Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Órák csőből - Nixie, VFD, stb.
Lapozás: OK   4 / 23
(#) kisgeri válasza (Felhasználó 20218) hozzászólására (») Feb 25, 2012 /
 
Igen, a nagy többség multiplex, én sem láttam még, hogy gond lett volna. Sajnos nem tudom mi lehet. Vagy a feszültség nőtt meg (nem nagyon tudom elképzelni) vagy a cső paraméterei változtatak meg. Ha újak voltak a csövek, akkor szerintem ennyi idő alatt nem lett volna szabad neki, de nem ismerem, hogy mennyi az élettartama ezeknek a csöveknek. (van normál és hosszú élettartamú is, de ezek nem tudom hová tartoznak)
(#) (Felhasználó 20218) válasza kisgeri hozzászólására (») Feb 25, 2012 /
 
Újként árulta őket akitől vettem. Állítása szerint felszámolt katonai raktárból származik és nem voltak használva. A feszültség nem nőhetett meg, a hálózati 230V volt egyenirányítva, pufferelve és kész, nem bonyolítottam túl. Csak arra tudok gondolni, hogy a hosszú évek alatt amíg pihent valahol, megindult bennük valami korrozív folyamat ami drasztikusan lecsökkentette az élettartamot.
(#) kisgeri válasza (Felhasználó 20218) hozzászólására (») Feb 25, 2012 /
 
Ezek után hatalmas passz... viszont korrozív folyamat nincs benne, mert oxigén sincs bennük.
(#) kisgeri válasza (Felhasználó 20218) hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Van még egy ötletem a csőhibádra, csak ahhoz tudnom kéne, hogy hogyan kötötted be a csöveket. Konkrétan a lábkiosztásodra vagyok kíváncsi, azon belül is, hogy a cső anódját hová kötötted? Számomra most derült ki, hogy az IN-4 egy speciális cső, többféleképpen lehet bekötni.
(#) (Felhasználó 20218) válasza kisgeri hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
4-es lábra kötöttem az anódot. Sajnos sehol sem találtam kielégítő információt az anódokról...
7,10,13-as láb lóg a levegőben.
(#) kisgeri válasza (Felhasználó 20218) hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
Pedig akkor jól van bekötve. Innen olvass egy kicsit, csak hogy mire jutottunk és hogy ne kelljen ide beírnom mindent. Ezek után viszont a nálad előjött hibára továbbra sincs magyarázatom.
(#) (Felhasználó 20218) válasza kisgeri hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
Sosem tudjuk meg...
(#) sooty válasza (Felhasználó 20218) hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
Lehet, hogy a 4. láb (screen,ekran) anódja nem bírja a mutiplexből adódó terhelést. Ha áttenéd a 13. lábra, amit 1. anódként ad meg az adatlap működne?
(#) kisgeri válasza sooty hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
Mondjuk a lehető leg elosztottabb terhelést szerintem az a megoldás nyújtaná, ha mind a három anód lábat összekötnénk egymással. Én biztos így csinálnám: 4-10-13 összekötve, ebből baj nem lehet. Így a két "fél anód" meg a középen levő rács is anódfeszültségen van.
(#) sooty válasza kisgeri hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
Taylor úr így csinálta amerikában, de ő nem multiplexel hajt. A képekből úgy tűnik, hogy a legközelebbi katód vezetékéhez lehúzott a rácsról a nagyfesz. Ez azért furcsa mert az a vezeték elvileg szigetelt, tehát valami megbontotta a szigetelést és utána tudott elgőzölögni a vezeték anyaga. Ha csak az 1. rács van bekötve elvileg nem tud a vezetékeknél áthúzni, mert védi az árnyékoló lemez. Tehát a 4. lábat nem szabad így bekötni , pedig előszörre én is ezt a bekötési módot láttam és jónak is gondoltam
(#) kisgeri válasza sooty hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
Na hoppá... most találtam egy másféle kiosztást is, ami szerint a 4-es lábnak be sem kéne lenni kötve. Előző oldalon van beszúrva ez a kép. Ez meg a német oldal alján levő kiosztás. A kettő nem egyezik meg, valamelyik biztosan nem jó. Sajnos nincs ilyen csövem, hogy konkrétan meg tudjam nézni, hogy melyik anódkivezetés ténylegesen hová visz a csövön belül, meg hogy melyik a középső rács.

Szerk: ha a 4-es a középső rács, akkor az önmagában anódnak biztos, hogy kevés. Az alsó és a felső félhenger lenne együttesen jó anódnak.
(#) sooty válasza kisgeri hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
Ezeket veséztem a másik topikban sajnos a tubetesterre szerintem a legrosszabb verzió került fel...
(#) kisgeri válasza sooty hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
Igen, szerintem is az a rossz. Ezek után a legjobbnak tűnik a 10-13 összekötve. (csak az egyik szerintem kevés, mert úgy a cső egyik felén levő digitek messzebb kerülnek az aktív anódtól és ez befolyásolja a szükséges gyújtási és égési feszt is: azaz nagyobb lesz, és vagy be sem gyújt, vagy halványabb lesz a digitek fele!)
(#) kisgeri válasza kisgeri hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
Bár most nézem: az eredeti orosz leírás szerint ilyenkor csak a 13-as az anód. Be is írom a másik topicba, hogy a 4-es semmiképp nem jó.
(#) sooty válasza kisgeri hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
A z560m -nek csak egy anódja van. És az a cső elején található rácsra van kötve a serleg belülről nem szigetelt ?
(#) kisgeri válasza sooty hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
Nem, a teljes anód rácsostul az a kis henger annak az aljával együtt. (vannak olyan nixie-k is, aminél a rács hiányzik az elejéről, csak azok nagyon ritkák)
(#) sooty válasza kisgeri hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
Valóban... rámértem, csak a "drótok" vannak kiszigetelve. Akkor viszont az IN-4 nél a középső rács igencsak kis felületű anód, ahogy mondtad.

DSC02343.JPG
    
(#) (Felhasználó 20218) hozzászólása Márc 12, 2012 /
 
Teljesen összekavarodtam abban amit írtok. Akkor 4,7,10 lógjon és a 13-ast kössem anódnak?
(#) kisgeri válasza (Felhasználó 20218) hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
4; 7 mindenképp a levegőben. Orosz adatlap szerint a 13 az anód. (De ha még a 10-est is hozzákötöd, szerintem az a legjobb. Ha nem így döntesz, akkor az is a levegőben.)
(#) sooty válasza (Felhasználó 20218) hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
Az orosz leírás szerint igen, a 13 láb az anód, a többit nem kell bekötni, de láttam olyat is, ahol a 10 és 13 lábak össze vanak kötve.
(#) (Felhasználó 20218) válasza sooty hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
Van nálam egy panel, azonnal kötöm át a 4-esről a 13-asra és próbálom is ki. Pár perc és referálok.
(#) (Felhasználó 20218) hozzászólása Márc 12, 2012 /
 
Kipróbálva. 8,2,6,0 digiteknél tapasztaltam némi lilás ködöt. Nem igazán értem. Most kipróbálom úgy, hogy a 10-est is bekötöm a 13-assal együtt.
(#) kisgeri válasza (Felhasználó 20218) hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
Próbáld ki amúgy. A lilás köd nem feltétlen baj, bár jó lenne erről fénykép is. Sok cső lilásan ködöl, de az csak a higany-adalék miatt van, ettől hosszabb életű lesz a cső. Ha csak köd, és nem áthúzás, az nem baj. A bevonatos csövek is ködölnek odabent, csak kiszűri a bevonat.
(#) (Felhasználó 20218) válasza kisgeri hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
Tehát az eredmény. 4,7 levegőben 10,13 anód. Így most tökéletes, minden digitnél egyformán szép képet ad és nincs semmi lilás fény. Köszönöm nagyon a segítséget!
(#) kisgeri válasza (Felhasználó 20218) hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
Sok sikert az átalakításhoz, remélem a hiba is megszűnik! Valamamint az új óránál elő sem jön!
(#) (Felhasználó 20218) válasza kisgeri hozzászólására (») Márc 12, 2012 /
 
Már szóltam az ügyfélnek, visszahívtam az órát. Remélem ezután gond nélkül fogja használni hosszú évekig!
(#) (Felhasználó 20218) hozzászólása Márc 14, 2012 /
 
Tényállás van. Tegnap bekötöttem ugye a panelt, úgy, hogy 10,13 anód. Lepróbáltam egyenként a digteket és hibátlannak bizonyult, ma viszont amikor bepróbáltam az órába amibe való kiderült, hogy így sokkal lassabb reagálásúak a csövek, tehát "összeakadt" a multiplex vezérlés és mind a 4cső mutatta a többi cső számait is egyszerre. Most azon gondolkodom, hogy visszatérek a 4-es lábhoz, viszont az anódellenállást megduplázom, így jóval névérték alatt fog ketyegni, szerintem fényerő így is jó lesz, viszont talán tovább bírja majd.
(#) vikipapa hozzászólása Máj 8, 2012 /
 
Sziasztok. Olvastam itt az oldalon a CMOS IC-kből felépített órát bemutató cikket és megjött a kedvem az óraépítéshez. Az alap ötletem az az lenne, hogy (ha lehet) akkor CMOS IC-kel építeném fel az időalapot és Z560-as nixie-ket hajtanék meg (óra és perc). Esetleg ehhez a megoldáshoz valakinek nincs egy kapcsolási rajza? Előre is köszönöm.
(#) Hp41C válasza vikipapa hozzászólására (») Máj 9, 2012 /
 
Szia!

Kész kapcsolási rajzom nincs... De:
E cikk kapcsolásában cseréld ki a hétszegmenses dekódolókat 74141 nixie meghajtóra, a bal oldalon levő 555 -re épülő fényerő állító fokozatot pedig az Overkill Nixie óra anódtápjára.
(#) Pali79 válasza Hp41C hozzászólására (») Jún 15, 2012 /
 
Szia!

Szeretném megépíteni ezt az órát, de a kapcsolásban csupa speckó MAXIM ic van amit ki kellene váltani valami hétköznapi típusra.Kapcsolási rajz Szóval szép sorban:

A DS1629-et az Emule nixie-ben használt 8563 RTC-re gondoltam. Ez azt hiszem nem ütközik különösebb akadályokba.

A MAX771CSA részért szintén az Emule-ban használt dc-dc konverterhez hasonlóan szeretném megcsinálni csak nem tudom milyen alaktrészeken kell változtatni, hogy a feszültség ne 180V legyen hanem az IV-18-nak megfelelő 20-30V.

A MAX628CSA -t talán könnyű helyettesíteni. Az IR ledes részére nincs is szükségem, ezért talán egyszerűbb is a dolog.

A MAX6921 AUI -val van a legnagyobb baj, mert ez a kijelző meghajtója és nem tudom kiváltható-e egyáltalán.

Ha lenne egy pici időd elgondolkodni a dolgon és tudnál segíteni nem lennék hálátlan!
Következő: »»   4 / 23
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem