Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Áramtermelés (háztartási célú kiserőmű)
Lapozás: OK   13 / 23
(#) kameleon2 válasza laccika77 hozzászólására (») Dec 30, 2011 /
 
Sziasztok!
Lehetne olcsóbb is földgázzal de:
A földgáz fűtőértéke a béka feneke alatt van - ha kell valakinek levideóztam, milyen kicsire megy össze a láng és emellett milyen gyorsan forog az óra Gyanítom, hogy a hatályos EUs- előírások miatt megy kevesebbet a gázmotor, mert jelentősen beleszól a területi CO kibocsájtásba. Ezért nem is támogatják a helyi gázmotorokat, mert bizony mérnöki szemmel az egy nagy - sokkal nagyobb hatásfokú és kisebb szennyezőanyag kibocsátású, mint a sok kicsi. Jelenleg még mindig a napelem a legjobb alternatíva energiatermelésre - kivéve az éjszakát. Spanyol honban nem cicóztak, építettek szélgenerátort, napelemeket, mellé konténerbe Hidrogén palackokat és kész. Igaz ez a prérin. Családi háznál gáz a gáz. Talán egy gáz - üzemanyag cella megoldás jó lehetne, de olcsóbb is?
(#) laccika77 válasza kameleon2 hozzászólására (») Dec 31, 2011 /
 
Bizonyára igazad van!A földgázt köztudottan levegővel "hígítják". Ez egy kötetlen beszélgetés, és csak véleményeket cserélünk mivel senkinek nincs gyakorlati tapasztalata. Én azt mondom minden relatív! Viszonyítás kérdése. Nekem jelenlegi villanyszámlám 15e/hó az évi tüzelőm kb120eft. Családi ház kb 100m2, és megvan átlagban 23fok. Fa hulladékkal, és lignittel fűtök. Bár van gáz cirkóm, érthető okokból nem használom. Gyanítom.hogy gázmotorral sem jönnék ki olcsóbban!.? Ma a "modern" tüzelőket azoknak tudják eladni, akik jelenleg elavult gázrendszerrel fűtenek(konvektor, cirkó stb) Ha én gázzal fűtenék, és ugyanígy 23fokot akarnék kb 50-60ezret fizetnék téli hónapokban! Na ha ezt vesszük alapul, még ha ugyanannyi gázt is fogyasztana a gázmotor de mellette a villany ingyen lenne, az már jobban hangzik. Ilyen gázárak mellett az 5ezer forint/q pellet meg brikett is olcsónak tűnik, én meg csak röhögök mikor rám akarják sózni. Tehát én akkor formálnék véleményt, ha lenne valami konkrét tapasztalat egy működő gépről. Mennyi gázból, mennyi villanyt illetve hőt képes elő állítani. Lehet .hogy nevetni fogtok, de gőzgép építése is megfordult a fejemben, ugyanebben a konstrukcióban. Ha úgyis szénnel tüzelek, ez is egy alternatíva.
(#) dobo válasza laccika77 hozzászólására (») Dec 31, 2011 /
 
Jól mondod ez csak véleméncsere és kötetlen beszélgetés amíg valaki be nem üzemel egy ilyen masinát.
Én napraforgószeméttel(lihával) fűtök kb 5 éve És ennél nem kell jobb!
3 pótkocsival fűtök el egy szezonban csak annyi vele a gond hogy 4-5 zsákkal kell belőle naponta.
Fűtőértéke jobb bármilyen fáénál és az égetés is automatizálható lenne.
De ez a tüzelő nekem ingyen van úgyhogy idén csak most indult a gázkazán az ünnepek alatt néhány órára hajnalban.
Érdekes hogy pont azok gondolkodnak alternatív fűtésben akik amúgy is olcsóbban fűtenek mint a gáz!
(#) Deta válasza laccika77 hozzászólására (») Dec 31, 2011 /
 
"""Bizonyára igazad van!A földgázt köztudottan levegővel "hígítják". """ Ezt a baromságot ki találta ki?
Amint levegővel higitanák a földgázt, az első legkissebb szikra is kiemelné a főldből az egész gázszolgáltató hálózatot. Nem is beszélve a csőben folyamatosan leülepedő piroporról, ami képes levegő jelenlétében azonnal öngyulladásra!
(#) laccika77 válasza Deta hozzászólására (») Dec 31, 2011 /
 
Szia én is üdvözöllek! Aki nekem ezt mondta az nem szokott mellébeszélni! De nyilván nem tudom neked bizonyítani, mint ahogy te sem az ellenkezőjét! A robbanás feltételei azért ennyire nem egyszerűek, nézz utána hány térfogat rész levegőnek(oxigénnek) kell jelen lenni, és ha még meg is lenne akkor is kellene egy gyújtó forrás. Nálunk a gáz annyira akar robbanni, hogy a szikrától be sem gyullad gyufával kell meg gyujtani.
(#) pucuka válasza laccika77 hozzászólására (») Dec 31, 2011 /
 
Autentikus helyről tudom, hogy bizony "higítják". Mégpedig technológiai okokból, ugyanis a változó fogyasztás ellenére a stabil nyomást fenn kell tartani, hogy a gáz mozgásban legyen. Különben kicsapódik pl. a vízpára, ami a csövekben dugulást okozhat. Aztán gondolom, van mikor túl jól sikerül, de tény hogy néha igencsak sárga a láng, kék alig van benne. (ezt úgysem fogja hivatalosan elismerni senki)
(#) xenon válasza pucuka hozzászólására (») Dec 31, 2011 /
 
A sárga lángot inkább a nyomáscsökkenés okozza, az is ingadozik időnként. Amúgy folyamatosan mérik a gáz fűtőértékét, a gázszámlában tul.képpen ezt kell kifizetni, szóval a hígított gáz olcsóbb (én úgy hallottam nitrogénnel hígítják).
Na persze ez az elmélet, hogy a valóságban hogy trükköznek vele, az mindenkinek a fantáziájára van bízva.
(#) pucuka válasza xenon hozzászólására (») Dec 31, 2011 /
 
Persze mérik a fűtőértéket, de nem mindegy mikor, és hol. Szívesen mérném nálam, biztos lenne eltérés. Meghát tudjuk a kénnek is van fűtőértéke, csak épp a gáztűzhelyben nem hasznosul.
(#) pittyu2 válasza xenon hozzászólására (») Dec 31, 2011 /
 
És ki méri ?? A gáz szolgáltató ??
(#) pucuka válasza pittyu2 hozzászólására (») Dec 31, 2011 /
 
Hát, ez a legfőbb gondom nekem is.
(#) xenon válasza pittyu2 hozzászólására (») Dec 31, 2011 /
 
Nem vagyok szakmabéli, de tudomásom szerint a gázátadó állomásokon történik a minőségmérés, (ill. a szagosítás), ami a MOL fennhatósága alá tartozik, szóval ők végzik a mérést is.
Van amúgy eltérés földrajzilag is, a hazai termelésű gáznak kisebb a fűtőértéke a nagyobb inert tartalom miatt, mint az orosz földgáznak (így a magyar gázhoz még etánt is kevernek, hogy javítsák, de így is gyengébb minőségű). Ként egyébként nem nagyon tartalmazhat, a korrozív hatása miatt.
Ha jól emlékszek arra van előírás, hogy átlagosan xy MJ/m3 kell hogy legyen a fűtőérték, de egy tartományon belüli ingadozást a fogyasztó tűrni köteles.
(#) laccika77 válasza pittyu2 hozzászólására (») Dec 31, 2011 /
 
Az egész egy nagy átb.szás mivel a mérő m3-at mutat ők meg MJ-ban számolnak. Az LPG-t a benzinkúton literre adják, holott általános iskola 6. osztályos fizika, hogy a telített állapotban lévő közegek térfogata, függ a hőmérséklettől. Ezért is adják a pb-t is kilóra Az a lényeg,hogy fizess jó sokat. Ez a mai magyar ország, ha van sapkád azért ütnek, ha nincs akkor azért.
(#) xenon válasza laccika77 hozzászólására (») Dec 31, 2011 /
 
Emiatt azért nem nagyon kell aggódni, mivel a gázfűtés hideg időszakban szokott üzemelni, így a hideg, sűrűbb gáz fog a gázórán átmenni, így pont a fogyasztó javára fog csalni. Ez nem is kis eltérést jelent ráadásul. Erre találták ki a hőkompenzált gázórát, ami ezt kiküszöböli, viszont ez meg elég drága, így nem terjedt még el.
Kissé más téma, benzinkutakon jogszabály írja elő a mérők pontosságát, egy intervallumon belül kell, hogy mérjenek. Pár éve végeztek egy átfogó vizsgálatot, minden mérő megfelelt az előírásoknak- mindegyik halálpontosan be volt lőve a toleranciasáv felső értékére (vagyis mindegyik többet mért a valóságnál, de még épp az előírt tartományban volt).
(#) KTobi válasza xenon hozzászólására (») Dec 31, 2011 /
 
Ne félj nagyon jól kikorrigálják ők a hőkülönbséget is bizonyos faktorokkal (szorzókkal), de kérdem én mikor kap ő kevesebb gázt mint amennyit elad? Mikor oroszban melegebb van mint itt.
(#) Karkiat válasza dobo hozzászólására (») Dec 31, 2011 /
 
Sziasztok! Már régebb óta tervezgetem egy ilyen motor, vagyis hasonló építését, amit most januárban el is kezdek majd. Sok éve autószereléssel foglalkozom meg autóvillamossággal. Szerintem az egyik legstabilabb s igénytelenebb motor a régi I-es golf 1.6-os dizel motorja. Filléres az alkatrésze s alapjáraton 0,5-0,6 liter/óra, terhelve kb 15kw-tal 3,5-4 liter/óra, ja s egyszerű mint a fakocka. Bármilyen olajszármazékkal működik (étolaj, használt motorolaj, kannás gázolaj). A motor megtermelt hőjét egy termosztátos szivattyús vegyes tüzelésű kazánba vezetem majd, úgy, hogy a kipufogó hőjét is le akarom "lopni". Jelenleg én is olcsóbban fűtök a gáznál, mert a kazánt daráltfával etetem, illetve egy hatalmas cserépkályhám is van. A daráltfából is kb 5-6 zsák kell egy napra, csak a motor kényelmesebb lenne. A fogyasztása tovább csökkenthető vízbontással s az így keletkezett hidrogén gáz szívótorokba vezetésével. Ugyan kb 30A-t eszik egy ilyen 12V-on, de kb 30 % üzemanyag fogyasztás csökkenést hoz. Építettem már be autóba ilyet s tényleg jó. Ráadásul megépíteni sem egy drága dolog, víz meg még van... A saját generátorát a vízbontásra s az akku töltésére akarom használni. Terhelni (hogy melegedjen is) 2 db egyenként 4 kW-os állandómágneses generátorral akarom s az így termelt áram vagy fűtőbetétekre vezetem, vagy visszatáplálom a hálózatba. Az E-On 85%-os áron visszaveszi. Ha előrébb jutok ebben a témában s nem zavarok, megosztom majd a tapasztalatokat.
BUÉK mindenkinek.
(#) laccika77 válasza Karkiat hozzászólására (») Dec 31, 2011 /
 
Üdv!Izgatottan várjuk az eredményeket, és a tapasztalatokat! A dízel motort ,hogy szeretnéd földgázzal üzemeltetni? Az e-on visszaveszi 85%-on ezt hogy érted? Szerintem nem. Neked is és mindenki másnak B.U.É.K.!
(#) laccika77 válasza xenon hozzászólására (») Dec 31, 2011 /
 
Kicsit eltértünk a témától, inkább építsünk generátort Csak halkan mondom, az én autóm 38 literes tankjába 39,2-őt is töltöttek már,és nem volt kopp üres, annál a kútnál mindig olcsóbb 8-10ft-al a gáz
(#) pittyu2 válasza Karkiat hozzászólására (») Dec 31, 2011 /
 
B.U.É.K.
Bizakodással tölt el a hozzászólásod. Nem zavar- sőt örömmel olvastam, hogy látsz realitást a dologban. Mint szakértő átlátod a motorral termelhető hő és áram meg termelését.
Sokunkban felmerült a karbantartás- olajcsere- kopás stb - probléma. Az üzemidő adatokról mi a véleményed ?
Valóban kellene 10 naponta olajat cserélni ?
"vigyorog- vigyorog- vigyorog "
(#) zolika60 válasza pittyu2 hozzászólására (») Dec 31, 2011 /
 
Idézet:
„Valóban kellene 10 naponta olajat cserélni ?”

Nem hinném, az körülbelül 40km/h átlagsebességű folyamatos autózásnak felel meg 10 napon keresztül. Ez nem azonos a stabil üzem olaj terhelésével. Az sokkal kisebb. Hiszen nincsenek leállások, gyorsítások, tehát az olajat kisebb terhelés éri. Pontos adatot nem tudok, de az eltérés több tízszeres. Ráadásul egy stabil motorra nagyobb olajteknő is szerelhető ami sokkal növeli a csereperiódust. Az igazi nyereség, hogy a régi 1,6D VW motor üzemanyagként meg is eszi a saját fáradt olaját megfelelő hígításban.
(#) Karkiat válasza laccika77 hozzászólására (») Dec 31, 2011 /
 
Szia! Nekem van egy 2,2 kW-os napelem rendszerem, ami hivatalos szerződéssel van az E-On részéről is aláírva. Egy oda-vissza mérő digitális órám van és a többlettermelésemet (már ha van) 85%-os áron visszavásárolják. Az eredeti SMA invertert akarom napnyugta után hajtani a két generátorral, amiket sorba akarok kötni a feszültség miatt. Este termel a motor áramot s hőt, így nem kell bajlódnom a kazánnal sem. Reggel meg a motor áll, a nap süt... Azt meg nem tudják hogy a nap termeli e vagy a dizel motor. A motort elég 1500-2000 1/percen forgatni bőven, megfelelő áttétellel. (a generátoraim ideális fordulata 45001/perc) Ráadásul kisebb fordulaton terhelve ( a nyomatékcsúcs alatt) sokkal több hőt termel, ami nem elhanyagolható, hisz ez az egyik célom. Az olajcserék egy fix üzemű motor fix fordulatú motornál teljesen másabbak. Nincs gyorsítás, minimális a hideg üzem. A termosztátot kicserélem egy 70 °C-osra, így hamarabb melegíti a "radiátorokat" és az olaj sem melegszik túl sosem. Az olajteknőt meg akarom növelni kb 8-10 liternyi olajra s így szerintem kb 1000 órát ki kell neki bírni. Ami nem elhanyagolható, hogy a végén meg is lehet etetni vele...
(#) laccika77 válasza Karkiat hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Értem a lényeget! Épp a minap tárgyaltuk,hogy csak a megújuló energiát veszi át, azt is azért mert törvény kötelezi rá. Ez a felállás így életképesnek hangzik. Ha nem titkos megkérdezhetem, hogy mennyi időbe és pénzbe került, ez a betáplálós dolog? Onnan érdekelne, hogy akkuk, inverter mérő óra, engedélyek stb. Hogy mivel töltsük az akkukat, az legyen a mi dolgunk! Ja és a nyereség? Abból adózni kell, vagy abból nem kell Viktornak?
(#) kameleon2 válasza Deta hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Sziasztok!
Nem levegővel - inertgázzal higítják. Mellesleg éppen egy gázossal beszéltem, ő mondta el, hogy a fűtőérték ellenőrzése napi egyszeri maximumon történik. Kb mint a piaci rádióknál a PMPO! Nem véletlenül írtam, hogy levideóztam, mert van hogy 2 percig csak pattog a szikra - gáz meg sehol - de susog és tekeri az órát. Érdemes egyébként a fogyasztóvédelem idevonatkozó oldalait is elolvasni - nem csak saját tapasztalat. Találtam egy helyen a neten egy fűtőérték kalkulátort is. Meg van adva minden szolgáltató alapértéke , hogy át lehessen állni a másik szolgáltatóhoz. Már a hirdetett értékek is alulmaradnak a kötelezőhöz képest!
(#) Karkiat válasza laccika77 hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Már nagyon régóta gondolataimban volt a megújuló energia. Kb két éve elkezdtem minden hónap végén félretenni mindig egy kis pénzt. Jártam kinn Németországban s mindenfelé tele voltak a háztetők napelemmel már akkor is s gondoltam ha a német napsütés termel és gazdaságos (egyébként biztos nem csinálnák), akkor a magyarnak is kellene. Egész kis rendszerben gondolkoztam, csak egy 1 kW-osban. Sokat bogarásztam a neten, amikor megtaláltam a szerintem leggazdaságosabbat, azt hiszem nem reklám a Sigsolar Kft-t. Végül is egy 2,17 kW-lett,mert ez majdnem fedezi az áramfelhasználásomat. Itt egy kép: http://sigsolar.hu/referencia/kis%C3%BAjsz%C3%A1ll%C3%A1s.JPG
Az egész rendszer 1,8millió volt áfásan, amihez vettem fel egy kis hitelt (ami havonta kevesebb mint a villanyszámla volt). A rendszert 3 nap alatt felszerelték és beüzemelték, csak az E-On-nak kellett másfél hónap mire kijöttek órát cserélni. Az engedélyezési papírmunkák az árban benne voltak. Az E-On díjmentesen cserélte az órát. Az én rendszerem nem tartalmaz akkut, ha süt a nap, az inverter automatikusan indul s a termelt energiát betáplálja a hálózatba. Akkuba tárolni csak szigetüzemnél van értelme s cseppet sem olcsóbb, mint a visszatápláló inverter, ahol a hálózat az akku.
Igen, a nyereség egy nagy kérdés, ha többlettermelés van leolvasáskor, azt a fogyasztói ár 85%-án kifizeti s mint minden királyságban a füstadó, lankadó, hamvadó mellet ezt is be kell vallani, mert a majdnem amerikai tengerészet NAV(Y) biztos megtalál azért a pár ezer forintért...
(#) laccika77 válasza Karkiat hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Ezért egy kicsit irigyellek, van valami adatod a megtermelt menyiségről? Napi,havi, vagy évi viszonylatra? Mennyi lehet a cellák élettartama, és mennyi idő a megtérülés?
(#) Karkiat válasza laccika77 hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
2011 május végén lett üzembe helyezve, azóta1916kW-ot termelt meg. A napi teljesítmény nagyon változó. Nyári napsütésben 14 kW/nap, így télen 5-6 kW ha süt s amikor ködös akkor van hogy be sem kapcsol. 10 év a teljesítmény 90%-ára és 25 év a 80 %-ra a gari. Elméletileg kb 12 év kell mire nullára fut. Ezek a hideg ködös napok miatt döntöttem a motorüzemeltetés mellett.
(#) szsrobert válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
"Ráadásul egy stabil motorra nagyobb olajteknő is szerelhető ami sokkal növeli a csereperiódust. "

Jobb hűtésre gondolsz?
Vagy arra, hogy 4 liter olaj helyett 8 litert csak dupla idő múlva kell cserélni?
(#) zolika60 válasza szsrobert hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Mind két dolog igaz. Dupla mennyiségű olajat ráadásul nem kétszer, hanem három négyszer annyi ideig lehet használni.
(#) dobo válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Na meg az olalat is lehet vízhűtéses olajhűtővel hűteni ami kell is mert nincs menetszél ami az olajteknőt hűtse.
A fűtésrendszer itt is felvehet pár 100 wattot :yes:
(#) laccika77 válasza Karkiat hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Köszönöm! Ha az áram árának folyamatos emelkedését is bekalkulálod lehet,hogy 9-10 év és megtérül. Ha még 10évig megy akkor megérte! Egy napon belül hogy alakul a termelés? Ha például reggeltől estig süt a nap, de a napelemmel bezárt szöge folyamatosan változik. Láttam a neten állványra szerelt, napkövető berendezéseket, biztosan többet termel ugyanaz a rendszer, ha fordul a nappal együtt.?
(#) zolika60 válasza dobo hozzászólására (») Jan 1, 2012 /
 
Ha elég sok van belőle nem kell hűteni. Van ideje lehűlnie magától. A diesel motor amúgy is kevesebb hulladék hőt termel mint a benzines.
Következő: »»   13 / 23
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem