Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hűtőgép kompresszor
 
Témaindító: niedziela, idő: Ápr 25, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   11 / 40
(#) adesso01 hozzászólása Nov 30, 2011 /
 
Üdvözlet mindekinek!
Akváriumok levegőztetésére használok hűtőgépkompresszorokat.Eddig mindent sikerült megoldanom, a kimenő levegő szűrésére építettem egy nyomásálló aktív szenes szűrőt amin olajpermet nem jut át(eddig úgy tűnik).Mivel a nap 24 órájában kell hogy működjenek, ezért állítottam üzembe 2 db-ot.Egy mechanikus időkapcsolóról vezérelt relével oldottam meg a folyamatos váltást a kompresszorok között.Elég rendesen melegedtek, ventilátort rájuk állítva kaptak talán némi hűtést.Sajnos az egyik kompresszor, egy amerikai licensz alatt gyártott jugoszláv, már csak hangos kattanásokkal válaszol, amikor áramot kap.Kérdés:ez a kompresszor már kuka, vagy működésre tudom még valahogy bírni?Előtte a fent leírt "rendszerben" 1 hetet hibátlanul működött.Előre is nagyon szépen köszönöm a válaszaitokat, nekem laikusnak sajnos erre nem sikerült megoldást találnom.
(#) micimacko válasza adesso01 hozzászólására (») Nov 30, 2011 /
 
Lehet, de nem biztos: nem hordta ki az összes olajat, és kenés hiányában "besült" a kompresszor? A 24 órás működés azért ilyen körülmények között szerintem sok egy ilyen szerkezetnek. Tedd légtartályra nyomáskapcsolóval, nyomáscsökkentővel. Én is így használom a kerti tavacskámban már évek óta... (meg mindenféle egyébre, amihez sűrített levegő kell)
(#) Mirones hozzászólása Dec 4, 2011 /
 
Sziasztok van egy régi whirpool hűtőgépünk és sajnos bemondta az unalmast. (nem hűt)
Most meglestem közelebbről és ha bekapcsolom akkor halk morgást hallok a kompresszorból aztán egyszer csak egyet pattan és elcsöndesedik.
Szétszedtem a kábeldobozt és ott találtam egy fehér kis izét ami a kompresszorból kiálló 3 tüskére kell rátolni. Főként fehér a műanyag, de jól láthatóan hő hatására megbarnult helyenként.
Emellett van egy bimetál ami kapcsol ha túlmelegszik.

Érdeklőnék, hogy honnan tudnám beszerezni az elégett alkatrészt? Sajnos nincsen túlzásba víve az adat rajta. Leírom amit látok rajta:

BDG mod 2019
2019/B -E4-

Előre is köszönöm!
(#) Mirones válasza Mirones hozzászólására (») Dec 4, 2011 /
 
Ezt találtam, de kicsit messze van.
Bővebben: Link

Linket kéretik a megfelelő mezőbe írni, hogy ne húzza szét az oldalt. A "Bővebben: link" felirat szabadon szerkeszthető. Sebi
(#) Collector válasza Mirones hozzászólására (») Dec 4, 2011 /
 
Ha nem indul be a kompresszor, hiába cserélgetsz akármit, vagy be van állva, vagy dugulás van a hűtőkörben valószínűleg, ezen sokszor az segít, ha bekapcsolod, és megrugdosod kicsit, vagy jól megrázogatod többször a kompresszort.
(#) Mirones válasza Collector hozzászólására (») Dec 6, 2011 /
 
Az elégett "relével" nem indult a kompresszor.
Viszont amikor 3 érintkezőből kettőt összekötöttem és adtam neki áramot elindult.
Nem hagytam rajta sokáig az áramot, hogy nehogy odalegyen.

Járom Pesten az üzleteket valahol csak lesz hasonló alkatrész.
(#) mindenes válasza Mirones hozzászólására (») Dec 6, 2011 /
 
Heló!
Ha szerencséd van csak az inditó relével lessz a gond (ez az amit most keresel). Nézz szét itt a témában a képek között (kis fényképező ikon) és választ találsz a problémádra hogy hogy lehet helyettesiteni , ez lényegében egy kapcsoló szerepét tölti csak be ez kapcsolja a segédfázist a motorra..
(#) StMiklos válasza Mirones hozzászólására (») Dec 6, 2011 /
 
Szevasz! Létezik univerzális indító"relé", 1/12-1/2 Le-s kompresszorig használható.
2001618 cikkszámon itt megtalálhatod, a túlterhelés védelmet nem, de a segédfázis "kapcsolást" megoldja, most 44% kedvezménnyel kapható.
Azért bátor vagy (vagy hozzáértő!), ha el tudtad indítani.
Tulajdonképpen, ha a főfázison hagyod meg áramot, normálisan működik is.
http://www.soos.hu/wswebshop32.cgi?L=603&O=2&X=HU&M=42110019&A=HU&A...rel%E9
Üdv: StMiklos
(#) StMiklos válasza StMiklos hozzászólására (») Dec 6, 2011 /
 
A 3 csapból 1 a fő- és segédfázis közösített pontja, a másik kettő a fő és segédfázis másik vége.
A bekötés sorrendje az óramutató járásával: közös, fő, segéd.
A közös egyedül áll, a fő és a segéd alatta (vagy felette) vizszintesen egymás mellett helyezkedik el. (A sorrendben nem, csak az elhelyezésben a Danfoss eltér a szokásostól)
Üdv: StMiklos
(#) mindenes válasza mindenes hozzászólására (») Dec 6, 2011 /
 
Pontosítanék ,a választ itt találod meg a képek között.
(#) Gaston65 hozzászólása Dec 15, 2011 /
 
Hűtőgép kompresszor témában szeretném a segítségeteket kérni. Elektrolux enb 3450-es konbihűtőröl volna szó és a kérdésem a következő :
A kompresszor akadozva próbál elindulni de nem tud
felpörögni,milyen probléma okozhatja ?-villamos kondi,
dugulás,termosztát?-hogyan tudnék megbizonyosodni
róla mi a hiba? Tudom hogy a kompresszor teljesen zárt
és nem lehet szétszedni,de nincs valami házi praktika
"életre kelteni" ?
(#) sanci pista válasza Gaston65 hozzászólására (») Jan 3, 2012 /
 
ha dugulás van próbáld meg fejre állítani 1-2 órára esetleg finoman ütögesd meg a motort mondjuk nagy hűtőt kis lakásban nem egyszerű fejreállítani de csodákat tud tenni néha. de lehet. indítórelés is
(#) kaqkk válasza Gaston65 hozzászólására (») Jan 3, 2012 /
 
Szerintem indítórelé hiba (cseréltesd ki ) Ne állítsd fejre a hűtőt
ez tévhit ! Az abszorpciós rendszerű hűtőknél működik csak a fejreállítás ! Ott jó esetben megszűnik a dugulás , de itt csak rontanál vele a helyzeten .Már tizenöt éve dolgozom hűtőszervízben de még egyetlenegy kompresszoros hűtőt nem javítottunk fejreállítással !
(#) blackdog válasza Gaston65 hozzászólására (») Jan 3, 2012 /
 
Véleményem *
Ha nem indul meg csak kinlódik akkor vagy indítórelé/kondi vagy szorul a kompresszor.
Ha fejre fordítod akkor legalább biztos, hogy utána szorulni fog a kompresszor.
Meg kell mérni az áramfelvételt. Ha nagy akkor nincs mese kompresszor csere. Ha "normális", de mégsem indul akkor indító hiba.
(#) Mirones válasza StMiklos hozzászólására (») Jan 3, 2012 /
 
Köszönöm a segítséget!
Most látom milyen sok hozzászólás érkezett!
(#) Mirones válasza mindenes hozzászólására (») Jan 3, 2012 /
 
Neked is köszönöm!
(#) Mirones válasza StMiklos hozzászólására (») Jan 4, 2012 /
 
Szia!

ÓÓÓÓÓÓ. :'(
Megvettem az univerzális relét. Beszórtam a gépbe
Szépen el is indult. Mondjuk melegszik egy kicsit. Gondolom ez normális.
A baj nem itt van hanem ott, hogy nem mindig tud elindulni a kompresszor........
Haverságból rá somok egyet kettőt aztán újra adok neki áramot akkor meg elindul.
Ezek szerint a kompresszor kopott szét és ezért a relét elégette.
(#) tibibalogh520 válasza Mirones hozzászólására (») Jan 4, 2012 /
 
Szia!
Az újabb "indító relék", valójában nem relék, hanem egy PTC adja a segédfázist a kompresszornak (az indítás idejére).
Eközben felhevül. Ezt érezted "Mondjuk melegszik egy kicsit"...
Míg le nem hűl, nem képes újra indítani a kompresszort.
Tehát egy újra próbálkozásod előtt, várj 5, de inkább 10 percet.

Természetesen lehet kompresszorhibád, de ezt tudnod kell ezekről az új indítóegységekről, ezért írtam le.
Nem árt, ha meggyőződsz róla, mielőtt a kompresszort végleg "le írod"...
(#) gabi20 hozzászólása Jan 14, 2012 /
 
Sziasztok kiszereltem a mélyfagyasztóból a kompresszort, külön bekötöttem szépen el is indul de kb. 10 sek után a hőkapcsoló kikapcsol. Ezután újabb kb 10 sek után újraindul a motor. Nem tudom hogy mi lehet a baja nyilván valami túlmelegszik benne. Csak kerékpár felpumpálására szeretném használni.
(#) Mirones válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Jan 14, 2012 /
 
Köszönöm az infót!

Végül is amióta összeraktam működik rendesen. Ezek szerint csak türelmetlen voltam!
Mennyire melegszik fel szerinted egy kompresszor amikor dolgozik? Az enyém szinte süti a kezemet (ha közvetlen kikapcsolás után nézem meg)

Minek a rövidítése a PTC?

Üdv.
(#) micimacko válasza Mirones hozzászólására (») Jan 14, 2012 /
 
PTC: Positive Temperature Coefficient = Pozitív hőfoktényezőjű: PTK
(#) operable hozzászólása Jan 25, 2012 /
 
Sziasztok!
Van egy rossz kompresszorom. (rossz a motorja) Szereztem egy hűtő kompit. Megoldható lenen valahogy hogy a hütő kompi helyettesítse a kompreszsor motorját?? Azért gondoltam erre, mert a kompresszornak ugye meg van mindene...
(#) Collector válasza operable hozzászólására (») Jan 26, 2012 /
 
Idézet:
„Azért gondoltam erre, mert a kompresszornak ugye meg van mindene...”

Ha kioperálod a hűtőgépből nem lesz hűtése, és olajleválasztásról is gondoskodni kell.
(#) 18david18 hozzászólása Ápr 1, 2012 /
 
Építettem egy kompresszort, egy régi német hűtőgép kompresszorból. 24L-es tartály a puffer, visszacsapó szeleppel, lefúvó szeleppel, nyomáskapcsolóval ahogy az kell. A hűtő kompresszora eredetí indító relé/PTC-s. Ha néhány óráig nem használom akkor nem tud elindulni a kompresszor. Ahogy leesik a nyomás 6 Bar-ra bekapcsol a nyomáskapcsoló, zárja a lefúvót, és indítja a kompresszort. Erre a kompresszor elindul de nem veszi a fordulatot, csak kegyereg lassan, és 1-2 másodperc múlva lekapcsol. Kevés biztatás után elindul, és ha fél órán belül újra kell indulnia, akkor gond nélkül elindul. Mi lehet a probléma? Esetleg az indító relével lesz gond? Illetve még amit észrevettem, hogy a kompresszor üzem közben néha hangosodik, újra halkabb, aztán újra hangos egy kicsit. Ez miért van? Persze fújni fúj egyfolytában
Hálás lennék ha tudnátok nekem segíteni!

1.jpg

2.jpg
   
(#) blackdog válasza 18david18 hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Ez mind szép és jó, de nem lesz hosszú életű.
Ha jól látom ez egy hagyományos dugattyús kompresszor olajteknővel.
Az általad írt problémák mind az olajozás/kenés elégtelenségére utalnak. Ja és a korára.
Hűtőgép kompresszor nem arra találták ki, hogy "levegőben" üzemeljen. Persze egy ideig elmegy teljesítmény vesztés és több áramfelvétel árán.
(#) 18david18 válasza blackdog hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Köszönöm a gyors választ!
Esetleg ha a szívó ágon keresztül öntenék bele kompresszor olajat az segítene rajta? Természetesen tisztában vagyok vele, hogy nem 'örök' életű, de mivel kevés pénzből tudtam ezt kihozni megy ameddig megy.
(#) blackdog válasza 18david18 hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Mindenképpen mérj áramfelvételt mikor indul vagy indulni szeretne.
Olajat önthetsz utána csak tudi kellene, hogy most milyen olaj van benne. Ehhez egy támpont, hogy milyen hűtőközeggel üzemelt korábban.
Veszélyek: Ha túl sűrű az olaj akkor eltörhet a szeleplap, ha túl híg akkor kihodja és közvetítő közeg hiányában (hűtőközeg) nem jut vissza. Sőt az sem kizárt, hogy sép lassan a levegővel az olajat is kifújod.
Szóval itt ez a fő gond. Próbáld meg belőni a kenést, de csodát ne várj.
(#) VIM válasza blackdog hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Szia! Én csak annyit mondanék ehhez a hűtőközeghez, hogy nem kell neki semmilyen hűtőközeg de kenőanyag az igen. Ha van lehetőség trafó olajat betölteni akkor kb. 2dl elég bele. Más viszkozitású olaj nem hajlandó "felmászni" a tengelyen. A csőtengely ebből a mennyiségből fel tud venni annyi olajat, hogy a dugattyút megkenje. Ami viszont rossz az elkészített konstrukcióban, hogy a nyomóág felfelé áll, így a felgyülemlő kondenzátum nem tud leürülni abból a csőszakaszból és az el fogja korrodálni a fejszelepet. Nálam közel 20 éve üzemel egy szétszedhetőre átalakított darab de még nem volt vele "hűtőközeg" gondom. Annál inkább a kondenzátummal. A szívócsonkon szilikagél szűrőbetétes a légszűrő de az is kevésnek bizonyul egy idő után.
(#) 18david18 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Értem! Köszönöm a választ! Mivel sajnos nem tudom milyen olaj való bele (semmilyen felirat nem látható rajta), illetve transzformátor olajat sem tudok beszerezi, esetleg az alábbi linken látható olaj is megtenné a dolgát?
Bővebben: Link
(#) blackdog válasza VIM hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Én azt nem mondtam, hogy kell bele hűtőközek. Logikátlan is lenne. Csak arra utaltam, hogy a kopresszor kenése a lényeg és hogyan van ez normál körülmények között.
Mert ugye az csak egy ideális állapot, hogy a hűtőkörbe nem jut ki olaj. Akár csak a veszteségmentes generátor.
Legvégső esetben be lehet építeni olajleválasztás. Akkor tuti lesz.
Következő: »»   11 / 40
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem