Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű táp autóba Hi-Fi-hez
jah, persze kivéve azt, amit mindenki saját magának vezet le .. logikus lépésekkel...
áhh meg is van az eredete a képletnek....
belenéztem a 10ediked füzetembe és az indukált fezsültség képlete van egy kicsit átpakolva.. tehát: alapképlet: Ui=N*dF/dt Ui:tekercsben indukált feszültség késöbb az a fesz amit akarunk hogy indukálódjon.. tehát a leendő kimeneti feszültség U sec, és a bemenő feszültésg a pri oldalon.. Upri .. N: menetszám.. dF:delta fluxus [Vs] [F=B*A] dt: delta idő [sec] ha kicsit kibővítjük a dolgokat azzal, hogy a dF et kifejezük.. F=B*A vagyis maximum B B^ = csúcs-csúcs szorozva magkeresztmetszettel Ae ... tehát dF=B^ *Ae -t helyettesítünk be felülre, a dt=időváltozás, vagyis maximális kitöltés*periódusidő a kitöltés nem 45%, hanem 2* 45%, az ellenütem abszolútértéke.. kitöltési tényező=dtc T: periódusidő = 1/frekvencia / tehát eddig itt vagyunk: Ui= N*(B^*Ae)/(dtc max*T) átrendezzük N re és meg is van.. N=(Ui*T*dtc max)/(B^*Ae) ?? vágesz mindenki ??
asszem így a cucc csutkán jár
tehát kell valami tartlék bele, a legjobb az, ha akimenő feszre rászámolunk 10-15% ot.. lehető legjobb csatolási tényezőt kell létrehozni, sok vékony drótot kell használni XD a vesazteségek csökkentésére.. csatolási tényező : az egyik tekercs által létrehozott erővonalak hány százaléka (vagy hányad része) halad át a másik tekercsen, és fordítva is!!... csá http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_21811.html?highlight=1#21811 ebben e zipben is ugyan ez van levezetve csak másképp néz ki a vége..+ benne van a skinhatás...
Egy periódus alatt nem csak -Bmax-tól +Bmax-ig megy el az indukció, hanem vissza is tér a kiindulási értékére, vagyis 4*Bmax a teljes változás! Persze hozzá kell tenni, hogy a trafón értelmezett periódusidőről van szó, nem pedig a belső oszcillátor periódusáról.
A mennyiség jele fölé tett kis "sapkával" az amplitúdót szokás jelölni, nem pedig a csúcstól-csúcsig vett értéket. Ha lehet, inkább ne térjünk el ettől a szokástól, mert zavaró lehet! Idézet: „lehető legjobb csatolási tényezőt kell létrehozni” A legutóbbi kapcsolásban tilos szoros csatolást kialakítani, mert úgy nem képes normálisan stabilizálni. Viszont ha gyenge a csatolás, akkor meg a drót melegszik. Szóval megette a fene ezt a kapcsolást, csak az a baj, hogy a normálisan méretezett kapcsolás sokkal bonyolultabb, ezért jobb híján mégis ezt érdemes megépíteni. (Amíg valaki nem tanul meg önállóan kapcsitápot tervezni.) A két fél primer között kell szoros csatolás, a primerek és szekunderek közt viszont nem!
jah most, hogy mondon tényleg 4* B max al kell számolni
..az mégjobb mert kevesebb menet.. nagyobb keresztmettszettel lehet tekerni - nagyobb teljesítmény! pussh pullnál milyen csatolás kell a pri és a sec között? primereket biffilárisan tekerve .... lehet egyik részén csak a primer, szembe meg a sec? bocs a sapkás jelölésért... kössz csá
üdv mindenkinek.
Nyomon követtem it a sal kapcsüzi táprol szóló fejleményeket, de lényegében kiderült már milyen vas vagy trafó való hozzá? Gcu vagy valaki megépítette már? A másik: van itthon nemtom hány szétszedett tv meg monitor és van itthon 9db kapcsüzis trafóm.("olyan sárga minta pc tápban" ) és ezekközül lehetséges hogy valamelyik jó lene a salos tápba? És ha igen akkor azt hogy tudnám kideríteni? Esetleg kép vagy ami rá van írva azalapján tudnátok segíteni?
Ez neked tökéletessen megfelel hozzá, a táp az kítünően müködik én már egy párat megépitettem belőle. A légréses vasmag nem jó hozzá!!!
Ez a vas kb 500W-ig használható! ja meg az N27-es kell belőle.!
Hello zoz11!
Amit adtál linket az a honlap kezdölapját adja
ha beírtam a keresőbe hogy n27 akkor 4 féle vasmagot adott ki
itt a jó link
szerk: 39-00-27 ETD39 FERRITMAG N27 Al=2550nH, G=0,0mm B66363-G-X127 "E"-MAG 2 kell 1 komplettbe! SIE 573,33 Ft 39-00-28 ETD49 FERRITMAG N27 Al=3700nH, G=0,0mm B66367-G-X127 "E"-MAG 2 kell 1 komplettbe! SIE 678,42 Ft ez a kettő közül valamelyik, mert a G az a légrés mérete... üdv
Az se jó Keress rá ETD49 N27. az a legbiztosabb.
39-00-27 ETD39 FERRITMAG N27 Al=2550nH, G=0,0mm B66363-G-X127 "E"-MAG 2 kell 1 komplettbe! SIE 573,33 Ft
ez a mag 200W-ig használható 39-00-28 ETD49 FERRITMAG N27 Al=3700nH, G=0,0mm B66367-G-X127 "E"-MAG 2 kell 1 komplettbe! SIE 678,42 Ft ez meg 500W-ig
Nah megtaláltam azt az ETD49 N27-est csak 600Ft. Szeged innen úgyis csak 25km Vásárhelytől nincs messze viszont elég drága hely.
De akkor ez a vasmag a salos táphoz tuti jó? Zománcozott rézhuzalt meg max veszek a helyi boltban akkor. Ja igen és valaki tud adni linket vagy valami gyorstalpalót hogy hogyan is kell a troidot tekercselni? Szal alőszőr pirmer majd arra rá a secunder vagy úgy mégis hogy? (elég láma kérdés de troidot még nemis szedtetm szét E I meg már tekertem is)
JA hülyeséget írok most látom hogy ez E mag
De akkor ezt nekem már nemis kell tekercselni? Vagy 2kell és akkor a két E magot összekell fordítani? És akkor azt hogy tekerjem mert a leírásba troidról ír.? (bocs a sok hülye kérdésért de ez lenne az első kapcsüzis táp, valahol elkell kezdeni )
Keressél rá ETD49 csévetest, aztán erre lehet tekerni. A vasmagból meg kettő kell!
ETD49 csévetest néven csak terminál fórumos vackokat találtam, az használható? mert én valahogyan azt "nemkedvelem"
Ja és az E-E vasmagok felépítéséröl se sokat találtam
NAh elolvastam a terminál forumos oldalt meg amit adtál, de kicsit már álmos vok és lehet én vok a vak de még pontosan mindig nemtom hogy +-40 Voltra és min.150Watt ra hogy kell megtekerni.
Bocs ha nagyon láma vok de azért kössz hogy segítettél és segítessz
Akkor neked elég lesz az ETD 39-es (N27) vasmag is.
A Primer oldal: 2x1mm-es huzal, 2x3-4menet szorosan egymás mellé tekerve Szekunder: 1mm-es körülivel kb 2x16-20 menet De ezt így pontosan nem tudom meg mondani, mert ilyen pici vassal még nem csináltam, de erre a menetszámra be van tekerve akkor el kell indulnia, a többit azt meg ki kell kísérletezni, vagy is én úgy csináltam, ha jól meg van tekerve a trafó akkor igen jó hatásfoka lesz.
Akkor leírom hogy hogy gondoltam az egészet:
Megépíteném ezt a salos kapocsüzis tápot 150Wattra és az itthon már kész st151-et (100Watt) raknám rá és ezt a mélynyomót hajtanám róla. Hangnyomásversenyre nemfogok vele menni de sztem st 151 simán kihajtja és azért 10000Ftétrt elég nagyot tud szolni mégha salis. Az első szettnek meg erre gondoltam amit a 4X50 Wattos fejegység hajtani ki. Sztem ha a "200Wattos" oválhangszórókat kihajtja akkor ezt is kifogja És a VW Golf 3-as eredeti hangszóróinak helyére menne az ajtóba.(az eredeti is 16centis) Ha azt mondod/mondjátok hogy ez az elképzelés jó akkor megveszem először csak a vasmagot majd a segítségettekkel megtekerem és utánna jöhet a többi. Nah ?
itt kérdezd meg, hogy van-e amit akkarsz venni, mert éppen "használtba" van akkor eredeti ár feléért kapod meg kb, de ha nem baj mennyibe fáj akkor bocs, hogy szóltam
Én is ugyan ilyen hangszórót hajtok ST151-el és igen kegyetlenül szól, ahhoz képest hogy SAL.! Bent a szobámba az asztalon mászkáltak a cuccok(telefon, pendrive). A többi dologba meg szívesen segítek.
Nah ennek örülök, akkor biztos jól szol.
szabi83: én ezt nem az ár miatt(tok énis olcsobban) hanem amiatt hogy st151röl jol szolna e vagy hogy egy 4X50W fejegység biztos kiahajtja a közép hangszórókat. De akkor ezek szerint igen :yes: Akkor ETD36 n27-es vasmagot és kb 2-3méter(a biztosnág kedvéért ) 1mm-es átméröjü zománcozott rézhuzalt vegyek?
1mm semiképp, túl vastag!!!! skinhatás!!!!
maximum 0,5 ös huzalból sodorjál ! én 0,15 ös zománcozott huzalt haszálok (bontott, 230V os relé behúzótekercsből....) J= 3A/mm^2 áramsűrűséggel számolva... annyi szál kell páthuzamosan, ami kiadja a számolt keresztmetszetet.. csá
Akkor ETD39 n27 ből kettőt és 0,5mm átmérőjü rézhozalbol 3méter azmár ok?
Ha igen akkor amint meglesznek jelentkezek újbol, mert a tekercselést így nemtom elképzelni, csakha látnám úgy biztos menni fog
ETD39-es vas, ha megnézed akkor az összes autós erősítő tápjába 1mm-es dróttal van tekerve, sőt láttam már olyat hogy 1,5mm-es volt beletekerve, meg én is csináltam 1mm-essel tápot, nem is 1-et de még nem volt vele baj. De Gulyi88-nak igaza van, sokkal jobb ha több vékonyabb szálal tekered meg, könnyebb is megtekerni, meg szorosabban is lehet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |