Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kandósok
Én Óbudán kezdtem, és szakirányválasztás után mentem Józsefvárosba. Egy-két tárgyat még mindig Óbudán vettem fel. Néhány tanár, aki most Józsefvárosban tanít, már tartott órát Óbudán is.
Egyáltalán nem bánom, hogy mindkét helyre járok/jártam. Most kicsit nehéz, hogy az évfolyam szétszóródott, és összesen ketten mentünk műszerre. Mivel más helyen és időpontban vannak óráink, nem nagyon találkozunk, főleg azokkal, akik Óbudán maradtak (a társaság túlnyomó része). A szakirányon viszont nincs semmi olyan, hogy "ti Óbudáról jöttetek", se a tanárok, se a többi diák részéről. Arra készülj, hogy az első félév vége a nagy vízválasztó. Itt a kb 80 fős évfolyam megfeleződött. Aki utána marad, az többnyire elvégzi. A többiek gondolom vagy egyszerűen feladják, vagy úgy gondolják, jövőre beiratkoznak majd újra (és aztán feladják?) Tavaszmező utcában is hasonló volt a szitu, úgy hallottam -- ott két csoport indult, és az első félév után összevonták őket. Azokról a tanárokról, akik eddig tanítottak, jellemzően pozitív dolgokat tudok elmondani. Konkrétan szívatás nem volt célja senkinek. Mondjuk a levelezős társaság is azért van ott, mert tanulni akar, munka mellett senki nem melegedni jár be Az alapokat korrektül megkaptuk -- a matek I elsőre durva lesz, gondolom, hacsak nem tanultál mostanában matekot (én azelőtt utoljára 15 éve). Annyira nem nehéz, csak nekem baromi elvont volt, és elsőre nem tudtam, mire lesz ez jó Azért meglett szerencsére. Egyedül a villamos energetikáról hallottam azt, hogy konkrétan érdemes Óbudán csinálni. Mindenképp nehéz tárgy, mert nagy az anyag, és a számonkérés elég komoly, de Óbudán Novothny tanár úr korrektül leadja az anyagot, és elmondja előre, mit vár a vizsgán. Mondjuk nekem nem lett meg az aláírás, de az inkább annak köszönhető, hogy az a félév baromi sűrű volt, és nem tudtam készülni. Érdemes lesz összehozzatok egy levelező listát az évfolyamnak még az elején, sokat segít a felkészülésben, mert keveset találkoztok élőben. Nálunk teljesen jó volt a társaság, segítettünk egymásnak ebben-abban. Nem hinném, hogy a többi évfolyamban másképp lenne, mindenkinek az a célja, hogy elvégezze a sulit, és együtt néha könnyebb. Arra még készülj fel, hogy szükséged lesz egyre több szabadidőre a suli mellett, amiben a házi feladatokat, labor jegyzőkönyveket, ilyesmit megcsinálod otthon. Az első félév igazából nem annyira durva, csak akkor kissé "nyakadba szakad az egyetem" és minden új. A másodikra már lesz egy kis rutin, amire szükség is lesz, mert fokozatosan egyre több kredit jut egy félévre. Egyébként a Kandó jó hely, szeretek oda járni. Más egyetemre nem jártam, nem tudom összehasonlítani. A tanárokról a markmyprofessor.com-on tudsz némi információt szerezni előre. Üdv, efti
Köszönöm a kimerítő választ!
Hát igen, matek nekem is régen volt. Most úgy látom nekem a ritmust felvenni lesz a legnehezebb, és persze a szabadidő, utazás. Ezért is fontolgatom a távoktatást inkább, de nem tudom, hogy a levelező vagy a táv lenne-e jobb összeségében. Üdv, Zoli
Tudom. Ezért választottam én is az Automatika szakirányt Óbudára. Amúgy a harmadik évfolyam több mint a fele átment tavaly Óbudára, javarészt a méréstechnika és javarészt Ruskovics Edit ordibálásai miatt.
Kizárt dolog! itt nem a 20-on éves cicákról van szó, hanem egy veszekedős vén germániumtranzisztorról, aki minden levelezőssel ordibál, és ha segítséget kérsz tőle elküld máshová (...)
A matekkal kapcsolatban: középiskolából kell tudni egyenletet megoldani, kell a trigonometria, a másodfokú egyenletek megoldóképlete, több ismeretlenes egyenletrendszerek, és a résztörtekre bontás. A többit kb. ezekre alapozva megtanítják Ha előre szeretnél tanulni, tudok mondani könyveket, amikből lehet.
A távoktatással még kevesebb az előadás pontosabban konzultáció, még több az otthoni munka. Meg a konzultáció egyik napja szombat (asszem péntek-szombat). A laborok nyári szünetben vannak. Ha a munkahelyről elszabadulni gondot okoz, lehet, azt kell válaszd, de fogalmam sincs, mire számíthatsz. Levelezőn egy félévben négy alkalommal három nap a suli. A három nap közül általában egy vagy kettő csak fél nap -- én olyankor bemegyek dolgozni. Nincs valaki a fórumon aki távoktatáson végzett, és el tudja mesélni, milyen?
Én távoktatáson végeztem februárban, még kreditesként. Általánosságban annyit lehet elmondani az oktatásról, hogy minden konzultációt szombaton tartottak kéthetente, a szombati munkanapokon sosem kellett bemenni. ZH-k nem voltak, ellenben házikat kellett csinálni, sokszor kötelező jelleggel is. Ezeket konzultációk előtt be kellett küldeni postán, amit következő alkalomra megkaptunk kijavítva. Az oktatás trimeszterekre volt osztva, ami annyit jelentett, hogy az első két trimeszter egybeesett a hagyományos oktatásban résztvevők két félévével. A harmadik trimeszter nyáron volt, amikor a gyakorlati tárgyakat kellett teljesíteni. A képzést józsefvárosban kezdtem, ahol azt kell mondjam, teljesen normális, segítőkész tanárokkal voltam körülvéve. Egyetlen kivétel akadt, ez az ominózus elektronika I. Tényi V. Gusztávval. Ezt a tantárgyat ott nem is tettem le, mert időközben szakirányt kellett választani és így átkerültem automatikára óbudára. Ha részletekre vagy kíváncsi, akkor keress rá a markmyprofessor-on. Óbudán persze elsőre sikerült az elektro, Mersich tanárnő nagyon jól elmagyarázta az anyagot. Egyébiránt személy szerint valahogy az óbudai hangulatot sokkal ember közelibbnek éreztem, a légkör is családias volt. Valahogy a józsefvárosi épület mindig olyan lehangoló érzést sugallt számomra. Biztos, hogy lesznek olyanok, akik nem értenek velem egyet, de ez az én szubjektív véleményem. Itt óbudán is volt egy-két húzós tantárgyam, pl. Aut. I., Intelligens rendszerelemek I., de a tanárok rendesen elmondták az anyagot. Inkább csak magamat okolhatom, hogy nem sikerült kellőképpen felkészülni a vizsgára.
A http://tavoktatas.uni-obuda.hu szerint szakirányra matek III. és villanytan III. teljesülése után lehet jelentkezni, modulválasztás pedig csak ezután jön. Szóval beiratkozáskor még nem kell ilyenekkel bajlódni. Az viszont megjelölheted, hogy melyik telephelyen akarod elkezdeni a képzést. Én most jelentkeztem Kandó MSc-re, véletlenül nincs itt egy sorstárs? Idézet: „Ha előre szeretnél tanulni, tudok mondani könyveket, amikből lehet.” Köszi, igen lehet hogy nem ártana egy kicsit előre foglalkozni a matekkal.
Minden konzultáció előtt, vagyis kéthetente volt egy beadandó? Mennyire volt nehéz ezeket egyedül megcsinálni? Vagy azért kaptatok hozzá némi támpontot? Gondolom a vizsgák félév végén voltak. Ezekre folyamatosan nap mint nap készültél x órát, vagy menet közben inkább csak a beadandókat csináltad és vizsga előtt x héttel áltál neki komolyabban? Azért kérdezem, mert a kollégám levelezőre jár, és azt mondja, hogy alig van ideje felkészülni a ZHkra, alig jut ideje egy-egy tárgyra.
Viszont ha távon félév közben nem nagyon van számonkérés, akkor nem tud könnyen lemaradni az ember?
A három könyv, amit a tárgyfelelős tanár (dr Baróti György) ajánl/kér:
Scharnitzky Viktor: Vektorgeometria és lineáris algebra Kovács József - Takács Gábor Takács Miklós: Analízis Dr Baróti György - Kis Miklós - Schmidt Edit - Sréterné dr. Lukács Zsuzsanna: Matematika feladatgyűjtemény Az első kettő kapható Libriben, stb újonnan is, a feladatgyűjtemény viszont kandós, azt csak használtan, vagy a kandó jegyzetboltjában kapod meg. Ezeken kívül szokták ajánlani a Bólyai-sorozat könyveit is (Határérték-számítés, Differenciálszámítás, Integrálszámítás, Differenciál-egyenletek). A példatárra mindenképpen szükséged lesz, anélkül szinte lehetetlen Zh-ra, vizsgára készülni. A két ajánlott könyvben tulajdonképpen benne van minden. A Bólyai-könyvek két dolgot tudnak: az elején egész jól átveszik a szükséges alapokat (pl a Differenciálszámítás könyv első 60 oldala végigveszi a függvénytan és a határérték-számítás alapjait példákkal). Másrészt olyan mélységig mennek az adott témába, amire 99.9999%, hogy nem lesz szükséged... Ja, ha elsőre nem értesz semmit a matekból, ne aggódj. Nekem jó ideig tartott, hogy elfogadjam, elég, ha favágó módon meg tudom oldani a példát, aztán később majd megtudom, mit is csináltam, és az mire való Azért menet közben kiderült, hogy komplex számok nélkül váltóárammal nem lehet dolgozni, a deriválás és integrálás (többek között) differenciál-egyenletek megoldására jó, a differenciál-egyenletek meg (többek közt) nem periodikus villamos jelek (pl átmeneti jelenségek) leírására. Viszont mire oda jutsz, már elég lesz, ha tudod, mi az integrálás, stb, abból már megérted a levezetéseket, mással meg már nem nagyon kínoznak utána Na ennyit a matekról, mentem házi feladatot írni Üdv, efti
Sürgős segítségetek kérném az alábbi feladatokban! Az istennek nem találtam se a könyvben, se a neten információt. Méréstechnika.
1. Hány dekádos ellenállás szükséges 10^-4-es (10 a mínusz 4-en) pontosság eléréséhez technikai kompenzátorral való feszültségmérés esetén? 2. Mekkora a kompenzációs feszültségmérésnél a galvanométer érzéketlenségéből adódó hiba, ha a galvanométer küszöbárama 10^-8A (10 a mínusz 8-on), ellenállása 5 kohm,a segédfeszültség 6 V, a segédáram 0.1 mA , és a mért feszültség 1V? Mekkora a kompenzátor belső ellenállása? Előre is köszi!
Távon nincs kéthetente konzultáció. 4db van összesen, elmondható, hogy 1db / hó. Az elején összecsúsznak, most az első kettő közt valóban 2 hét telt el, de utána már 1 hónap. Bőven van idő megírni a hf-eket, amik általában be is számítanak pluszpontként a vizsgán (villanytan, fizika, mérés biztos) és/vagy aláíráshoz szükségesek. S természetesen tanára válogatja, hogy mennyire lehet az órán leadott anyagból felkészülni, villanytanból 100% azt adja le a tanár (Székely János), amit hf-ben és vizsgán kér. Fizika szintén, de ahhoz rohadt sok anyag van, hogy mindent leadjon, azonban könyvben benne van minden. A mérés viszont... tanár anekdotázik anyagleadás helyett, hf-ek egy része van csak meg a könyvben, a problémámban leírt feladatokra se a könyvben, se a neten nem találtam semmit.
Szia, tippelni ér?
1. Tényi tartja az órát? 2. Ez ugye sima kompenzációs feszültségmérés, nem kettős kompenzálás? A továbbiakban erre alapozok, úgyhogy ha nem, sorry... 3. Az ellenállás dekád feszültségosztóként működik. A segédfeszültséget osztja két részre, melyek közül az egyik rész egyenlő a (mérendő feszültsgéggel plusz a galvanométer érzéketlenségéből eredő hibával). Mivel feszültségosztó, ezért nagyobb felbontású kell legyen, mint a kívánt 10^-4 pontosság. Ezért megtippelném az 5 dekádot. 4. A galvanométer érzéketlenségéből eredő hiba számítását viszont elmagyarázta Fehér tanár úr (aki Óbudán tartja a méréstechnika előadásokat): A galvanométer árama átfolyik a galvanométer ellenállásán, és a kapcsolás többi részén, ami úgy írható fel, hogy Rk = R1 x (R - R1 + Rs + RA), ahol R a feszültségosztó teljes ellenállása, R1 az a rész, amiről a mérés eredményét leolvassuk, Rs a segédgenerátor belső ellenállása, és RA az ampermérő ellenállása. A megadott adatokból kisüthető, hogy a segédáram 60kOhm ellenálláson keresztül folyik -- a 6V segédfeszültségből 1V jut R1-re, innen R1 10kOhm. A maradék (R - R1 + Rs + RA) pedig 50kOhm, tehát Rk = 10kOhm x 50kOhm = 8.33kOhm. A mérés galvanométer érzéketlenségéből eredő hibája (delta Ux): delta Ux = delta Ig (Rk + Rg) = 10^8A * (5 + 8.33)kOhm = 0.1333mV = 1.333 * 10^-4V Ahol Rg a galvanométer belső ellenállása (5kOhm) hG = delta Ux / Ux = (1.3333 * 10^-4)V / 1V = 1.3333 * 10^-4 A füzetbe elég rondán írtam le, de ez óbudán nekünk le lett adva. A (Dr Horváth Elek: Méréstechnika) könyvben viszont valóban nincs benne. Ti is abból tanultok? 5. Több tippem nincs Remélem, segítettem. Ha nem érthető, ahogy leírtam, szólj. Üdv, efti
1. Igen, hogy találtad ki?
Köszi, ez igen nagy segítség volt. Dr. Bölöm Péter + Dr. Horváth Elek + még vagy 6 név: Méréstechnika-ból tanulunk mi.
SZAKIRÁNYVÁLASZTÁS 2011, AVAGY A SZERVEZETLENSÉG TETŐFOKA A KANDÓN
Szeretnék sürgősen segítséget kérni, az idei szakirányjelentkezéssel kapcsolatban: Valahol a kandó honlapján az van, hogy 3 szakirányt kell választani, valahol az van hogy 2-t, valahol meg az van hogy 1-et. A tavalyiaknak 1-et kellett... Akkor most hányat kell??? Én elsőként az óbudai "automatizálást" jelöltem meg. Majd később a rossz tájékoztatás miatt a "műszer-automatikát" és az "energetikát" is felvettem, biztos ami biztos, mert más van kiírva a neptunban (3 szakirány), más hangzott el a szerdai szakirányjelentkezési tájékoztatón (1-et kell csak választani), más információ szerepel a kandó weboldalán (valahol 2, valahol 3 szakirányt kell választani...), és mást mondott a tanulmányi osztály (1-et kell csak választani). Ruskovics Editet nem hívom fel, mert ő csak ordibálni tud a levelezős hallgatók 90%-ával, csoporttársaimmal, barátaimmal, velem is. 1. Akkor most hány szakirányt kell választani? (én levelezős, és ha jól tudom C tanterves vagyok) 2. Honnan tudják hogy én melyik szakirányra akarok menni? (a másik 2-t csak azért vettem fel, mert 3-at kellett felvenni) 3. Modul jelentkezés egyáltalán merre van a neptunban? Mert nincs ilyen a neptunban és kell azt is választani... (természetesen semmilyen tájékoztató nem volt erről sem...) 4. Hány modult kell választani? (óbuda, automatika, más van a weben, más a neptunban, valahol 2 modult írnak, valahol 3-at...) Előre is köszönöm a segítségeteket!
Szia! A szakirányválasztásnál azokat és abban a sorrendben írd be, ahová ténylegesen menni szeretnél. Szinte 100%, hogy az első helyre megjelölt szakirányra felvesznek, de ha mégsem, mert mondjuk nincs 10 jelentkező és nem indul, akkor értelemszerűen a másodikra vesznek fel, és így tovább. Tippelek, de majdnem biztos, hogy így működik.
Modulválasztás tavaly csak automatikán volt. Lehet, hogy most azért nem látszik, mert nincs modulválasztási időszak (az egy fél évvel később van, ha jól tudom). A többi intézetben egy modul indul csak, jobb esetben a hallgatók dönthetnek róla, hogy melyik legyen. Mikroelektronikán levelezősöknek nem indul semmi. Üdv, efti
Sziasztok!
Elsőéves hallgató vagyok a BME Villamosmérnöki szakán. Sokat töprengtem felvételi előtt, hogy a Kandót vagy a VIK-et írjam be elsőnek. Most kicsit úgy érzem tévedtem . Édesapámtól tanutam minden javítási, szerelési fogást, már gyerek korom óta. Nagyon szeretek elektronikai eszközöket építeni, eléggé gyakorlatias a jellemem. A rossz hír számomra az, hogy nagyon úgy veszem észre, hogy a BME-n nem sok közöm lesz a gyakorlathoz. Ez még talán nem is lenne baj, csak a számítástudomány nevezetű tantárggyal lesznek gondjaim, ha jól érzem. Gráfokkal, probléma nehézség elmélettel, algoritmuselmélettel foglalkozunk, és hát az én agyam inkább fizika beállítottságú, mintsem absztrakt matematikai. Kérdezném tőletek, hogy milyen a kandó, ugyanis ha nem fog menni a BME, akkor erősen gondolkozom azon, hogy átmegyek hozzátok. Tehát milyenek a tantárgyak, mennyi és milyen nehéz matek van, illetve hogyan oszlanak meg az előadások/gyakorlatok/laborok? Köszi a segítséget! Kazy Idézet: „Kérdezném tőletek, hogy milyen a kandó” Erre 38 oldalnyi válasz van. A BME-s tárgyakat pedig beszámítják a Kandón, tehát semmi esetre se hanyagold el az ottani tárgyakat. Itt matek 1-2 van, nem a legnehezebb tárgyak. Idézet: „Kérdezném tőletek, hogy milyen a kandó” Szerintem: Jó
Én anno azért ide jelentkeztem, mert aztmondták, hogy a BME-n sok elméletet nyomnak, és gyakorlat alig van, itt pedig lesz bőven gyakorlat. Hát van is, mondjuk van, aminek sok értelmét nem látom, de gondolom így van ez máshol is.
Idézet: „ha nem fog menni a BME, akkor erősen gondolkozom azon, hogy átmegyek hozzátok” Ne tedd, itt se lesz több közöd a gyakorlathoz. Azt majd az iparban, diploma után. A Kandón egyéni építgetésre, ötletelésre nem nagyon van se mód, se igény, se alkalom, a BME-n inkább.
Kevered a szakirányt a modullal. A kando.hu, meg az intézetek honlapjai amúgy sokat segítenek.
Ez nem teljesen igaz. Itt a TDK lehetőség (BME-n úgy tudom csak kiírt témákkal lehet foglalkozni, itt pedig bármivel), vannak kutatólaborok (Bővebben: Link én is itt dolgozok most), az viszont igaz, hogy ezt mind önállóan kell megoldani, rendes laborokon erre se idő, se lehetőség nincs.
Oda jártam, elvégeztem, úgyhogy tegyük fel, hogy véleményem szerint úgy van, ahogy leírtam. A végén még kihozod, hogy a Kandó K+F-ben jobb, mint a BME Ne viccelj.
BME-nek jobb kapcsolatai vannak, egyébként meg ilyen szinten összehasonlítani a 2 iskolát nem lehet, a BME jóval régebb óta működik.
Idézet: „Itt matek 1-2 van, nem a legnehezebb tárgyak.” A kérdés csak a "mihez képest?". Mivel ugye köztudott, hogy a Kandón 2 fő tárgy van, amin az emberkék elvéreznek, az egyik a matek, a másik a villamosságtan.
Ha oda jártál, és elvégezted, akkor nem is értelek...
Mivelhogy én meg most júliusban végeztem, és az én tapasztalatom pedig az, hogy !kizárólagosan! az én saját privát magánidőm szabott határt annak, hogy mikor és mivel foglalkozom, a tanórákat követően. A másik határt a laborok felszereltségi szintje jelentette. Az iskola este 8-kor, fél 9-kor zár. A tanárokkal (főleg a laborosokkal) jóban lehet (és érdemes is) lenni, s ha megbeszéled velük időben és értelmesen, hogy márpedig mit is kívánsz a laborokban tevékenykedni és miként, hogyan, stb., meg fogják engedni. Pláne akkor, ha van is a ténykedésnek kézzelfogható eredménye. Annak külön örülni szoktak, ha többedmagával marad valaki a laborokban, és nem egyedül. Tehát azt tudom mondani csak, aki akar, az ott tud maradni zárásig és azzal foglalkozik, amivel szeretne (a fent említetteket betartva). Ui: a félreértések elkerülése érdekében muszájnak érzem külön kiemelni: ezen hozzászólásom nem sarkítás, a BME-vel pedig egyáltalán nem kapcsolatos, én ugyanis fel tudom mérni, hogy a 2 intézmény nem azonos. Idézet: „A kérdés csak a "mihez képest?".” Hát igen, villanytan 2 gyakorlat Raisszal, az aláírás esélye vetekedik egy lottó ötösével. Ilyen gyakorlattanárok miatt jön be ez az elvérzés arány, van 2 tanköre, azok mind buknak, egy normális gyakorlattanárnál meg 90%-ban átmennek az emberek. De nekünk itt van pl. a VEL2, régen 2 tárgy volt, ezt most összevonták, és ha jól láttam, az egyetlen 14 kredites tárgy az egész karon, 5 tanár tartja összesen (2 előadás, 2 féle labor, 1 gyakorlat, ami neptunban benne sincs, az csak úgy lett, kedden 19-ig), és ráadásul ez államvizsga tárgy is
sziasztok!
Dén Gábor Tanár Úr villamosságtan videó anyagait keresem letölthető formában. A villamosságtan.hu-n megtaláltam, tavaly még ingyenes volt, most viszont fizetős, de azt írják, hogy aki az Obudai Egyetemre jár, az megnézheti az Egyetem digitális könyvtárában, tudnátok egy linket dobni, hogy hol érem el ezeket az anyagokat, vagy honnan lehetne letölteni? köszi!
Hellósztok.
November 17-e óta (azaz 6 napja) nincs neptun! Tud valaki segíteni?, illetve tudja valaki hogy miért nincs? |
Bejelentkezés
Hirdetés |