Fórum témák
» Több friss téma |
Megtaláltam az oldalukat!Árak nincsenek!
Nem tudod véletlenül, drágák ezek a profilok?
Vehetsz bontottat, LoneWolftól, vagy vehetsz újat 4 méteres szálban, kb 10.000HUf /szál de lehet alulkalkuláltam.
Én is Wolf-ot ajánlom. 6-700Huf/Kg áron adja a bontott proilokat(szinte MÉH árban).
Ha bele ér akkor igen, egyébként nem.
Üdv mindenkinek
Van e valakinek elfekvöbe danamid bonamid vagy teramid átmérö 80mm hosza 100mm 2db érdekelne.
"Az elektronikai részekhez buta vagyok, majd milyen könnyű lesz megépíteni a mechanikai részeket!"
Nagyon nagyot tévedtem! Mind a kettőhöz buta vagyok! Egyfolytában azon gondolkodom, hogyan tudnám megépíteni a lineáris tengelyt házilag, mondjuk golyóscsapággyal! Esetleg valami ötlet?
Olvasd végig a topikot, vagy legalább nézzd végig a képeket benne!
Rengeteg lehetőséget bemutattunk már!
Sziasztok!
Olyan problémám volna, hogy még nem használt kék nyákos kínai vezérlőn az egyik tengely hajtása akadozva forgatja a motort. M-es típusú a vezérlő. Igazából lehetne azt is mondani, hogy nem forgatja, mert mintha helyben toporogna, néha-néha ugrik egyet. Mindegy milyen motort kötök rá, ezzel a kimenettel van probléma. A másik kettő tökéletesen forgatja az összes motort. Mach3 alatt próbálom, minden a leírásban szereplő képek alapján belőve. Táp: 28V Motor: 4 vezetékes bipoláris (0.7Nm-es) Win XP, Mach3 v2.63 Mi a véleményetek erről a hibajelenségről?
Szia!
Feltöltöttem pár képet becsomagolva,hogy hogyan lehet golyóscsapágyakból gördülőelemes vezetékeket készíteni,remélem segíteni fog.A többieknek biztosan ismerősek a képek.
Ez nagyon tökéletes 100 szorta jobb mint amit én csinálta! Nagyon rendben van.
A kimeneteit gnd-hez képest néztem szkóppal.
A 4 kimenetből 3 egyforma nagyságú négyszögjel, a 4. viszont majdnem 0. Valami kis zavar szerűséget lehet mérni. TB6560 meghibásodás?
A biztonság miatt mindegyik tengelynek kell végálláskapcsoló! Az sem gond ha mindkét végén van.
De kell még a kiindulási ponthoz is valami kapcsoló, hogy a vezérlőprogram tudja, hol is a kiindulási, az az nullapont!
Úgy tudtam hogy a programot be lehet állítani hogy mettől meddig mozoghat!
Hello, az be lehet, de a bekapcsoláskor nem tudja a szoftver, hogy hol van a szerszám, hogy a terület mettől értendő. Ezért a bekapcsolásnál (ha kívánod) kimozgatja a szánokat a végállásig, és mindent onnan számít.
Rendben, értem!
Tehát tengelyenként 2 db végkapcs! A 3 tengelynél összesen 6 db!A kiindulási pontnak a kapcsolóját hová kell elhelyezni? Ez lenne a 7.kapcsoló! És ezeket hová kell bekötni?
Szerintem használj tengelyenként 1-1 kapcsolót. Ezeket beállítod HOME (referencia) kapcsolóknak. Gép indításakor ezeket fogja lassú menetben megkeresni és ezekhez képest be tudod szoftverben állítani a munkatartományt.
Ezek a kapcsolók lehetnek a gép végállásaiban is, de a munkatartományon belül is bárhol. Attól függ, hogyan szeretnéd, be lehet mindegyik esetet állítani.
Én speciel egyetlen db végálláskapcsolót sem használok,nem sok értelmét látom,munka előtt úgyis körbe szoktam járni a rajzot a géppel,hogy belefér-e a gépem munkaterületébe az adott dolog.Pedig itt vannak a végálláskapcsolók valahova a szekrény aljába elsüllyesztve,még nagyon keresgélni sem kellene,de én nem látom értelmét a használatuknak.
Nekem is a fiókban vannak. Akkor van értelme, ha biztos akarsz lenni, hogy megáll a gép a végén. Teszem azt lépésvesztésed van y felfelé irányban, mondjuk 10 centit nem megy fel, marad mondjuk 1 centin. A gép nem tudja, hogy lépésvesztés volt, és megpróbál 10 centit lejönni, persze 0-nál nem tud lejeb jönni, mert ott már ütközik a sín, az anya vagy bármi, és kis motoroknál sok nem történik, de egy bikább motor tönkrevághatja a mechanikát.
Sziasztok!
Rendben akkor hanyagolom a végkapcsokat!
Kuplungot a motor és a menetes orsó közé szerelni mennyire szükséges? Illetve házi megoldás? Esetleg flexibilis meghajtás?
Mivel a motor és az orsó egytengelyűsége nem teljesen kivitelezhető muszáj a kuplung. Alternatív megoldásként különböző rugalmas csöveket is alkalmaznak.
Megoldottam a kínai vezérlő 3.5. csatornájának kihasználását a saját TA8435HQ vezérlőmmel amit cirka 2 éve építettem, és csak teszt panel volt. Azért nem véglegesítettem, mert olcsóbbra jött ki a kínaiból a 3 tengelyes mint ebből 3. Most ha építenék a tb6560-ra csinálnák egy ilyet (lehet megcsinálom egyszer). Van benne pár átkötés itt ott, de működik. Van hozzá egy pices progim, meg egy picFJ128GA008-as pic, ami soros porton kapta a géptől az adatokat és vezérelte ezt a kártyát, de a mach3 meg azt váltotta le.
Teszt üzem, ezért a sok drót, meg a tesztpanel, ez egy pici panellal fog csatlakozni mikor rákerül az y tengelyre a két motor. 2 éve mikor építettem az volt a cél, hogy egy bárhol felhasználható panelt faragjak. Várja a motorfesz, legyártja belőle az 5V-ot (azt tovább is tudja adni) bemenetként pedig az m1,m2,lépés,irány,enable,reset lábakat lehet birizgálni. Földet összekötöttem a kínai vezérlővel, mind a kettő megkapta a motorfeszt, m1,m2,enable,reset közvetlenül be lett kötve, bár az enabledet kaphatná a kínai vezérlőtől is. Lépés és irány a kínai vezérlőből jött. Mach3-ban slave-nek be lett állítva az Y tengelyre az A vezérlés. Video itt. Bővebben: Link
Sziasztok! Van egy enkóderem. Semmit nem tudok róla, nem tudom szétszedni és ki szeretném próbálni. A képen látható a csatlakozója. Van valakinek ötlete, hogy a csatlapozó lábain milyen jelek találhatóak? S a lényeg, hogy hol a tápfeszültség?
ha azok ott sárga tantálok akkor kiindulásnak valószinűleg tápfesz szűrők. De mintha valami smd IC figyelne belül, azt kellene megnézni, okosabb lennél tápfesz nagyságában is
Megjött a négy csatornás vezérlőm, ezen is van egy + fél csatorna az jó mert lehet csinálok belőle forgatót. 77$ volt, de ez a piros V3-as. Ezeknek a pirosaknak az ára eléggé felment. Ha érdekel valakit felrakom a leírását.
Persze. Tedd föl.
Ez az a piros, amitől beszéltünk? |
Bejelentkezés
Hirdetés |