Fórum témák
» Több friss téma |
Ilyen relét vegyél
Bővebben: Link
Szia!
Autósboltokban leginkább kürtrelé néven ismerik. üdv:hp
Meghalt a ködlámpa relém erre én bekötöttem relé nélkül lehetséges hogy ezért merül le az akkumulátorom?
Igen; Ha kiveszed, feltöltöd az akut, majd vissza berakod, és állandóan ég a ködlámpa, kulcs minden nélkül, akkor ~2÷3 óra alatt leüríti az akut.
A lámpa nem ég mert van egy kapcsoló bekötve azzal kapcsolom le-fel de az akksi mégis merül
BÚÉK!
Sziasztok! Daewoo Kalos gépkocsim van és vettem bele ködfényszórót és bevezetékeztem. Segitségeteket kérem a bekötéshez. A relé 30-as pontjától és a 85-ös ponttól kész a beszerelés. A másik két ponttól hova kell kötni a vezetékeket, vettem egy kapcsolót olyat amin kapcsoló gyűrű van és ott nem lehet sehova sem bekapcsolni. Segitség! Köszi BélaBéla
Ezt a kapcsoló gyűrű dolgot nem értem, de:
a kapcsoló egyik pólusára köss egy vezetéket a helyzetjelzőtől (biztosíték, műszerfalvilágítás, kapcsoló, ami egyszerűbb), a kapcsoló másik pólusát vidd a relé tekercsére. A tekercs másik végét meg letesteled.
üdv nektek Megvetem mindent egy ködlámpa bekötéshez. be is kötötem mindent úgy ahogyan itt olvastam és müködik is mindadig még nyomom a gombot .
Ez gyári kapcsoló nem hibás ! Esetleg valaki ötlet??
Szia!
Olyan kapcsolót használj, ami bekapcsolva marad és ne egy nyomógombot.
de ez az eredeti kapcsolója az autónak !!!
És nem szeretnék belekokányolni valami mást főleg hogy már drága pénzért megvetem.
Sziasztok!
Ködlámpa bekötéséhez honnan vegyek +12 v-ot,hogy csak felkapcsolt világításnál lehessen a ködlámpákat bekapcsolni? És bírja is a plusz terhelést? 10 A-es biztosíték elég a két ködlámpának? Válaszotokat előre is köszönöm!
Számtalan helyről lehet, erősen típusfüggő, hogy honnan érdemes.
2X55wattosnak szűken elég.
Legegyszerűbb lenne: akku+ > egy biztosíték >relé a motortérben > ködlámpák.
A relé tekercsének egyik vége testre, másik meg mehetne akár a hátsó ködlámpa kapcsolójára, ha megfelel úgy, hogy együtt kapcsolja a kettőt.
üdv
új vagyok itt szeretnék előre az autómba ködlámpát bekötni,be is vezetékeltem de a relézés nem akar sikerülni,kérem segítsetek. 30 akksi+ biztivel 85 test 86 12v + köd kapcsoló 87 ködlámpák 87a nem kötöttem rá semmit a ködlámpákat alul külön külön letesteltem és a + nak is külön húztam a reléhez egy egy szálat mégsem jó valami.
A 30-as sarura az akkutól biztosítékkal húzd a villanyt. 87-es megy a lámpákhoz,85-86 a kapcsoló tekercsek kivezetése. A ködlámpák kapcsolásához a helyzetjelzőtöl lopd a villanyt. Ne feledkezz meg a visszajelzőről sem! Kötelező!! Régebben én úgy kötöttem hogy a ködlámpa kapcsoló a helyzetjelzőröl kapta a "+"-t és a reflektor vezetékéről a testet. Így a fénykürt használatával a ködös is ment (természetesen amikor ki volt a világítás kapcsolva), ha meg a reflektort használtam a ködlámpát nem lehetett működtetni.
Azóta megtanultam hogy hiába a ködlámpa, nem látni vele messzebb és csak a szembejövőt vakítom jobban.
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy mi lenne ha a 30-as lábra nem az akkuról hoznám a 12 voltot, hanem a biztosítéktáblába bejövő kábelről. Ez egy 2-3 mm2-es sodrott vezeték, erről megy a gyujtás, az összes fogyasztó, elbírná a ködlámpákat is nem? Most van felújítás alatt az autó és raknék bele ködlámpát, de nem akarok plusz vezetékeket, minél gyáribb állapot a cél, azért kérdezem. Köszönöm!
Éppen első ködlámpát építek, de mivel zavaros volt a kép, hogy mikor mivel működhet együtt ezért utána jártam a hatályos jogszabályoknak:
Idézet: „6.7.9. Elektromos kapcsolás A ködfényszórónak a távolsági fényszórótól vagy a tompított fényszórótól függetlenül be- és kikapcsolhatónak kell lennie. 6.7.10. Bekapcsolás-visszajelző lámpa: választható. Zöld színű, nem villogó visszajelző lámpa. ” És a hátsó ködlámpára vonatkozó: Idézet: „6.8.9. Elektromos kapcsolás A lámpa csak akkor lehet bekapcsolható, ha a következő lámpák közül egy vagy több már be van kapcsolva: távolsági fényszóró, tompított fényszóró vagy a ködfényszóró. Ha a jármű fel van szerelve ködfényszóróval, akkor a hátsó ködlámpának a ködfényszórótól függetlenül kikapcsolhatónak kell lennie. 6.8.10. Bekapcsolás-visszajelző lámpa: kötelező. Borostyánsárga színű, nem villogó visszajelző lámpa. ” Egyébként ITT minden kibogarázható. A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2014
Sziasztok, adott egy Fiat 500L amiben gyárilag nincs első ködlámpa, csak hátsó... kapcsoló is csak a hátsóhoz van... Úgy akartam megoldani, hogy az első ködlámpát rákötök a hátsó ködlámpára, és akkor 1 kapcsolón lesz a 2 és együtt lehet majd föl-le kapcsolni, .... De... felkapcsolom 2 másodpercig ég, utána kialszik az első is és a hátsó is... utána kikapcs bekapcs és megint 2 sec-ig... Arra tudok, gondolni, hogy figyeli a can-bus és túl nagy áramfelvételt érzékel, és ezért lekapcsol... lehetséges? Hogyan lehetne ezt orvosolni, hogy ne kelljen neki külön kapcsoló, hanem egy kapcsolón legyen a 2???
pl. Trabant fényváltó relé.
Ja, a meglévő kapcsolót akarod használni és egyszerre akarod üzemeltetni az első és a hátső ködlámpát. Nos akkor egy akármilyen 12V-os gépjárműrelé ami legalább tud akkora áramot kapcsolni amekkora kell az első ködlámpához. Relé behúzótekercs egyik vége testre kötve a másik a hátsó ködlámpára. Egy kontaktusát egyik végét az első ködlámpára a másikat -biztosítékon keresztül- az akku plusz kivezetésére. Természetesen a ködlámpa másik végét testelni kell Hogy még könnyebb legyen az életed: az előző oldalt -vagyis azon ahol a kérdéseidet feltetted- ott a megoldás. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2014
Szintén ugyanazon az oldalon linkeltek egy hozzávaló relét is.
A link linkjén találsz hozzá foglalatot is. Remélhetőleg így már elboldogulsz. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2014
Igen végig olvastam ez előző oldalt. csak én nem simán akartam bekötni, hanem hátsóra akartam kötni, ami sikerült, csak nem volt működőképes, ezért nem tudtam, hogy ugyan az-e az orvoslása és ezért tettem fel a kérdést. De köszönöm a válaszokat, remélem így már jó lesz
Sziasztok!
Van egy F Astram és vettem hozzá gyári első ködlámpát, amit most szeretnék bekötni és ehhez szeretném a segítségeteket kérni. Kapcsoló, relé megvan. Úgy szeretném bekötni a ködlámpát, hogy a km órán visszajelezzen. Esetleg valaki tudna egy leírást vagy bekötési rajzot adni? Első sorban az érdekelne, hogy a kapcsoló és a relé kivezetésekre hova mit kell kötni. Relé 4 kivezetéses a kapcsoló 5. Köszönöm a segítséget
Sziasztok!
Van egy F Astram és vettem hozzá gyári első ködlámpát, amit most szeretnék bekötni és ehhez szeretném a segítségeteket kérni. Kapcsoló, relé megvan. Úgy szeretném bekötni a ködlámpát, hogy a km órán visszajelezzen. Esetleg valaki tudna egy leírást vagy bekötési rajzot adni? Első sorban az érdekelne, hogy a kapcsoló és a relé kivezetésekre hova mit kell kötni. Relé 4 kivezetéses a kapcsoló 5. Köszönöm a segítséget
Nekem annó semmit nem kellett sehová! Minden bent volt a kábel is ki volt építve, csak rádugtam és működött.
Ködlámpa beszereléssel kapcsolatban érdeklődnék,hogy hogyan tudnám bekötni úgy,hogy a fénykürtre működésbe lépjen?
(motorra szeretném felszerelni és bekötni) |
Bejelentkezés
Hirdetés |