Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Szia! A képek beszéljenek helyettem, majd holnap jövök.
Köszönöm... nagyjából értelmezem a képeket de sajnos elég kínai nekem. Mindenesetre ezek szerint több lehetséges probléma is van?
Az első képen a hőmérő gomba elenállásértékeét mutatja különböző hőfokokon. Ennyit kéne mérned, ha ezen értékeken kívül esik a mérésed, akkor az a rossz alkatrész.
A második képen a hideg motorral kapcsolatos hibalehetőségeket sorolja fel. Innen már csak egy multiméter és egy fordító program kell. (szerintem)
Köszi az infót... multiméterem az van, viszont azt nem tudom hogy ez a szenzor hol helyezkedik el a motortérben. Ha ebben is tudna valaki segíteni akkor megköszönném. Üdv
A víztér ezen pontján keresd, ahol a piros pont látható.
Megvan... köszi... elvileg ha erről lehúzom a kábelt és ráindítok... akkor egyáltalán nem lesz szívató hideg motornál? Vagy ezek az ellenálásértékek teljes mértékben irányadók?
Húzd le, de nem indítsd be a motort úgy mérj rá.
Majd indítsd be a motort és melegedés közben mérjél. Azok az értékek a mérvadók. Minden esetre figyeld a hőfokmérő órát, nem csak a hőmérséklet mérés miatt, de ha jól gondolom (mivel 4 vezetékes) ott adna "jelet" is a ventillátornak. Ha lehúzott kábelnél ráadott gyújtásnál akár el is indulhat, mert meleget "érezhet", "gondol". Az a jobbik eset, de lehet a másik variáció is, hogy nem érzékel hőmérsékletet és nem kapcsolja be a ventillátort. Nehogy véletlen megfőzd a motort. Ez most a nagy hidegben nem valószínű, de ha valaki ugyanezzel a hibával talákozik és melegebb van Pl. nyáron elég hamar előfordulhat
Sziasztok!
A fele a motorkomputert viszi,a másik fele a hőmérőt a műszerfalon. Ha lehúzod= szakadás= minusz sok fok,=>sok benzint ad. A hűtőventillátor gombája a hűtőben van. üdv: hp
Akkor most ebből kiindulva... csak józan paraszt ésszel... ha lehúzom... sok mínusz... sok benzint ad... magyarul a folytószelepet úgy pozicionálja hogy elég dús keveréket ad... vagyis van szívató... tehát ha lehúzom és könnyen indul mert egyből van szívató akkor következtethetek arra hogy hibás a jeladó bármiféle méresgetés nélkül? üdv és köszi
Én azért mérnék
Mérek-mérek persze... csak megpróbáltam logikusan gondolkodni... ugye ha hideget érzékel akkor ha lehúzom a kábelt, akkor elvileg dúsabb keveréket ad... ha dúsabb a keverék akkor elvileg van "szivató" egyből és könnyen indul a motor.... vagy jól gondolom egyáltalán? de eszerint a gondolatmenet szerint már ez alapján is megállapítható lenne ha a hőfok jeladó a hibás. Vagy tévedek?
Na ma reggel nekiláttam a nagy mérésnek. Lehúztam a csatlakozót és rámértem az ellenálásra teljesen hideg motornál... hozzáteszem -15 fok volt kint hőmérő szerint, a kocsi pedig -13 fokot írt. És ennél a hőmérsékletnél már 912 ohm volt az érték ami arra utal... az ábra alapján hogy a jeladó kb... +40 fokot érzékelt... Aztán visszadugtam a csatlakozót próbáltam beindítani, de az istennek nem indult még 10 próbálkozás után sem, aztán lehúztam a csatlakozót és első próbálkozásra beindult. Tehát innentől kezdve merek kövezkeztetni arra hogy hibás a jeladó. Viszont így járattam kb 1 percig a motort és kigyulladt a diagnosztika lámpa a műszerfalon... ezzel kapcsolatban lenne az a kérdésem hogy töröljem-e ki vagy várjak mert eltűnik majd magától is... vagy ez egyáltalán a lehúzott csatlakozó miatt jelezhet? ugye elvileg ha 40 felmelegedési cikluson keresztül nincs "probléma" akkor kitörli magától. Egyébként köszönöm mindenkinek az eddigi infót... sokat segítettetek. Üdv
Továbbá valaki tudna kikeresni nekem egy cikkszámot erre a hőmérséklet jeladóra? Vagy mit javasoltok, gyári alkatrészt vásároljak, vagy pedig jó az utángyártott is? Előre is köszi.
Szia!
Gyakorlatilag mindegy, hogy gyárit, vagy utángyártottat veszel, ez az egyik leggyakrabban elhalálozó jeladó az autódban.Arra figyelj, hogy új tömitőgyűrűt is szerezz be hozzá.(pl. a Bárdiban 5000 körül láttam Febi jeladót szerelékkel együtt). Nem véletlen a hibajelzés: szakadást érzékel a motorkomputered, ha melegebb időben (+10 fok felett) kisérletezel a lehúzott csatlakozós jeladóval, jó esély van arra, hogy teljesen beköpi a gyertyákat benzinnel. üdv: hp
Köszi... holnap nekilátok az új alkatrész beszerzésének.
Üdv
Szia! Ez kell neked, ha minden igaz. A cseréje nem lesz egyszerű, mert addig a szintig le kell ereszteni a hűtővizet. A mi kocsinkban is ez a típus van, kb. 2 éve cseréltem ki. Az előző az 8 évet bírt ki.
Üdvözlök Mindenit
2000. évjáratú 1.6-os Octáviám van. azt szeretném megkérdezni , hogy a INSP feliratot hogyan lehet törölni. Volt már fent az az oldalon de szerintem már tőrlödött, mert nem találom. És még egy kérdés. Az ABS hol működik , hol nem. A kontrol lámpa is világit ha éppen nem jó, és általában nem jo. Ez lehet jeladó hiba, vagy komolyabb a probléma?
Erre gondoltál? Bővebben: Link Az ABS hibát az esetek nagyobb részében a jeladó vezetékének törése, csatlakozójának oxidációja okozza.
Köszönöm szépen a gyors válaszod! Valahogy elsiklottam mellette, pedig elolvastam az összes oldalt. A jeladót akkor átnézem. Köszönöm
Ne felejtsd el lenulláztatni a vasat mert nem biztos hogy meggyógyul hiába nézted meg a jeladókat.
Szívesen. Nem kell végigolvasni, csak a téma keresőjébe kell beírni a keresett kifejezést. Bővebben: Link
Vagyis ki kell üttetni a hibakódot? Köszönöm a segítségedet.
Magyarul igen. Én ezt nem tettem meg természetesen világított is tovább. Próbálni nem kellett mert nyár volt. Később olajcsere volt amikor is fel lett dudva gépre majd csodák csodája meggyógyult. Később itt az oldalon mások is utaltak rá, onnan jöttem rá. (Pedig csodák is vannak)
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni.AEE motorkódú octáviám -4 alatt nem indul.A fojtószelep házban a kis fogaskerekeket megmozgatva egyből indul.Nem szorul semmi,mert könnyen tudom mozgatni. Előre is köszi.
Hello mindenkinek!
következő lenne a gondom,sárga hab van az olajbeöntő fedelemen! mi lehet a baj?hengerfej tőmités? 2. nem jelez vissza a nyitott ajto lámpa. 2006 os BFQ 1 ES OCTÁVIA. köszönök minden jo tanácsot....
A sárga hab mindenféleképp arra utal, hogy víz keveredett az olajba. Ez lehet a hűtőfolyadék is és akkor hengerfej probléma. Bár ebben a nagy hidegben inkább páralecsapódásnak gondolnám. Főleg, ha rövid utakon használod. A második hibát is a hideg rovására írnám gondolom szabadban parkolsz. Gondolom befagyott az ajtókapcsoló.
Szia! Ezen az oldalon olvashatsz erről a "dologról" bővebben. Egy hibakód kiolvasás rámutatna a V60 belső hibájának részleteire.
szia.
a sárga hab már nyáron is jelentkezett,naponta 100km teszek meg országuton.igen a hütövizem is folyamatosan csökken.140 000km van a motorban.miért lehet hengerfejes? a nyitott ajto visszajelzés azota nem jo miota megvettem.hol találom az érzékelöjét? köszi a gyors választ.
Valószínűleg hengerfejes. Az oka a tömítés elöregedése lehet. Az ajtókapcsolót az ajtóoszlopban találod. Bővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |