Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „füstgáz hőmérsékleti szenzorát kizártam (direktbe kötöttem, nem jó).” Mivel neked ventilátoros a készüléked, és nem kéményes, nincs is ilyen érzékelőd tudomásom szerint. Lehet valami másat kötöttél össze? 22. oldal
Sziasztok!
Gyors segítséget kérnék, hogy tudok-e ezzel a hibával valamit kezdeni, vagy hívjak szerelőt. Egy Renova C24E kazánról van szó. Egyik pillanatról a másikra nem indul el. Ha megnyitom a meleg vizet, vagy elindítom a fűtést, akkor csak kattanik egyet, aztán semmi. Fűtésnél elindul a szivattyú, de semmi. Nyomás jó a rendszerben, látszólag minden OK. Ha kikapcsolom, majd be, akkor "L4"-et ír, majd leveszi a hibakódot és írja a hőfokot. Nagyon sürgős lenne, mert nincsen meleg vizünk. Köszönöm a segítséget. Üdv: Robi
Üdv minden kombikazán szakértőnek!
Egy kérdés lenne: a kombi kazánban lévő keringetőszivattyút hogyan lehet működésre bírni ha a kazánt nem akarom használni. (más foszilis tüzelőanyaggal melegíteném a radiátor vizét, a Hmelegvízet viszont a kazán csinálná továbbra is gázzal) Köszi mindenkinek!
Esetleg leoldott a gázóránál a biztonsági szelep....
Nyári üzembe kapcsolod a kazánt, és csinálja magától a dolgot, ha egyébként tökéletesen működik a kazán- fűtés csapokat a kazán bekötésnél kizárod.
Lehet nem írtam le pontossan, de nem lenne kikötve a kazán(csapokkal sem). A radiátorba menő vizet más eszközzel (speciel vízteres kandallóval ) melegíteném, de a kombikazánban lévő keringetőt használnám a melegvíz radiátorhoz juttatására. Ha aztán lecsökken a hőmérséklet (nem vagyunk othon 12fok alá megy a levegő hőmérséklet) akkor a szobatermosztát bekapcsol és elindul a gázzabállás. Hazaérünk megrakjuk a kandallót kikapcsol a kombi de melegek a radiátorok. Ezt szeretném elérni mindenféle 15-20ezer forintos elektronika és elektromos csap nélkül.
Szerintem ez így nem nagyon kivitelezhető, mert a kazán a saját hőcserélőjéről hajtja azzal a szivattyúval a vizet. Azt a szivattyút is akkor kapcsolja be, ha megy a főégő. Ha Te kandallón is akarsz vele vizet átnyomatni, akkor meg kell bontani az egész rendszert, sorba kell kötni a kazánt a kandallóval, meg kell buherálni a kazánt, hogy akkor is menjen ha nem akar, de ha leég a fa, akkor akkor is menjen, ha már akar... szóval elég bonyolult. Ha a kandallót is rá akarod kötni a rendszerre, szerintem mindenképpen kell még egy szivattyú, váltószelepek, vezérlés, és a rendszert ekkor is meg kell bontani.
Az "L4" kód a külső érzékelő hiánya.
Nélküle is kell működnie a kazánnak. Egyébként ha van, a láng nagyságát változtatná a külső hőmérséklet függvényében, ha fel van programozva a vezérlőpanel. A szivattyú kizárólag csak fűtés üzemmódban üzemel. Szerintem elrakódott a vízarmatúra. Ha nincs affinitásod hozzá, ne szedd szét - hívj szerelőt. Ha bátor vagy a szivattyú mögött van.
Elég a nyári üzem. A csapokat ne zárd el, mert ha a vezérlés tudja a szivattyú letapadás elleni védelmet, 24 óránként bekapcsolja.
Elvileg működő képes, de a kandalló hány kW-os?
A nagy általánosságban kapható kandallók (OBI-, Praktiker), 5-7 kW-nál nem tudnak többet. Fontos: a kandalló milyen biztonsági rendszerrel van ellátva? Netán áramszünet esetén - mivel nincs keringetés- akár fel is forrhat a víz! Ha a gázkazánnal fűtesz, meg kell oldanod visszacsapó szeleppel, hogy ne a kandallót fűtsd!
Bocs, hogy javítási szándékkal írok ide, de a szivattyú - ha a szobatermosztát zárt állapotban és a vezérlőpanel téli állásban van - folyamatosan üzemel.
Az égő üzemét az NTC(-k) vagy termosztátok (kazánja válogatja) értéke határozza meg.
Ha gázhiány lenne a gyorszár leoldás miatt, kiírná "F1" hibakódot - sikertelen gyújtás. Ez a tűzhely begyújtásával ellenőrízhető!
Közben mellékelem a régebbi gépkönyvet.
Ja, igazad van erre az esetre nem gondoltam, de talán akkor a kazánokba van beépítve BY-pass, ami a kizárt csapok miatt engedi a vízáramlást, így nem terhelve le a szivattyút. Ha van beépítve a kazánba- kazánhoz visszacsapó szelep, akkor teljesen felesleges a csap kizárás, de ha nincs, akkor a kazánt fogja fűteni a kandallóval.
Igaz a későbbi hozzászólásával kiderült, mit is akar, így minden féle képpen a kazán hőcserélőjét fűti, így a hő a kéményen távozik.
Üdv.
Van egyáltalán bármilyen hibakód?Az L4 a vezérlőpanel verziószáma amit áramtalanítás után 1-2 másodpercig megjelenít.
Sziasztok!
Semmilyen hibakód sincs. Azt hittem az L4 valami hibát jelent.
Küldtem a gépkönyvet!
Hiba kódok ? ?F? plusz egy szám 0 és 5 között: F0 Alacsony a főűtőrendszer nyomása (vízhiány) F1 Nincs láng (ill.lángjelzés) F2 Kazánvíz hőérzékelő hiba F3 A kazán túlmelegedett F4 HMV érzékelő hiba F5 Külső érzékel? hiba
Ne haragudj meg, Pety, de ez az elképzelés teljesen használhatatlan, sőt, veszélyes a kandallódra, gázkazánodra, lakásodra, és legfőképpen terád nézve is!
A vízteres kandalló beépítése elméleti és gyakorlati ismereteket igényel, ne kísérletezz vele!
Sziasztok!
Kiderült, a hiba oka a vezérlő elektronika. Cserére megjavult. Próbáltam hibát keresni rajta, de láthatólag minden Ok. Kondik, bizti, ellenállások, tranzisztorok, optók. Szerintem a proci adta meg magát. Úgy néz ki nincs menekvés, cseréltetnem kell. Köszönöm a segítséget! Üdv: Robi
Üdv.
A helyedbe még ránéznék a tüzelésvezérlőre (honeywell) ,mert az hamarabb csinál ilyen hibát.
Szia, bocs a késői válaszért. Megmérni nem tudom, mert nincs semmi cuccom hozzá, egy egyszerű felhasználó vagyok !
Szerinted a HMV NTC is okozhatja a hibát? Mert múltkor próbaképpen lehúztam a vezetéket róla és egyből produkálta a hibát! Ezt az érzékelőt (lásd kép) lehet valamilyen más típussal helyettesíteni? Honnan lehetek biztos abban, hogy ha kidobok pár ezrest egy új érzékelőre, akkor minden OK lesz?
Sziasztok! Az a gondom,hogy zuhanyzásnál a viz höfoka ingadozik.Mi lehet a gond?
Köszike annak aki tud segiteni
De jó kérdés!
Mid van? Napkollektor tárolóval-, gázkazán melegvíz készítési lehetőséggel-, átfolyós gázbojler-, fatüzelésű bojler-, termálkút-, villanybojler? Mondj (írj) valamit!
A lehetséges okok: szennyezettek a hőcserélők (valamelyik vagy mindkettő)!
Sziasztok !
Nekem egy junkers euroline 2w23/AE tipusú turbós kazánnal van problémám . A jelenség hogy néha müködik és néha nem ugyanúgy mint ahogy néha nem indul el és kiírja a 45-90 fok hibakódot máskor meg csak egyszerüen elmegy a melegviz és még hibakód sincs hanem majd egyszercsak újból müködik néhány perc eltelte után ha újra megnyitom a melegvizet de volt már hogy legalább fél órán keresztül nem adott melegvizet (nem is gyujtott be )és nem resetteltük meg semmi és teljesen magától később újból müködött . Az előzménye az hogy kb fél éve teljesen leált ekkor eggy ajánlott szerelő a vezérlőpanelon trafót cserélt majd aznap délútán újra kellett inditanom ,miután szoltam neki kijött és kipucolt eggy kis szürőt de azóta is naponta leáll meg le sem áll csak nincs mindig melegviz Ő meg csak igérgette az időpontokat hogy jön megnézni de soha nem ér ide . Hivtam másik céget ők sem találtak semmi más hibát ,annyit csináltak hogy kipucolták majd rá egy hétre garanciába újból kijöttek és elemeire szedték és mindent kipucoltak rajta de sajna azóta is hol müködik hol nem. Ha valakinek van valami jó ötlete vagy van itt az oldalon egy tuti szerelőaki meg tudja javitani azt szivesen várnám .A cirkó kb 5 éves és azelőtt hibátlanul müködött . Én nem hiszem el hogy nem lehet eggy cirkót megjavitani !
Sziasztok!
A segítségetekre lenne szükségem. Elvis barátom biztosított lehetőséget a kérdés feltevésére: egy Junkers Euroline kombikazán boldog tulajdonosa vagyok immár 6 éve. Ma reggel azt tapasztaltam, hogy nem kapcsol be. Meleg vízet tudtam engedni, de lehet, hogy csak a tartályban lévő víz folyt. A falon lévő elektronika nem világított, ha megnyomtam az M/A gombot, arra sem reagált. Kérlek segítsetek egy "szőke nőnek"! ))
Szia!
Pont így jártam, sőt nagyon ráfaragtam. A szerelő cserét javasolt, elfogadtam, mert már nagyon untam a bizonytalanságot. Hozzá teszem akkor még nem jártam ezen a topiknál. Én balga -mivel úgy is rossz- ízzé-porrá szétszedtem, de úgy, hogy ember azt még egyszer nem rakta volna össze. Szóval nem szaporítom a szót. A fene majd nem megevett, amikor rátaláltam a hibára! (nem vagyok műszaki) Egy cső, amelyben víz kellett volna áramolni nem tudott, mert 100 %-ban vízköves volt! Ha két félcolos hollandit kitekertem volna és valami módon kiűztem volna a dugulást, akkor nem kellett volna közel 100 FT-ot beruháznom. Javaslom, nézd át az oldható csöveket, hát, ha ott a bibi. Itt vannak nagyon rendes, segítő kész (toro, gazszeres, stb.) szakik "távtanító" módon adnak megoldást.
Köszönöm a reagálást! Megnézem a csöveket, bár még azt sem tudom, hogyan veszem le a burkolatot..... Majd este ha hazaértem megpróbálom. Azért jó lenne valamelyik "távtanítóval" konzultálni, ők mire tippelnek?
Öt éve újonnan vásárolt AEG GST macro kombi kazánunk van.
Kb. egy hónapja jelentkezett egy olyan probléma, hogy pl. szépen megy a fűtés, aztán elkezdünk melegvizet használni (fürdés, mosogatás ?) a váltószelep szépen átvált, melegíti a vizet. A vízmelegítés befejeztével, mikor újra indulna a fűtés elkezd a kazán ?puffogni?. Ez azt jelenti, hogy belobban a láng, kb. 1 másodpercig ég, majd lekapcsol, belobban a láng, kb. 1 másodpercig ég, majd lekapcsol, ? és ezt addig ismétli, amíg le nem kapcsoljuk a termosztátot. Kb. negyed óra várakozás után visszakapcsoljuk, akkor már szépen megtartja a lángot. Olyan is van, hogy fordítva történik, - a vízmelegítést nem tudja elindítani, mert ?puffog?. Ilyenkor a vízmelegítést kell negyed órára szüneteltetnünk. Eddig három szerelő volt nálunk. Történt teljes rendszertisztítás, váltószelep-pucolás, gyújtófej-tisztítás. Természetesen szerelő jelenlétében egyszer sem jelentkezett a probléma. Amin nagyon csodálkozom, hogy egyik nagy múltú szerelő sem találkozott még ilyen problémával. Már rettentő idegesítő az egész. Ha pl. mosogatni akarunk, előtte le kell venni a fűtést, mosogatás után várni egy negyed órát, majd visszakapcsolni (így el tudjuk kerülni a ?puffogást?). (Van amikor elfelejtjük visszakapcsolni, akkor meg hideg lesz!) Tudna valaki tanácsot adni? Vagy találkozott már valaki hasonló problémával? Előre is köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |