Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   64 / 195
(#) VIM válasza turboRS hozzászólására (») Feb 3, 2012 /
 
Szia! A képek beszéljenek helyettem, majd holnap jövök.
(#) turboRS válasza VIM hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Köszönöm... nagyjából értelmezem a képeket de sajnos elég kínai nekem. Mindenesetre ezek szerint több lehetséges probléma is van?
(#) sufni-tunning válasza turboRS hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Az első képen a hőmérő gomba elenállásértékeét mutatja különböző hőfokokon. Ennyit kéne mérned, ha ezen értékeken kívül esik a mérésed, akkor az a rossz alkatrész.

A második képen a hideg motorral kapcsolatos hibalehetőségeket sorolja fel.
Innen már csak egy multiméter és egy fordító program kell.
(szerintem)
(#) turboRS válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Köszi az infót... multiméterem az van, viszont azt nem tudom hogy ez a szenzor hol helyezkedik el a motortérben. Ha ebben is tudna valaki segíteni akkor megköszönném. Üdv
(#) VIM válasza turboRS hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
A víztér ezen pontján keresd, ahol a piros pont látható.
(#) turboRS válasza VIM hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Megvan... köszi... elvileg ha erről lehúzom a kábelt és ráindítok... akkor egyáltalán nem lesz szívató hideg motornál? Vagy ezek az ellenálásértékek teljes mértékben irányadók?
(#) sufni-tunning válasza turboRS hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Húzd le, de nem indítsd be a motort úgy mérj rá.
Majd indítsd be a motort és melegedés közben mérjél.
Azok az értékek a mérvadók.
Minden esetre figyeld a hőfokmérő órát, nem csak a hőmérséklet mérés miatt, de ha jól gondolom (mivel 4 vezetékes) ott adna "jelet" is a ventillátornak.
Ha lehúzott kábelnél ráadott gyújtásnál akár el is indulhat, mert meleget "érezhet", "gondol". Az a jobbik eset, de lehet a másik variáció is, hogy nem érzékel hőmérsékletet és nem kapcsolja be a ventillátort.

Nehogy véletlen megfőzd a motort. Ez most a nagy hidegben nem valószínű, de ha valaki ugyanezzel a hibával talákozik és melegebb van Pl. nyáron elég hamar előfordulhat
(#) hibbantpasi válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Sziasztok!

A fele a motorkomputert viszi,a másik fele a hőmérőt a műszerfalon. Ha lehúzod= szakadás= minusz sok fok,=>sok benzint ad.
A hűtőventillátor gombája a hűtőben van.

üdv: hp
(#) turboRS válasza hibbantpasi hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Akkor most ebből kiindulva... csak józan paraszt ésszel... ha lehúzom... sok mínusz... sok benzint ad... magyarul a folytószelepet úgy pozicionálja hogy elég dús keveréket ad... vagyis van szívató... tehát ha lehúzom és könnyen indul mert egyből van szívató akkor következtethetek arra hogy hibás a jeladó bármiféle méresgetés nélkül? üdv és köszi
(#) sufni-tunning válasza turboRS hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Én azért mérnék
(#) turboRS válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Mérek-mérek persze... csak megpróbáltam logikusan gondolkodni... ugye ha hideget érzékel akkor ha lehúzom a kábelt, akkor elvileg dúsabb keveréket ad... ha dúsabb a keverék akkor elvileg van "szivató" egyből és könnyen indul a motor.... vagy jól gondolom egyáltalán? de eszerint a gondolatmenet szerint már ez alapján is megállapítható lenne ha a hőfok jeladó a hibás. Vagy tévedek?
(#) turboRS válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 5, 2012 /
 
Na ma reggel nekiláttam a nagy mérésnek. Lehúztam a csatlakozót és rámértem az ellenálásra teljesen hideg motornál... hozzáteszem -15 fok volt kint hőmérő szerint, a kocsi pedig -13 fokot írt. És ennél a hőmérsékletnél már 912 ohm volt az érték ami arra utal... az ábra alapján hogy a jeladó kb... +40 fokot érzékelt... Aztán visszadugtam a csatlakozót próbáltam beindítani, de az istennek nem indult még 10 próbálkozás után sem, aztán lehúztam a csatlakozót és első próbálkozásra beindult. Tehát innentől kezdve merek kövezkeztetni arra hogy hibás a jeladó. Viszont így járattam kb 1 percig a motort és kigyulladt a diagnosztika lámpa a műszerfalon... ezzel kapcsolatban lenne az a kérdésem hogy töröljem-e ki vagy várjak mert eltűnik majd magától is... vagy ez egyáltalán a lehúzott csatlakozó miatt jelezhet? ugye elvileg ha 40 felmelegedési cikluson keresztül nincs "probléma" akkor kitörli magától. Egyébként köszönöm mindenkinek az eddigi infót... sokat segítettetek. Üdv
(#) turboRS válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 5, 2012 /
 
Továbbá valaki tudna kikeresni nekem egy cikkszámot erre a hőmérséklet jeladóra? Vagy mit javasoltok, gyári alkatrészt vásároljak, vagy pedig jó az utángyártott is? Előre is köszi.
(#) hibbantpasi válasza turboRS hozzászólására (») Feb 5, 2012 /
 
Szia!

Gyakorlatilag mindegy, hogy gyárit, vagy utángyártottat veszel, ez az egyik leggyakrabban elhalálozó jeladó az autódban.Arra figyelj, hogy új tömitőgyűrűt is szerezz be hozzá.(pl. a Bárdiban 5000 körül láttam Febi jeladót szerelékkel együtt).
Nem véletlen a hibajelzés: szakadást érzékel a motorkomputered, ha melegebb időben (+10 fok felett) kisérletezel a lehúzott csatlakozós jeladóval, jó esély van arra, hogy teljesen beköpi a gyertyákat benzinnel.

üdv: hp
(#) turboRS válasza hibbantpasi hozzászólására (») Feb 5, 2012 /
 
Köszi... holnap nekilátok az új alkatrész beszerzésének.
Üdv
(#) VIM válasza turboRS hozzászólására (») Feb 5, 2012 /
 
Szia! Ez kell neked, ha minden igaz. A cseréje nem lesz egyszerű, mert addig a szintig le kell ereszteni a hűtővizet. A mi kocsinkban is ez a típus van, kb. 2 éve cseréltem ki. Az előző az 8 évet bírt ki.
(#) pompi hozzászólása Feb 6, 2012 /
 
Üdvözlök Mindenit

2000. évjáratú 1.6-os Octáviám van. azt szeretném megkérdezni , hogy a INSP feliratot hogyan lehet törölni. Volt már fent az az oldalon de szerintem már tőrlödött, mert nem találom. És még egy kérdés. Az ABS hol működik , hol nem. A kontrol lámpa is világit ha éppen nem jó, és általában nem jo. Ez lehet jeladó hiba, vagy komolyabb a probléma?
(#) zolika60 válasza pompi hozzászólására (») Feb 6, 2012 /
 
Erre gondoltál? Bővebben: Link Az ABS hibát az esetek nagyobb részében a jeladó vezetékének törése, csatlakozójának oxidációja okozza.
(#) pompi válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 6, 2012 /
 
Köszönöm szépen a gyors válaszod! Valahogy elsiklottam mellette, pedig elolvastam az összes oldalt. A jeladót akkor átnézem. Köszönöm
(#) delta1 válasza pompi hozzászólására (») Feb 6, 2012 /
 
Ne felejtsd el lenulláztatni a vasat mert nem biztos hogy meggyógyul hiába nézted meg a jeladókat.
(#) zolika60 válasza pompi hozzászólására (») Feb 6, 2012 /
 
Szívesen. Nem kell végigolvasni, csak a téma keresőjébe kell beírni a keresett kifejezést. Bővebben: Link
(#) pompi válasza delta1 hozzászólására (») Feb 6, 2012 /
 
Vagyis ki kell üttetni a hibakódot? Köszönöm a segítségedet.
(#) delta1 válasza pompi hozzászólására (») Feb 6, 2012 /
 
Magyarul igen. Én ezt nem tettem meg természetesen világított is tovább. Próbálni nem kellett mert nyár volt. Később olajcsere volt amikor is fel lett dudva gépre majd csodák csodája meggyógyult. Később itt az oldalon mások is utaltak rá, onnan jöttem rá. (Pedig csodák is vannak)
(#) kerygsxr hozzászólása Feb 9, 2012 /
 
Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni.AEE motorkódú octáviám -4 alatt nem indul.A fojtószelep házban a kis fogaskerekeket megmozgatva egyből indul.Nem szorul semmi,mert könnyen tudom mozgatni.
Előre is köszi.
(#) oki2006 hozzászólása Feb 9, 2012 /
 
Hello mindenkinek!
következő lenne a gondom,sárga hab van az olajbeöntő fedelemen!
mi lehet a baj?hengerfej tőmités?
2. nem jelez vissza a nyitott ajto lámpa.
2006 os BFQ 1 ES OCTÁVIA.
köszönök minden jo tanácsot....
(#) zolika60 válasza oki2006 hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
A sárga hab mindenféleképp arra utal, hogy víz keveredett az olajba. Ez lehet a hűtőfolyadék is és akkor hengerfej probléma. Bár ebben a nagy hidegben inkább páralecsapódásnak gondolnám. Főleg, ha rövid utakon használod. A második hibát is a hideg rovására írnám gondolom szabadban parkolsz. Gondolom befagyott az ajtókapcsoló.
(#) VIM válasza kerygsxr hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Szia! Ezen az oldalon olvashatsz erről a "dologról" bővebben. Egy hibakód kiolvasás rámutatna a V60 belső hibájának részleteire.
(#) oki2006 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
szia.
a sárga hab már nyáron is jelentkezett,naponta 100km teszek meg országuton.igen a hütövizem is folyamatosan csökken.140 000km van a motorban.miért lehet hengerfejes?
a nyitott ajto visszajelzés azota nem jo miota megvettem.hol találom az érzékelöjét?
köszi a gyors választ.
(#) zolika60 válasza oki2006 hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Valószínűleg hengerfejes. Az oka a tömítés elöregedése lehet. Az ajtókapcsolót az ajtóoszlopban találod. Bővebben: Link
(#) oki2006 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
bocsi a tudatlanságomat.
b oszlopban van alul egy kis henger alaku bemélyedéses gumi alkatresz,azt belülröl kell kivenni vagy kivülröl?
Következő: »»   64 / 195
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem