Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kémia óra vízbontás (durranógáz fejlesztése)
Lapozás: OK   59 / 87
(#) szsrobert válasza tápláló hozzászólására (») Dec 17, 2011 /
 
Kell egy minél érzékenyebb analóg árammérő műszer, és rézderót söntnek.
Miért legyen minél érzékenyebb?
Minél érzékenyebb, annál kisebb lehet a sönt ellenállása, ezzel a veszteség(melegedés), és az anyagigény(drót hossza).
(#) csonkagábor hozzászólása Dec 18, 2011 /
 
Tiszteletem mindenkinek!
Nagyon örülök,hogy van ez a fórum.Elég jól rákattantam én is a témára.Beszereztem egy hho szettet én is. (sajna magamnak építeni nincs időm)
Sajnos akadt némi problémám.Mivel nem tudtam,hogy a kocsi hogy fog viselkedni,ezért először egy asztalon összeraktam,és onnan bevezettem a gázt.Nem is volt semmi probléma,a készülék dolgozott rendesen,a bubiztató mintha vizet forraltam volna,tökéletesen ment órákon keresztül.Viszont tegnap beszereltem a kocsiba,egy darabig nem is volt gond.Egy kis idő után viszont leolvadt a biztosíték,de még a foglalata is megolvadt.(30A)
Észrevettem,hogy a meleg hatására megtört az a cső is amin visszamegy a gáz az elektronit tartályba,és egy kicsit az is amin továbbmegy a gáz a bubiztatóhoz.
Az lenne a kérdésem,hogy a csövek megtörése okozhatta e a túlmelegedés,és a biztosíték leolvadását.Vagy ha nem ,mi lehet a gond.
Pedig minden ugyan úgy lett bekötve,mint amikor a kocsin kívül teszteltem.
Ahogy olvasgattam a fórumot,úgy érzem vannak itt bőven,tőlem sokkal okosabb emberek.Bízom benne,hogy van aki tud nekem segíteni,vagy már találkozott ilyesmivel.
Nagyon hálás lennék,ha valaki tudna nekem segíteni,és nagyon szépen megköszönném!
Üdv.
(#) superpotyi válasza csonkagábor hozzászólására (») Dec 18, 2011 /
 
Csövek megtörése nem okoz túlmelegedést.
Biztosíték leolvadásának oka a következő mikor tesztelted nem a motórtérbevolt elhejezve ezért nemis hatott a motorhő a celádra. Hőmérséklet változásra minden cella reagál, ahogy emelkedik a cella elektrolidjának hőfoka úgy emelkedig az áramfelvevő képeségeis ezért olvadhatotki a biztosíték. Cellát nemszabad sugárzó hő közelében elhejezni amenyire lehet hőforástól elkel távolítani vagy elszigetelni de szelőzést nemárt biztosítani.
(#) csonkagábor válasza superpotyi hozzászólására (») Dec 18, 2011 /
 
Igen,sajna arra nem gondoltam,hogy a motor is melegít.Akiktől vettem,a videóikon mikor beszereltek egyet csak azt lehetett látni,hogy nem megy 15 amper fölé,és mivel 30 amperes biztosíték volt benne,eszembe se jutott,hogy felmehet fölé.De hát majd csak belejövök mielőtt felgyújtanám a saját kocsimat.Sajnos nem válogathatok,hogy hová rakom.21 éves 6 hengeres bmw,nem nagyon van hely a motortérben,csak egy helyre fér be,de a szellőzés az megvan.
Úgy néz ki,hogy nekem is szükségem lesz egy PWM-re.
patkolttojas felajánlotta,hogy esetleg összerak nekem egyet.Bár még árat nem tudok,de ha lesz rá pénzem muszáj lesz vennem,ha meg nem tudom kifizetni,legfeljebb nézegetem a cellát,hogy van de még sincs.
(#) superpotyi válasza csonkagábor hozzászólására (») Dec 18, 2011 /
 
Nemtudom hova raktad a bömösben általában ha szembeálsz a kocsival nyitot motórháztetővel a jobb elején a légszürő alatt van hej iten a generátorolis bőséges légáraméri a celát valahova ide kell berakni mivel bal oldalon a kipufogó leömlőd vannak ezek nagyon melegítik. Bal oldalonis van hej anyósülés felüli sarokban általában ide kicsi celákis elférnek.
(#) csonkagábor válasza superpotyi hozzászólására (») Dec 18, 2011 /
 
Ez egy e-34 520-as bömös.Ha szembe állunk a kocsival,akkor a bal oldalon van,a hűtő mellett egy picivel az alsó széle fölött,a tartály pedig a lámpák mögött.Csak ide lehetett rakni úgy,hogy a tartály ne legyen a cellától lejjebb.Pedig nézegettük egy pár órát,hogy hová is kerüljön,és még így is épp hogy csak elfér.De azért nagy nehezen beleraktam.Az jobban fáj,hogy most megint vehetek hozzá valamit,hogy egyáltalán működjön.Lassan megüt a guta.
(#) NooooP válasza csonkagábor hozzászólására (») Dec 18, 2011 /
 
Szia!
Ilyen mértékű túlmelegedés lehet attól is, ha túl tömény az elektrolitod. Ha a padon akkutöltőről ment, akkor sokkal kisebb a feszültség, min a kocsiban, ezért nem melegedett. Javasolnám, hogy higítsd fel a löttyöt annyira, hogy 40-50 fokosan 20 ampert vegyen fel, vagy keverj újat felmelegített desztvízzel...
(#) tápláló válasza NooooP hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
Én is erre gondoltam-csak megelőztél a hozzászólással!
(#) csonkagábor válasza NooooP hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
5% koh van benne.Amikor a kocsin kívül teszteltem,akkor is ugyan úgy az autóra volt minden rákötve,csak annyi volt,hogy nem volt berakva az autóba.Most megyek,veszek egy ampermérőt,meglátjuk mit mutat.
Nagyon rendesek vagytok,hogy mindenki próbál segíteni.Mindenkinek köszönöm szépen!!!!!!!!!!
Megnézem mit mutat a mérő,utána jövök,és mondom,hogy mi is van.
(#) csonkagábor hozzászólása Dec 19, 2011 /
 
Rákötöttem a mérőt.20 amperről indul hidegen,és aztán szép lassan kúszik felfelé.Nem csoda,hogy leolvadt a 30-as biztosíték.Lehet hogy sok az 5%-os KOH.De hát mindenhol azt olvastam,hogy annyit kell belerakni.Nyilván mégis csak kell az a PWM.
(#) superpotyi válasza csonkagábor hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
Mégis mi a cella kiosztása hány semlegesvan pozitív és negatív között?
(#) csonkagábor válasza superpotyi hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
Kicsit variás a bontó,mert a széle is saválló lemez és az utolsó valamelyik arra van kötve,de 3 semleges van közte,az biztos.Már tudom,hogy a 4 jobb lenne,de ez most ilyen lett.
(#) superpotyi válasza csonkagábor hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
Hát igen 3 semleges csak vízmelegítő és nem vízbontó. Ez biztosnemfog áramkorlát nélkül jól üzemelni sohasem. Megoldás lehetne ha átvariálnád az egészet hogy 4 semleges legyen.
(#) superpotyi válasza csonkagábor hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
Képet berakhatnál hogy más ne szalagyonbele ebbe a csabdába.
(#) 424.247 válasza csonkagábor hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
Nekem is egy 3 semleges lemezzel bíró bontóm volt, négyes varia is volt, de 3-mal sokkal használhatóbb volt, bár nekem nem rozsdamentes volt a két széle
(#) csonkagábor válasza superpotyi hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
Ez nem az enyém,de pont úgy néz ki,csak nincs lefestve.Ahonnan van arról inkább ne is beszéljünk.Mocskos egy társaság!!!(debrecen)
A bubit nyomja rendesen,csak hát az áram....
(#) 424.247 válasza csonkagábor hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
Ha nem titkos o.gyulától való? direkt írtam a nevét kicsivel...
(#) superpotyi válasza csonkagábor hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
Hű ha vannak érdekeségek!
Biztosíték tartó biztosan nemjó anó énis megjártam ezzel 15A köről kezdi megadnimagát. Sárga csatlakozások 4-es vezetékhez használható de a kék 2,5 vezetékhez használható gondolom ezértvan összegányolva a cstlakozása. Cellábol ki és bemenő csövek hajlamossak a megmerevedésre és idővel bilincs hiányával meglazulnak és szivárog. Tömítések eléggé hevenyészetten vannak berakva ezért elcsavarodhatnak a lemezeket (gondolom hogy O gyűrű a tömítés). Átvariálással lehet belőle használható rencert csinálni kb 2500ft biztosíték tartó, saruk, vezetékek. Persze ha a többi részeis hasonló akkor .......
(#) csonkagábor válasza 424.247 hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
De.Ne is mond.Fel tudnám rúgni az egész bandát!!!Ne aggódj,majd teszek róla,hogy ne menjen olyan jól a bizniszük!!!
(#) csonkagábor válasza superpotyi hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
biztosíték tartót kicseréltem normálisra,most atom biztos.Máshoz nem nyúlok egyenlőre,mert ha egyszer kiveszem,akkor úgy elhajítom,hogy a holdon landol.
Szerintetek egy PWM el használhatóvá lehetne tenni,legalább egy ideig???
(#) superpotyi válasza csonkagábor hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
Javaslom vedfel a kapcsolatot patkolttojas kolegával ő ennek a szakija.
(#) csonkagábor válasza superpotyi hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
Köszi,már tárgyalásban vagyok vele.Remélem lesz belőle valami,ha más nem kis bicikli.
(#) csonkagábor hozzászólása Dec 20, 2011 /
 
Mérgemben reggel kimentem,leengedtem a lötyit belőle,átengedtem rajta egy kis vizet.Mivel már elfogyott a desztvizem,feltöltöttem esővízzel.Biztos,hogy maradt benne valamennyi KOH is,de már csak minimális.Elmentem 2 órát kocsikáztam,és 12 amperen áll,és nem megy feljebb semmivel.Ugyan úgy nyomja a bubikat is.Nem lett kevesebb a gáztermelés,de az áram beállt rendesen.Most tökéletesen működik.Tudom,hogy át kellene alakítani,de én már akkor nyúlok hozzá,ha kicserélem,megy ameddig megy.A videókhoz képest amiket láttam,és elég sokat megnéztem,szerintem elég jó az a mennyiség amit termel,bár nem mértem,és nem is fogom.
Mindenkinek nagyon köszönöm,hogy segített.Ez egy nagyon rendes társaság!!!
(#) tápláló válasza csonkagábor hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
Heló!Szerintem túl tömény volt az elektrolitod,azért vett fel olyan nagy áramot.Azt írod kicserélted az elektrolitot esővízre.Nos,-ha nem maradt volna benne KOH (és feltételezve,hogy az esővized TISZTA)akkor semmi áramot nem venne fel!Az a minimális KOH ami benne maradt,pontosan a kellő(vagy ahoz közeli)mennyiség.Szépen sorba kiderülnek itt a huncutságok,csak kitartás!
(#) tápláló válasza csonkagábor hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
A PWM (majdnem)minden esetben segít.A Mozdonyban eddig PWM nélkül ment a bontóm,egyenesben a generátorról.Ma délelőtt csináltam egy-két mérést.Az MMW (mert EZ!!!a lényeg)ebben az állapotban 4.53 volt.Beraktam egy régebben használt PWM-et(saját tákolmány,a rajzot valahonnan a NETről szedtem)állítható a kitöltési tényező,freki és áramkorlát.Nos Ő vele az MMW 8.834!!!!Biztos vagyok benne,hogy finomítással ez jóval feljebb srófolható,-bár így is közel van a bűvös 9.24-hez.Szép karácsonyi ajándék lenne,ha bejönne!!!!!
(#) csonkagábor válasza tápláló hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
Ma is mentem vele 200 km-t.Most nincs vele gond.10 amperen megáll,és nem megy feljebb.Majd óvatosan elkezdem adagolni hozzá a KOH-t.Megpróbálom feltolni 15-re.Szerintem az lenne az optimális.Ha valakit esetleg érdekel,a fagyással kapcsolatban,én tettem hozzá 2dl izopropil alkoholt.Tudom,hogy co2,meg nem jó,meg minden.De én nem tudom egymás mellé rakni,valamit muszáj volt.Semmilyen különbséget nem vettem észre,és tegnap -10 körül volt felénk,de még csak nem is hártyásodott,semmilyen fagyási jelet nem mutatott.
(#) tápláló válasza csonkagábor hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
Csak óvatosan a KOH adagolással!Javaslom,hogy csak milligrammonként adagold.Már 1-2%-al töményebb elektrolit is elviszi az egész bontót.Az elektrolit töménységre nagyon érzékenyek a bontók.Az alkohol miatt ne aggódj,semmi rosszat nem csinál.A HHO amúgy sem viszi ki a bontóból,-csak a PÁROLGÁS miatt juthat ki.Párolgás MINDEN hőmérsékleten van-minél magasabb a hőfok,annál erősebb a párolgás.
(#) csonkagábor válasza tápláló hozzászólására (») Dec 22, 2011 /
 
Köszi a tanácsot,majd óvatosan adagolom.
(#) csonkagábor hozzászólása Dec 27, 2011 /
 
Tiszteletem uraim!
Ismét egy kis akadályba ütköztem.Ha leállítom a kocsit,a bubis tartályból vissza szívja a vizet az elektrolit tartályba a vákum.Találkozott már valaki ilyennel,és ha igen,hogy sikerült orvosolni?Pedig a bubis lejjebb van,de még így is visszaszívja.
(#) csonkagábor hozzászólása Dec 27, 2011 /
 
Lehet,hogy meg is oldódik a probléma.Az egyik haverom mondott egy jó tippet.Bontóból kell szereznem egy vákum szelepet,és berakni a két tartály közé.Talán az elég lesz,és megszünteti a problémát.
Következő: »»   59 / 87
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem