Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Fesszabom és kondim van a kondi 2 15000µF 70v-os. de vannak kissebek is 6800uF. A jeladó 26mm átmérőjű a vezérműtengejen van szal max 5000-t forog viszont két mágnes van benne 180-fokonként. Trafómagot kettőt is találtam az eggyik egy pc tápbol az elég nagy a másik valamivel kissebb viszont a középső része henger alakú
a trafón ennyi ált TO-5035 TAM 4g05k5. a mag méretei 34mm magas 29mm széles és 12mm hosszú a középső hengeres csap átmérője 9,8 ha nem jó akkor valahonnan szerzek egy ee25-ös magot.
Akkor mekkora előgyújtás ajánlasz 10000re dolgozó 60ccm-es simsonra?
Sziasztok
tudnátok nekem segíteni? vagy egy régebbi típusú suzuki gt 200-as mocim, tönkrement benne a tirisztoros gyújtás, gondolkoztam h valami másik motorét belerakom, csak nem tudom mivel két hengeres és így a akkor is keletkezne szikra amikor nem kellene, előrre is köszi
Szerintem ez most is így volt.
Mérd meg a transzformátorokra menő vezetékeket rossz elektronika mellett. Elvileg valahol közösítve van. Legalábbis szerintem a mocidon simán össze volt párhuzamosítva a kettő transzformátor.
rendeződtek dolgaim.
Itt egy link ha valakit érdekel még a dolog. http://www.francophone.ch/saluuut/allumage.html Ha jól emlékszem itt is láttam valahol régebben. Ez egy nagyon egyszerű és jó leírás.
Helló szakértők!
Van egy ETZ blokkom, amire babetta gyújtást csinálgatok. Először csináltam egy lemezt. Olyat amilyet itt is csináltak, és be is állítottam a távolságot az alaplapnak. Mivel tirisztorom nem volt, így megcsináltam ezt egy TIC106 tirisztorral, ami el van írva a rajzon. Viszont ahogy rúgdosom, nem ad szikrát. Gondoltam kiméregetek egy pár dolgot, és a gyújtótekercsről jön 6-12V körül, aztán rámértem a 2.2µF 250V kondi lábaira, és ott egyenárammal ha nagyot rúgtam, 30-40V körül volt. Szóval annyit akarok kérdezni mi lehet a baj?
Kevés a gyújtótekercs feszültsége. Ezek a gyújtások 2-300V-tal üzemelnek.
Először mikor próbálgattam, csak simán ráraktam a forgórészre a tekercset, és megfogtam, hogy ne forogjon körbe, volt rajta multiméter és ~300V jött ki rajta. Akkor lehet hogy csak egyszerűen közelebb kell rakni a tekercset a forgórészhez? (vagy még több alátétet rakni a lemez alá)
A lehetőségekhez mérten minél közelebb kell tenni, illetve a mágnes fedje a tekercs vasmagját. Simsonra alakított Babetta gyújtásnál is elő szokott fordulni, hogy a vasmag nincs teljesen fedésben a mágnessel. Ott is alátétet szokás a vasmag alá tenni.
Mellesleg Babettánál nekem a trafóval egybeépített FAGY elektronika szokott beválni. 40-50V-tól (vagy valami hasonló irreálisan alacsony feszültségtől) már működik. Több ilyen elektronikával és utángyártott tekerccsel volt már dolgom, mindegyik működött.
Valószínűleg a tekercsek lesznek rosszak, mert rakosgattam alá alátétet, és így már nagy rúgásnál 20V körül jön ki a tekercsből, a jeladóból már 0,5-1V (ezelőtt semennyi). A kondit meg fel tudtam tölteni rugdosással ~70V-ig, mivel nem süt ki a kis jeladó fesz. miatt.
Valamit megpróbáljak még, vagy hagyjam?
Szerezz be egy gyári fagy gyújtást.
Nem nehéz dolog babettához. Ha gyári tekercs akkor azzal nem hinném hogy gond lenne.
Sziasztok! Létezik olyan áramkör amely nem csak egy egyszerű szikrát hoz létre a gyújtó gyertyán,hanem egy "szikra folyamot" javítva ezáltal a benzin elégését,és biztosabb indítást tesz lehetővé?
sziasztok!
kymco agility 4t motorom van.50-es hengert 70-esre cseréltem tavalyelőtt.azóta csak berugókarral tudtam indítani,önindítóval nem.mostanában már azzal sem mindig. 2 szerelő is megnézte,de hibát nem találtak,csak azt mondták,valszeg túl kicsi a szikra..tud valaki segíteni? esetleg a szerelését elvállalni?az autószerelők,akikhez eddig vittem,nem nagyon értettek az elektronikus részéhez,de a karburátor tiszta,a kompresszió jó... szóval..nehéz ügy.
Helló!
Nem hinném, hogy a gyújtással lenne gond. Én inkább valami más motorikus problémára gyanakodnék. Azt írod, hogy hengert cseréltél. Tényleg csak a hengert, vagy még valami mást is? Itt konkrétan a hengerfejre gondolok. Egyébként hova valósi vagy? Amennyiben Bács megye, úgy akár el is tudnám vállalni.
köszönöm a segítséget,de ha motorikus probléma lenne,szerintem már megtalálták volna..egyébként fóton lakom,sajna elég messze..de azért köszi..
Én nem kételkedem más szaktudásában, csak volt már hasonló gondom. Bekormolódott égéstér és szelepülékek miatt nem zártak megfelelően a szelepek.
Ettől függetlenül a gyújtáshiba sem kizárt. Ezt látatlanban nehéz megmondani.
Halihó!
Kezdd a legegyszerűbb dolgoknál...másik gyertya, gyertyahézag mondjuk 0,5mm (ugyanis nincs akkora szikra nyomás alatt mint amikor ki van tekerve és próbálod... magyarázat lehet a nagyobb henger)
Lehet gyújtás valóban.
Nekem épített gyújtásoknál szokott ez előfordulni. Önindító teker jól de mégsem indul. A kicsi jeladó feszültség szokta ezt okozni. Olyankor a feszültség osztást szoktam kisebbre venni és kész is. Nálad a nagyobb henger miatt pont annyival forog lassabban a lendkerék hogy épp csak nem indul. Meg kéne nézni hogy önindítózásnál van-e szikra és ha van akkor milyen, és neme esetleg kihagy párat. Vagy egy izmos bika aksiról próbálni, lehet azzal gyorsabban teker és indul.
ez jó ötlet,kipróbálom..alapból 12volt 4amperes kell..
szerinted a 12 amperes nem csinál problémát a motornak? köszi az eddigi segítséget is..
Az áramkörben folyó áram a feszültség és az ellenállás nagyságától függ. I= U/R
Tehát az akkumulátor áramérősege minél nagyobb annál jobb mivel nincs befolyással az áramkörre. Minél erősebb az akkumulátor annál kevesebb feszültség esik indítózás közben. A hosszabb élet tartalomról nem is beszélve. De mielőtt beépítenéd a nagyobb aksit próbáld meg bikázva mert lehet hogy úgy se fog még indulni. Én még azt is megmérném hogy az önindítón mekkora feszültség esik. Van hogy a kábelezésen 3-4v esik és az önindító már csak 8v on erőlködik. Idézet: „Van hogy a kábelezésen 3-4v esik és az önindító már csak 8v on erőlködik.” Ez robogóknál sokszor előforduló hiba, aminek az az oka, hogy túl sok a csatlakozás (és néha túl vékony a vezeték). A vezetékhossz is, de nem lehet mit tenni, ha az akkut az ülés alá tervezték, az önindítót pedig a forgattyúsház aljára. Szóval érdemes minden, az önindítóhoz tartozó csatlakozót széthúzni, kimosni, és valami kenő-védő anyaggal (WD40) befújni. Meg aztán az önindítót is illene szétszedni, kitakarítani, de ezt a műveletet talán jobb szakemberre bízni. Viszont érdemes lenne arra a tényre is odafigyelni, amit a 1085831-es hozzászólásban hangzott el, miszerint: Idézet: „azóta csak berugókarral tudtam indítani,önindítóval nem.mostanában már azzal sem mindig.” Szóval itt egyértelműen nem az önindító vagy a vezetékelése a gond, hanem vagy az eddig gyanított gyújtásprobléma, vagy az általam felvázolt mechanikai eredetű (pl vezérlés).
Hát igen,
Elég nehéz így láthatatlanban. Elég ehhez a hibához egy rosszul beállított karburátor is. Ha nem találsz rá megoldást és sehogy sem jössz össze a dolog én el tudom esetleg vállalni a dolgot.
szia!
Szombaton megpróbálok felhajtani egy erősebb akksit,és ha azzal sem megy a dolog akkor szívesen kérnék segítséget tőled..Messze laksz Fóttól? Majd írok,hogy mire jutottam és kösz mindent.
Hát én siófoki vagyok.
De autó aksival jársz a legjobban és egy bika kábellel.
Sziasztok.Ért valaki am6 os gyujtásához?Az a betegsége, hogy öszevisza adja a szikrát,fordulatonként 3.4szer.Beindul a motor de nem pörög fel.Mi lehet a gond???
Üdv
Elektronika csere. De azért előtte megnézheted nincs-e repedés a lendkerék mágnesén.
Üdv!Nem volt repedt.Úgy oldottam meg,hogy kívülre raktam a jeladót, ipari mágnest ragasztottam a lendkerékre.Most jó.Átmenetileg.Köszi a választ.
A ragasztás nem lesz hosszú tavú megoldás.
A melegedéstől és a centrifugális erő hatására el fogja engedni a ragasztás. Csavarozást és melle még ragasztás ajánlok a jó rögzítésre. Gyárilag induktív jeladóval pedig nem szokott ilyen gond lenni. Lényeg hogy megoldódott.
Ha a lendkerék belül az általam rendkívül utált műanyag kötésű mágnest tartalmazza, akkor nem is kell hogy repedt legyen, képes helyenként átmágneseződni, és így téves, többszörös gyújtásjelet is adni. Sokszor egy zárlatos fesszabályzó is előidézi a tartós át,-el-mágneseződést, és ilyenkor vagy a jeladó kívülre helyezése, vagy a lendkerék cseréje segít.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |