Fórum témák
» Több friss téma |
remélem én is nem paneles
nem tudom mert meg sem kérdeztem idegességemben mi volt a baj
Nézd meg, hogy begyújtás után leválasztja-e a szikrát?
Azt mondjátok, hogy a fűtés és a hmv egymástól teljesen külön álló kör, ezt értem. Azt is ha hmv-t használom akkor a kazán végez egy keringetést és ezért emelkedhet a fűtési körben a víz hőmérséklete.
De azt már nem értem, hogy ha teleengedem a kádat meleg vízzel fürdéshez, a hmv 50 fokra van állítva, a fűtés víz is 50 fokra(közben nem megy a fűtés) elzárom a csapot, ránézek a kazánra és azt mutatja, hogy 60 fokos a fűtővíz hőmérséklete! Ezt el tudjátok magyarázni?
Ez O.K.. A H.M.V.-hez a fütésvizet használja, de nem a fütéshez beállitott höfokon. 50 fokos H.M.V.-ét 60- 65 fokos vagy mégforróbb fütésvizzel képes csak csinálni. Ez látod megállás útán.
Értem, közben elmagyarázták nekem.
Köszi nektek!
Sziasztok!
Van egy termomax inka24-es kondezációs kombi cirkóm. A készükék 4 éves lesz már kétszer cseréltek hőcserélőt még kisírtam garanciába. Valaki azt mondja az iszaposodás és a kosz miatt történt, más azt állítja gyártási hiba. vegyszeres mosást ajánlanak 80 000-ezerért de vajon ettől megoldódik a prbléma vagy csak egy újabb átverés? Aki tudjon segítsen! Üdv
Annyi pénzért szerintem egy kicsit sok. Nem ártott volna iszapleválasztót beépíteni.
A 80.000.-Ft azért túlzás!
Nézd meg a melleklet. Sajnos a Termomax Inka nem a legjobb választás volt! Egyébként az aluminium vagy az öntvény lyukadt ki? Ha az öntvény, akkor nem lehet a rendszer koszossága. Ha az alu., akkor lehet!
Van bent iszapleválasztó a visszatérő ágakon.
Köszi a segítséget!
Az alumínium tag lyukadt ki! Az átmosással kacsolatban állítólag egy bizonyos pumpával kell vegyszeresen átmosni. Véleményed szerint elég csak a vegyszert beleönteni és felfűteni a rendszert?
Az F3-as a tisztító (értelemszerűen).
Elég, ha beöntöd a rendszerbe és 3-4 napon át 50 fokon üzemelsz. Ez lehozza az összes vasiszapot, majd engedd le és mosd át tiszta vízzel. Ha megvagy vele engedd bele az F1-et, ez segít a rendszer állapotát tisztán őrizni. A 1/2 literest vedd, mert így olcsóbb. Ha az aluminium tag lyukadt ki, az visszavezethető a rendszer pH értékére!
Köszi a válaszokat!
A ph értéket az f1-es szer megfelelő szintre állítja? Vagy erre más adalék kell?
Meg lehet mérni, természetesen megfelelő műszerrel.
Az F1-es passziválja a rendszer s minimálisra csökkenti a lerakodás lehetőségét. Általában a kondenzációs kazánok 7,5 - 8,5 körüli értéket (enyhén lúgos) kívánnak meg. Ezeket az értékeket minden esetben írja a gépkönyv és a beüzemelőnek - a busás díjazásért - illendő lenne a füstgáz méréssel együtt elvégezni! Természetesen a gyártó felé ezt dokumentálni kell és ha probléma adódik, minden előzményről tudnak! Olvasd el a gépkönyvben. Így nincs vita!!!
Köszönöm a segítséged!
Termo Amica kazánom 5 éves és valószínűen lyukas. A lista tanulmányozása szerint vizsgálódtam. A víznyomás 2,5-2,7 körül mozgott, a túlnyomás szelepen erősen csöpögött és ennek ellenére, hetente 6-10 liter víz is elfolyt, nem ment le a nyomás.
Tegnap lezártam a vízcsatlakozást, nincs melegvizem. A nyomás 1,2 körül volt este és most 1,1 alig valamennyi víz csöpögött el, kb 1-2dl. Kérdésem az, hogy ez már egyértelmű lyukadást sejtet? Milyen mélyre kell a zsebembe nyúlni a cseréhez?
Nem!
Valószínű, átenged a lemezes hőcserélő. A 2,5 - 2,7 bár nyomású víz a rendszerben nagyon magas, ezért csöpög a biztonsági szeleped! A jó érték 1,0 - 1,2 bár. Ellenőrizd a tágulási tartály nyomását is vízmentes állapotban. A lemezes hőcserélőt úgy tudod ellenőrizni, hogy a hideg vizet ha elzárod s nem nő a nyomás = akkor jó, ha nyitva van és nő a rendszer nyomása, akkor az a rossz! Pontos típus kell. 28.000.- -32.000.- körül van.
TERMO AMICA PAB 3V ECO B típusú.
Ha rányitom a hálózati vizet, akkor magától fölmegy a nyomás a jelzett magas 2,5-2,7 értékre.
Bocs, az előbb elnéztem! Állókazán - tárolóval.
Öntvény, úgyhogy nem könnyed lyukad. Azért a forró kazánra ne tölts hideg vizet, mert akkor reped el a tag. Ha rányitod a vizet, természetes, hogy felmegy. A hálózati nyomás általában 2,5 bár fölötti. A töltést csak 1,2 bárig folytasd, majd zárd el a töltőcsapot.
Szia!
Köszönöm a tippet. Az ion áram érzékelőt kiváltottam egy darab vezetékkel és nem tiltott le.Kaptam másik elektródát,kicseréltem és jó lett Köszi. Örülök neki, hogy végre valakinek tudtam segíteni
Ha jól értem, te nem a feltöltő szelepet nyitod ki, az el van rendesen zárva. A bemenő hideg vized van folyamatosan nyitva a kazánra, hogy legyen meleg vized amikor a csapot kinyitod. Ebben az esetben megy fel a fűtési oldalon a nyomás 2.7 barig, és kinyit a biztonsági szelep. Ha ez így van, akkor bizony lyuk van a rendszerben- össze van kötve a fűtési, és a HMV kör.
Az Amicában gyakran a feltöltőcsap ereszti át a hálózati víznyomást a fűtési rendszerbe.
Cseréld ki a golyóscsapot valamilyenre, majd arról egy vízflexicsővel csatlakozz rá a fűtésoldalra, és kész! Ennél egyszerűbben és olcsóbban nem tudod megjavítani.
Sziasztok
Üzemel a kazánom hála istennek. Még abban kellene 1 kis segitség hogy a lemezes hőcserélőt ki kell takarítsam háztartási sósavval a szerelő megmutatta hogy mit kell leszedjek és kijön a helyéről csak az nem mondta hogy csináljam konkrétan a mosást. mennyi ideig? utánna öblités? meg ilyesmi. köszi
Szia! Semmi sósav! Csak háztartási vízkőoldót használj, amit a készülékek vízkőmentesítésére használnak, de azt hígíts nélkül.
Ma délután jött a gyártó által javasolt szakember és ő is a lyukadásra tippel, hogy a zárt feltöltő szelep ellenére emelkedik a nyomás. A tartály cseréjét javasolja, szerinte nagyon ritka hiba, megpróbálok reklamálni a gyártónál.
Az összes vizet el kell zárnod.
A kazánról engedd le a vizet. Csavard ki a két rögzítő csavart. Emeld ki a helyéből. A tömítésekre ( "O" gyűrűk) vigyázz! Öntsd bele a sósavat és várd a hatást. A háztartási sósav nem erős-, általában 10-12%-os. Vigyázz a szemedre és a króm felületekre. Öntsd ki mosd át még egyszer-, öblítsd ki szereld vissza és engedd rá a vizeket s használd 1 évig, majd ismételd meg!
Minden kedves sósavat használó szerelő figyelmét felhívnám arra a tényre, hogy a sósav a fémet is megmarja és érdessé teszi, ami miatt az újbóli vízkőképződés hamarabb indul meg.
Tehát ne csak azért ne használjunk sósavat mert megmarja a fémet, hanem azért se mert növeli a felületet (érdesít) ami gyorsabb újbóli vízkőlerakódást okoz. (hacsak nem ebből akarunk prakszist építeni...) Ellenben sem a foszforsav, sem a citromsav nem rendelkezik eme rossz tulajdonságokkal, a vízkövet viszont ugyanúgy oldja.
Sziasztok!
Pár hónapos Saunier Duval Semia F24-es kazánunk van. A héten már másodszor csinálta, hogy a termosztátra bekapcsolt, ment kb 10 percet, kattant egyet és kikapcsolt. Hibát nem jelez, zölden világít. Innentől a termosztát ki-bekapcsolására nem reagál. Ha a kazánt ki, majd újra bekapcsolom, akkor üzemel rendesen pár napig. Mi lehet a gond? A válaszokat előre is köszi. |
Bejelentkezés
Hirdetés |