Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Aggodalmad eloszlatására annyit mondanék, hogy maga a tempomat teljesen szabványos, gyári kivitelű. Természetesen a fék vagy a kuplung megnyomására azonnal kikapcsol. Ezek már beis vannak kötve.
Ez a "hangkártyárakötéses babra" viszont érdekelne. POntosan hova is kössem? Milyen progi kell hozzá(gondolom kell hozzá) Ez a jel nem teheti tönkre a hangkártyát vagy a gépet?
Szia!
A jeladó miatt kérdeztem.Az öreg VW-kben a km-óra házában van a hall jeladó, elég könnyen beszerezhető bontóból, MFA-s golf I, II stb.műszerfalból.(A műszer mágnese forog előtte, tehát a spirálos hajtású órába utólag beépithető). üdv:hp
Elég változó, hogy mit bírnak torzítás nélkül megjeleníteni a hangkártyák.
De mondjuk 100k és 10k ellenállásokból csinálsz egy feszültségosztót, akkor 5V-10V-ig bőven biztonságban vagy. Az osztó bemenetére kapcsolod az adót, a kimenetét pedig a hangkártya line in bemenetére. Szoftvernek megteszi pl. az Audacity, felveszel egy darab "hangot" aztán megnézed a hullámformát. Persze van cél program is: Bővebben: Link Érdekes, meg mertem volna esküdni, hogy van ilyen topik itt a fórumon, de most nem találom...
Az ilyen ötleteket szeretem Ezt tényleg jó lenne. Jövőhéten leszaladok ismét a bontóba, körülnézek ezen a vonalon is.
A múltkor azt mondta valaki, hogy a Matizok jeladója meg egy közdarab szerű valami amit a váltóba kell csavarozni a spirál helyére, majd abba megy a spirál. Persze daewoobontóban pont ilyen nincs csak újonnan 10ezerért... Remélem ezzel a golf műszeregységes dologgal nem járok igy...
Kerestem egy fotót a guglin, nehogy lesre fuss a bontózással.Külföldiül van ugyan feliratozva, de szerintem rájössz, melyik a jeladó.
Azért készülj rá,hogy ingyen ezeket sem dobálják az ember után. Alternativ verzió még a régebbi taxióra jeladó, ha jól emlékszem két km spirál közé lehetett közdarabként betekerni.
Ha jól értelmezem akkor ezzel csak a jel formáját tudom majd ellenőrizni. A feszültségszintet nem. Vagy esetleg lehet ezt viszonylag pontosan méretezni?
U.i.: Sajnos én sem találtam, de új totyikot meg nem mertem nyitni...
Nagyon köszi. Bár ahogy nézem ez sem beépithető barkácsolás nélkül. Azért majd megnézem közelebbről. Jövőhétig úgy sem tudok érdemben foglalkozni a kocsival mert "melózom" (mint most )
Igy lesz időm "közbetáncolni" a dolgot.
De olvastam. (Mint irtam, nem találtam pont a témába vágó topikot)
Ha nem jó helyen vannak ezek a hozzászólások majd egy moderátor átpakolja oda ahová való.
Nekem olyan problémám akadt, hogy van 1 led kijelzős voltmérőm. Típusa HY-5135. Ezt szeretném bekötni a labortápomba ami FOK-GYEM TR-9158_A. Ugye ezen a tápegységen van volt és ampermérés is. A kérdésem az lenne, hogy lehetne ezt bekötni rendesen, ill. mi kell hozzá.
[off]Kedves mindenki aki segített!
Jelentem jelesre vizsgáztam Villamosságtanból. Köszönöm a segítséget! :smoke: Márha ez érdekel valakit!
Naná hogy érdekel és egyben itt az ideje, hogy utána nézz a körfrekvenciának, periódus időnek, szögsebességnek...
üdv! proli007
[off]
tegnap este megtettem. Ezért ment jól az AC analízis és számítások.
Üdv!
Én is gratulálok, bár csak nekem is könnyen menne a vizsgám analízismatekből Én abban szeretnék segítséget kérni, hogy hogyn kell egy optocsatolóhoz tartozó alkatrészeket méretezni. Adott alkatrész egy kapcsolóüzemű táp visszacsatolásában van és azt akarjuk, hogy a kimeneti 35v-ot tartsa úgy, hogy a tl494 egyik komparátorán változtatja a bemeneti feszültséget. Előre is köszönöm
Sziasztok,
A kérdés már régóta adott nálam, de sajnos egy csepp időm sem volt foglalkozni vele. Szeretnék egy szerelőlámpát, 20db nagyfényerejű leddel és 3,6V-os táppal. Csak a párhuzamos kötés jöhet így szóba, és kérdésem, mennyi elllenállást tegyek egy-egy led elé, hogy még rendes fénnyel világítson?
10 Ohm koruli erteket. A pontos ertek fugg a led nyitofeszultsegetol.
De az a tap mennyire stabil? Az harom elem sorbakotve vagy egy gyenge LiPo akksi? Vagy valami 220-as torpefeszultsegu tap?
Sziasztok!
Egy ilyet szét lehetne vajon vágni? Nekem ennél kisebb darab kellene csak. Vajon megoldható? http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/24cm_audi_style_jegfeher_ledcsik_led_sor_1_ev_gar_1530975860.html Köszönöm előre is.
Gyanítom nem, különösen, ha a vágás után is szeretnéd még működtetni. :hehe:
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem!Nagyon amatőr vagyok még) A pufferelésről és egyenirányításról lenne kérdésem! Az oldalon van egy "cikk" ami az egyenirányításról szól!Ez meg is értettem! Csak a számításokkal nem vagyok tisztában! Nekem van egy trafóm ami 12.05VAC ad le ez terheletlen feszültség! Graetz hídra kötve a mért érték 14.35VAC!Ez például miért van?(Nem 0.9-el kellene szorozni?) Puffereltem kb.10000µF-al! Bekötöttem még egy fesz.stabilizátor IC-t 7812CT! Rákötöttem egy erősítőt tehát terheltem akkor a felvett fesz.13.24VDC volt! Ez hogy lehet?Nem kellene az IC-nek állandó értéket tartania? Válaszotokat előre is köszönöm!
Először is, nem amatőr vagy, hanem kezdő. (az amatőr az azt jelenti, hogy nem hivatásszerű, nagyobb tudása is lehet, mint egy hivatásosnak)
Másodszor. A feszültségértékek két tizedesre való megadása feltételezi, hogy 0.5 % pontos laborműszerrel mérted, ami egy kezdőnél nem valószínű. A két tizedes mutatott érték nem feltétlen jelenti azt, hogy az pontos is, így semmi értelme a megadásának, és tápfeszültség esetén nincs is értelme. Az egyenirányításnál a pufferkondi az egyenirányított feszültség csúcsértékére töltődik fel üresjáratban, ami színusz esetén az effektív érték 1,41 szerese. Mivel láthatóan 3/fél digites kijelződ van, a műszered valószínűleg tud mérni valódi effektív értéket. Különböző jelalak esetén, más a szorzószám, ez abban az esetben is igaz, ha a színusz nagyon nagy torzítású, ami a hálózati feszültség esetén gyakran előfordul. Az egyenirányított feszültség terhelésfüggő, mert van a trafónak is belső ellenállása, meg a diódán is esik terhelőáramtól függő feszültség. Már ezek miatt sem érdemes "precízkedni". Idézet: „Rákötöttem egy erősítőt tehát terheltem akkor a felvett fesz.13.24VDC volt!” Ezt az értéket hol mérted?
Sziasztok csak azt kérdezném hogy lehet e 7805-öket párhuzamosan kötni.
9,6 volt menne be és 5v jön ki ez eddig oké is de kevés az áram 1 ic-vel.
Akkor inkább vegyél 3A terhelhetőségűt : 78 T 05 . Ez elég?Bővebben: Link
sziasztok. Távirányitásu kisautóhoz lenne szükségem ötletekre. Kaptak a gyerekek egy-egy RC autót. egyszer csak az egyik nem ment többet. Ügy gondoltam biztos lemerült az elem. Tettem be új, jó minőségű elemeket. Semmi. Szétszedtem a táviránytót és az autót is, hátha kábel szakadás van vagy egyéb látható hiba. Kzben folyamatosan kapcsolgattam a táviránytót hátha megjavul. (tudom amatör vagyok) a lényeg hogy egyszer csak és NEM TUDOM MIÉRT de a "rossz autó távirányitója elkezdte működtetni a másik autót. Hogy tudnám vissza hangolni a táviránytót az eredeti autójára???
Helló! Ha már megvan a 7805-öd, akkor menj az adatlapjára, és ott találsz igen egyszerű áramnövelő eljárásokat(akármilyen tranzisztorral, ami tud nagyobb áramot), ami neked kell. :yes:Sőt, ha kisebbek vannak, azokat lehet párhuzamosítani, és nem kell a bótba rohanni, főleg így Vasárnap.
Köszönöm a válaszokat.
timurnak üzenet: a távirányítóban van elvileg 1 hangolható tekercs azt kell visszaállítani. de mindenekelőtt nézd meg a rossz autóban jó e az ic . valószinű rx2 valami van benne.
Lehet, csak nem egyformán lesznek terhelve. A legnagyobb kimenőfeszültségű mindig teljes terhelésen megy, az utána következők pedig terheléstől függően később mennek áramkorlátba. 3 stabilizátorral 3A-4,5A körüli áram lehet maximum.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |