Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   60 / 293
(#) szakács judit válasza gazszeres hozzászólására (») Nov 30, 2011 /
 
Szia! Köszi szépen! Egyébként a megjegyzésem toronak szólt, de egyem meg a szívét gyorsan korigálta is. Aztán, hogy ki akart kétértelműen fogalmazni, passz! Vicc ide, vicc oda, legalább mosolyogtam rajta egy jót. Akkoriba nem sok mosoly jött az arcomra. Egyébként tényleng jó az a kis műszer, csak nincs hozzá semmi magy. nyelvű használati utasítás, hiába boltba vettem. A tudatlan magyarokra nem gondolnak.
Szia,további szép napot!
(#) toro válasza szakács judit hozzászólására (») Nov 30, 2011 /
 
Könnyű annak mosolyogni, akinek meleg a lakása!
Egyébként megérdemelted, megdolgoztál érte - ügyes vagy!
(#) peze válasza toro hozzászólására (») Nov 30, 2011 /
 
Á,a mosolyhoz nem kell meleg.Osztottam,szoroztam,és rájöttem,a "HP" olcsóbb... Melegem lett,és még a kedvem is jobb lett....
(#) alevente válasza gazszeres hozzászólására (») Dec 1, 2011 /
 
Köszönöm a reakciót és bátorítást!
(#) szakács judit válasza peze hozzászólására (») Dec 1, 2011 /
 
Helló! A "HP"-n kívűl van már fűtésed?
(#) laef hozzászólása Dec 1, 2011 /
 
Sziasztok!

Én nem értek a kazánokhoz, csak használom. Google alapján találtam rátok. Lehet, hogy volt már erről szó nálatok. Megpróbálom leírni azt, ami kb 3 nap alatt játszódott le, ennek eredményeként most se melegvíz, se fűtés. A kazán: U012-24K Buderus Logamax, amiről itt nálatok azt olvastam, hogy valami más gyártó (talán uniqa) cucca Buderus köntösben. Amit én hallottam róla, hogy annak idején lakóparkokat szórtak vele tel, mi is ott lakunk. A jelenlegi állapot: áthúzott lángos led pirosan ég, a sima lángos led zölden villog, és nem is gyújtja meg a lángot, ha kikapcsolom, utána próbálkozna, de az eredmény ugyanez. Az első napon még csak annyit érzékeltünk, hogy mintha többet keringetne, mint fűtene, és ne fűti fel a lakást a kívánt hőmérsékletre. Aztán egyre többször jelentkezett a hiba, majd már csak az. Szervízesek látatlanban azt mondták, ha szerencsém van érzékelő, ha nincs hőcserélő (amire cserét javasolnak), esetleg panelhiba. A panel (még az uniqa is) drága, a hőcserélő még drágább.

Abban kérnék segítséget, hogy mi az a javítás, amit még van értelme bevállalni anyagilag, meg egyáltalán?
Ha esetleg újat kellene vennem, milyen kazánt javasoltok egy kicsi lakásba, 4 főre (tehát sok nyitás, zárás) + fűtés?

Előre is köszönök bármilyen jótanácsot.
Laef
(#) toro válasza laef hozzászólására (») Dec 1, 2011 /
 
Küldöm a gépkönyvét, olvasgasd!
Az U012 ugyanaz, mint aZ Unical IVEN 4. Valamennyit változtattak az előlapon.
A folyamatosan világító piros és a mellette villogó zöld a ventillátor-, levegőnyomás kapcsoló-, silicon cső hibáit takarja.
Nem rossz kazán, de bitermikus a hőcserélője.
(#) toro válasza laef hozzászólására (») Dec 1, 2011 /
 
Az alkatrész árai az aranyéval vetekszenek!
Irreálisan arcátlanul drágák.
Ugyanezek az alkatrészek az Unicalhoz 30-40%-al olcsóbbak!
(#) laef válasza toro hozzászólására (») Dec 1, 2011 /
 
Először is köszönöm a választ. Gyújtáshiba, aminek azok lehetnek az okozói, amit leírtál, végső okként felhozza a panelt is az 53. oldalon. Nem tudom mit jelent az a bitermikus. Annyit hallottam a hőcserélőről, hogy ha vízköves lesz nem tisztítható.
Amiket leírtál, annak én saját és a családom érdekében nem állok neki, hívok szakembert.
Ezek az alkatrészek drágák?
(#) laef válasza toro hozzászólására (») Dec 1, 2011 /
 
aha, és nem válthatóak ki az unica-éval?
(#) toro válasza laef hozzászólására (») Dec 1, 2011 /
 
Minden alkatrész olaszhonból származik. csere szabatos minden.
Lehet panel hiba is. Az Unicalhoz olyan 50 eFt körül van.
(#) toro válasza laef hozzászólására (») Dec 1, 2011 /
 
A bitermikus azt jelenti, hogy a melegvízet a a fűtésköri csövön keresztül vezetett cső állítja elő! Faramuci (olcsó) megoldás. Ilyenkor kimarad a lemezes hőcserélő és a váltó szelep. A kazán ára 40-50 eFt-al is olcsóbbá "tehető"!
(#) laef válasza toro hozzászólására (») Dec 1, 2011 /
 
köszönöm az infókat, holnap jelentkezem és leírom mi történt.
(#) toro válasza laef hozzászólására (») Dec 1, 2011 /
 
Ok, rendben. Sok sikert.
(#) asztro hozzászólása Dec 2, 2011 /
 
Tisztelt Fórumozók!

Ismételt kérdésem lenne FÉG C18-as kazánommal kapcsolatosan. Ha rajta van a palást, a láng kialvását követően néhány másodpercen belül kialszik az őrláng, ha nincs rajta a palást, az őrláng minden gond nélkül megmarad és a készülék rendeltetésszerűen üzemel. Mi lehet a fenti jelenség oka és hogyan hárítható el?

Tanácsukat előre is köszönöm.
(#) Haszuboy válasza asztro hozzászólására (») Dec 2, 2011 /
 
nem tiltja le túlmelegedés miatt? Fúvóka nincs elkoszolódva?
(#) gazszeres válasza asztro hozzászólására (») Dec 2, 2011 /
 
Mindenek előtt, fújd ki a port az őrláng csőből. Az őrlángnak elkel érnie a termoelemet.
Ha továbbra is hibás, már alkatrészeket kell cserélni.
Az első maga a termoelem idővel gyengül, elég, tönkre megy. A termomágnes ritkán romlik de ludas lehet a hibában ez is. Végül marad a stemco ami a tulfűtés ellen véd, ennek lehet hibája a kapcsoló pár oxidálódása.
Javaslat; cseréld mind hármat, hisz már vén a készülék és valószínű, hogy egymás után mind elfáradnak majd.
Az árak: termoelem 1000 körül termomágnes kb.3500 stemco 2000 körül és a kazán megint biztonságos.
Még annyit egy nyugati kazánnál ez több 10 ezer forint.
(#) toro válasza asztro hozzászólására (») Dec 2, 2011 /
 
A gyújtólángcső poros. Kicsi a gyújtóláng. Egy kis csavarhúzóval lazítsd meg a csövet rögzítő csavart, vedd ki a csövet és fújj bele. Rakd vissza és gyújtsd meg ismét.
Ha a hiba még fenn áll, húzd meg a termoelem hollandiját 10-es kulccsal (1/8-ot tekerj)!
Ahogy látom, gázszeres kolléga írja a csere javaslatokat.
(#) alevente válasza gazszeres hozzászólására (») Dec 2, 2011 /
 
De hát éppen ez az, hogy nem áll ki hibára, hanem csak pörgeti a szivattyút láng nélkül és olykor felfűt pár percig, máskor pedig üzemszerűen fűt, amíg a termosztát le nem kapcsolja.
Lenne kedve megnézni?
(#) kracz hozzászólása Dec 2, 2011 /
 
Szervusztok!

Jajj nagyon kellene a segítségetek! Van egy Buderus FC 2520 S kombi kazánom. Tizenéve tökéletesen működik. Idén a Fűtési szezon elején - mint eddig is minden évben - bekapcsoltam a termosztátot és mondottam néki: Mukodj!

A kazán el is indult, DE...
A vezérlőelektronikát takaró Brain-Box ütemesen, de változó ritmusban folyamatosan kattogott. (relék)
Amikor a kazán működött 1 ideje, a kattogás abbamaradt. Azt figyeltem meg, hogy ez akkor történik, amikor az előremenő és a visszatérő fűtővíz között már kicsi a hőmérséklet különbség.
A relék kattogása közben a gáz szelepet is rángatja. (ki nem alszik, csak néha pislant egyet) Hívtam szerelőt, de már előre riogattak amikor elmondtam a jelenséget hogy ez bizony vezérlő elektronika.... 100e ft feletti költség. A szívem állt meg.
Nekem a jelenség alapján inkább az tűnik valószínűbbnek, hogy valamelyik jeladó nem működik korrektül. Ha elhallgat, teszi a dolgát rendesen. Melegvíznél nincs semmi gond vele. Hibaüzenet nincs.

Ezek az infók alapján mit tanácsoltok? Mit tegyek? Valakinek esetleg használható ötlete? Hogyan tudom megakadályozni hogy ne vigyenek be az erdőbe? Ti szakemberek a fenti jelenség alapján mit mondanátok a hibára?

Hétfőn jön a szerelő "drága". Addig kéne valamit kitalálni...

A vezérlő: NEFIT Brain-box BHE 2100.

Köszönöm a segítséget előre is.
(#) toro válasza kracz hozzászólására (») Dec 2, 2011 /
 
Egy kérdés: milyen "állapotban van a fűtőköröd vize?
Iszapos-, koszos, stb?
(#) toro válasza kracz hozzászólására (») Dec 2, 2011 /
 
7746900044 a cikkszáma a vezérlő panelnek.
2010-es ára 113.724.-Ft + ÁFA.
(#) kracz válasza toro hozzászólására (») Dec 2, 2011 /
 
Köszönöm a válaszod.

A fűtőkör vize nem iszapos, nem piszkos. Desztvíz/fagyálló keverékkel van feltöltve. Néhány liter csapvíz került bele 3 év alatt. amikor ősszel a nyomást beállítottam. 3 éve teljesen át lett öblítve, mert kettészedtem a radiátoros és a padlófűtést.

hát nem olcsó az alkatrész... :_( Az elképzelhetetlen hogy ezt magyarországon valaki korrektül kimérje és javítsa ugye?

Igazából a tudat ami zavar, hogy egy párszáz forintos alkatrész helyett fizessek ilyen sokat.
(#) JZoli válasza laef hozzászólására (») Dec 2, 2011 /
 
A Buderus panelján, van egy kondenzátor ami ha lecsökken az értéke ezt a hibát "szokta" produkálni. A kondi cseréje meg szokta oldani a hibát. Ez a C9-es pozíciószámú kondenzátor, egy ezüst színű kis téglalap az A4-es csati mellett az RL1-es relé oldalában található! De ide csak X2-es típusú kondit használj! Ja és persze szétszedés előtt áramtalanítsd a kazánt! Az összerakás kicsit bonyolultabb, ki kell szedni egyenként a kezelőlapból a beállítást szolgáló kis rudacskákat és a két nagyobb hőfokállító tekerőjét. Vigyázz még a kupakok alatti állítórudakkal, először jelöld meg a pozíciójukat!
(#) laef válasza JZoli hozzászólására (») Dec 2, 2011 /
 
Nagyon rendes vagy, de én nem vagyok ilyen tudással felvértezve, nyeltem egy nagyot és unical panel került bele 42 ezerért. Nagyon lelkiismeretes volt a szerelő, nem a panelra repült rá először. Minden végigcsinálta, amit toro írt, majd utána minden egyes csatlakozás, érzékelőt rövidre zárt, letesztelte az ionizációs gyújtólángot, és semmi. Betette az új panelt, minden működöt, behangolta az égést, meg a nyomást meg csomó mindent. Azt mondta, hogy ha szerencsém van még 1-2-3 évig elmehet, bár 100%-os. De fűt, melegvizet ad. Elkezdünk spórolni egy új kazánra, bár még nem tudom milyen legyen.

Csak kérdezem, hozzáértőknek ér valamit a panel? Úgy kérdezem, hogy valaki hibás panelért ad pénzt? Mert nekem van egy.
Minden segítő választ köszönök.
Laef
(#) toro válasza kracz hozzászólására (») Dec 2, 2011 /
 
Keress egy öreg szakit. Ő még JAVÍT, nem cserél!
(#) tuzindito hozzászólása Dec 3, 2011 /
 
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Egy Hőterm 41 ESB kazánom van és a régi mmg 5013-0-005 szobatermosztátot lecseréltem egy Auroton 2005 típusúra. A régi termosztátot 3 szálas vezetékkel kellett, az Aurotont 2 szálas vezetékkel kell bekötni. Sikerült bekötni 2 szállal is, a kazánt is kapcsolja ki és be, azonban, amikor a termosztát bekapcsol és a kazán beindul, a kazán a rajta beállított 75 fok elérése után kikapcsol, majd néhány fok vízhőmérséklet csökkenés után újra bekapcsol. Ameddig a szobatermosztát ki nem kapcsol a beállított hőmérséklet elérése után, addig a kazán kb. 2 percenként ki-be kapcsol. Ezt a régi termosztáttal nem csinálta. Ez az új szobatermosztát miatt van, vagy a harmadik szál be nem kötése miatt, vagy a kazánban romlott el a kazántermosztát? Előre is köszönöm a segítséget!
(#) toro válasza tuzindito hozzászólására (») Dec 3, 2011 /
 
A régi szobatermosztátodban van egy ellenállás. Ez az ellenállás az éjszakai beállításnál "ráfűt" és gyorsítja a kikapcsolást. A bal oldali piros kapcsoló szolgál e funkció ellátására. A kazánból három vezeték megy a szobatermosztáthoz. A 3-4 fázis, az 1-es nulla.
A kazán azért üzemel így, mert valamit elkötöttél (rövidzárban van a termosztát pont) és a kazán termosztátja kapcsol be majd 8-10 fok C melegedés után ki és folytatva.
(#) hoffmann noémi válasza Haszuboy hozzászólására (») Dec 3, 2011 /
 
Nagyon szépen köszönöm a segítő válaszokat. szerencsére tényleg csak elemprobléma volt és a töltött elemek valóban kevesek voltak, vettem másnap akláli elemet és most megy szépen. beprogramoztam. Azon azért elgondolkoztam, hogy ezek a termosztátok mért nem úgy vannak bekötve, hogy egy kapcsolóval ki lehetne kötni az áramkörből, hogy meghibásodása esetén ne álljon le a fűtés.
(#) toro válasza hoffmann noémi hozzászólására (») Dec 3, 2011 /
 
Kedves Noémi!
Az alkáli elemekre vigyázz, nehogy kifolyjon a leve, mert tönkre teszi a termosztátot!
Megoldható házilag is a kapcsoló. De szerintem felesleges. 2 évente ildomos az elemeket cserélni.
Következő: »»   60 / 293
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem