Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kémia óra vízbontás (durranógáz fejlesztése)
Lapozás: OK   65 / 87
(#) tápláló válasza V L hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Hát én nem vitatkozni akarok Veled(sem),csak általam mért adatokat,tényeket közlök-igazolják,vagy cáfolják az állításodat.
1.5 A ,2.4 V ,(hol van ez az általad javasolt 100-1000 A-tól?????)teremelt gáz 25 ml-27.6 mp alatt, MMW 15.09!!!!!!!
Azt hiszem ez a hatásfok nem mondható siralmasnak,annál inkább a termelt gáz mennyisége!
A kimagasló MMW önmagában(mint a példa is bizonyítja)nem sokat ér,ha a gázhozam lepkefingnyi!
Sokan törték(törtük)már a fejüket miben rejlik a "titok".
Rájöttünk dolkogra,de ez még kevés ezért minden ésszerű és meg nem cáfolt elképzelést ki kell próbálni,csak így lesz előrejutás .Az én PWM -em a fenti értékeket 100 Hz-en adta le.A frekinek biztos van köze a hatásfokhoz és a gázmennyiséghez is-bár ez csak teória-ugyanis magasabb ferekin apróbb buborékok keletkeznek(előbb leválnak az elektódáról)így az elektrolit kevesebb ideig van elzárva az elektródától.A rücskös felület nem katalizálja a gáz leválást,hanem az elektróda felületét növeli meg a rücsök.Egy kérdésem is van:a rezonanciával hogyan növeled az áramot?
(#) V L válasza tápláló hozzászólására (») Feb 16, 2012 /
 
Ha egy soros LC kör-t a rezonanciáján táplálunk akkor a Q-jósági tényező mértékkel megnő a feszültség is és így az áram is. Mindegyik magas hatásfokú rendszernél jelentős induktivitású transzformátort is alkalmaztak és külön felhivták a figyelmet a szigetelés minőségére mert Kv-os feszültségek is kialakultak ami főleg a rezonancia miatt jön létre.
(#) tápláló válasza V L hozzászólására (») Feb 16, 2012 /
 
Szevasz!
Azt értem,hogy soros LC kör-ez ugye egy tekercs és egy kondenzátor.A rezonancia is vilcsi,viszont Q-t még nem ettem.Egyáltalán meghámozzák evés előtt,vagy egyben darálják le mielőtt panírozzák?Szóval van még mit tanulnom na.Fére téve a viccet,úgylátom nem átlagos ismeretekkel rendelkezel,ez kapóra jön nekem.Segítséget kérek Tőled(vagy bár kitől)MMW számoláshoz.Leírom a tüneteket:Az MMW az önmagában világos(ml/min/Watt)Csakhogy,az elektronika-amit most vallatok-pulzálva adja le az áramot és feszt a bontónak(igen tág határok között szabályozható),viszont a multiméterrel nem tudok átlagot mérni!
A fesz 11.5 V és 9.3 V között ugrándozik szép egyenletesen,az áram pedig 4.9 A és 0.2A között.Hogy számoljak MMW-t-ugráljak én is?(már öreg vagyok Schubert Norbinak)
Gondoltam összeadom az alacsonyabb és magasabb értékeket,majd elosztom 2-vel,így kapok egy átlagot amivel már tudok MMW-t számolni.Így is volt(mint a mesében)DE ezzel a módszerrel már megint MMW 15.082 jött ki,többszöri mérés és számolás után is hogy a rák essen bele!Kérek mindenkit,segítsen abban,hogy hogyan számolhatok pontosan?Hogyan kapom meg a tényleges Watt értéket????Mert már herótot kapok tőle!
(#) V L válasza tápláló hozzászólására (») Feb 16, 2012 /
 
Na azt elhiszem. A kézi műszerekkel nem is lehet. A váltakozó feszültség csúcs értékét mérik és a 0.71*értéket jeleznek ki, általában. A valódi effektív érték mérése egy sok felharmónikust tartalmazó áram és feszültség aminél még fázistolás is van szinte csak a hőméréses elvvel dolgozó műszerekkel pontos. Számolgatni az oszcilloszkóp jelalakok alapján integrálva lehet, amit azért célszerű a tápegység DC-n kiadott teljesítményével össze hasonlítani. ( Nem egy sok 100%-os hatásfok csak a hibás mérésekből adódott. )
(#) svgyula válasza tápláló hozzászólására (») Feb 16, 2012 /
 
Szia! Szerintem számold meg hány 4,9A-es púp van és hány 0,2A-es aztán számolj arányaikban a két szám mértani közepével(2,35A) De csak akkor ha egyforma a kicsi és a nagy amper aránya időben.
(#) tápláló válasza svgyula hozzászólására (») Feb 17, 2012 /
 
Szevasz Gyula!
Próbáltam úgy számolni,ahogy mondtad-de sajna már az elején apró,vörhenyes foltok jöttek ki a lábszáramon,és viszket is!Lehet hogy allergiás vagyok a számtanra?
Felteszem a vidit a mérésről,-azthiszem Te nagyobb szakértelemmel és biztonsággal tudnád kiszámolni a Watt értéket,kérlek csináld meg a számítást és küld el nekem az eredményt!Köszi szépen
Zoli.

20120217.mp4
    
(#) patkolttojas válasza tápláló hozzászólására (») Feb 17, 2012 /
 
Szia Zoli!

Azt hiszem ezzel még a Gyula sem fog megbírkózni! Az egyetlen valamire való módszer az lenne, ha egy ismert, nagyon pontos sönt ellenálláson mérnél jelet egy szkóppal, megadni a pontos csúcstúl-csúcsig értékeket, az eltérítés időállandóját, és lehetne látni szép nagyban a pontos jelalakot. Abból lehet számolni, mert látszana a teljes jelsorozat kitöltési tényezője, a szünetek és remélhetőleg négyszögjel lenne, hogy kisebbet tévedjen a számítás! Abból lehet átlag áramfelvételt számolni, vagy adott idő alatt felvett teljesítményt. Ezek a digitális műszerek csak időnként vesznek mintát a jelből, mondjuk háromszor másodpercenként, és amit eltalálnak azt próbálják mutatni.
Egyszóval nehéz eset olyat mérni, ami ennyire változó érték.
De lehetne egy másik módszert is alkalmazni, ami lehet, hogy nem egyszerűbb ennél, de mondjuk az is mérés. Adva van egy hálózati tápegység. Nagyon pontosan megméred a meddő áramfelvételét, terhelés nélkül. Kell hozzá mondjuk egy elég érzékeny falba dugható teljesítménymérő, biztos ismered. Az kb. olyan, mint egy kis villanyóra, legfeljebb tud mutatni átlag teljesítményt is. Aztán bekapcsolod a kütyüt, méred annyi ideig, hogy értékelhető legyen az eredmény (jó, ha a terheletlen mérést is pont ennyi ideig méred), majd a kivonod a két mennyiséget egymásból és elméletileg megkapod a bontásra jutó átlag felvett teljesítményt. Itt persze nyilván van megint csak tévedés, mert vannak fázisviszonyok, ha trafós a tápegységed, stb. stb. de tájékoztató jelleggel talán értékelhető, ha másra nem is jó, de a tendenciát látod!
(#) tápláló válasza patkolttojas hozzászólására (») Feb 17, 2012 /
 
Szia!
Először is köszike a segítő készségedet.A szkópos megoldás kiesik-nincs ilyenem.A második módszer azért ugrik,mert 1:ilyen teljesítmény mérőm sincs
2:tápom ugyan van,de akksiról megy a betáp,mert az akku töltőről(vagy inkább táp) egész máshogy viselkedik a vezérlő elektronika(Lawton féle).Gondolom azért,mert a töltő nem ad tök egyenáramot,az akksi viszont igen.Még az aksiból is rémísztő sípoló hang jön ki(halkan)amikor megy az egység.Egyébként nem haláli pontos adatokat akarok kapni,csak a tendenciát látni-ahogy írod is.A pontos adatot a bontó és elektronika viszonylatban úgyis a fogyasztás csökkenés mértéke fogja megadni.
Viszont van egy érdekes megfigyelés:régebben írtam,hogy elértem már 15-ös MMW-t,viszont a gázhozam lepkefingnyi volt.Ha emeltem a gázhozamot(ez,az,amaz változtatásával)az MMW lesett 7-8 körülire.Akkor úgy "agyalogtam",hogy hagyok minden értéket változatlanul(a 15-ös MMW-nek megfelelően)és több cellát kapcsolok párhuzamosan.Az MMW minden cellán azonos lesz,a gázhozam viszont annyiszorosra emelkedik ahány cellával többet kapcsolok párhuzamosan.Nos a mostani esetben így tettem.Megmértem 5 sorbakötött csőpár MMW-jét (hogy most pontos-e a számolt MMW azt hagyjuk,csak az arányokat figyeljük)mert akár pontos akár nem,mind a két mérésre uganaz vonatkozik.Tehát 5 sorba kötött csőpárnál(1 egység) az MMW 13.589 .(gázhozam 100 ml/30 mp)
Három egységnél (5 csőpár sorba kötve,három 5-ös egység párhuzamosan)az MMW 18.356 (gázhozam 100 ml/14 mp)Meghökkentő eredmények,melyek szerint igaz az okoskodásom,miszerint ha több egységet kapcsolok párhuzamosan-amiknek jó az MMW-je viszont kicsi a gázhozam-akkor az MMW nem csökken,viszont a gázhozamok összeadódnak!A méréseim be is igazolták.Sőt az MMWnem hogy csökkent volna,hanem nőtt a párhuzamosan kapcsolt cellasorok számával!Természetesen figyelmen kívül hagyva azt,hogy jól számoltam-e,pontosak-e az MMW mutatók,hiszen ha az egyik esetben hibás a számítás,a másikban is hibás.Az arányokat figyeljük, ezek pedig azt igazolják,hogy több cellasor párhuzamos kapcsolásával az MMW értéke NEM CSÖKKEN a gázhozamok viszont összegződnek.
Mostmár csak az kellene,hogy más is megépítse ugyanezt a bontót és elektronikát ,majd tesztelje,végül összegezzük az eredményeket.Valami azt súgja nincsmár messze a megoldás a tisztán víz üzemű motorokhoz.
Ámen!
(#) szsrobert válasza tápláló hozzászólására (») Feb 17, 2012 /
 
"1.5 A ,2.4 V ,(hol van ez az általad javasolt 100-1000 A-tól?????)teremelt gáz 25 ml-27.6 mp alatt, MMW 15.09!!"

0,054347826086956521739130434782609 l/perc.
Kb. 4,3478260869565217391304347826087A kellene.

2,8985507246376811594202898550725-szer több gáz fejlődik.

Szerintem fontos a freki, a kitöltás, a lemezméret, az elektrolit a rezonancia eléréséhez.
(#) patkolttojas válasza tápláló hozzászólására (») Feb 17, 2012 /
 
Szia Zoli!

Ami szkóp volt nálad annak idején, az már nincs meg?
(#) tápláló válasza szsrobert hozzászólására (») Feb 17, 2012 /
 
Nem igazán tudom kihámozni mit is akarsz mondani.Egyet tudok kivenni,javaslatod szerint 4.347....(három tizedesig elég)amper kellene ahhoz hogy 2.898 szor több gáz legyen.Talán nem vetted észre,írtam,hogy ha bár melyik értéket megváltoztatom,lemegy az MMW.Amúgy nem lemezes,hanem csöves bontó a szóban forgó garaboncia és ez ég és föld külömbség!
(#) tápláló válasza patkolttojas hozzászólására (») Feb 17, 2012 /
 
Heló!
Sajna csak kölcsönbe kaptam egy rövid időre....
(#) szsrobert válasza tápláló hozzászólására (») Feb 17, 2012 /
 
Azt, hogy vagy mérési hiba, vagy jó irányba építed a bontót, mert majdnem 3-szor annyi gázt ad, mint várható lenne.
KOH-dal, NaOH-dal is tudja ezt a gázhozamot az említett áramerősséggel?
Ha igen, sok ilyet párhuzamosan kell kapcsolni, és megvan az ingyenenergiás gép. Bár nem olcsó megépíteni.
(#) tápláló válasza szsrobert hozzászólására (») Feb 17, 2012 /
 
A KOH és NaOH elektrolitokat mág nem teszteltem,most szóda(nátrium karbonát )az elektrolit.Kálium és nátriumhidroxid beszerzés alatt.Azért használok szódát,mert ez nem mérgező és akörnyezetre ártalmatlanul bomlik le.Magam is a sok celle párhuzamos kapcsolásán vagyok,de-mint jól írod-nem olcsó dolog.Eddig(kb 3 év)már néhány 100ezerbe van a bolondériám,és még csak most mutatkozik valami.Tehát ha lesz is ingyen energiás gép,az sem lesz ingyen.Már a mérési hiba kiiktatása is tízezrekbe fog kerülni-előre látom.A kecskémnek meg már kilátszanak a bordái....
(#) druxter hozzászólása Márc 15, 2012 /
 
Üd Mindenkinek!

Remélem jó helyen nyitottam a topicot.
Lenne egy ismerősömnek HHO generátor a kocsijába, de rájött, hogy szabályozni is kellene, mert városban pl túl sok hidrogént fejleszt a rendszer, és ezáltal nehogy csökkenne a fogyasztás, épp az ellenkezője történik.
Felhomályosították, hogy PWM szabályzó kell rá.

Hozott nekem egy rajzot, de, hogy őszinte legyek tőlem okosabb emberek kapcsolási és magyarázására lenne szükségem a témában.
Nekem csak annyi a dolgom, hogy megrajzoljam a nyákot a jelen rajz alapján, és összerakjam, ami megy is, de nem tudom, hogy működhet e a dolog.

Kérek mindenkit arra, aki hozzá tud szólni ehhez a topichoz, hogy nézze át a belinkelt kapcsolást , hogy jó e.
Szívesen fogadnék ennek ellenére természetesen működő verziót is, persze ha valaki már kísérletezett ilyennel.

Lehet kicsit nyakatekert a szöveg, de hirtelen ennyi jutott eszembe, és előre is köszönöm mindenkinek!

Íme a kapott kapcsolás:http://www.hhocarfuelcell.com/pwm-circuit/variable-frequency-pwm.php

Én az Irfp064N-el raknám össze, nem az IRFZ44N-el!
(#) lidi válasza druxter hozzászólására (») Márc 15, 2012 /
 
Sajnos el kell keserítselek. A sima elektromos vízbontáson alapuló hidrogén generátorral soha nem lesz kevesebb a kocsi fogyasztása. Ugyanis ami hidrogént megtermel annál több energiát vesz fel a generátorból, ezáltal a motortól.
(#) druxter válasza lidi hozzászólására (») Márc 15, 2012 /
 
Akkor, nekem elég meggyőző volt az a teszt, mi során elmentünk 400km-t kb, ebből 200 oda 200 vissza volt.
Meg lett tankolva a kocsi mielőtt elindultunk és mikor odaértünk, valamint akkor is mikor visszaérkeztünk.
Odafele nem ment a HHO generátor a kocsiba, visszafele igen. Azt meg kell, hogy említsem, hogy a tetejébe még gázos is a kocsi (2002-es Fiat Stilo), és nem hittem a szememnek a gázkúton, de 40 %-al kevesebb volt a HHO generátor használatával a fogyasztás.
Útviszonyok oda is vissza is egyforma volt, még a hőmérséklet is.

Van kérdés?
(#) Swedhart válasza druxter hozzászólására (») Márc 15, 2012 /
 
Nekem csak egy kérdésem van ha ez ilyen fantasztikus akkor a neves autó gyárak miért nem építik be?
És nem kötöszködés lenne.
(#) SBeela válasza druxter hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
Sziasztok
Én Bővebben: Linkezt a PWM-t csináltam meg, müködik.
(#) tápláló válasza druxter hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
A PWM-et nyudogtan építsd meg,nekem van ilyen(IRFP 064-el)tökéletesen működik.
Megjegyzem nekem a 2 db 555-el épített jobban muszikál.
(#) tápláló válasza lidi hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
Nekem is volt 40% fogyasztás csökkenés az autómnál.Csak éppen -balga mód-ezt-azt változtatgattam a mégjobb eredmény reményében.Oly annyira,hogy a 40% leesett 10%-ra.
(#) _BiG_ válasza tápláló hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
Kedves tápláló!

Jól látod, barátod eléggé szűk pályán mozog. És nem csak a hatásfok kérdésében. Egyszerűen nem tud drága ketyerentyűk nélkül elképzelni egy vizsgálatot!

Az már hab a tortán, hogy az eredményedet kétségbe vonja, de akkor a CO2 képződésének esélyét is ilyen szemüvegen keresztül nézi? Van rá tapasztalata, vagy esetleg forrásinfója, hogy tuti nem? Az, hogy sose foglalkozott vízbontással, számomra borítékol valamit. Polgárjenősen fogalmazva: "kizárt dolog, mert nem tudom".
Én mint már említettem ezen a fórumon, nem tartom valószínűnek, de bizonyítani kell mindkét verziót: az igent és a nemet is.

Itt, itt adtam tippeket, miként lehet kimutatni a CO2-t (én nem vagyok vegyészmérnök, de tanultam kémiát és nem vagyok rest gondolkodni), ez persze nem mondja meg egyből, hogy mennyi is képződött, csak azt: igen, van. Vagy nincs, ha nincs kicsapódás, de mindenképpen nagyon kell figyelni, hogy ne juthasson be fals levegő!

A képződött mennyiséget a kicsapatott mész adja, pontos méréssel megállapítható abból a CO2 aránya (levonva a kalcium és a plusz oxigén súlyát). Na ez már drága mérés, mert milligramm pontos mérleg kell - ha nem akarsz kilós mennyiségekkel dolgozni...
A pontos mennyiség akkor érdekes, hogy ha azt akarjuk tisztázni hogy a bontó produktumába mennyire számít bele a képződő ballaszt-gáz. Lehet, hogy a levonás után is magas marad az MMW, mert a megnövekedett bontási folyamat mellékterméket is termel.
De ezt így nem tudjuk, vizsgálódni kell!
(#) Collector válasza tápláló hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
Jól kiosztottad a haverodat a háta mögött.
Idézet:
„Válaszul mondtam neki,hogy én már értem el-reprodukálva újra és újra,több tízszer megismételve- MMW 15 is!!!!”

Ő hatásfokról beszélt erre te benyögöd az MMW-t.
El is mondtad neki, hogy mi ez az önkényesen kiválasztott MMW mértékegység? Vagy gondolod, hogy ezt mindenkinek rögtön tudnia kéne?
Számomra inkább úgy tűnik, saját magad próbálod meggyőzni valamiről. Aki MMW-t meg ehhez hasonló tündérmese mértékegységeket használ, és nem hajlandó valódi méréseket elvégezni, az csak szimplán fél attól, hogy valójában semmi különlegeset nem tudott produkálni.
Nem kell itt semmiféle gázanalízist elvégezni, vannak jóval egyszerűbb megoldások arra, hogy a cella hatásfokát lemérjétek. Összehasonlító méréssel, legyen egy 200W-os rezsó, mennyi idő alatt párologtat el 1 liter vizet, és ugyan ezt, ugyan ezzel az elrendezéssel megvizsgálni HHO gázzal. Mindjárt tökmindegy lesz, hogy van-e CO2, vagy akármi más, és nem is kell csodamértékegységeket használni, itt Watt lesz, és idő.
(#) csonkagábor hozzászólása Márc 16, 2012 /
 
Tisztelt mindenki!Az előttem szólókhoz csak annyit szólnék hozzá,hogy leírom a saját tapasztalataimat.3 hónapja megy a kocsimba egy hho készülék,elmentem vele pár ezer kilométert,és amit eddig észre vettem.A fogyasztás csökkent 20-30% közt (mikor meddig ér a lábam,a kipufogó elkezdett ki szürkülni,mint a gázos autóknál.Pedig eddig mindig tiszta olaj volt a kipufogó vége,a füstölés pedig teljesen megszűnt.Egy 22 éves 6 hengeres benzines bömbiről van szó.Tehát bárki bármit mond,nekem bejött ez a hho módszer.Akik meg azt mondják semmit nem érhet,mert felvesz 15 ampert,ne adj isten még akár 20 ampert is,azoknak üzenem,hogy számolják már ki,ha felkapcsolják a világítást,esetleg van egy kicsit komolyabb hifi a kocsiban,az mennyit tud felvenni.El fognak csodálkozni.
Félre értés ne essék,nem akartam megbántani senkit.Akinek nem inge,úgy sem veszi magára.
De igazából nem is ezért akartam írni.
Szeretnék csinálni magamnak egy új bontót,és lenne két kérdésem azokhoz akik már sokkal profibbak az építésben,mint én.
Az első az lenne,hogy mennyit számít az,hogy 3 vagy 4 semleges lemez van?
A második pedig az lenne,hogy sok videón,és képen azt látom,hogy fel vannak csiszolva a lemezek.Az mennyiben változtat,hogy fel csiszolom a lemezeket vagy nem?
Előre is köszönöm,ha segít valaki,és remélem nem bántottam meg senkit,mert nem állt szándékomban!

Üdv.
(#) tápláló válasza _BiG_ hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
Szia!
Közben átálltam KOH elektrolitra.Ezzel is csinálok ezer tesztet,meglátjuk magasabb,vagy alacsonyabb lesz az MMW.Egyúttal azt is megsejthetjük hogy a nátriumkarbonátos elektrolitnál a pluszban megjelenő CO2 miatt volt-e olyan magas az MMW(már,ha volt CO2)
Ettől függetlenül elvégzem a javasolt mész vizes tesztet,ha végeztem a KOH-s mérésekkel-ez mindannyiunk érdeke.
Csak egy kérdés:az esővíz,KOH oldatból mi más melléktermék jöhet ki az elektrolízis folymán?
(#) szsrobert válasza tápláló hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
"A MMW=9.28 ez a 100%-os hatásfokot jelenti."

1W 1 perc alatt 9,28ml gázt fejleszt.

Egyszerűbben: 1 perc alatt 1 liter gázhoz 107,76W szükséges.

Az általam mért 80A per liter per percnél ez 1,347V cellafesz. Sajnos a hatásfok alacsonyabb, mert 1,7-2V-ot használunk cellánként.
(#) Collector válasza tápláló hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
A rezsós mérést meg lehet normálisan is csinálni. A hatásfok pedig továbbra is jelentse a hatásfokot, ne pedig az MMW-t. Nálam ez kivett teljesítmény / bevitt teljesítmény. Amíg nem ezt méred, nincs értelme tovább folytatni a beszélgetést.
(#) szsrobert válasza Collector hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
Ma jutott eszembe:

negyutemu egyhengeres motor keves benzinnel/HHO-val is beerne.
Beletennenk egy olyan kis fuvokat, amivel csak 30-40-50km/h sebessegre kepes. Latszodna, hogy a HHO mennyit dob a teljesitmenyen, sebessegen(pl. 30km/h, HHO-val 50km/h). Tovabbi optimalizalaskent lehetne csokkenteni a fuvoka meretet, akkor viszont HHO nelkul nem lesz hasznalhato.
(#) Collector válasza szsrobert hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
Ha csak HHO-val menne, és nem lenne más üzemanyag mellette + tökéletesen elégne a gáz, akkor talán ez is működne, de ez nagyon komplikált. Amint van valami más üzemanyag is, borul az egész mérés.
(#) tápláló válasza szsrobert hozzászólására (») Márc 17, 2012 /
 
Én megcsináltam a fúvóka méret csökkentést(vékony réz drótot húztam a furatba,1-2-3 szálat),HHO-benzin üzemnél.Igaz, nem 1 hanem 2 hengeres (kis Polski)motornál.A fúvóka átömlő furat csökkentésre úgy reagált,hogy a nenettulajdonságok érezhetően NEM változtak.Se lassabb-se gyorsabb nem lett a furat átmérő változtatásra.Érezhető változás csak drasztikus furat csökkentésnél volt,ez esetben 75 km/h nál nem ment többet,nem húzott úgy,lomhább lett.
Következő: »»   65 / 87
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem