Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Szia!
Ezt megtettem már én is mindhárom alkatrésszel. (Neked is mondom,használtak voltak),de nem segitett a takaritás...
Természetesen először szemrevételezéssel. Ha nem látsz semmit akkor kell méricskélni. Ehhez egy 1000Ft-os multiméter is elég. Előfordulhat vezeték szakadás, kontakthiba is.
Köszi! Na ezt is megpróbálom a hétvégén,hátha...
Szia! Ilyen típusú fojtószelep van beépítve? A légkamrába való becsatlakozásnál találsz egy ilyen érzékelőt? A levegő hőfokot méri. Kettő AGN motorkódú erőforrás is fellelhető, de alvázszám nélkül csak találgatni lehet, hogy nálad melyik van beépítve. A szerelő nem árulta el véletlenül a hibakódok számát, mert az talán segítene a behatárolásban.
Még annyit ehhez a dologhoz, hogy ezen az oldalon az első hozzászólásban, az első sorokban találsz kettő hivatkozást, nézd meg azokat is. Ez a motor is AGN kódú. Az a furcsa, hogy más V60-al is hasonlókat produkál, tehát sántít a kiolvasás hibára való utalása. Minden hibaleírás azzal kezdi az általad leírtakra adott válaszlehetőséget, hogy rés a légszekrényen ....., utána üza. és nyomása, szűrők (üza., levegő) és csak ezek után jönnek sorban az érzékelők. Egy motortéri fotót ha tudnál mutatni ... főleg a V60-ról és környékéről.
Sziasztok!
BFQ-s Octaviám villágítása , műszaerfalvilágítása villog, "vibrál". Időnként a fedélzeti számítógép értékei is törlödnek, a rádió is lakapcsol majd újra indul. Ha a motor áll akkor ezek a jelenségek nem jelentkeznek. Töltés visszajelző nem villágit, töltésem van. Valakinek van valami ötlete? Köszönöm előre is!
Szia.
Valami kontakthibára tippelnék. Műszerfal szét. csatik testek le-föl+ kontakt spray. Szerintem.
Szia!
Befolyásolja a műszerfal a világítást /külső/?
Szia! A kormányoszlopon kell lennie ezeknek közös testelése, de eléggé furcsa volna ha az laza lenne. A kürt sem megy olyankor, amikor a műszerfal elsötétül?
Szia,
Igen ugyanez a szelep a száma: 06a 133 064 m. Az érzékelőt holnap megnézem,meg csinálok fotót. Köszönöm! Hol van a "légkamrába való becsatlakozás"? A légtömegmérőre gondolsz? Nem vagyok valami profi autószerelésben..
Ja,nem mondott hibakódot. Alvázszám: TMBZZZ1U2X2166876
MOT: AGN145673
Szia!
Sajnos nem tudom, mivel a villágítás vibrál a számítógép meg csak egy pillanatra sötétül el. De ez elég , hogy a tárolt értékek törlödjenek. Azt viszont észre vettem, hogy nagyobb elektromos terhelésnél /refi kapcsolásnál/ szinte mindig elsötétül a számítógép, ill lekapcsol a rádió egy pillanatra.
Ha test hiba volna akkor állómotornál is vibrálna, gondolom én laikus. De köszönöm a választ megnézem a testelést a kormányoszlopon. Esetleg feszültségszabályozó?
Még egy-két dolog,hátha segít: hidegen indul az alapjárat alacsony 600,de egyenletes. Ahogy bemelegszik,jön a hullámzás. Ha lámpánál megállok,megáll az ingadozás,de nem mindig. Menetközben iszonyatosan rángat gázadás-elvételkor. Ha állóhelyzetben éppen nincs ingadozás,és finoman adok egy kis gázt,és próbálom tartani a fordulatot,ritmusos hullámzásba kezd. És gázadás nélküli induláskor nem "húzza" be az elektronika a gázpedált. Na,hátha hasznát vesszük ezeknek az infóknak is. Köszönöm
Szia. Nekem ugyanez a gondom volt, a megoldást beírtam ide is, de akkor mégegyszer beírom: az akksi negatív sarujában lévő belesajtolt kábel volt kontakthibás. Sarut levágtam, és kicseréltem csavaros bekötésűre. A vibrálást az okozza, hogy a generátor feszültségszabályozója lomha, aminek az a szerepe, hogy terhelés rákapcsolásakor ne csökkenjen hirtelen a motorfordulat. Ez a lomhaság azt jelenti, hogy a szabályzó nem azonnal reagál, hanem kb 0.3-0.5s alatt növeli meg a gerjesztőáramot. Ezidő alatt az autó elektromos rendszere a megnövekedett terheléshez szükséges áramot az akksi segítségével pótolja. Ha rossz a testkábel, valamikor úgy le tud esni a fesz, hogy a motor is leáll. Nekem egy tolatólámpa bekapcsolás is elég volt néha. Szóval kezdetben az akksi és a tápkábelek környékén nézz körül.
illetve ahogy látod a sorozatszám vége M az enyémnél. Mindjárt rakok fel képeket
és még egy pár
és a vége
Segítsetek ha tudtok. Főleg pót-olajbeöntő sapka baj van. Esetleírás: vagy a héten kedden egy 2x115 km-es utam alatt, vagy ma a helyi Auch*nba menet - elhagytam a pót-olajtartály sapkámat.
Feltűnt a boltnál induláskor hogy hangosabb a kocsi...na csak megnézem. Hát, ott egy lyuk. Szóval lelökte, és kiesett... (Magyarázat: a motortakaró műanyagot 2 okból levettem tavaly ősszel. Egyik ok: a középső csavaros rész csavar alatti gumibak része szétment, ezért nem tartotta rendesen. Másik ok: a műanyag burkolat és az olajbetöltő nem záródott össze rendesen, azaz lötyögött, tehát a reteszes sapkát hiába tettem vissza, nem volt légmentes abszolút....ezt is orvosolnom kellene). Remélem ezzel nem okoztam bajt, most viszont kéne az AMD motorra egy ilyen pótsapka. vagy a motorburkolati lemezhez teljes tömítőrendszer, belülre is a "lyukba". Autó még mindig 1397 ccm Octavia LX, AMD motor. Köszi aki tud segíteni..... ui: érdekelne rövid távon okozhat-e ez kárt.
Elnézést hogy a kérdés nem teljesen elektromos, de a motoron is észrevettem változás, ismét ingadozott és nehezebben indult. Vagy a hideg (csillaggarázs) adta a dadogós indítás okát, vagy az hogy a sapka híján fals levegőt szívott be a motor és nem a MAP szenzoron keresztül....Ez utóbbi lehetséges?
Másik elektromos gondom: a visszapillantó feletti tologatós belső világítás-kapcsolók tökre szétkoptak már, csak felvillana a lámpa ha tologatom, lötyög és kh-s. nehéz azt a rész szétszedni, szétpattintani? A fix 2 db nyomógomb az rendesen működik csak a tologatósok vannak dögrováson.
Jól értem, hogy erre volna szükséged? Bővebben: Link A hiánya okozhat fals levegő beszívást a kartergáz csövön keresztül.
Üdv! Nem, ezmagvan...csak nincs a motorburkoló műanyag a motoron. Ez a sapka csak ahhoz kapcsolódik. kicsit hülyén van megoldva, lötyögött meg tömítatlen, ezért (is) vettem le nyáron. És azóta a pótsapka volt rajta, ami a műanyag alján volt. És a napokban lelökte a motor, elhagytam...tehát pótsapka kell
Sziasztok!van pár gondom 97 1.6 75LE octaviám van AEE. alapjáratom kb:400-550 és néha berángat,csak gázzal indul és sürün leáll ez az 1 ik gondom.A másik az hogy ha 2ezres fordulat fölé megyek tul sok beenzint kap és elkezd rángatni és leáll meg puffog durrog,a hátsodobom is kilötte .korábban olvasgattam ezekröl itt de nem tom eldönteni mit csináljak. Ha valaki segítene azt megkösszönném.
UI:uj aksi,gyertya+kábelek,elosztofedél rotorral,olaj szürök..
Szia! Nekem is hasonló problémám van a műszerfallal.Az a kérdésem ,hogy mennyire bonyolult és időigényes a műszerfal kiszerelése Köszönöm a válaszodat Imre
Szia! Nem tudom mire jutottál a hiba feltárásában, de volna még egy dolog amit meg lehetne nézni a vákuumszekrényen, a szellőztető szelepet, hogy rendben van-e. Meg ne kérdezd, hogyan működik, de van rajta kettő furat, azoknak tisztáknak kell lennie. A szellőztető javító készlete de nincs róla kép.
Sziasztok Fórumtársak!
A következő kérdéssel fordulok hozzátok. 98-as 1.6 octávia 75 le AEE motorkód. A reggeli indítás sikertelen ,van hogy csak 8.-ra indul ,de ma reggel abszolut semmi. Tolásra viszont egyből indult. Mi lehet az oka , hól keressem a hibát? Válaszotokat előre is köszönöm.
A gyújtáskapcsoló betétet nézd meg először. Önindítózás közben megy-e a gyújtásra áram.
Sziasztok!!!
Nem rég regisztráltam az oldalra, viszont egy párszor már merítettem ihletet tőletek korábban is. Egy 2003. évjáratú Skoda Octavia RS 1.8 t-m van. (AUQ) Hideg motornál csak többszöri indítás után van szívató, viszont ha beindult akkor onnantól kezdve folyamatosan kifogástalanul működik. Olvasható hiba nincs a tárolóban. Általában ez a hibajelenség csak akkor tér vissza, ha a motor újra teljesen lehült. Tanácstalan vagyok... nem merek találomra alkatrészeket venni... Ha valaki tud segíteni előre is köszönöm. |
Bejelentkezés
Hirdetés |