Fórum témák
» Több friss téma |
Tehát a csövek típusa megfelel a célnak...
Oké, köszi a választ. Még körülnézek itt-ott, mert ezen nem tetszik az a bumszli doboz a hátulján. Jelenleg 1 db (60cm, 20W) rovarcsapda csővel fotózok, 15cm-ről, 7 percig. Jó a technológia, csak a "hardver" kissé körülményes és sérülékeny és legtöbbször feleslegesen nagy.
Én szkennerbe tettem 6db 15W csövet és tökéletes a levilágítás elektronikus előtétekkel.
Sziasztok!
Ez az UV LED használható levilágításhoz? Bővebben: Link Ha igen, akkor egy régi szkennerbe (a mozgó részre) kb. 20 cm szélességre hány LED-et tennétek? Ha max. 10x15-ös méretig szeretnél NYÁK-ot készíteni, akkor inkább mozgó rész nélkül valósítsam meg? Ekkora területre hány LED-et érdemes tenni? 4 x 6 elég lenne szerintetek? Köszönettel: Gábor
Használható, mert benne van a tartományban. (420 nm alatt.) De miért vennél ilyen drágán? Én
ilyet vettem levilágítóba. Ha visszanézel egy kicsit, megtalálod.
Köszi a gyors választ!
A sugárzási / láthatósági szög mit jelent? Nincs összefüggésben azzal, hogy milyen sűrűn kell elhelyezni a LED-eket? Gábor
A két LED nincs egy súlycsoportban. A vaterás kis jóindulattal 0.05 lument ad (25°, 320mcd) , a másik 0.28 lument (140°,68mcd) .
Forrás: például itt.
De bizony számít. Ha kis távolságról akarsz egyenletes megvilágítást kapni, akkor a nagyobb látószögű LEDdel jobban jársz, mert nem kell olyan sűrűn elhelyezni őket.
Sziasztok!
Szitanyomót hogyan lehet levilágítani? Az egész folyamat érdekel. hegusp
"Egy súlycsoportban"
10 perc volt, amíg a 100 db lednek lecsiszoltam a lencséjét. Így egy súlycsoportba kerültek.
Szia!
Én is csak beszélgettem róla olyan valakivel aki csinálta. Tehát-lelakkozod a szitaszövetet pozitív-20-al, ami a lyukakat lezárja, a levilágításhoz negatív film kell, mert itt a rajzolatnál kell majd előhíváskor leoldani a lakkot.A szitaszövet egy keretre van feszítve, amit levilágításkor alá kell hézagolni hogy a film szorosan feküdjön.Egyébként itt is ugyanúgy ki kell tapasztalni a levilágítás idejét. Hát röviden ennyit tudok. próbálni kellene. Üdv.kila
Köszi a linket, ez már hasznos infó hegusp-kollégának is!
Üdv.kila
Nem tudom, milyen távolságból szeretnéd használni. Ha szkennerbe építed be, akkor nem úszod meg a 30 mm-es rasztert. (Mint nálam.) Elég sokat kísérleteztem vele, hiába a nagyobb fényerő, hiába a 140 fok, árnyékok maradnak, ha ritkább a led. A szkenner amibe beépítettem 90 mm magasságot biztosít a led fölött.
Mint írtam már korábban, így 2 perc a levilágítási idő. Nagyobb fényerőnél bizonyára rövidebb lenne. Ha megéri a 3-4 szeres árat, akkor csináld abból. Amikor én vettem, 2000 Ft volt a 100 db.
köszi a linket!
hegusp A pirossal jelzet helyeken, helyesírási hiba van és/vagy hiányzó írásjel. Figyelj oda légyszives!
Halihó
Az lenne a kérdésem, hogy a 2 kapcsolás közül lehetne-e használni valamelyiket F4T5-ös csőhöz?Pontosabban, működne-e valamelyik kapcsolással?Vagy inkább vegyek én is olcsó takarékos izzót és azzal hajtsam a csövet? Előre is köszi
Megpróbálhatod bármelyiket , de ezek egyenárammal táplálják a csövet és ezért időnként meg kell fordítani hogy egyformán párologjanak a fűtőszálak .Egy idő után "beég" besötétedik az egyik oldal a csövön ha nem forgatod .
A fénycsövek lelki világát ismervén kizárt, hogy ezek bármit is elkövessenek vele. Inkább vegyél 300Ft-ért ócccsó kompaktot és szedd szét.
Jó, és mitől fognak begyújtani és mekkora volttal?
A feltöltetlen kondenzátor rövidzárként működik , bekapcsoláskor rásüti a230v ot aztán gyorsan felöltődik és azután feszültségosztóként funkcionál .... De ezt miért kérded ha "A fénycsövek lelki világát ismervén"
Mert 230V-al nem igazán fog begyújtani a fénycső. A folytó mekkora önindukciós feszt csinál a gyújtó szakításakor? Az égéshez szükséges villanyt lehet, hogy megcsinálja, de a gyújtáshoz szükségeset nem.
Ha ez működne akkor a folytókat rég nem használnák!
Hidd el hogy begyújt , de azért nem használják mert beég tőle a fénycső egy idő után , itt ebben a témában is van hasonló kapcsolás (egyet én is megépítettem) De hagyjuk a vitát Ha te azt mondod hogy sz... akkor az úgy van , elhisszük ! (egyébként én sem mondtam hogy jó csak azt hogy működik)
Hogyan érdemes kötni a LED-eket? Hármat sorba egy 100R-es ellenállással vagy pedig 10-et párhozamosan egy 47R-essel? A párhuzamosnál egy 2W-os ellenállás elég lesz hozzá szerintetek?
@llaci56 te hogyan kötötted be?
86 db LEDet építettem be. 43 - 43 db-ot sorba, a kettőt pedig párhuzamosan kapcsoltam.
Hajdan örököltem a REMIX -től több 100 db un. szikraoltót. (470n + 350 ohm) Ezekből tettem 1-1 -et sorba mind a két sorral, és megmérve így az áramot (valamivel 30 mA felett volt!) korrigáltam még egy ellenállással 27 mA -re. (Nem emlékszem a pontos értékre.) A szikraoltók áthidalására is tettem 1 M ohm -os ellenállásokat. Ez lényeges, hogy kihúzva a konnektorból a villásdugasz ne rázzon.
Köszi és bocs, de azt elfelejtettem írni, hogy 12V-ról szeretném táplálni.
Valami ilyesmit képzeltem el: http://www.electronics-lab.com/projects/mcu/018/index.html Éppen azért választottam a LED-eket, hogy ne kelljen 230V-tal dolgoznom.
Tőlem azt kérdezted, hogy ÉN hogy kötöttem. :yes:
Ilyen darabszámú LEdnél szerintem adott, hogy 230V -ról üzemeltessem, mert a 12V -ot is "csinálni" kell valamiből. (Rendszerint 230V -ból.)
Természetesen igazad van.
Számomra nem mindegy, hogy a dobozban 230V vagy pedig 12V van. Ha az lenne, akkor fénycsöveket választottam volna. Szóval köszönöm, hogy megosztottad velünk a megoldásodat.
Helló
Szeretném megkérdezni, hogy F4T5-ös csőböl ha párhuzamosan kötök kettőt akkor miért csak az egyik világít?Ha az egyiket kiveszem akkor a másik világít.Vagy talán sorba kell kötni?Egy 20W-os energiatakarékos izzo elektronikájára kötöttem rá. Köszi
Amelyik előbb begyújt, az fog égni, ha párhuzamosan kötöd őket.
Amikor még szkenner volt, akkor is 230V volt benne.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |