Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Rendezvény-hangosítás (PA) hangtechnikái
Témaindító: sound.man, idő: Nov 25, 2007
Témakörök:
Szerintem , ha úgyis top láda lesz akkor csináljad zártra. Kell bele csillapítóanyag rendesen. Alája meg a szubot 150 Hz-ig engedjed el.
Köszi a segítséget!
De ha mégis úgy döntenék hogy nem zárt lesz akkor mekkora csövek kellenek bele?
A legegyszerübb, ha egy tipikus csö átméröt veszel (pl. 100mm), egy jelgenerátoron beállitod a doboz rezonancia frekvenciáját (pl. 30Hz). Raksz a mélyhangugárróra 2-3 apro kis papirlapot. Rákötöd a hangszorot egy erösitön át (nem kell nagy hangerö) a jelgenerátorra, és addig nyomod be lassan a csövet a dobozba amig a papirok nem ugrálnak a legjobban. Ekkor vagy a rezonancia frekin.
Most már csak jelöld meg a csövön a méretet, vágd le és ragaszd be.
Hát ez jó , ezt még nem hallottam.
De igazából csak akkor állítod a hangolási frekit , ha cső hosszát módosítod. Ha kiér a dobozból akkor is ugyan olyan hosszú. Viszont a változtatható hosszúságú cső jó lehet , így szemre belőni. De mostanság már nem nagy kunszt , egy impedancia mérés. Bővebben: Link
Tehát akkor akkor van rezonanciafrekvencián amikor legkisebb a kitérés?
Rengeteg nagyteljesitményü hangszorot hangoltam igy be, mindenkinek a legnagyobb megelégedésére. (Persze nem méteres csövekkel dolgoztam, hanem profi bassreflex csövekkel, amik erre lettek gyártva és csak méretre kellett vágni.
Pontosan forditva, amikor a legnagyobb.
Azok a csövek igy néztek ki (a belsö csöbe passzentosan megy egy másik aminek a hosszával hangoltuk a dobozt)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f3/Bassreflex...hr.jpg
Igen de az előlapon nem lóghatott kívülre. Az sem biztos , hogy jó ha mindent Fs -re hangolsz. Viszont még mindig jobb mint a semmi.
Én speciel ilyesmire gondoltam:
Ezt is éppenugy be kell hangolni, mint bármelyik más csövet.
Ha valaki megtervezi a basszusládát, akkor megtervezi annak a rezonanciáját is - ilyenkor csakis erre kell hangolni (az lehet bárhol 15 és 45 Hz között). Nyilván ma már vannak müszerek, meg lehet számolgatni is, de a gyakorlatban az általam ismertetett eljárástól egyszerübbet még senki nem talált ki. (nem én találtam ki, nekem is megmutatták vagy 30 évvel ezelött).
És ez úgy is működik hogyha a cső a hangfalból kilóg tehát mikor tolom bele akkor a cső többi része a hangfalon kívülre kerül? Vagy csak olyan csővel működik a dolog ami két cső és egymásban lehet csúsztatni?
Az utobbi, de ha egy kicsit ki is áll néhány cm-t az még nem a világ.
Egyszer kiprobálod, levágod méretre, s ha megmarad a rezonancia, akkor minden rendben van. ( a csö olcso - akár papircsö is lehet - igy nem vészes a dolog, ha egyet elszabsz).
Köszi a válaszokat a segítséget.
Megmaradok a zárt ládánál. Ha lesz időm bele teszem a csövet is. Még egy kérdés zárt ládának megfelel neki az amit csatoltam tervet vagy módosítsak rajta?
Sziasztok!
A problémám a következő! Van egy céges zenekarunk ahol retro ill. rock zenéket játszunk! Sok próbán felvetődött hogy a monitor hangfalaink nem jók (a cég sima hangfalait 2 Gerry-t és 2 Reloop-ot használjuk monitornak). A jelenleg használt hangfalaink 2 wharfedale evp-x 215 hangfalak és ezek meghajtásához egy Yamaha 312esc 2x300W keverő erősítő van. A lényeg, hogy ehhez a technikához keresünk 4db monitor hangfalat! Gondolkodtunk 4 passzív Wharfedale EVP-12M illetve 15M hangfalon, de ehhez valami megoldás kellene, hogy a monitor hangfalak hangerejét külön tudjuk szabályozni (mind, külön-külön). Erre van e valamilyen megoldás, erősítő stb.. A második lehetőség ha actív monitor hangfalakat vásárolunk, ám az ár miatt csak igencsak az alsó kategória jöhet szóba! Láttam RH SOUND HC 12P ill. 15P hangfalakat, amiknek az áraik elfogadhatóak lennének! Érdekelne, hogy szerintetek az elképzeléseink közül melyik az életrevalóbb? Érdemes e egy 7 tagú zenekarnak, amik zömében zárt térben játszanak 40-100 ember előtt aktív monitor hangfalakat vásárolni, ha igen akkor az 50-60 ezres kategóriából milyen gyártmányok jöhetnének szóba élő hangszeres zene megszólaltatásához? Várom építő jellegű hozzászólásaitokat! Köszönöm
Sziasztok! Találtam egy hangszórót, ara lennék kíváncsi hogy, kétutas topban megállná-e a helyét mély középként . Nem ismerem ezt a márkát és bizonytalan vagyok így.Bővebben: Link
Kb annyira mint egy sal ,vagy mnc hangszóró.
Gondolom úgyis olcsóban gondolkodnál akkor talán ez is megfelel.
Helló! Köszönöm hogy segítesz és amit linkeltél oldalt azon találtam nagyon kézenfekvő megoldást a számomra, hangszórók terén. Szeretném véleményedet evvel kapcsolatban is kérni!
Szeretnék egy pár top ládát építeni amibe mély középként erre gondoltam:Bővebben: Link , drivernek: Bővebben: Link, tölcsérnek pedig erre gondoltam: Bővebben: Link. Hangváltót majd készítettek hozzá. De kiszeretném ezt a topokat egészíteni két mély ládával, hangszórókat nézegetve én ezekre gondoltam:Bővebben: Link. Ezekről mi a véleményed. Így együtt jó hangzást tudnék elérni? Persze jól meg tervezet dobozokban, igényesen elkészítve. Előre is köszönöm a segítséged.
Szia! Bocsánat, hogy közbeszólok. Nekem van tapasztalatom az összes FSaudio hangszóróval, amiket kiválasztottál.
A 15colos jól szól, de az érzékenységénél csalnak, nincs több mint 93dB, de az árához képest nagyon jó. A driver is az árkategóriájában szinte a legjobb, az is nagyon jó. A mély EW-18HN Jó választás, csak nagyon jól tervezett ládába kell tenni, amit precizen be kell hangolni. Szerintem, ha mindenképpen olcsó kinai hangszórókat akarsz venni, ezeknél jobbat nem találsz. Figyelj oda, mert nem mindegy, hogy darab ( db ), vagy decibel ( dB ). Javítottam, Action2K
Azt javasolom , hogy a TOP ládákba inkább a nagyobb érzékenységű hangszórók valók. Zárt esetleg reflex változatban. Ha lessz alá szub akkor topládának akár a 70-100 Hz-es F3 is megfelel. Szubnak meg inkább a 90-92 dB max. Ami ennél érzékenyebb és szub az bazi drága, vagy nem megy egyátalán mélyre és nem alkalmas a célra.
A másik dolog ,az hogy az öntvénykosár nem szól! Nem attól lesz jó egy hangszóró.
Szia! Húúúú! Most akkor nagyon elbizonytalanítottál, Egyébként teljesen igaznak vélem a tanácsod. Tehát ez a project nem a legjobb választás lenne? Válaszod várom! Előre is köszönöm.
Az öntvénykosár nem garancia semmire sem.TOP ládához az érzékenyebb hangszórók közül, sub -nak egy nagyobb átmérő 90 dB körül. Ha netán öntvény lenne akkor az csak jó.
Egy 18"-os hangszóró ami 90dB-es érzékenységű az jó szar lehet. Abból én tuti nem csinálnék mélyládát. Abba tényleg kw-ok kellenének, hogy megszólaljon.
Nem azért nem vagyok valami nagy hangosítós de a somogyinál 50es mélynyomó 98dB-t tud...
"A papír mindent elbír" és a somogyis adatlapok is
Na pl az 88-90dB-es. Abba is kell egy pár kW.
Nem ertem miert szarozol.Ebböl nekem az jön le, hogy mennyire nem értesz a hangszórókhoz. Leírtam lentebb, hogy amelyik érzékeny és szub az drága.De szerintem nem is tudnál példát hozni 95 dB/30 Hz f3 hangszóróra.
Köszi a helyes megfogalmazást.
Nekem is volt ilyen somogyis hangszóróm, az első teszt után rögtön megszabadultam tőle soha többet nem kell, ha kétszeres áron veszek egy jobb hangszórót akkor is megsprórolom az erősítőn a kólönbséget.
Jó vicc a 1w/m 98Db meg a sal mint forgalmazó. Van ismerősöm aki szerint a sal az egy igazán jó magyar gyártó Székesfehérváron.... Te is ezt vallod?
Nem, hangminőségüktől nem vagyok elájulva, karcos és mintha kihagyna valamit. Mintha mp3 menne de kazetta, lemez megy.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |