vagy a P20 vs DRY? gyati biztos nem sok nyákot csinált még. P20-al is könnyen lehet tuti munkát csinálni.
Néztem itthon fűtésnek valót. Találtam is egyet ami egy 100W-os fűtés lehet. csak az a baj, hogy 83°C-nál lekapcsol benne egy bimetál. A baj, hogy nem szétszedhető. Jó lehet ez nekem az egy dobozban? Elég lesz a 75°C is? Azt biztonságosan be tudom lőni valami elektronikával. Ha a bimetál kikapcsol, akkor 37°C-nál kapcsol vissza. Azt nem szeretném elérni sose.
Te mihez használsz 160 fokot? Hogy is van a menete a dolgoknak pontosan? Hazafelé akartam venni hengert, aztán rájöttem, hogy 23.-án nincs nyitva semmi. :guluszem1: Majd valamikor máskor.
A 160 fok a beégetéshez kell, a 80 fok a szárításhoz.
Szerintem elég a 75 is is. Bekevered, fél óráig hagyod állni, felhordod, 10 percet hagyod állni, 30 percig szárítod 80 fokon, levilágítod, előhívod, 160 fokon beégeted.
Hol veszel te 33 forintért dry fóliát? Mikor akciós volt mert a 300 métert szét kellett dobni beszerzési áron, akkor is 60Ft körülre jött ki egy a4. Persze még mindig olcsóbb mint a gyári lakkozott panel.
A nyákgyárak a dry fóliát használják. Ha nekik jó, akkor szerintem nekünk is. Az előre lakkozott panel ehhez képest iszonyat drága. Pihen egy 3 éve a fiók mélyén, mióta az első dry fóliát beszereztem azóta nem volt rá szükség.
Ha valaki fotózni akar az vegyen dry fóliát, a p20-at ha beégetitek majdnem jó lötstop lesz. Arra még el lehet használni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |