Fórum témák
» Több friss téma |
Szia. Köszönöm a tippeket. Holnap átnézem a cuccost. Az IC-t meg le tudom próbálni hogy jó-e.
Valaki tudna-e segíteni hogy milyen effekt van az alábbi gitárjátékon?
Valami Flanger szerű
Nem hiszem.
Szerintem ez valami Overdrive. Meg egy lehelletnyi Chorus, de lehet hogy azt csak hozzáképzelem Az elején lévő hang meg szerintem nem a gitárból jön.
Szia! Nekem hasonlót produkál az Ampeg Scrambler, az E6 húron (,mert a többinél egész más a hangzása). Kicsit mélyebb hangot ad, mint a megpendített hang, mint ahogy itt is hallani, (minimálisan flanger, reverb szerűen).
Amire viszont leginkább hasonlít az valami Pitch shifter (illetve egy komolyabb Octavo pedál), amivel eltolhatod a hangmagasságot le és fel. Pár hónapja valaki akart építeni egy BOSS OC-2-őt ; kíváncsi lennék sikerült-e neki!? (1:20 perc körül hallani, kell mellé egy erős torzító és ennyi.)
Igen ez csak egy kivágás egy számból.
Szevasztok!
Kinéztem henger alakú, 3*12 mm-es AlNiCo mágneseket egy helyen. Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy ezekből hatot egy single coil csévetestbe ültetve lehetne - e kielégítően működő pickupot nyerni? (Ugye az eredeti pickupokban a tekercsben levő rudak lágyvasból vannak, ha jól tudom, és csak a lenn levő hasábmágnes "definitív" mágnes. ) Menetszámra valami alacsonyra gondoltam, ami helybeni előerősítést feltételez. Kellemes ünnepeket, jó zenélést!
Ha szerencséd van és némi gyakorlatod a hangelemzésben akkor ugy 10.-20. már jó hangú lesz.
Gondolj csak vissza mennyit kisérletezgettek a mai hangszedökkel, amig elkezdtek szolni....
Szerintem ha szépen tudsz tekerni, (vastagabb huzalt, mert ezt már csak megérzés után fog menni), jó hintőporos kézzel 5-6000 menet felmegy egy Singlecoil csévére (0,05mm átmérőjű huzallal). Mondjuk én 5mm átmérőjű mágnest használnék, de legalább 4-est.
Sziasztok! Elkészítettem egy valvecaster nevű pedált.
Szépen teszi a dolgát ,kivéve a tone potméter. Alig hallható változást produkál a hangon.Valakinek van ilyen irányú tapasztalata?Bővebben: Link VALVECASTER
Értem,és köszi! De mégis valamit el lehetne vele követni ,hogy hallható legyen a szabályzás?( Esetleg kondi kapacitás változtatása?)
Igen, itt a lényeg annyi lehetett szerintem, ha betorzul, akkor lehet egy kicsit a zizit tompítani. Igazából nem egy markáns szabályzás az ott.
Idézet: „tehát amit hallani szeretnél abból is elvesz, ha annyira szabályoznád, amit nem akarsz hallani .” Tamás! Esetleg meg lehetne próbálni egy klasszikus FVM hangszínt, bár kár lenne az egyszerűséget ennyire "elrontani". Bővebben: Link Ezen a linken van egy ingyenes program, ezekben találsz jó realizációkat gitárhoz való hangszínekre, van egyszerű egy potis tónus is. Az szűrőt persze nagy impedanciával illik terhelni, de ha egy gitár erősítőre teszed a kis előfokozatodat ez kb teljesül!
Köszönöm! Jó kis program! De végülis a gitárerősítőn van hangszín majd ott lesz szabályozva a hangszín.A pedálon meg megmarad dísznek a tone potméter.
Még egyszer kösz a progit!
a gainből vegyél visszább és nem fog sipolni
Sziasztok
Azért itt kérdezek, mivel elég sűrűn látogatott a téma. Van egy Harley Benton HB80B kombóm. Elég érdekes, egy bemenete van, de két bemeneti szűrőköre, amit lehet kapcsolni. Szerintem sok értelme nincs. Következő a problémám: szeretnék rá egy vonalszintű bemenetet. Ideiglenesen meg is oldottam, de a gyári bemenet elé rakott ellenállás osztóval. Ez jó is lenne, ha nem lenne túl nagy zaja a nagy visszacsatolás miatt. Vissza lehetne venni a visszacsatolásból, de akkor a gitárhoz már gyenge lenne a jelszint. Arra gondoltam, közvezlen az EQ elé teszem a bemenetet. Teljesen jól működne, ha nem fogná valamelyik rádióadót. Az érdekesség a következő: ha az új bemeneten nincs kábel, teljesen jó, nincs zaj, nincs rádió. Ha bedugok egy 4m-es kábelt, csak egy nagyon kicsi brummot szed össze, ha rövidrezárom a bemenetét, akkor abbahagyja. Ez eddig még mindig jó. A gond akkor van, ha a másik végét, bedugom a szintibe. Na egyből szól a rádió. Viszont, ha a szintiből a gyári bemenetbe dugom, akkor nincs rádió, csak sok súgás, na meg zene. Már próbáltam szűrni a bemenetet, nanos és pikos kondikkal, változtattam a bemeneti ellenállást, de u.az. Mielőtt hülyének néznétek, azért kötöm rá a szintit, mert a zenekarban azzal basszusozom. Amúgy a gyári bemenetet ellenállás osztó nélkül, túl is vezérli. Az erősítő a következőképp épül fel: a bemeneten egyből egy felüláteresztő szűrő (aktív) van. Ez megy egy másik, amolyan tone szerű szabályozható egységre, majd a gain potira. Na ezekből van kettő. Innene megy az EQ-ra, majd a végfokra. Az EQ-ra 22k-s ellenálláson csatlakozik, a gain egységről. Betettem egy 22k-t, előtte 1µF kondi van. Nagyon jó lenne, megfelelő a hangerő, nincs súgás, csak a rádió beleszól a dologba. Tudnátok ésszerű magyarázatot? Nem vagyok kezdő, jelenleg harmonika mikrofonokat és midi elektronikákat tervezek és építek, de már építettem gitár és billentyűkombót is. Na ez most kifogott rajtam.
Ez egyszerű földhuroknak tűnik, a szinti tápja és a kombó között. A megoldást úgy hívják, hogy DI-box. Van passziv is, az lényegileg egy 1:1 (többé kevésbé) trafó.
(Azt ne kérdezd, hogy a moddolás hol hozta ki a dolgot, de hogy a megoldás a földhurok megszakítása, abban biztos vagyok ) Ha építgetni szeretsz, akkor meg egy optocsatolóval le tudod választani galvanikusan valahol. A munkaponttól függően lehet kicsit kompresszálni is vele a dinamikát.
Remélem igazad van és csak földhurok. Bár ebben a formában még nem találkoztam a jelenséggel, sokkal inkább zúgás, brumm formájában. Megnéztem a földelést, egyszerűen a hálózati földet, rányomták a burkolatra, ami össze van kötve, az elektronika nullájával. Semmi kondis, ellenállásos elválasztás. A DI-BOXot ismerem, de nem szívesen használnám, mert beavatkozik az is a hangképbe, most az lenne a lényeg, hogy az EQ-ig változatlanul menjen a jel. A bemeneti felüláteresztő szűrőt sikerült kikerülni, így tökéletesen működik, csak még mindig ott van a tone rész, ami a szinti hangjára nincs jótékony hatással, valamint eléggé lecsökkenti a jelszintet.
Köszi a segítséget, először átalakítom a testelést, igényesebb kivitelre, aztán majd kísérletezem.
Szétválasztottam a hálózati földet, az elektronika testéről, tettem közé 10R és 100nF-ot. Érdekesség, hogy ezután is maradt rádióm, de már halkabban. Ezután megszakítottam a bemenet testét és rákötöttem a hálózati földre, vagyis a készülék burkolatára. A rádióm eltűnt, a szinti szól.
Persze, még mindig nem értem, hogy a gyári bemeneten, miért nem csinálta és miért volt egyre hangosabb a rádió, az EQ felé haladva?
Szia
Én a következőképpen csinálnám (így is csinálom, a tambura mikrofonomnál): Az 1µF kondi után, 10k ellenállás. Innen a 10nF helyett, 22, vagy 47nF, döntsd el a hangzás alapján. A potinak elég 10k. A 10k és 22nF találkozásánál egy újabb 1µF kondin keresztül, mehet a jel a hangerőpotira.
Örülök, hogy sikerült! A földelés ezekben a cuccokban csak érintésvédelmi célt szolgál, leválasztást csak drágább dolgokban látni. A rádió eredetét illetően, szerintem az impedancia nem volt jól illesztve valamelyik fokozaton. De ezt is csak érzésre mondom
Tudom hogy inkább a kapcsolási rajzot keresek témába kéne írni, de szerintem ide tartozik.. Bogner XTC Classic-hoz nincs valakinek rajza? Ez nagyon tetszik.
Sziasztok. Összeraktam egy ECC82-es csővel egy Valvecaster-t (kapcsolási rajz). Az a problémám vele, hogy nem szól, illetve csak kattog. A hangerő szabályzó működik (csökken a kattogás) de a gain poti állásától függetlenül kattog. Esetleg valakinek lenne valami ötlete? Előre is köszönöm!
Hirtelen ezt találta:
Sziasztok valaki el tudná magyarázni nekem az alábbi kapcsolás működési elvét ? Bővebben: Link Tehát hogy melyik alkatrész mit csinál benne, főleg a fetek és környéke.
Szia
Szerintem, ha az opamp kimenetén túl nagy jel lenne, akkor a fet csillapítja a bemenetet, ezáltal a kimenet is visszaáll kisebb szintre. Elvileg, egy automata szintszabályozó.
Szia!
Konkrétan nem tudom mire vagy kíváncsi, de le tudom írni a tapasztalataimat. A legfontosabb, hogy kizárólag csakis Germánium diódával teszi a dolgát. Megépítettem a pedált és a Fet-ek meg dióda helyét üresen hagytam, hogy lehessen módosítani. Próbáltam különböző Fet-eket, de nem történt semmi a hanggal. Aztán diódák hadával próbáltam, de egyikkel sem működött kivéve az előírt germániummal, (illetve más típus számú germániumot kaptam.) Valószínű úgy működhet ahogy Suszitibi írja. Akármilyen erősen csapok a húrok közé, megtartja egy bizonyos szinten a hangerőt, illetve ha gyengén pendítek, azt is közel olyan szinten adja ki, mintha erősebben pengetnék. Állítólag vannak jobb compressor-ok is. (MXR stb.) Persze 3-4 szer több alkatrész kell azokba. (Érzem rajta, hogy nem teljesen az igazi, nem egy nagy durranás).
Én is megépitettem és működik 1n5822 dióda van benne igaz érdekesebb hangja van mint egy gyári kompresszornak de ugyanúgy szintezi a jelet, nem is volt vele gond, csak annyi nyűgöm van vele hogy elkezdett búgni de eléggé rendesen és a fetek környékére gyanakszom csak éppen nem tudom hogy mit is akarnak csinálni.
Szia
Szerintem jó kis kapcsolás, nekem tetszik a hangja. A 220K-t 100K-ra cserélném és 12V-ról hajtanám. Izzik a cső? Ha tapogatod a lábait van búgás, zúgás?
Helló. Köszönöm a segítséget, de már megoldódott a probléma. A bypass relével volt a gond. Tökéletes a hangja, nincs semmi búgás. Már csak a gitárt kellene árnyékolnom mert picit "ciripel".
|
Bejelentkezés
Hirdetés |