Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű táp autóba Hi-Fi-hez
jah, persze kivéve azt, amit mindenki saját magának vezet le .. logikus lépésekkel...
áhh meg is van az eredete a képletnek....
belenéztem a 10ediked füzetembe és az indukált fezsültség képlete van egy kicsit átpakolva.. tehát: alapképlet: Ui=N*dF/dt Ui:tekercsben indukált feszültség késöbb az a fesz amit akarunk hogy indukálódjon.. tehát a leendő kimeneti feszültség U sec, és a bemenő feszültésg a pri oldalon.. Upri .. N: menetszám.. dF:delta fluxus [Vs] [F=B*A] dt: delta idő [sec] ha kicsit kibővítjük a dolgokat azzal, hogy a dF et kifejezük.. F=B*A vagyis maximum B B^ = csúcs-csúcs szorozva magkeresztmetszettel Ae ... tehát dF=B^ *Ae -t helyettesítünk be felülre, a dt=időváltozás, vagyis maximális kitöltés*periódusidő a kitöltés nem 45%, hanem 2* 45%, az ellenütem abszolútértéke.. kitöltési tényező=dtc T: periódusidő = 1/frekvencia / tehát eddig itt vagyunk: Ui= N*(B^*Ae)/(dtc max*T) átrendezzük N re és meg is van.. N=(Ui*T*dtc max)/(B^*Ae) ?? vágesz mindenki ??
asszem így a cucc csutkán jár
tehát kell valami tartlék bele, a legjobb az, ha akimenő feszre rászámolunk 10-15% ot.. lehető legjobb csatolási tényezőt kell létrehozni, sok vékony drótot kell használni XD a vesazteségek csökkentésére.. csatolási tényező : az egyik tekercs által létrehozott erővonalak hány százaléka (vagy hányad része) halad át a másik tekercsen, és fordítva is!!... csá http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_21811.html?highlight=1#21811 ebben e zipben is ugyan ez van levezetve csak másképp néz ki a vége..+ benne van a skinhatás...
Egy periódus alatt nem csak -Bmax-tól +Bmax-ig megy el az indukció, hanem vissza is tér a kiindulási értékére, vagyis 4*Bmax a teljes változás! Persze hozzá kell tenni, hogy a trafón értelmezett periódusidőről van szó, nem pedig a belső oszcillátor periódusáról.
A mennyiség jele fölé tett kis "sapkával" az amplitúdót szokás jelölni, nem pedig a csúcstól-csúcsig vett értéket. Ha lehet, inkább ne térjünk el ettől a szokástól, mert zavaró lehet! Idézet: „lehető legjobb csatolási tényezőt kell létrehozni” A legutóbbi kapcsolásban tilos szoros csatolást kialakítani, mert úgy nem képes normálisan stabilizálni. Viszont ha gyenge a csatolás, akkor meg a drót melegszik. Szóval megette a fene ezt a kapcsolást, csak az a baj, hogy a normálisan méretezett kapcsolás sokkal bonyolultabb, ezért jobb híján mégis ezt érdemes megépíteni. (Amíg valaki nem tanul meg önállóan kapcsitápot tervezni.) A két fél primer között kell szoros csatolás, a primerek és szekunderek közt viszont nem!
jah most, hogy mondon tényleg 4* B max al kell számolni
..az mégjobb mert kevesebb menet.. nagyobb keresztmettszettel lehet tekerni - nagyobb teljesítmény! pussh pullnál milyen csatolás kell a pri és a sec között? primereket biffilárisan tekerve .... lehet egyik részén csak a primer, szembe meg a sec? bocs a sapkás jelölésért... kössz csá
üdv mindenkinek.
Nyomon követtem it a sal kapcsüzi táprol szóló fejleményeket, de lényegében kiderült már milyen vas vagy trafó való hozzá? Gcu vagy valaki megépítette már? A másik: van itthon nemtom hány szétszedett tv meg monitor és van itthon 9db kapcsüzis trafóm.("olyan sárga minta pc tápban" ![]() ![]()
Ez neked tökéletessen megfelel hozzá, a táp az kítünően müködik én már egy párat megépitettem belőle. A légréses vasmag nem jó hozzá!!!
Ez a vas kb 500W-ig használható! ja meg az N27-es kell belőle.!
Hello zoz11!
Amit adtál linket az a honlap kezdölapját adja ![]()
ha beírtam a keresőbe hogy n27 akkor 4 féle vasmagot adott ki
![]()
itt a jó link
![]() szerk: 39-00-27 ETD39 FERRITMAG N27 Al=2550nH, G=0,0mm B66363-G-X127 "E"-MAG 2 kell 1 komplettbe! SIE 573,33 Ft 39-00-28 ETD49 FERRITMAG N27 Al=3700nH, G=0,0mm B66367-G-X127 "E"-MAG 2 kell 1 komplettbe! SIE 678,42 Ft ez a kettő közül valamelyik, mert a G az a légrés mérete... üdv ![]()
Az se jó
![]()
39-00-27 ETD39 FERRITMAG N27 Al=2550nH, G=0,0mm B66363-G-X127 "E"-MAG 2 kell 1 komplettbe! SIE 573,33 Ft
ez a mag 200W-ig használható 39-00-28 ETD49 FERRITMAG N27 Al=3700nH, G=0,0mm B66367-G-X127 "E"-MAG 2 kell 1 komplettbe! SIE 678,42 Ft ez meg 500W-ig
Nah megtaláltam azt az ETD49 N27-est csak 600Ft. Szeged innen úgyis csak 25km Vásárhelytől nincs messze viszont elég drága hely.
De akkor ez a vasmag a salos táphoz tuti jó? Zománcozott rézhuzalt meg max veszek a helyi boltban akkor. Ja igen és valaki tud adni linket vagy valami gyorstalpalót hogy hogyan is kell a troidot tekercselni? Szal alőszőr pirmer majd arra rá a secunder vagy úgy mégis hogy? (elég láma kérdés de troidot még nemis szedtetm szét E I meg már tekertem is)
JA hülyeséget írok most látom hogy ez E mag
![]() De akkor ezt nekem már nemis kell tekercselni? Vagy 2kell és akkor a két E magot összekell fordítani? És akkor azt hogy tekerjem mert a leírásba troidról ír.? (bocs a sok hülye kérdésért ![]() ![]()
Keressél rá ETD49 csévetest, aztán erre lehet tekerni. A vasmagból meg kettő kell!
ETD49 csévetest néven csak terminál fórumos vackokat találtam, az használható? mert én valahogyan azt "nemkedvelem"
Ja és az E-E vasmagok felépítéséröl se sokat találtam ![]()
NAh elolvastam a terminál forumos oldalt meg amit adtál, de kicsit már álmos vok és lehet én vok a vak de még pontosan mindig nemtom hogy +-40 Voltra és min.150Watt ra hogy kell megtekerni.
Bocs ha nagyon láma vok de azért kössz hogy segítettél és segítessz ![]()
Akkor neked elég lesz az ETD 39-es (N27) vasmag is.
A Primer oldal: 2x1mm-es huzal, 2x3-4menet szorosan egymás mellé tekerve Szekunder: 1mm-es körülivel kb 2x16-20 menet De ezt így pontosan nem tudom meg mondani, mert ilyen pici vassal még nem csináltam, de erre a menetszámra be van tekerve akkor el kell indulnia, a többit azt meg ki kell kísérletezni, vagy is én úgy csináltam, ha jól meg van tekerve a trafó akkor igen jó hatásfoka lesz.
Akkor leírom hogy hogy gondoltam az egészet:
Megépíteném ezt a salos kapocsüzis tápot 150Wattra és az itthon már kész st151-et (100Watt) raknám rá és ezt a mélynyomót hajtanám róla. Hangnyomásversenyre nemfogok vele menni de sztem st 151 simán kihajtja és azért 10000Ftétrt elég nagyot tud szolni mégha salis. Az első szettnek meg erre gondoltam amit a 4X50 Wattos fejegység hajtani ki. Sztem ha a "200Wattos" oválhangszórókat kihajtja akkor ezt is kifogja ![]() Ha azt mondod/mondjátok hogy ez az elképzelés jó akkor megveszem először csak a vasmagot majd a segítségettekkel megtekerem és utánna jöhet a többi. Nah ?
itt kérdezd meg, hogy van-e amit akkarsz venni, mert éppen "használtba" van akkor eredeti ár feléért kapod meg kb, de ha nem baj mennyibe fáj akkor bocs, hogy szóltam
![]()
Én is ugyan ilyen hangszórót hajtok ST151-el és igen kegyetlenül szól, ahhoz képest hogy SAL.! Bent a szobámba az asztalon mászkáltak a cuccok(telefon, pendrive). A többi dologba meg szívesen segítek.
Nah ennek örülök, akkor biztos jól szol.
![]() szabi83: én ezt nem az ár miatt(tok énis olcsobban) hanem amiatt hogy st151röl jol szolna e vagy hogy egy 4X50W fejegység biztos kiahajtja a közép hangszórókat. De akkor ezek szerint igen :yes: Akkor ETD36 n27-es vasmagot és kb 2-3méter(a biztosnág kedvéért ![]()
1mm semiképp, túl vastag!!!! skinhatás!!!!
maximum 0,5 ös huzalból sodorjál ! én 0,15 ös zománcozott huzalt haszálok (bontott, 230V os relé behúzótekercsből....) J= 3A/mm^2 áramsűrűséggel számolva... annyi szál kell páthuzamosan, ami kiadja a számolt keresztmetszetet.. csá
Akkor ETD39 n27 ből kettőt és 0,5mm átmérőjü rézhozalbol 3méter azmár ok?
![]() Ha igen akkor amint meglesznek jelentkezek újbol, mert a tekercselést így nemtom elképzelni, csakha látnám úgy biztos menni fog ![]()
ETD39-es vas, ha megnézed akkor az összes autós erősítő tápjába 1mm-es dróttal van tekerve, sőt láttam már olyat hogy 1,5mm-es volt beletekerve, meg én is csináltam 1mm-essel tápot, nem is 1-et de még nem volt vele baj. De Gulyi88-nak igaza van, sokkal jobb ha több vékonyabb szálal tekered meg, könnyebb is megtekerni, meg szorosabban is lehet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |