Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Ha a menü beállítási lehetőségeivel sem érheted el a megfelelő minőséget, akkor vissza a szervizbe minél gyorsabban.
A mod. kérelem pedig nem azért van, hogy válaszadásra sürgethess bennünket!
Köszönöm a választ.
Továbbra is az érdekelne, hogy tudnám egy 12 Voltos akkuról üzemeltetni. Most látom a fájlmelléklet helyét.................
Elnézést, de nem a kérdésre válaszolt (kitérő válasz) ! Igen, nem, talán, vagy esetleg nem tudom ???
Úgy, hogy rákötöd az akkura, és figyeled, hogy melegszik-e. Ha huzamosabb időn keresztül működtetve nem, vagy alig melegszik, akkor jó, ha nem, akkor 6 - 8 V ról kell működtetni. Egyszerű mérések alapján nem nagyon lehet megtudni, hogy "hány voltos". Nem ez az egyetlen paraméter ami fontos, fordulatszámot, nyomatékot is mérni kellene az adott feszültségen történő áramfelvétel mellett. Az áramfelvétel a korlátos az ilyen alacsony feszültségű motoroknál, a huzalvastagság (melegedés) miatt.
Hogy az igényeidnek megfeleljen a válasz: Nem tudom.
Hali. Segítséget szeretnék kérni. Mégpedig abban, hogy van egy kb 0,6Vos jel, És ha ez a jel jelen van, akkor azt a jelet egy PICre kötni, ami a jel jelenlétekor a PIC kapcsolna. viszont 0,6Vtól még nemfog. Próbáltam úgy, hogy tranyó E, a földre, C a PICbe, és a bázisra meg megy a jel, de ez így nem megfelelő szerintem.
Sziasztok
Van egy 9 voltos elem csatlakozóm, piros és fekete vezetékekkel alaposan ellátva, melyik lehet a + - ?
Köszi.
Ha viszont hirtelen kezd melegedni (pár mp.) akkor leéghet mielőtt észrevenném. A hidegindítókondin van egy 222K és 400V felirat, ez mit jelent?
Piros a pozitív szál, negatívé a fekete.
Köszi most már nem nyírom ki a ledeket
[OFF]Szia!
Remélem nem gond, hogy közbeszólok, de ugye nem közvetlenül 9V-ról táplálod azokat a ledeket?
Bocsi csak most jutottam ide vissza ismét...
Egy SQX62-es szelepet kellene megvezérelnem... Két megoldás lehet a vezérléshez - vagy 0-10V ig változtatom a vezérlőfeszültséget(terhelés 4-20mA) vagy 0-10k ellenállást rakok az inputokra... Gondoltam hogy csinálok egy kisebb PIC-el egy feszültségosztós megoldást és akkor mondjuk 6 fokozatú lesz az egyébként lineárisan változtatható nyílású szelep de a célnak végül is megfelelne... De ha van valakinek ötlete, szívesen hallgatok az okosabbakra...
Nem az a része már megvan csak mos hogy forrasztom olyan volt mint a filmekbe hogy a két vezeték közül meiket "vágjam"
ezzel számoltam ki: http://ledcalculator.net/default.aspx?lang=hu-HU
Az ebből a szempontból semmit. Az csak egy zavarszűrő kondi (2,2 nF/400 V) feszültsége, csökkenti a kefeszikrázásból eredő zavart, a lábára húzott ferrit csövecskével együtt, hogy a szomszéd tudjon tévézni.
Akkor csináld fordítva kapcsolj kis feszültséget a motorra, majd növeld. Észre fogod venni, mikor már szinte felszáll, olyan magas lesz a fordulata. közben figyelheted, mikor kezd melegedni. Ebből kiderítheted, hogy mekkora lehetett az eredeti fordulata, tápfeszültsége.
Kiszámolhattad volna ezzel is:Bővebben: Link
Gondoltam hogy lesz hasonló gondolat de ha jobban megnézed ez más mint az itteni számláló.
Ez a beépített számláló is jó de le lehetne cserélni erre
Hello!
Ha a PIC-el boldogulsz, akkor az a jobb megoldás. Mert nem a lineáris időbeli feszültség változás a gond, hanem a gomb elengedésekor az érték megtartása. Ezért számláló, és DA átalakító a célszerű megoldás. Viszont egy PIC-ben ez egyben megoldható. Vagy PWM jelkimenet képzésével, vagy egyszerűbben egy R-2R DA átalakító kiegészítéssel. Egy 8 lábű tokkal, 4-lábbal a DA-val, már 16 lépcsőben változhat a szelep állása. (PWM esetén pedig 8..10bit felbontással) üdv! proli007
Sziasztok! Építettem egy ablakemelővezérlést PIC-el, a relékkel van olyan problémám, hogy a kikapcsolásukkor bezavarják a PIC-et. Légyszi segítsetek, milyen alkatrészt próbáljak meg és hova beépíteni? A 4db relén kb 13A megy át amikor kikapcsolja a PIC, és gondolom ez az ív okozhat valamiféle lökést.
Most nézem hogy az előző hsz-emben a képen nincs + tápja a reléknek. Ezt javítanám. Bocsi.
Hello!
Nem mintha a rajz most már "bárhol" jó lenne. Biztos nem így van elkövetve. De sokkal célszerűbb lett volna nem emitterkövetőként meghajtani a reléket, hanem közös-emitteres kapcsolásban, 12V-os reléket használni. A GND nyomvonalat külön választani a PIC és a relémeghajtóknál. (Azt a szerencsétlen soros diódát felejtsétek már el a MCLR lábnál! Azt egy 10kohm-al a Vdd-re kell kötni. Nem tudom honnan terjedt ez el, olyan mint a hamisan megtanult ének, nem lehet kiirtani..) üdv! proli007
Üdv.
Egy olyan kapcsoláson töröm a fejem ami 10 és 13 volt között állandó 5A áramot tart fenn. Arra gondoltam, hogy egy izzó lenne az állandó terhelés ami 13 volton pont 5 Ampert, vesz fel így alacsonyabb feszültségnél csak a maradék áramot kellene áteresztő tranzisztorral elfűteni. Valaki tud egy elméleti kapcsolásban segíteni?
Szerintem valamit nem jol gondolsz.
Mit szeretnel csinalni, mi a vegso cel? Ha aramgenerator, akkor szerintem egyszerubb lenne egy stepdown, aramgeneratorra visszaszabalyozva (egy nagyon kis erteku ellenallason eso feszultseggel egy muv. erositot etetsz, aminek az erositese ugy van belove, hogy pont a referenciafeszt adja ki a megfelelo aram eseten az ellenallason eso feszultseg). Egyszeruen megnezel egy stepdown kapcsolast, mondjuk egy lm2679-ADJ-est, az pont 5A-s, es a ref labat a muv erosito kimeneterol eteted. Igy nem fog feleslegesen futeni. A bemeno fesz meg barmi lehet, amit az lm elbir.
Köszönöm, utánna nézek.
A végső cél az, hogy az akkut (autós 12v) minden körülmények között 5 amperral terhelje.
Valóban bocsánat. Íme:Bővebben: Link
ne gondoljátok ,hogy égig érő összegekbe kerül egy házi hibrid autó elkészitése és bejelentés nélkül ha használod vizsga előtt néhány óra alatt visszaállithatod.én láttam egyet ledöbbentem.ez egy kis panda volt de terepes ill négy kerék hajtásu,,volt benne négy 96 ah aksi 48 volt volt benne akkora dobozba mint három aksi egy házilag gyártott aktiv szénből készitett kondi ami 15 -20 kiló lehetett.a hátsó hidta csatlakozott egy dc kefe nélküli egyen motor 7,5 kw 48 voltos és tegelykapcsolóval össze volt kapcsolva 180 voltos generátorral a fékpedálon volt egy kapcsoló és fékezésnél bekapcsolta a generátort és a kondit teljes erővel töltötte a kondin volt egx olyan szabályzó ami csak 50 voltot engedett át 20 amperral.azt mondta a rtulaj ha a garázsból kiáll ,hogy a család ne ébredjen fel elektromosan és ha ugy megy a fékezés ugyanúgy tőlt,a városba elég sokat megy elektromos hajtással és egy kis utánfutót gyakran húz de 4 liter alatt eljár.vizsga elött a motort 8 db m8 csavar tartsa meg az aksi és kondit két-három óra alatt kiszereli és 4 óra vissza.az illető pék és az éttermek boltok másodrendelését ezzel szállitja utánfutóval,rengeteget megy vele
bocsi az előzőhőz mid ez 2200 euróba került
Köszi, így teszek!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |