A csepptöltő a maga 60-300 mA-ével talán épp a felét tudja.
Egy tizedessel el vagy tévedve. Az első például már jó is.
Bővebben: Link
Sajnos, én már olyan régen tanultam, akkor még elég volt 60 mA egy autóakku csepptöltéséhez (az önkisülés pótlására).
0,6 A motorakku töltéshez járt akkoriban (4,5-6 Ah).
Bármilyen automata akkutöltővel szinten lehetne tartani, mert a töltési felső érték elérésekor vagy átvált csepptöltésre, vagy csökkenés esetén utánatölt.
Részemről megkeresném a 0,58 A-t fogyasztó kütyüt, kiszerelném és hozzávágnám az eladójához. Ha elmegyek a tengerpartra kempingezni és nem autózok egy hétig, ki húz haza?
Teljes mértékben egyetértek veled. Nálunk ez a szervizben mindennapos probléma. Most hogy két hét után visszajöttünk dolgozni tíz autóból kettő indult be. Pedig ez egy "prémium" márka.
Nem a "prémium" márkák gyári sajátosssága ez, hogy eszetlen készenléti áramot húznak az akkuból?
Dehogynem. Ezért nem is vennék ilyet. Ha leteszed két hétre, szinte biztos hogy nem indul. A tulajok 99,9%-a meg nem foglalkozik ezzel, úgyhogy gyakori hiba ez. Ráadásul az indítási kísérletnél teleírja hibákkal a komputert is. Úgyhogy ilyenkor jön a paripa hozzánk.
Ha minden jó rajta és gyári, akkor is 0,2A-körül eszi az akkut.
Eszetlen dolognak tartom például, hogy az akku bármilyen okból történő levétele után az óraállítástól a rádióbeállításokig mindent újra kell programozni.
Még jó, hogy a kilométeróra állást nem felejti el.