Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp javítása
Szia,
Köszi a választ, estére meg is próálok mindent kimérni. Az eredményről majd írok.
Üdv azt szeretném kérdezni hogy ehhez a táphoz van e kapcsolási rajz sajnos a típusát sem sikerült kiderítenem de hátha valaki ügyesebb nálam. felrakok képet hátha valki látá már kicsit hiányos. DE minden meg van .
Hali!
Itt nézz körül, elég sokféle táp kapcsolási rajza megtalálható itt. Érdemes megnézned a tápban a szekunder oldalon található vezérlő IC típusát, az alapján a rajzok között könnyebben meg fogod találni azt amelyik neked kell (már ha köztük van egyáltalán). A másik meg - nem tudom mit szeretnél csinálni ezzel a táppal, de - ha újra működésre akarod bírni akkor kapásból egy elkócserével kezdd a szekunder oldalon mert azok bizony már az örök mikroFarad mezőkön járnak üdv: Aegis
Igen azokat csere meg még kb 4 alkatrész ami ránézésre rossz már csak az a kérdés meg éri e megjavítani ?
Attól függ. Először is fel kell mérni mekkora a probléma, mennyi időbe és pénzbe kerül a javítása. Bontott tápot már egész olcsón lehet kapni, de ha pl gyakorolni szeretnél vagy tapasztalatot szerezni akkor próbálkozhatsz a javításával Ha ezt szeretnéd akkor viszont tegyél vissza mindent a helyére (hűtőbordák, primer oldali "óriáspuffer" és ha jól látom még egy hálózati zavarszűrő is hiányzik), púpos elkókat, elszenesedett alkatrészeket cseréld ki, méregesd ki multiméterrel a félvezetőket, ellenőrizd, hogy nincs-e zárlat, és ha mindent rendben találsz akkor mehet rá a hálózatra. Ha nem vágja le a biztosítékot akkor hurrá csekkold az 5VSB-t, mert ha az nincs akkor a táp se indul el. Ha van, akkor 12 volt 21 wattos izzót az 5 voltos ágára kötsz, majd a zöld kábelt összekötöd a földdel, elindul a vendillátor és kiméred a feszültségeket. Fokozottan ügyelj az érintésvédelelemre ha kezdő vagy, nehogy Te is vezetővé válj, 3-400 volt már azért nem kérdez vissza.
Mindenesetre ezt a tápot én már nem tenném vissza számítógépbe, max autórádiót vagy egyéb elektronikai cuccot működtetnék vele
Nem sajnos itt sincs találtam de egy az7500bp és egy lp7510 es ic van benne ezt tudom .
Sajnos az egyik ellenállás teljesen fel adta a harcot és nem tudom mekkora volt. De azért köszönöm. Ha más nem akó lesz belőle réz
Egész véletlenül nem az, amelyik a szekunder oldali tranzisztorok közül a képen legalsó alatt van? Én is kaptam egy Mercury tápot ami 100 sebből vérzett, többek közt megállt a hűtőventilátor, nincs 5VSB és ugyanúgy találtam egy szénné égett ellenállást a szekunder oldali tranyók alatt (valószínűleg ezek egymás következményei lehetnek). A mai napig arra vár hogy megjavítsam (vagy valaki más )
Sziasztok
Eszembe jutott még egy jó tanács. Ha valaki fél, hogy bekapcsoláskor kicsapja a biztosítékot, és nagy durranás lesz, azonkívül tönkremegy a cserélt jó alkatrész, az kössön a bejövő 230v-os kábellel sorba egy izzót, természetesen 230V 60 W. Ha zárlat van az izzó világít. Ha nincs, felvillan, majd szép lassan elhalványul, és talán a standby 5V is megjön. Ezzel a megoldással nem hozol frászt a családodra sem!!
Van egy ős régi ATX tápom.
Ha terhelem, csak egy kicsit is rögtön esik feszültség. Már a benne lévő venti is gondot okoz szegénynek, kb 1V ot csökken a 12V os ág ha rákötöm a ventit. Mi lehet a baja? Kondizni kéne az egészet?
Mindenképpen kezd azzal, de csak jó minőségű, és magasabb hőt elviselő(105 C fok)kondit tegyél bele.
És sokat segít egy átforrasztás, még ha nem is gyanús.
..És CSAK alacsony ESR-ű kondival dolgozz. A 105 fok még nem garancia erre.
Háááát..
Az elégett ellenállat egy 10Ohmos valami volt. Azért ég el, mert megszólal a KA7500 zenerdiódája. Az azért szólal meg, mert a készenléti 5V-ot előállító tápegység szekunder pufferelése elpúposodik, a fesz csökkenne, de a primer oldal ezt hibajelként érzékelve elkezd rádolgozni, amitől az ugyanerről a trafóról származtatott KA7500 tápfesze szépen elindul felfelé, amíg a zener meg nem szólal. -Az ezt a tápot egyenirányító diódát (szép barna a NYÁK alatta) mérd ki, ha szükséges, valami gyors egyenirányítóra cseréld ki, típus mindegy. -KA7500 leves, az elégett ellenállást cseréld 10Ohmra (lehet 22Ohm is, mindegy, a dolga az, hogy elégjen, ha az IC-ben a zener megszólal) -Hűtőbordák nem tudom, hová lettek, de ennél azért picinyt combosabb hűtés kellene oda minden lábon álló félvezetőnek.. Más nagy baja nem szokott lenni, meg ez még nem a legalja ebből a típusból, van benne rendes túl/alulfeszvédelem és fapados túlterhelésvédelem. Mondjuk ha az első ilyen javításod, talán tényleg ne rakd PC-be, de erre már nem mondom azt élből, hogy veszélyes hulladék kukába való.
Sziasztok!
Találtam a PC tápomban egy púpos elkot. A tetején van egy adag kifolyás is. Egy USB probléma felderítése folyamán akadtam rá. Konkrétan az a baj pár hónapja, hogy bármit bedugok az USB-be azonnal újraindul a számítógép. Pendrive, memóriakártya esetén egy pillanatra kiírja a "cserélhető meghajtó" típusát a tálcán, majd kikapcsol. Viszont, ha már behelyezett pendrive-al indul a PC akkor is eljut a XP betöltésig és felismeri a memóriát, majd egyből kikapcs. ( Ezért arra gondolok, hogy szoftveres eredetű lehet a gond. ) Fényképezőgép esetében pedig amikor, megnyomom a "PC-hez csatlakozás" opciót, akkor indul újra a gép. Egyedül kizárólag az USB egeret kezeli ami folyamatosan be van dugva. Szerintetek esetleg megoldhatja-e a kondicsere a dolgot vagy mindenképp az USB vezérlője mehetett tönkre az alaplapon?
A púpos kondi mindenképp cserélendő, de én szétnéznék az alaplapon is. Ott is lehetnek már ilyenek.
Lehet hogy megoldja a gondot de nem biztos.
Sziasztok!
Van egy 300W körüli ATX tápom, csak úgy kaptam, elvileg működik, de az összes vezetéke ki volt szedve. Megakadtam a bekötésnél, mert pár dolog nem tiszta. Eredetileg 20 pines volt a csatija, de 24-est teszek rá. A bekötéseket ez alapján nézem Bővebben: Link 20. oldal. PG-szürke, PSON-zöld, +5VSB-lila. Van még a nyákon egy V.S és +5V.S jelölés. A doksiban írja a 3.3V sense vezetéket, ami nekem a csatlakozóban a Pin1 narancssárga vezeték mellé van kötve, ez barna szál. A nyákon a V.S hely egy 150 ohm-os smd-n keresztül csatlakozik a kimeneti +3.3V-ba. Gondolom ide jön a vékony barna. Felmaradt még a +5V.S forrszem, amibe nem tudom mit kell tennem. Az is valami sense lehet, mert 470 ohm-on keresztül megy az optocsatolóba és 1k-n pedig a power good-ba. Mit kellene ide kötnöm? A fő tápot egy UC3842 vezérli, segédet pedig IRIS A6351.
Az előbb méricskéltem és egymás után illesztgettem a szóban forgó tápom feszültség eredményeit. Nagyjából így össze-vissza ugrálnak elég nagy különbségekkel.
Ezek mennyire normális értékek? (Amúgy az alaplapon és máshol sincsen több púpos kondi.)
everesttel mérted? ilyen feszültségek mellett elindult a számítógép? :O és 7-8 voltos átlagú +12V-nál 2800-on pörög a ventillátor? akkor ott lehet hogy az alaplapi feszültségérzékelővel lesz a gond, szerintem mérd meg multiméterrel is, az a biztos. Ha ott is ugráló értékek lesznek akkor valószínűleg a pufferelés halt meg.
Kicseréltem a gyanús kondit, de az USB probléma nem oldódott meg. (Kipróbáltam a kivett kondit, végülis egész jól megtartotta a ráengedett feszültségeket.)
Az érzékelőkkel tutira gond van! Bekapcsolom a gépet hidegen és már "induláskor" a CPU: 67 C fok, a GPU: 45C fok (ez utóbbi kicsit változik). De a processzor hőfoka folyamatosan 67C fok, bármit csinálok terhelem vagy sem... Az is furcsa, hogy Sempron 2200+ proci volt benne, ami cserélve lett egy nagyobb teljesítményű Athlon 2800+ ra és mindkettő esetében 67C fok-ot mértem. Az rendszer winyóm hőmérsékletét vagyis semmiféle adatát sem mér (semmiféle program) , de a második winchester-ét méri az általában 45C fok-ra hevül, elég meleg mindkettő. Nem tudom mi lehet a gond. Amúgy mennyinek kellene lenni a venti fordulatnak? Hogyan kellene mérnem a tápot, géphasználat közben vagy (kihúzkodva) csak kifejezetten a tápot?
Nem biztos, hogy csak az a "gyanús" kondi szállt el. Előfordul olyan is, hogy a kondik látszólag rendben vannak (nem púposak, nem robbantak szét, stb), de közben mégis kiszáradtak. ESR mérővel ki kell mérni őket, vagy ha nincs, akkor egyesével kiforrasztani és tesztelni őket. Szerintem amúgy nem a táppal lesz a gond, hanem az alaplappal. Az én asztali gépemben egy Sempron 2800+ proci dolgozik, és gyári hűtéssel 45-50, nagyobb terheléssel pedig 50-55°C (videókonvertálás, DVD-írás, stb). Persze alap órajelen és feszültségen, túlhajtás nélkül. A fordulat 3000 körül szokott lenni ha jól emlékszem.
A tápot először csatlakoztasd le a gépről és úgy mérd ki. Az 5V-os ágára tegyél műterhelést (12V 21Wattos autóizzót pl.). Zöld vezetéket a feketével összekötöd, és megméregeted a feszültségeket az egyes ágakon.
Működik egyáltalán? Már a fotójáról látszik, eléggé puposak benne az elkók!
És nem lenne benne ventilátor? (Vagy a fedelén lenne egy nagy 80-as?) Miféle szerkezet ez? Valami kínai gagyi?
Sziasztok. Nekem van egy ATX 300W-os tápom,ami nem nagyon akar elindulni. az érdekesség az,hogy a segédtáp Ki kéne adjon 5V és 12V-ot. Az 5V meg van de 12V helyett csak 8V van. S ha a PS-ON-t testre teszem akkor az 8V 7V-ra csökken és nem indul el. Már 12 db tápot megjavítottam,de még ilyennel nem találkoztam. Mi lehet az oka? Minden segítséget szívesen várok.
Az előbb mértem az egyik csatlakozón. Nem csatlakoztattam le a tápot, hanem simán elindítottam a gépet, majd az Everest-et is. A program a már megszokott hatalmas ingadozásokat jelzett.
A műszer viszont 11.94V-12.02V és 5.02V-5.05V közötti értékeket mutatott. (Igaz az alaplapon lévő értéket nem tudom, de elvileg minden tápágban visszaesne a feszültség nem?) A mellékelt kép az indítástól számított ötödik percben készült, amin véleményem szerint megközelítőleg a megjelölt értékek viszonylag helyesek. Ellenben a CPU hűtőborda felső része szinte még hideg (67°C?), a GPU is alig kezd langyosodni (47°C?).... - később - Azóta eltelt már közel egy óra, és minden érezhetően felhevült CPU: 67°C, GPU: 49°C, winyó: 39°C. Még nem próbáltam széthúzva mérni. (Amit nem igazán értek vele kapcsolatban, hogy "gépindítás" nélkül, hogyan kapcsol be a táp? Vagy, ha nincs bedugva az alaplapba, akkor működik amint 220V-ot kap?) Idézet: „(Amit nem igazán értek vele kapcsolatban, hogy "gépindítás" nélkül, hogyan kapcsol be a táp? Vagy, ha nincs bedugva az alaplapba, akkor működik amint 220V-ot kap?)” Az ATX tápban van egy 5v vsb segédtáp rész, ami mindig működik amíg a táp kap 230at. Ez látja el a vezérlő ic/ic-k tápellátását. A tápod úgy tudod elindítani alaplap nélkül, hogy az atx ps-on vezetékét (zöld) összekötöd földel vagyis valamelyik fekete vezetékkel egy rézdrót segítségével. Ekkor a táp beindul (már ha nem hibás ja és ATX es) Remélem segítettem!
Köszönöm! Gondoltam, hogy ilyesféle módon működhet. Kíváncsiságból úgy is végigmérem.
Sziasztok!lenne egy kerdesem egy tapal kapcsolatban...1500mf 16 v os kondi hellyet lehet 1000 mf ost 16v ost berakni?elore koszonom!
Szia!
Az egész véletlenül nem µF (mikrofahrad)? a mF (millifahrad) az valamivel nagyobb mint a mikro. Ha nincs 16v 1500 µF-os kondid de van két darab 16v 1000 µF kondid azokat párhuzamosan kapcsolva 16v 2000 µF kapacitást kapsz ha jól tudom. Kisebb kapacitásúval nem érdemes helyettesíteni ha pufferelésről van szó.
de igen ÂľF van 2 db megprobalom es irok nagyon szepen koszonom
Szia, ezt hogy csalod elő?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |