Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   66 / 276
(#) trabi007 válasza kopasz11 hozzászólására (») Dec 9, 2011 /
 
Heló! Én is most raktam össze a gépemet és felcseréltem a diódáknál a - és a + kábelt akkor csinált nekem is ilyen varratot , ellenőrizd először ezt.
(#) klenósanyi válasza mpisti hozzászólására (») Dec 9, 2011 /
 
Szia Pisti! Nem hagyja magát kifaggatni.
(#) erbe válasza kopasz11 hozzászólására (») Dec 9, 2011 /
 
Idézet:
„a fojtót ma készítettem és szerintem nagyon jól működik”

Lehet, hogy túl jól.
Ha túl erős a fojtó, az is ilyen hibát okoz.
(#) kopasz11 hozzászólása Dec 9, 2011 /
 
m ost gyorsan ellenorzom a polaritasokat ;s azonnal irok.
(#) kopasz11 hozzászólása Dec 10, 2011 /
 
A polaritasok a helyen vannak
(#) trabi007 válasza kopasz11 hozzászólására (») Dec 10, 2011 /
 
Akkor próbáld a fojtón növelni a meneteket , tegnap én is kísérleteztem az enyémmel és teljesen máshogy hegesztett több menettel a fojtón .
(#) kopasz11 hozzászólása Dec 10, 2011 /
 
3o menet van a fojton es kepzeld sorosan hozza kotottem meg egy fojtot ,k.b.25%javulast eszleltem.Tudod szerintem az lehet a baj ,hogy nincs pufferkondim ,mivel eleg dragak sajnos.
Nem tudom mit tudnek helyetesitokent alkalmazni a finomitas ;rdekeben.Van itthon minden fele lim lom .Tv ,panelek radio alkjatreszek trafolemezek mosogepkondik ,alu drok tekercsekben Stb..Megsem jutok dulore sajnos.
Meg szeretn;m k;rdezni hogy lehetne e esetleg helyetesiteni apuffer kondenzatort ,de akor mar egy komolyabbat k;szitenek mondjuuk egy6oooo mf os k0rulit ;szerintetek lehets;ges? Vagy egyszeruen nevetseges
(#) kopasz11 hozzászólása Dec 10, 2011 /
 
Eln;z;st de nagyoon rossz a g;pem jovoh;ten megprob'lom megjavittatni m;gegyszer bocs,
(#) trabi007 válasza kopasz11 hozzászólására (») Dec 10, 2011 /
 
Hát nem hiszem hogy a kondi lenne a hiba , én sem használok a gépbe kondít mégis szépen elterült a varrat , kivéve mikor vastagabb anyagot hegesztetem akkor nem tudta átmelegíteni és akkor lett magassabb a varrat.
(#) kopasz11 hozzászólása Dec 10, 2011 /
 
Te baratom lehet hogy igazad lehet ,ugyan is eddig csak egyesen ;s kettesen prob'altam ki,a tobbifokozatot meg nem tudta mert meg nincs fokozatkapcsolom .Vagyis van de csak 2 fokozatot tud sajna Jo volna egy 6fokozatu kapcsolo ,ha esetleg valaki tudna cserelni.,valamire,nagyon orulnek neki.Esetleg egy 2o.ooo nf oskondi is erdekelne .Ha valaki benne lenne egy cser;ben .Esetleg Nemi penzt is tudnek erte adni.Elore is ko szonom ,Tisztelettel Kopasz 11.varom tisztelt v'laszotokat .
(#) kopasz11 hozzászólása Dec 10, 2011 /
 
Kedves Itvan .De jo lenne ha jelentkeznel ,es segitenel.Eddig is nagyon sokat koszonhetek neked. Te segitettel nekem egy sz'momra kituno co g;pet epiteni.,csak a varrat magassagabol kellene egy kicsit koptatni .de hidd el nem tudok puffert szerezni, ha csak a cserebereben nem lesz szerencsem .Nem tudom m's kondik esetleg nem jok hozza....Mert van ithon par mosogep kondim eseleg ha jo hozza b'ar en semmibe nem v agyok m'r biztos .Varrrom valaszod tisztelettel Kopasz11
(#) dobo válasza kopasz11 hozzászólására (») Dec 10, 2011 /
 
Na akkor az irány jó !
Ha javul a hegesztés minősége akkor a folytóval kell játszani.
Milyen a folytód miből csináltad?
A folytó vaskeresztmetszete legalább fele legyen a főtrafód vaskeresztmetszetének.
Menetszáma kb 30 menet olyan vastag huzalból mint a főtrafód szekundere.
Én úgy szoktam belőni hogy egy csomag trafólemezt összefogok és elkezdem rátekerni a munkakábelt ami a testcsipeszre megy kell hozzá vagy 10-12 méter és ezt ha jónak látom le és fel tudom menetenként variálni.
Aztán ha megvan a helyes menetszám megtekerem rendes huzalból.
A kondi nem nagyon drága a vaterán van olcsón és itt is kapsz szerintem az apróhírdetéseknél.
Én 1500-ért vettem 41000 mikrós 50 voltost rádióklubb felszámolásból.
És hidd el sokat lők a gép minőségén.
Én magamnak egy olcsó kínai gépet tuningoltam fel és ma hegesztettem egy ipari gyári géppel .
A gyári gép elég lestrapált volt és nem is tudtam vele normálisan hegeszteni nagy csalódás volt.
Az én gépemmel a rozsdás talicskát(furikot) és a 3-4 mm vastag zártszelvényt is megoldom ha kell. De tegnap 8mm vastag alkatrészeket is hegesztettünk És nem is rossz eredménnyel!
Ja és az összes kötést húzd meg jól mert egy laza kötés is taknyolást okoz a testcsipesz is fémtiszta felületen érintkezzen !
(#) jóbi81 válasza dobo hozzászólására (») Dec 10, 2011 /
 
Sziasztok .Nagyon örülök hogy azért vannak még rendes emberek aki segítik az idézőjelben nem hozzá értőket .Nekem is nagyon sokat segítettek és mindig elolvasom hogy ki milyen hibával áll szemben. Nem vagyok hozzá értő és nem is akarok bele szólni senkinek a dolgába , csak megírom hogy nekem is hasonló problémám volt és mindent kipróbáltam amit itt ajánlottak és sajnos semmi nem segített .Mikor kiderült hogy a zsír új testkábelom nem is olyan új! Teljesen el volt oxidálódva az elejétől a végéig. Mái napig őrizgetem lehet hogy le is fotózom felteszem hogy ilyen hiba is lehet. Én most szereztem egy 7 méteres traktor bikázó kábelt és abból csináltam test kábelt. az egész nem került 2000 forintomba. És a 6-os állásban a sínvasat elcsöppenti nagyon meg vagyok elégedve a saját magam házilag épített co-on amit az itt leírtak alapján építettem. Oda merem állítani akármilyen gyári 220 v -os gép mellé. Még egyszer köszönöm a segítségeteket! Nagyon szuper ez a fórum!
(#) dobo válasza jóbi81 hozzászólására (») Dec 10, 2011 /
 
Igen végülis kontakthiba volt a bűnös nállad is csak az egéssz kábellal volt a gond.
(#) jóbi81 válasza dobo hozzászólására (») Dec 10, 2011 /
 
Végül is igen. De hát senki nem gondolta volna hogy egy kábel belseje annyira el tud oxidálódni! Én meg végkép nem mertem rá gondolni hisz hegesztési szaküzletben vettem és azért bíztam benne hogy amit jóként árulnak az jó is!
(#) trabi007 hozzászólása Dec 10, 2011 /
 
Én azt szeretném kérdezni tőletek , hogy szerintetek meik fojtó a jobb az EI magra tekert vagy csak a simán I alakra tekerve .
(#) erbe válasza trabi007 hozzászólására (») Dec 10, 2011 /
 
Egyenáramra az I magos egyszerűbb, mert soha nem tud telítődni. Jó az E mag is I nélkül. Ha az I-t is mellérakod, kevesebb menettel megúszod, de legalább 4-5 mm légrést kell hagyni a két vas között (4-5 mm bakelit távtartónak).
(#) erbe válasza kopasz11 hozzászólására (») Dec 10, 2011 /
 
Tv-ből, kapcsolóüzemű tápokból gyűjtögethetsz 50-200 V- körüli kondikat, egy halommal össze kell rakni egy panelra. Ha gyenge a fojtód, már néhány ezer µF hatását is megérzed.
(#) mpisti válasza kopasz11 hozzászólására (») Dec 10, 2011 /
 
Kedves Ferenc!
Ne haragudj hogy mostanság elég ritkán jelentkezem,de idehaza egy teljes kazánházi átalakítás volt(van),a munkahelyemen pedig a határidős munkám szorít, nem is kicsit. Emiatt aztán csak néha ,néhány percre tudok a fórumra belépni, és a fórumon szereplő hegesztőgépes dolgokra reagálni. Korábban már kérdeztem, milyen vastag huzallal próbálod a géped? Milyen védőgázt használsz? A huzaltovábbító honnan kapja a feszültséget, a hegesztőtrafóról vagy külön áramforrásról(segédtrafóról)? Ezekre a kérdésekre a válasz fontos, mert a varrat kinézete nagyon sok dologtól függ. Próbáld ki a gépet fojtó nélkül. Ha a varratkép nem különbözik jelentősen a fojtós és a fojtó nélküli hegesztéskor, akkor nagyon kicsi a fojtó induktivitása, nagyobb keresztmetszetű vas kell a fojtóba, vagy nagyobb menetszám a meglévő fojtóra.
A másik ok a magas varratra az lehet, hogy a főtrafónak nagy a szórása. Emiatt nagyot esik a feszültség hegesztés közben, nincs elegendő teljesítmény arra,hogy az ív megfelelő felületen megolvassza a fémet, és a hozanyag szétterüljön.
Örülnék neki, ha a főtrafód adatait(menetszámok fokozatonként;huzalátmérők;vaskeresztmetszet és alak; szekunder kialakítás;tekercsek elhelyezkedése, stb,) közzétennéd, valamint egy fotót feltennél a géped belsejéről.
Hidd el, nem ok nélkül kérem, sokkal könnyebb segíteni, ha a lehető legtöbb információ áll rendelkezésre. Még talán annyit, a fojtó elhelyezkedése sem közömbös. Ha a fojtó rúd alakú, és a vége a főtrafó vasmagja felé néz, hegesztéskor kifújja az erővonalak egy részét a vasmagból, emiatt a főtrafó hatásfoka jelentősen romlik.
(#) mpisti válasza erbe hozzászólására (») Dec 10, 2011 /
 
Így igaz. 15-20000µF-nyi kondi szinte csodákra képes, ugyanis jelentősen csökkenti a nullátmeneti anomáliák hatását. De azt nem szabad elfelejteni, hogy megfelelő keresztmetszetű vasmagot nem pótolja teljes mértékben a kondi, csak a gépet teszi használhatóbbá. Ma már nevetséges keresztmetszetű vasmagot raknak a hobbi Co hegesztőkbe, és még a kondit is kispórolják belőlük.
Aztán mikor már kopik a huzalvezető, a továbbítógörgő, néhány szál vezeték eltörik a munkakábel bekötésénél, máris használhatatlan lesz a gép. Jön a kondizás, a mechanika rendberakása a lehetőség határain belül.
Ezzel a néhány gondolattal csak azt akartam mondani,hogy nemegyszer a fizikai törvényszerűségek határait feszegetve készülnek gépek, azzal a céllal,hogy egyfajta igényt kielégítsenek. A házilag készített gépekről is valami efféle kép alakul ki az emberben. A házi készítésű gépeknél abból kell a maximumot kihozni, ami rendelkezésre áll. Emögött a törekvés mögött rengeteg munka, logika és találékonyság áll, és ez díjazandó. A gyári barkácsgépeket úgy készítik el, hogy a lehető legkisebb ráfordítással állítsanak elő piacképes terméket, amit aztán a hazug reklámnak, és a lehetetlen jogi állapotoknak köszönhetően el is tudnak adni. Ez viszont elítélendő. De ez a profitorientált gyártót nem érdekli. Mi, hobbisták, egymást segítve (egymástól tanulva) próbálunk e lehetetlen állapotok ellenére jól használható gépeket készíteni, több-kevesebb sikerrel.
(#) kopasz11 hozzászólása Dec 10, 2011 /
 
Kedves istvan. linde kocsmai palackom van sajnos .az elotolo egy 14 voltos 5 amp.aksi toltorol van meghajtva es egy akus furogep motorral mukodik az elotolast pedig egy komolyabb tipus simens porszivo ford. szabalyzo oldja meg.atranform'torrol nehany szot:9 cm x 5 cm. Magassag 3o cm primer2 mm attloju vvorosrez huzal 31o menet.E I vasmagon szekunder:75menet sodrott alu sodrott legkabel 7x2 mm sodorva szegenyseg miatt sajna csak ez lett.Zart fojtot keszitettem 3o menettel De olyat is csinaltam hogy volt egy kis mig fojtom ,azt sorosan a vegerekotottem ideiglenesen javult a minoseg.ssssssS TAALALTAM egyenhell kis kek keramia kondenzatort azt is atkotottem es egy fokkal megint jobb lett v'rom v;lem;nyed nagyon udv szevasz.
(#) kopasz11 hozzászólása Dec 10, 2011 /
 
fotót majd csak holnap tudok fel tenni mert most nincs időm.
(#) mpisti válasza kopasz11 hozzászólására (») Dec 11, 2011 /
 
Ezt a trafót te tekerted?
Csak azért kérdezem, mert ez inkább elektródás géphez való, nem pedig Co gépnek. A két technológia között nagy különbség van. A Co gépek trafója a legkisebb fokozatban 17-18V-ot, a legerősebb fokozatban 26-28V-ot kellene hogy leadjon, a te vasad esetében.
A leggyengébb fokozathoz a 310 menet jó is lenne, de a legerősebb fokozatban már kb. 200-210 menet kellene. A szekunder menetszám pedig kb. 25 menet lehetne, nem pedig 75 menet. Innen már érthető,hogy miért olyan a varrat, amilyen. Nincs elég áram a lapos karakterisztikájú hegesztéshez. A kocsmai palack, élelmiszer ipari szénsavat tartalmaz , amiről tudvalevő, hogy ipari szennyezőt ugyan nem tartalmaz,de vizet azt bőven. Ha Co gépet szeretnél építeni, akkor nagyon sok mindent másként kellene csinálni a gépednél. 1. A főtrafó csak szoros csatolású lehet,a lehető legkisebb szórásúra készítve. 2. Az előtolás egy Co gép lelke, azt nem lehet akármilyen szabályzókból épített alkatrészekkel felépíteni, gondolván hogy az is szabályoz. Ami jó egy porszívóhoz, az nem biztos hogy jó egy Co géphez.
3. A Co gép főtrafóját, gázszelepét vezérelni, időben eltolva késleltetni kell, mert egyébként a működés nem korrekt.
Tehát az az elképzelés,hogy egy elektródás gép trafója eredeti állapotában , átalakítás nélkül alkalmas Co gépbe, az felejtős. Gondold újra a tervedet, mert az általad vázolt gépből egyébként nagyon nehéz lesz jól használható gépet kihozni. A 2mm-es huzal egyébként több mint elég, a szekunder légvezetéket pedig felezd meg, és vedd duplán, azaz a 2x25-30 menetet kösd párhuzamosan. Így a feszültség Co-hoz már jó lesz, és sokkal nagyobb lesz az áram. A kis kerámia konditól számottevő változást ne remélj, mert az oda nem való.
A fojtó nem lehet zárt, légrés kell hogy legyen, mert egyébként betelít, és rosszabb lesz a hegesztés kép mintha nem is lenne benne.
(#) dobo válasza kopasz11 hozzászólására (») Dec 11, 2011 /
 
A trafóra nem is gondoltam azt hidtem azt megfontolva rendesen elkészítetted.
Na szóval összefoglalva:
A trafót újra kell tekerni részben vagyis a primerre megcsapolásokat készíteni Vagy írd meg most hol vannak a csapolások.
A szekundert mpisti leírásának megfelelően megcsinálni.
Aztán az előtoláshoz szerezz egy komolyabb trafót ugyanis az akus fúró motorja üresen is 10 amper körül zabál és azt az 5 amperes aksitöltő nem bírja sokáig.
A huzaltolás szabályzót pedig építeni kell legegyszerübb egy 555-ös ic néhány ellenállás és fet.
Kb egy 1000Ft mindennel eggyütt.
Ha ezeket megcsináltad akkor jöhet a folytó behangolása és aztán hegeszthetsz bátran!
Remélem nem tántorítottunk el az építéstől !
(#) kopasz11 hozzászólása Dec 11, 2011 /
 
a primer m,,egcsapolasok 23o nal kezdodnek ,15 menetenkent k.b.31o/32o n'l v;egzodnek.Tehat a szekundert tekerjem le,;es duplan csavarjam vissza a primerre .Ez k.b.35 menet lesz .Es igy vastagabb lesz a szekunder...Nem fog ez gyorsabban mele,gedni..Valamint jo leszlesz e ha a mar szigetelt szekunder ket veget sodrom csak ossze, Vagy le kell pucolnom amar meglevo szigetelest majd ujra osszesodornom es ujra atszigetelni az egeszet,Egy kerdesem lenne.epitettem marnehany iv hegesztot de nem fog ettol a keves menettol hamarabb melegedni a primer. v;gulis ez egy 7o kg os trafo 6kg primer rezzel tekerve.Namindegy megprob'lom u gy csinal ni ahogy mondtad .majdcsak lesz valami......
(#) trabi007 válasza kopasz11 hozzászólására (») Dec 11, 2011 /
 
Nem kell lepucolnod a szekunder szigetelését , csak fogd a két szálat egymás mellé és úgy tekerd fel , aztán a végeket amik kilógnak a csévén kívülre azokat tekerd csak össze.
De akkor arra figyelj , hogy itt Írták többen is a nem megfelelő érintkezés is tud elég érdekes hibákat generálni , és mivel neked alu a szekundered a végeket ha amiket összesodorsz azokat takarizsd meg esetleg csiszolóvászonnal vagy hasonlóval és úgy sodord össze.
(#) dobo válasza kopasz11 hozzászólására (») Dec 11, 2011 /
 
Ha elméletileg 35 menet lessz a szekunder akkor
legkissebb fokozatban(az összes primer be van kapcsolva 310 menet) 310/35=8,85
230volt/8.85=25,9volt lessz a szekunderen.
Legnagyobb fokozatban 230/35=6,57
230/6,57=35volt lessz a szekunderen.
De ez csak elmélet ha megcsinálod a trafót akkor megméred majd a feszültséget és ha kell akkor letekersz néhány menetet .
Aztán jöhet a többi átalakítás amit mondtunk de próbaképp kipróbálhatod hogy hegeszt és menet közben ahogy mindig csinálsz rajta valamit egyre jobb lessz a géped!
Miért is melegedne a trafód dupla huzallal?
Épp ellenkezőleg dupla huzalon kétszer akkora áram folyhat és a belső ellenállása a trafónak feleannyi lessz ezért a áram okozta melegedése is kissebb lessz.
A sodratot a végeknél jól kösd össze ha esetleg hozzájutsz a legjobb egy hidraulikus préssel kellene érvéghüvelyt rásajtolni Kábelszerelőknél van ilyen.
Vagy létezik kötőelem de a nevét nem tudom.
(#) kopasz11 hozzászólása Dec 11, 2011 /
 
Így néz ki eddig;
(#) kopasz11 hozzászólása Dec 11, 2011 /
 
Kedves Pisti .Azt akarod mondani hogy kevesebb szek.menenetnel eroseb a hegeszto aram ?En eddig ugy tudtam hogy t0bb menettel erosebb a g'pep Vagy megsem
(#) kopasz11 hozzászólása Dec 11, 2011 /
 
biztos hogy 75menet helyett csak 35 kell ra?.ESa fojtora szinten ugyan annyi.?Lehet,rosszul tudom de a multkor valaki azt mondta hogy afojto lllegyen a szekunder menetszama
''nak a fele ,vagyis 35menet Vagy rosszul emlekszem.,,,,,???
Következő: »»   66 / 276
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem