Fórum témák
» Több friss téma |
Ha jó helyen adod le akár még pénzt is kaphatc érte és rögtön szétnézhetc hátha van olcsó jó akku és ha tudc üzletelni akkor még el is cserélheted csak vigyél neki valami lomot hátha szerencséd van de előbb kérdezd meg adna e érte pénzt
ha az akksi feszültsége 10.6-ot mutat,az mit jelent?mit tudok vele csinálni?
Sziasztok
Villanybringa napi 8 km-et van használva, igényli a napi töltést? Mi a legjobb az akksinak? Üdv
Elvileg az a legjobb ha töltöd,mert akkor nem tud szulfátosodni.Na meg a ciklusszámot is 80%DOD-nál adják meg.Ha nem meríted ennyire akkor több ciklust kéne kibírjon.Viszont saját tapasztalat szerint,nem árt neki ha legalább havonta egyszer addig mész míg bírja,lehetőleg egyhuzamban,utána tekeréses rásegítéssel haza,és azonnal töltőre vele.Nekem már csak 5km-t tudott az akkum,és ezzel a módszerrel,visszament 11-12km-re a hatótáv.Bár én ezt már majdnem minden nap eljátszottam vele,de a 3. alkalom után volt igazán feltűnő a javulás.
Király!
Én mondjuk inkább a hatótáv megszállotja vagyok. Eddig azért nem vettem e-bike jószágot, mert max 40-45km volt egy töltésű út. Én meg napi 50et nyomnék bele kb 25oda-25vissza. Eddig a csúcs 70km 30km/h-val 150000Ft-ért. Ha visszaveszed a sebbességét max40km/h-ra milyen messzire jut?
Nagyon lágy kezeléssel el lehet menni 50 km-t is. Jobb aksikkal meg még tovább lehetne.
Most épül még két darab kétkerekű járgányom, abból az egyiknél az egyik fő szempontom a hatótáv lesz, 45 km/h mellett meglegyen a 100-110 km. Majd meglátjuk a gyakorlatban is összejön-e.
Köszi
Köszi a választ! Az egyik ötbetűs magyar (V*) webáruházban a 12V14Ah akku 10eFt, a 12V22Ah akku 16eFt. Sajnos nem NiMh, hanem "ólom-kálcium ötvözet (Pb-Ca) + kénsav zselés formában". Kerékpárhoz ajánlják, valószínű ilyen van a kék (P*) barkácsáruházakban kapható 80eFt kerékpárokban is. Elvileg 350-500 töltést bírnak, az nálam 2-3év lenne. Ma már nyitva vannak a kerékpárboltok, délután ott is szétnézek, ők mit ajánlanak.
Szia!
Arra kíváncsi leszek!!!!! Mikorra tervezed a gyártását/befejezését?
Egyébként senki nem fél attól, hogy mi lesz, ha tönkremegy egy BLDC motor?
Úgy értem oké, hogy előnyösebb, mint egy szénkefés, mert a kerékben elfér, mivel agymotor, nem kell szénkefét cserélni sem.. De a bldc motorral több a hibalehetőség, mert gondolom van neki egy elektronika(már magában az agymotorban, vagy azon kívül, nem tudom), mely a forgó mozgást létrehozza, és ha az tönkremegy, akkor nem tudom, hogy milyen körülményes lenne a javítása.. (még a szénkefés társánál csak a pwm mehet tönkre, és max szénkefe csere) és gondolom az az elektronika nem szereti hirtelenjében felvett nagy indulási áramokat sem.. Bár a BLDC nyomatéka nagyobb is, mint a szénkefés motoré, én legalábbis így tudom..
Kívül van az elektronika, ugyanúgy mint a PWM. Ha elromlik nem nagyobb ügy javítani, vagy cserélni. Szerintem a mechanika a szénkefék hiánya miatt még tartósabb is.
Erőtlen lett a E-bringám. Az akku visszajelzőn a zöld led világít, az akkupakkot is mértem és terhelten 32 Volt van 36 helyett. Ez még jónak mondható. A motor fuldoklik szaggatott hangot hallat.
Van valami tippetek?
Köszönöm, én meg az RC helikoptereknél kerestem.
Melyiknek?
Amire fent utaltam, azt tavaszra legkésőbb, akkor már azzal szeretnék járni Gyakorlatilag egy chopper "kerékpár", kétkerék hajtással. Azért az idézőjel, mert már nem fér bele hivatalosan a kerékpár kategóriába.
Írtál pár dolgot, amit pontosítani illik.
Ami elektronika benne van, azok a hall elemek, ezeket lehet cserélni, magam is már jópárat cseréltem ilyenekben, a héten is kell cserélnem még kettőt. A BLDC motor legnagyobb ellensége a melegedés. Ugyanis a nedinium mágnesek - nem tévedés - 60-70 fok körül már elkezdenek lemágneseződni, oda meg könnyen felszaladhat a hőfok. Persze vannak nagyobb hőfoktűrésű neodinium mágnesek, de minden 20 fok emelkedés + 30 %-ban kerül árban. A szénkefés motornál nem feltétlen nagyobb a nyomatéka a BLDC-nek. Elég sokféle kefés motor létezik, gerjesztés szerint tehetünk különbséget elsősorban. de pl a legnagyobb indítónyomatéka messze a soros gerjesztésűnek van, viszont a fordulatszám emelkedésével csökken. Ott vannak a Sepex motorok, ahol a gerjesztés teljesen független, ott igen bitang jó kis nyomatékok érhetőek el mind álló mind magas fordulatszámon. Mindkét motornál vannak ilyen olyan hibalehetőségek. felépítését tekintve legegyszerűbbnek mondható a soros motor, és előnye, hogy elég jól bírja a terhelést, lehet nyúzni rendesen, egyszerű hozzá a vezérlő is. De persze vannak hátrányai is. Azért van az elektronika, hogy szabályozza a felvett áramokat (is).
Üdv! Problémám lenne a töltéssel. (TRD033) a hiba jelenség ha a töltőt a kerékpárba dugom, nem tölt, hanem zölden világít. Csak úgy tudom feltölteni, ha kiveszem az aksit és közvetlenül csatlakoztatom a töltőt. Mi lehet a baj? Észrevettem hogy hamarabb lemerül a szekér, lehet zárlat valahol?
A robidon a külső töltő aljzat,és az akkupakk között szakadt meg a vezetéked. Azt nézd át müszerrel,mert a töltő nem kedveli és el fog a töltés nélküli üzem módtól pusztulni.
Idézet: „.felépítését tekintve legegyszerűbbnek mondható a soros motor.” Erre akartam kilyukadni. Ahogy te is említetted már sok hall-t kicseréltél, egy szénkefés motorban jóformán semmit nem kellene kicserélni. Kivéve kefecsere, amire gondolom évekig nem lesz baj, kitakarítgatni a kommutátort az esetleges szénkefe maradékoktól, ami megint csak nem-igen szokott előfordulni. És igen, a soros motort jobban lehet nyúzni, és csak azért írtam, hogy a bldc-nek nagyobb a nyomatéka, mert a tech-mobile-n láttam, amúgy szerintem nem , mivel az elektromos mozdonyokba is soros motorok vannak, villamosokban stb. És még egy előny, hogy így akár mi is variálhatjuk, hogy a sebességre adunk, vagy a pacikra, mivel a lánc/szíjhajtás lévén lehet játszadozni az áttétellel. Arra pedig nem is gondoltam, hogy a bldc-nek a mágnesek lemágneseződése is nagy baja lehet, pedig így működik a weller páka is.
hello mindenki volna egy kérdésem.vettem egy zsir uj zselés akksit,és arra vagyok kiváncsi hogy első töltésnél meddig töltsem vagy elég ha kizöldül a töltő?
HA gyári töltöd van akkor nem nagyon tudod túl töltetni elméletben ha kigyullad a led leáll a töltés de ez csak elmélet persze nem tudom milyen töltöd van lehet hogy automatikusan kikapcsol
Egyszerre ildomos cserélni a pakkban az összes akkut.Ha csak egyet vettél lerontják egymást.Vagy csak elírtad a darabszámot?
Első 3-4 alkalommal lemeríted 10.5V-ig utána 10-12 órát töltöd.Helyesírásra figyelj.
Amiről te beszélsz a wellerrel kapcsolatosan, az a Currie hőmérséklet, és ez neodiniumoknál is megvan, de ez hőmérséklet csökkenés hatásra helyreáll, magyarul egy reverzibilis folyamat.. Én másról beszélek. ajánlom figyelmedbe a következő sorokat:
http://www.supermagnete.hu/faq/temperature http://www.supermagnete.hu/data_table.php Tudok jópár történetet ismerősi körben, pl a Permmotort is sikerült lemágnesezni . Sajnos a keféket azért sűrűbben kell cserélni nagyfokú használatnál. Ugyanis a léghűtés átmegy a motoron, és a környezetből/útról felvett por az eszi a keféket és a kommutátort is. Ha csinálsz egy megfelelő légszűrést neki - a trabantomban is így lesz - akkor többszörösére növeled a kefe élettartamát. Akárhogy variálhatjuk sem teljesen igaz - sajnos a soros motor nyomaték a fordulatszám emelkedésével erősen csökken, ami egy komoly hátránya is egyben. Ez pont ellentétes pl a benzinmotor karakterisztikájával.
Egyébként rosszul mondtam, a legeyszerűbb felépítésű a 3f aszinkron motor.
Hogy a neodinium mágnes felmelegedés hatására veszít-e a mágnesességéből, és lehűlés után visszanyeri-e a mágneses mezejét, azt még nem próbáltam, ezért hiszek is neked, és ezért mondtam példának a weller pákát, mert az így működik.
(csak sajnos összehasonlítottam a neodym mágnessel, ami egy hiba volt, ahogy írtál rá is jöttem) Bár van itthon egy új neodym mágnesem, még a levitronhoz vettem, de inkább nem próbálom ki, és nem is az ára miatt, hanem mert nincs nagyon kedvem "elmenni" /elutazni/ ! másikért. Az oké, hogy a soros motor nyomatéka a fordulatszám növekedésével csökken, de ez nem is lenne baj, mert az agymotor is ilyen. Az a baj, hogy csak álmodozok erről, jövőre fogok építkezni, ha más kiadás nem lesz, addig csodálom a szép kis simson mocidat(amiről remélem videó/több kép is lesz ). Egyébként a soros motor annyira melegszik, hogy lég hűteni kell? Oké, termel hőt, de a bevitt energia 80-90% mozgási energiává alakul, attól a 10-20%-tól felforrósodhat a motor? Úgy értem, gondolom nem kell neki ventillátorral fújni a levegőt, meg rávezetni a menetszelet?
Üdv! Mi lelte az új zselés aksimat? 3 hónapot volt használva , most nem akarja felvenni a töltést! Tíz km. Tudok vele elmenni utána, lemerül. Minden egyes használat után töltöttem lehet az volt a baj?
Töltés közben mérjél rá,lehet a töltőd nem tudja teljesen feltölteni.Ha a töltés rendben van akkor garanciába vissza az üzletbe.
Én is töltöm minden használat után évek óta.
Csak akkor nem melegszik egy motor, ha 100% hatásfokú, ilyenről én nem tudok .
A soros motor is ugyanúgy melegszik, mint bármi más. Sajnos járműhajtásnál messze nem igaz ez a 80% körüli hatásfok egy soros motor esetén. Ez névleges teljesítménynél névleges terhelésen és egy viszonylag idealizált és állandósult állapotban létezik csak. Azonban egy járműnél lassítasz, gyorsítasz, és nem biztos hogy folyamatosan a névleges terhelésen használod. Minden motort hűteni kell, nem csak a sorost, kérdés a mikéntje. A legegyszerűbb verzió a léghűtés, és ha a saját mozgását használjuk erre fel. Azért van a tengely végén egy ventilapát, mert az átszívja a levegőt a forgórész és az állórész között, ezáltal hűtve és szellőztetve azt. Persze ennek vannak korlátai. Pl amikor alacsony fordulaton nagy nyomatékot akarsz, ez nagy árammal jár egy sokkal rosszabb hatásfokú üzemmódban. Azaz alacsonyabb fordulatszámnál kevesebb levegőt hajt át a rendszeren, nem fogja kielégítően hűteni, ha terheled. Az a 10-20 % inkább 30-50%. de gondolj bele, van egy 10kW-os motorod, ha 80% hatásfokú lenne, akkor is 2kW-tal fűtőd. de a 80% inkább 70, akkor már 3kW. legalábbis névleges terhelésen. Ennyi egy elektromos bojler fűtőszála. Ha nem lenne hűtése valamilyen módon, nem sokáig bírná..... Elég baj az hogy csökken - ez egy külön kihívás elektromos hajtások terén. Pl. ahogy megy fel a fordulat, annál nehezebb vele pl. előzni, vagy gyorsan reagálni egy forgalmi helyzetben. |
Bejelentkezés
Hirdetés |