Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   118 / 341
(#) Sitti hozzászólása Feb 6, 2012 /
 
Üdv mindenkinek!
Az autómban kellene néhány led szalagnak stabil 12 volt.
Egy LM7812-vel ezt meg tudom oldani?
(#) potyo válasza Sitti hozzászólására (») Feb 6, 2012 /
 
Ha csak az a lényeg, hogy sose menjen 12V fölé, viszont nem probléma, hogy lemegy akár 10V-ra is, akkor jó a 7812.
(#) Sitti válasza potyo hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Esetleg tudsz ajánlani valami kapcsolást amivel meg lehetne oldani a stabil 12 Voltot?
(Magyarul ne menjen le 10 Voltra...)
(#) tibistor hozzászólása Feb 8, 2012 /
 
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogyan tudnám a lehető legegyszerűbben megállapítani egy hagyományos gyújtótrafó hibátlan, megbízható működőképességét, még beépítés előtt, otthoni körülmények között?
A trafó bontott, használt. Az ohm-mérő nem mutat szakadást az 1-4-15 kivezetések között méregetve.
Elég-e ennyi?
(Nem szeretném, ha hosszas szerelgetés, beépítés után derülne ki, hogy hibás. Ezért szeretnék biztosra menni, és előre leellenőrizni, ha ez lehetséges!)
(#) zolika60 válasza tibistor hozzászólására (») Feb 8, 2012 /
 
Szerintem elég. Nem olyan nagy szerelés egyébként egy trafócsere.
(#) tibistor válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 8, 2012 /
 
Valóban, nem nagy dolog. De minusz 12 C-fok van, szeretnék biztosra menni.
Egyébként arra gondoltam, hogy ha a mérőműszer pár mV-tal mérve még jót jelez, talán beépítve, magasfeszültségen még gondok lehetnek. (átüt belül, és nem adja le a szikrát, stb.)
Tehát valami egyszerű kapcsolással (elem, akksi, kondenzátor, egyebek) gondoltam, "konyhai" körülmények között szikrát csiholni belőle.
Lehet-e, és hogyan?
(#) zolika60 válasza tibistor hozzászólására (») Feb 8, 2012 /
 
Természetesen lehet. Bekötöd mint az autóban, a megszakítót pedig egy darab vezeték testre érintésével szimulálod a főkábelen megjelenik a szikra.
(#) potyo válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 8, 2012 /
 
Csak nem biztos, hogy a motorban is majd amikor a sűrített anyagon kellene átugrania a szikrának, akkor ott is át fog majd ugrani. Épp szerelővel nemrég beszélgettem erről és mondja, hogy párszor már volt ilyennel szopása, hogy kint a motor tetején jól működik a trafó, gyertyán ugrál a szikra, csak épp becsavarva a gyertyát a helyére és rádugva a trafót nem működik...
(#) potyo válasza Sitti hozzászólására (») Feb 8, 2012 /
 
Az nem egyszerű, kell először egy feszültségnövelő, ami mondjuk csinál legalább 14V-ot, majd abból lehet stabilizálni 12-t. Annyira probléma, hogy amíg nem jár a motor, addig csak kb. 10,5V-od lesz? Amikor már jár a motor, akkor meglesz a 12V stabilan.
(#) potyo válasza tibistor hozzászólására (») Feb 8, 2012 /
 
Idézet:
„beépítve, magasfeszültségen még gondok lehetnek. (átüt belül, és nem adja le a szikrát, stb.)”


Pontosan ez lehet a probléma. Ezt nemigazán tudod házi körülmények között kimérni. Ha a motor szépen jár, mindenféle terhelési üzemben, akkor a trafó jó. Újabb autók (azthiszem Euro3-tól kötelező) meg tudják mondani, hogy van-e égéskimaradás, mert figyelik a főtengely szögsebességváltozásait és fel tudják ismerni, ha kimaradt valamikor az égés.

Azért -12 fokban se tart sokáig egy trafócsere. Megy rá néhány vezeték, azt nem nagy dolog lehúzni, gondolom 1-2 hatos körüli csavar tartja a helyén, meg megy rá egy nagyfeszültségű kábel az elosztó felé. Azért ez nem egy sokáig tartó meló...
(#) tibistor válasza potyo hozzászólására (») Feb 8, 2012 /
 
Kedves vagy, hogy bátorítasz, miszerint nem nagy dolog a -12 (most éppen -14) fok.
Csak éppen influenzás vagyok, egy kis torokgyulladással megspékelve. Ráadásul előbb ki kéne szabadítani a járgányt a hó alól. Szóval nem esne jól még egy ici-pici lazítás sem a szabadban.
Viszont a trafót idebent kipróbálnám, és már az is egy pozitív eredmény lenne, ha látnám, kompresszió nélkül már hajlandó "szikrázni"!
Kérlek értsd meg az aggodalmamat. Kösz!
Legjobban egy "móricka-kapcsolási rajznak örültem volna, miszerint: tedd a trafót a stokedlira, kösd össze így, meg így- aztán amikor bekapcsolod állj távolabb, mert különben fényes nappal is csillagokat fogsz látni.
Hát, egy ilyen választ szerettem volna kapni.
Tehát a stokival, meg a csillagokkal tisztában vagyok, egy kapcsolás kellene.
Bocs, hogy hosszú voltam.
(#) Zsolt32 hozzászólása Feb 10, 2012 /
 
Sziasztok!

Régebben vettem egy belső világítás elhalványítót, de egy kicsit sokáig világított az ajtó becsukása után, ezért egy kicsit átalakítottam. Kicseréltem a kondenzátort 100µF-ról 20-µF-ra. Így sima szofita izzóval tökéletesen működött és 3-4 másodperc után le is kapcsolt. Most kicseréltem ledesre az égőt, de most még 2 perc után is világít. A kondit 3,3 µF-osra cseréltem de így sincs változás. Ezen kívül van benn még 3 ellenállás, lehet hogy ezeket is ki kellene cserélni? Vagy leddel nem is lehet ezt megcsinálni, mert azt már tapasztaltam, hogy a led nagyon érzékeny a feszültség különbségre.

Köszi
Üdv.: Zsolt
(#) sufni-tunning válasza Zsolt32 hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Szerintem a kutya ott van elásva, hogy a led lényegesen kevesebbet "fogyaszt", mint a normál izzó, így később süti ki a kondenzátort.
De tudni kéne mi van még benne, mert lehet benne olyan alkatrész ami"figyeli" az áramerősséget, és azért kapcsol ki, de a led keveset vesz fel, és ezért nem kapcsol ki

(#) Zsolt32 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Van még benn két műanyag tokozású tranzisztor és egy fém hátoldalú TIP 44-es talán de nem biztos. Ezen kívül van benn egy dióda, kondenzátor és 3 ellenállás. De akkor szerintem maradok a sima izzónál.
(#) Hari1231 hozzászólása Feb 14, 2012 /
 
Üdv itt mindenkinek!
Nem tudom valaki látott-e vagy hallott-e olyanról, hogy "részecskeszűrő emulátor"! Na én ilyet keresek! Ha valaki tudna segíteni akár kapcsolási rajzban v. komplett elektronikában az mindenképpen érdekelne!!!
(#) potyo válasza Hari1231 hozzászólására (») Feb 14, 2012 /
 
Elárulod, hogy sikerült tönkretenni a részecskeszűrőt?
(#) Baliszoft válasza Zsolt32 hozzászólására (») Feb 14, 2012 /
 
Megpróbálhatsz a led-el párhuzamosan bekötni egy extra ellenállást, hátha az segít kisütni a kondit (gyorsabban). Ne legyen túl kicsi, hogy működés közben ne befolyásolja a fényerőt (és hogy ne forrjon fel), de ne legyen túl nagy sem, mert akkor meg nem ér semmit. 200R(5W) és 1K között próbálkoznék valahol.
(#) Zsolt32 válasza Baliszoft hozzászólására (») Feb 14, 2012 /
 
Értem, köszönöm! Majd hétvégén még próbálkozok vele.
(#) CsemanAttila válasza Hari1231 hozzászólására (») Feb 14, 2012 /
 
Minek ez? Elviszed okos emberhez, kikapcsol mindent aminek köze van a részecskeszűrőhöz.
(#) CsemanAttila hozzászólása Feb 14, 2012 /
 
Estét Mindenkinek! Esetleg ebben tudna nekem valaki segíteni? indulás után 2-3 km-rel bim-bamol az autó és a műszerek lehervadnak kigyullad a töltésjelző az ABS lámpa valamint nem megy a klima és az index hangvisszajelzése. ABS és töltés egyébként van, más viszont nincs. Gyújtás le és ujrainditás után megint van rövid ideig minden( 1-2 perc). Ez egy 2002-es Opel Vectra. 1.8 benzin. Mi lehet ezekben a közös? Vagy merre kéne indulni a hiba keresésben? Előre is Köszönöm!
(#) VIM válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 14, 2012 /
 
Biztos, hogy jó ötlet lekötni? Sokan nem tudják, hogy mi mindent kell még figyelembe vennie annak akinek ilyen kocsija van. Előbb vagy utóbb tele lesz a kipufogó ezen része korommal, mert a részecskeszűrő le lett kötve vagy nem rendeltetés szerűen lett használva.
(#) CsemanAttila válasza VIM hozzászólására (») Feb 14, 2012 /
 
Természetesen ebben benne van a fizikai eltávolítás is. Nem csak a szoftveres. Tudom sokan elitélik. Csak még ott kezdődik az újnak az ára, hogy 300.000ft, addig a 30ezres kikapcsolás a motiváló.
(#) VIM válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 14, 2012 /
 
Talán csak kontakt hiba lehet. Minden esetre ha jó a biztosítéka, akkor csak a kijelző egységnél valószínű a hiba.
(#) zolika60 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 15, 2012 /
 
Testkábel hibát keresnék.
(#) CsemanAttila válasza VIM hozzászólására (») Feb 15, 2012 /
 
Így gondoltam Én is. Szerintem a klímának nincs köze hozzá, csak a tulaj félre beszélt. Köszi a Rajzokat!
(#) CsemanAttila válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 15, 2012 /
 
Megnéztem, hogy hol a műszerfal test. Inkább ne tettem volna.... Szépen beásták Günterék. Esetleg a kilométeróra helyéről tudok majd ránézni max. Köszi a tippet.
(#) CsemanAttila válasza VIM hozzászólására (») Feb 16, 2012 /
 
Üdv! Ma néztem a kocsit. Műszeregység tökéletesen működik. Op-com-al kivezéreltem. Viszont a kormányoszlop modul száll el 3 perc múlva... Ilyenkor be is írja hibának, hogy nincs vele kapcsolat. Tudsz segíteni, hogy hol a reléje? Vagy honnan kap tápot. Szerintem egyszerűen el tűnik a fesz, és azért száll el az egész. Köszi!!
(#) VIM válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 17, 2012 /
 
Szia! A képen látható egységek a légkondi biztosítékáról kapnak feszültséget a felfüggesztést felügyelő modulból. Nem tudom, hogy ez ennél a kocsinál mit jelent (TCS, ABS, ASR) de az amiket leírtál hiánylatnak, mind fel van fűzve erre a vonalra. A biztosítékokat megjelöltem az ábrán. Ha nem látszódna jól (Ctrl gombot nyomva tartod a klaviatúrán és a gördítővel nagyítsd a megfelelő nagyságra).
(#) bbb hozzászólása Feb 23, 2012 /
 
Sziasztok!

Egyik kedves barátomnak kigyulladt a légzsákvisszajelző lámpája, ezért át szeretnénk nézni. Ehhez egy kapcsolási rajz (esetleg egy szervíz útmutató) nagy segítség lenne, ha esetleg megvan valakinek, akkor annak nagyon örülnék.
Az autó:
Daewoo Lanos
'99 Benzin 1.5 ~64KW
(#) CsemanAttila válasza bbb hozzászólására (») Feb 24, 2012 /
 
Vigyétek el valakihez, és olvassa ki a hibát. Légzsák rendszerben nincs bogarászás, méregetés. próbálkozás. Egyedül gyári cuccal szabad vizsgálni!
Következő: »»   118 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem