Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Sziasztok! Köszönöm szépen a segitségeket,tökéletesen,müködik a töltésem!
![]()
Szia.
Valószínű nem. A világítás általánosságban egyszerű motorokon csak sima váltóáram. Rá kellenemérni az akkura miközben járatod a motort, hogy mennyi a feszültség. Nézd meg más-más fordulatszámokon is. Alapjáraton nincs, vagy alig van töltés, közepes fordulaton már lennie kell. 14Volt körül kell közepes fordulaton lennie. Ha ez nincs akkor nézd meg a csatlakozásokat.
Sziasztok! Segítségre lenne szűkségem, ugyanis az öreg Seat Ibizám rendetlenkedik. (karburátoros még) Az egyik probléma, hogy újabban gyakran túltölt, ilyenkor erősen világítanak a lámpák, visít a rádió, a fordulat leesik. 1-2 percig csinálja, aztán vissza áll normálisra a töltés, de ezt rendszeresen ismételgeti. Érdemes lenne egy új fesz. szabályzót vennem?
A másik gondom az, hogy egyik pillanatról a másikra minden előjel nélkül leáll a motor. Indítózok, semmi, várok egy kicsit elindul, aztán hibátlanul működik, később újra eljátsza. (a benzin ellátással nincs gond), egy ismerősöm a trafóra gondol. A két probléma egymástól függetlenül jelentkezik, tehát vagy egyik, vagy a másik miatt nyűgös az "autóm". A választ előre is köszönöm.
Szerintem elég ha kiszereled a régit (feltételezem, hogy Bosch van rajta. Megtakarítod azt a kis lemezfület, ami a feszültség szabályozóval érintkezik és ha igaz megjavul. Nem árt ha a lemezfül tövénél a generátoron belül ellenőrződ az oda menő vezeték forrasztását néha ez is elenged. A leállásnál inkább valami kontakthibára gondolnék a gyújtás+on.
Sziasztok.
Van egy Skoda octávia 1.6 98as generátor szeretnék épiteni egy aksi töltőt. van rjta egy vastag csatlakozás sarus, gondolom ez a plussz, a másik meg a test. pörgettem 3ezerrel de nem kaptam áramot kb 0,60v ot, van rajta méh pluszban egy 2polusu csatlakozo . esetleg azzal kéne még variálni?
Ezt úgy szeretném véghez vinni hogy épitek egy keretet majd felfogatom a motort és a generátort is, kiszámolom hogy kb a generátor forogjon olyan 5-6ezret szerelek bele egy volt és egy ampermérőt, vagy mi kell még hozzá hogy a generátor tudjon tölteni?
Aksinak mindenképp kell rajta legyen? hogy tudjak mérni áramot? mire való az a kétpolusu saru? azzal lehet felgerjeszteni? a generátort?
Nem igazán jó ötlet.
Nagyon rossz hatásfokú töltöd lesz. Bazi erős motor kell a meghajtásához. Nem túl kímélő töltési mód egy erősen lemerült aksi töltéséhez. Sok alkatrész, nagy méret és súly. Forgó alkatrészek(balesetveszély) Szóval egy 3ezer forintos akármilyen töltő jobb döntés lenne.
Értelek, igazábol erre voltam kiváncsi !!
csak egy ötlet volt)) de csak volt.....
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Van egy 1.5-ös diesel corsám. Pár nappal ezelőtt egy hosszú út alkalmával észrevettem, hogy a műszerfal mintha a szokásosnál halványabban világítana. Mikor leállítottam nem villant a töltésjelző. Másnap reggel nem indult az autó, és a visszajelző sem világított a gyújtás ráadásakor sem. Akkutöltő - az akksi jól vette a töltést. De rámértem a beindítás után, és 11-12V között mutatott a műszer. Ráadásul kb. fél napi állás után ismét lemerült az akksi (gyújtáskor továbbra sem világított a kontroll lámpa. Amikor lehúztam a stekkert a generátorról és gyújtásra tettem, akkor világított.) Ismét feltöltöttem, és amikor megálltam az autóval, akkor széthúztam a generátor stekkert - így nem merült le az akksi - csak így nehéz közlekedni. Előástam egy bontott generátort, feltettem, és a lámpa funkcionált, viszont töltés ekkor sem lett, sőt még kevesebbet mutatott a műszer (11-11,6V), az akku ugyanúgy merült - miért is tett volna mást szegény... A lámpa ugyanúgy nem világít. Ja és érezhetően melegszik a generátor működés közben (ez normális?). Jelenleg külföldön vagyok, nincs nálam csak egy multiméter... Mi a véleményetek, érdemes a kettőből megpróbálni egyet csinálni? Van-e esély? Várom a hozzászólásotokat. Köszi
Az eredeti generátoron valószínűleg csak a szénkefe kopott el. A bontott pedig zárlatos. Megpróbálhatsz a kettőből egyet építeni.
Szevasz!
Nehéz ügy eszközök híján, de a következőt tenném (nem ismerem pontosan ezen generátor kivitelét): Vedd le róla a feszültségszabályzó, valószínüleg kefével együtt jön. Ha ez már nincs ott, rámérhetsz a 2 csúszógyűrűre. ca. 3-5 Ohm, kicsit eltérhet. Nézd meg a kefét jó-e még, beérhet-e, rugózik-e eleget? Ha itt minden jónak itéltetik, akkor diódavizsgáló állásban mérj rá a test és a nagyáramú kivezetés közé, itt belül diódák vannak, egyik irányba nem vezethet át.. Ha nem tűnik jónak, dióda(híd) csere... Látatlanban ennyit indulásnak. Üdv: StMiklos
Sziasztok!
Van egy 3fázisú 370W-os aszinkron 4pólusú 1360-as névleges fordulatszámú Aeg villanymotorom amivel egy 14V 45A névleges adatokkal rendelkező Bosch autógenerátort hajtok és ezt használom akkumulátortöltésre fesz. szabályzóval, illetve egyéb ilyen feszültséggel működő ezközök használatára. Ez most ékszíjhajtással van megoldva és az áttétel: ha a motor 1400-as fordulatszámú akkor agenerátor 1500 körül forog és így 14V-ot megtartva kb. 200W teljesítményt lehet levenni agenerátorról. Szeretném ha a generátor névleges teljesítményét vagy azt megközelítőt el lehetne érni 14V*45A=630W-ot. Mert így érthetően kicsit nagyobb teljesítményű motorra lesz szükségem valamint nagyobb fordulatszámúra alapvetően ha már aszinkron motornál maradok godolom a fordulatszáma miatt 2pólusú legyen és az áttételt is úgy kellene megoldani, hogy elég nagy legyen a fordulatszám. Kérdésem az lenne hogy ahoz hogy elérhető legyen a generátor névleges teljesítménye, milyen teljesítményű motorra lenne szükség legalább és milyen áttétellel, tehát mekkora legyen a generátor minimális fordulatszáma?
A generátort járasd 6000 körüli fordulaton, a névleges teljesítménye erre a fordulatszámra vonatkozik. Ettől sokkal gyorsabban nem érdemes járatni, mert a teljesítménye nem emelkedik számottevően, viszont a mechanikai vesztesége igen. A generátor hatásfoka nagyjából 70%, vagyis neked legalább 900W-os motor kellene. Az áttételt meg számold ki, hogy mekkora kell a beszerzett motor fordulatszámától függően. Ha a motor fordulatszáma 2800, akkor 6000/2800=2,14-es áttétel kell legalább.
Nem lenne egyszerűbb egy tápegységet szerezni, ami kellően nagy áramot tud adni?
Köszönöm a tanácsot!
Tápegyég alkalmazása valóban jobb hatásfokú lenne, nem lenne zajos sem, a kopásról nem is beszélve, viszont ez a rendszer nincs olyan gyakran haszhnálva hogy ez a villanyszámlában jelentős legyen, valamint villanymotort bizonyos helyröl sokkal jobb áron szerezni todok, mint amennyiböl egy ilyen teljesítményű tápegységet szereznék vagy építenék.
Nem gondolod, hogy lehetetlent kivansz? Betaplalsz kevesebb mint 370W-ot es 630-at szeretnel kinyerni? A tchnika jelenlegi allasa szerint a kivett teljesitmeny mindig kevesebb -a vesztasegek miatt-, mint a betaplalt!
Segitsegkeppen itt egy leiras Bosch generatorokrol es azok technikai jellemzoirol: Bővebben: Link
Írta, hogy nagyobb teljesítményű motorra lesz szüksége, de ezt megoldja. Tehát nincs itt semmi lehetetlen.
A leirasban, amit az elobb linkeltem be, a teljes kimeneti teljesitmenyhez 3kW bemeneti energia szukseges 60A kimeneti aramhoz, kb 2000-es fordulaton (2. abra)
Kedves Saggitarius!
Nem az lenne a célom hogy a jelenlegi 370W-os motorral érjem el a 630W-ot a generátoron, ennyire azért nem nézhetsz "zöldfülűnek". Én viszonyításképpen hogy milyen motort alkalmazok jelenleg ezzel kb 200W-ot birok kihozni a generátorból 14V-on, nem is számítok többre, ez reális a fordulatszámot és a teljesítményt nézve, mert a generátor hatásfoka még eléggé kicsi 14V-on ezen a fordulatszámon egyébként 1420körüli a generátorfordulatszám 200W-os terhelésnél. Tehát én a motort akarom nagyobb teljesítményűre cserélni amivel ki tudom hozni a generátor névleges teljesítményét. Milyen fordulatszám kell a generátornak? Mekkora teljesítményű legyen a motor legalább? az első hozzászóló válasza helytálló-e szerintetek?
Szia! Megnéztem az eredetit, a szénkefék jók. Van egy 4 kivezetésű stekker, meg egy külön piros vezeték ami kijön a generátorból. Ha minden össze van dugva merül az akkum. Ha lehúzom azt a külön vezetéket, akkor nem. Töltésem továbbra sincs. Igazad volt a bontott generátorral kapcsolatban. Szétszedtem, a diódák szét voltak égve
![]()
Ha 2880-as fordulattal 750-1100 W körüli motorral meghajtod, azzal már ki tudod venni a kívánt teljesítményt a generátorból. A hatásfoka meg a terhelés növekedésével csökken. Komoly trafóval megépített nagyteljesítményű akkutöltő olcsóbb, mint ekkora motor, jobb a hatásfoka, biztonságosabb és ráadásul még csöndes is.
![]()
Egyetértek abban hogy egy új nagyteljesítményű akkutöltő olcsóbb mint egy új ilyen teljesítményű motor, legalábbis gadaságosabb, jobb hatásfokú megoldás de ennek valamilyen szinten kísérleti célja is van és ilyen motort használtat vennék mindenféleképp, úgy meg azért nem rossz az ára állapotához képest.
Gondolom, Isuzu motoros, Hitachi generátorral.
A diódahíd elég gyakori betegsége.
Ismét a villanymotorral hajtott generátorral kapcsolatban lennének kérdéseim. A képeken látható az elrendezés és a motor valamint a generátor adatai. Fentebb már említettem hogy a motort nagyobbra cserélném hogy elérhető legyen a generátor teljesítménye, de egyenlőre hagynám ezt így. Több kérdésem is felmerült. A generátor felgerjesztés után terhelve stabilan tartja a 14,4V-ot amég el nem érem azt az áramértéket ahol már ezen a fordulatszámon nem képes a 14,4V megtartására kb. 14-15A, valamint ha nem terhelem legalább 0,8-1A-rel akkor a feszültség növekszik, üresjáráson 20V is megvan, ez ellen egy 12V 21W-os izzót használok így megmarad a 14,4V és ha jól gondolom alkalmas ilyen módon már akkumulátortöltésre ezért kérdezném egy ilyen generátorhoz szokott-e lenni külön fesz. szabályzó, vagy ez már rendelkezik megfelelő fesz. szabályzóval így teljesen normálisan működik ezek szerint? Van egy alkatrész ami nekem feltételezem hiányzik a "másik generátor" nevű képen látható (nekem valami zavarszűrőnek tűnik), ilyenem nekem nincs hozzá mi célt szolgál az az alkatrész , mennyire nélkülözhető? Ezzel a motorral, ezzel afordulatszámmal valamivel több mint 200W-ot-tudok felvenni a generátorról 14,4V körüli feszültségen, az lenne a kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy ha az áttételt megváltoztatva úgy hogy nagyobbra cserélném az ékszíjtárcsát a motoron és ezáltal nagyobb fordulatszámmal hajtva a generátort kicsit nagyobb teljesítményt el tudnék-e érni a generátoron 14,4V körül vagy esetleg a motor fordulatszámát frekvenciaváltóval növelve el lehetne esetleg érni egy kicsivel nagyobb teljesítményt? Utolsó kérdésem pedig, hogy ennek a rendszernek esetleg hosszabb távú működtetése során nagyobb teljesítménnyel terhelve a villanymotor a házán mérve (tudom hogy a tekercshőfok számítana, de ennél a zárt motornál nincs lehetőségem a megméréséére) milyen hőmérsékletet érhet el tartósan ami még nem károsítja?
Ez így ránézésre kb. 1:1 áttétel, ami eleve kevés, nem csoda, hogy csak ennyi áramot tudsz kivenni. Itt egy tipikus generátor jelleggörbe, amint látod, meredeken emelkedik a kimenő áramerősség az 1000-3000 fordulatszámtartományban. Tehát igen, ha magasabb fordulaton járatod valamilyen módon, akkor nagyobb áramot is tudsz kivenni. Most hogy ezt áttétel módosításával vagy frekvenciaváltóval éred el, az ebből a szempontból lényegtelen.
Az a szűrő nélkülözhető, de a generátort nem jó ötlet akku nélkül járatni, bár ha eddig nem lett baja, akkor talán ezután sem lesz. Valami fogyasztót azért mindig tarts rajta. 14,4V jó akkutöltésre, nem precíz töltés, de végülis a járművekben is így üzemelnek az akkuk, úgyhogy jó. Motor még bőven jó, ha a kezedet rajta birod tartani hosszabb ideig a házán. Idézet: „ha nem terhelem legalább 0,8-1A-rel akkor a feszültség növekszik, üresjáráson 20V is megvan,” Autógenerátort éppen ilyen jelenségek miatt nem illik terheletlenül járatni. Rossz esetben kilőheti a saját diódáit. Nem a 14,4 V-hoz kell ragaszkodni. Azt hittem, már akkut töltesz vele. Az annyi áramot vesz föl, amennyit a generátor adni tud, egészen addig, amíg el nem éri a 14,4 V-ot. Itt a következő lépés. Az a sötétebb szürke, közepén kerek, két végén füles valami a beépített szabályzó. Ilyent találsz a másik generátoron is. Ez igyekszik tartani a 14,4 V-ot. Akad, amelyik csak 13,8 V-ig megy föl, gyártójától, pontosságától függ. Ha nagyon üres az akku, akár 12,5 V-on is több ampert tud nyelni, persze a kapacitásától és a hőmérsékletétől is függ. 14-15 A-en még a nagyobbak is hamar elérik a 13,8-14 V-ot. Ilyen nagy árammal 100 Ah feletti akkukat szabad (illik) tölteni. Az a ~600W, amit elvárnál, legalább 400-500 Ah akkucsomaghoz tartozna. Ha kisebb akkut ilyen tempóban akarsz rendszeresen tölteni, hamar a hulladékátvevőt gazdagítod vele. Na meg az akkuforgalmazót. ![]()
A nagyobb áram elérését nem gyorsabb akkutöltési célból szeretném, hanem más ilyen feszültséghez használható fogyasztókhoz. az üresjárást meg csak kipróbálásból mértem, de megmondtátok hogy ez így jó, nem tesz jót neki az üresjárás, épp ezért alkalmazok is állandó terhelést. A gerjesztéshez egy 12v-os 3W-os izzót használok ez a + és a D+ közé van kötve, ahogy néztem azt vettem észre hogy a + ahová azt a szűrőt teszik és a B+amit az akkumulátorra és a fogyasztókra kötnek ezek mintha megegyező ponton lennének, tehát jó az úgy a + és a D+ között van az az izzó amit gerjesztéshez használok? mindenki válaszolhat
A frekvenciaváltó azért merült fel, mert azt nem tudom, hogy esetleg a teljesítményt milyen módon befolyásolja, mármint a motor teljesítményét, hiszen növekvő frekvenciánál esetleg a vasmag átmágnesezése nem ugyanolyan módon történik mint a hálózati 50Hz-en, meg esetleg még nem is szinuszos, bár én nem ismerem annyira a ferkvenciaváltókat. Tehát hogy "viselkedik" a motor ilyen frekvenciaváltóval?
Idézet: „Motor még bőven jó, ha a kezedet rajta birod tartani hosszabb ideig a házán.” Ebben biztos voltam, de egyszer csináltam egy próbaterhelést, a generátorra több fogyasztót kapcsoltam inverterröl: egy 60W-os izzó, egy 100W-os izzó, egy átlag 50W-os tv (teljesítményfelvétele értelemszerüen a megjelenített képtől változott, fehérnél legnagyobb, feketénél legkisebb teljesítményfelvétel) ez igy ment pár órán át és egy hőmérővel 70fokot mértem a motor házán ez sok már? mert az biztos hogy ezen már nem bírtam volna a kezem rajtatartani. de egyszer csináltam mégnagyobb terhelést, ehez még hozzájött egy 40w-os izzó, itt már 85fokot mértem a motor házán, ez már feltételezem sok, de mégis mi az a hőmérséklet körülbelül amivel huzamosabb ideig üzemelhetne? Mert már alkalmaztam hűtőventilátort is az meg ilyen terhelésnél 54fok körülire, hűtötte, de természetesen nem szeretném külön ezt alkalmazni ha nem muszáj |
Bejelentkezés
Hirdetés |