Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » DC motorvezérlés
 
Témaindító: rozsda, idő: Máj 3, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   54 / 86
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Márc 9, 2012 /
 
Elektronikailag semmi nem változott.Minden a jelenlegi hején volt.A gázpoti kézben csavargatás már nagyon régen volt.Kasznis és futóműves dolgokat csináltam mostanában de ehez nem kellett megbontani semmit amin vezeték van.Egyedül a gerjesztés tápjábol hoztam ki háromszál vezetéket kapcsolóval a végén a fülkébe.Onnantol kezdődtek a problémák.Ezt átalakitottam optósra mert én is a gerjesztésre gyanakodtam.Ezért próbáltam ki külön akksirol de a rángatás továbbra is megvolt.De kipróbálom mégegyszer és megnézem shöntröl a gerjesztés áramát.
Agymenést kapok tőle.
(#) illesoszkar válasza rozsda hozzászólására (») Márc 10, 2012 /
 
Hali,minek neked 15-20 fet amikor 40 ampres is létezik de azt hiszem még erőssebb is és árba is jobban jársz a kevesebb nagyobbal.hali
(#) (Felhasználó 46585) válasza illesoszkar hozzászólására (») Márc 10, 2012 /
 
Azért, mert ez már készen van neki. Ismered a Kolumbusz tojásának történetét? ( némileg leegyszerüsítve: utólag minden sokkal egyszerűbb... )
(#) rozsda válasza illesoszkar hozzászólására (») Márc 10, 2012 /
 
40A-es???
Ezeknek darabjai 94A-ek.Ebböl van 20 darab.
Ezt a kérdést már más is feltette.Neki sem tudtam kielégitő választ adni.Ez igy sikerült.Viszont bolondbiztos.
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Márc 10, 2012 /
 
Nem akarom elszólni magam de úgy néz ki hogy a zavarelháritás beválik.Zajmentes lett a jel a poti középső lábán és a rángatás szinte teljesen meg is szünt.Még nem vittem ki próbakörre ezért nem akarom elszólni magam de biztatóak a dolgok.
Azt meg még nem is mondtam hogy eddig (régebben is) ha üresben hagytam felpörögni a motort maximális fordulatszámig akkor hiába vettem el a gázt a motor továbbra is padlón forgott.Csak a főmegszakitó álitotta le. (szerencsére terhelés alatt ilyen még nem jelentkezett) Na ez is megszűnt.
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Márc 10, 2012 /
 
Még a tápfeszültségeket kellene megnézni, nincs e rajtuk valami nagyobbacska tüske, mert az is okozhat problémát.
(#) mikulamotor hozzászólása Márc 13, 2012 /
 
Üdvözlök mindenkit! Van egy Fiat Panda Elettrába való gyári szabályzóm és egy gyári villanymotorom . Szabályzó típusszáma:
FIAT ZRMP 72/350
Mat:6890 0033 F33021.
Segítséget szeretnék kérni ezzel kapcsolatban, nem-e tud valaki segíteni a vezérlőáramkör bekötésében (gázpedál,hőfokjeladó,stb). Előre is köszönöm Üdv Laci!
(#) PPetya hozzászólása Márc 16, 2012 /
 
Sziasztok!

A kérdésem az lenne, hogy egy 12V 800W DC motort kellene vezérelni. Hogyan oldható ez meg?
A vezérlés feladata az lenne, hogy egy bizonyos idő letelte után a motor forgásirányát automatikusan változtassa, fokozatosan érje el a motor a maximális fordulatszámot és a max. fordulatszám korlátozható legyen.

Túlfeszültség, rövid zár és túlmelegedés ellen védve legyen.

Kapcsolási rajzra esetleg paneltervre lenne szükségem.
(#) rozsda válasza PPetya hozzászólására (») Márc 16, 2012 /
 
Szia.
Hát szerintem kapcsrajzot és paneltervet egy ilyenröl biztosan nem tud neked rögtön adni senki.
Forgásirány váltást vagy teljes hiddal vagy irányváltó mágneskapcsolóval lehet megoldani.És ha nyomatékfüggetlen fodulatszámtartást akarsz ahoz kell egy fordulatszámmérő is.
Ezt legegyszerőbben egy mikrokontrollerrel lehet megcsinálni.
Kérdés mik az igények és mi a pontos felhasználási terület.
(#) PPetya válasza rozsda hozzászólására (») Márc 17, 2012 /
 
Szia!

Értem.
A pontos igények:

- Ez a motor egy mézpergető motorja lenne
- Fokozatosan emelje a fordulatot a maximumig
- Egy előre megadott idő elteltével a motor fékezzen majd a másik irányba kezdjen forogni szintén fokozatos fordulatszám emeléssel majd álljon meg ha letelt a beállított idő
- Lehessen állítani, hogy mennyi legyen a maximális fordulatszám
- Lehessen állítani az időt, hogy mennyi ideig forogjon egy irányba
- 500W - 1200W -os motort tudjon vezérelni

Üdv.: Petya
(#) cimopata válasza PPetya hozzászólására (») Márc 17, 2012 /
 
Kicsit durván hangzik amit most írok, de ne várd el senkitől hogy csak úgy pacsira megtervezi vagy megossza egy ilyen bonyolultságú vezérlő kapcsolását esetleg nyáktervét.

Egyszerűbb vezérlőkről találni a neten rengeteg tervet, de a bonyolultabbakról mint pl amilyen a tied lenne épp amiatt nincsen leírás mert annak megtervezése már komolyabb szakértelmet kíván és rengeteg munkaórát, ami miatt mindenki félti kiadni a saját terveit.

2 megoldást látok:
-Vagy találsz valakit aki megtervezi (de ez már nem hiszem hogy az ingyenes kategória)
-Vagy olvasgatsz tanulsz és rászánod a saját idődet a tervezésre. Utólag be fogod látni mi miatt nem találni ilyen leírásokat a neten.

A fórumszabályzatból ollózva: XVI. A fórumon a segítségkérés lényege hogy ha valamit nem tudunk, akkor megkérdezzük a többiektől hogy tudnánk azt megoldani. Nem pedig az, hogy beírjuk "ki csinálja meg helyettem".
(#) zolika60 válasza PPetya hozzászólására (») Márc 17, 2012 /
 
Kell oda akkora motor? Én láttam mézpergetőt skoda ablaktörlő motorral. Az szerintem 100-150W.
(#) zolika60 válasza cimopata hozzászólására (») Márc 17, 2012 /
 
Ne légy ennyire szigorú.
(#) zoz11 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 17, 2012 /
 
Hello
Egy sima kefés mosógép motor is tökéletes oda, ami max 350W, még sok is. És egy mezei triakos szabályzóval megy.
Csináltam hasonlót, mint amiről a kollega álmodik, de az súlyos ezrekbe kerül, de túlzás. . .
Üdv: Zoltán
(#) PPetya válasza cimopata hozzászólására (») Márc 18, 2012 /
 
Szia!

Lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam.
Nekem ezek lennének az igényeim és a kérdést akkor úgy teszem fel, hogy hogy lehetne a lehető legegyszerűbben megoldani ezt a kérdést.
Vagy van még lehetőségem AC motor beszerelésére azzal egyszerűbb megtenni ugyanezeket?
Ha meg is tervezné nekem valaki akkor nem is fogadnám el ingyen.
Nem foglalkoztam még ilyennel, új még nekem ez a témakör.

zolika60:

Igen kell oda akkora motor mert 20 keretes szerkezetről lenne szó.

zoz11:

A mostani 3 keretes gépen mosógép motor van de az gyenge mint a harmat.
Az irányváltást, szabad tudnom hogyan oldottad meg?

Üdv.: Petya
(#) cimopata válasza PPetya hozzászólására (») Márc 18, 2012 /
 
DC motorral:
-Kell egy vezérlő egység ami adja az alapjelet és beállítható rajta az időzítés és a max fordulatszám jel.
Erre kell majd ráilleszteni egy teljes hidas meghajtó fokozatot ami majd mindkét irányba meg tudja hajtani a motort.

A teljesítmény fokozat viszonylag egyszerű, 4 fet teljes hídban félhidanként valami meghajtó fokozat és ezekre már rá is lehet kapcsolni a vezérlő fokozatot.
A vezérlő áramkört mikroprocesszorosan a legegyszerűbb.
Megoldható analóg módon is, de úgy jóval több alkatrészre van szükség.

AC motorral: szükség lesz egy frekvenciaváltóra ez már nem az építős kategória, egyszerűbb megvásárolni. A gyári frekvenciaváltókon van valamilyen szintű felprogramozhatóság, sőt egy plusz PLC-t rákapcsolva tetszőlegesen vezérelhető. hátrány hogy itt mindent meg kell venni.
(#) rozsda válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Márc 18, 2012 /
 
Sajna egy hét óta ma volt időm kipróbálni hogy a változtatások milyen eredményt hoztak.
Szerencsére a rángatás teljesen megszünt.A gázpoti jele tele volt zajjal.Köszönöm a segitséget.
A szuperkapcsolónak köszönhetően (gerjesztés áramát szabájozza) kipróbáltam a mezőgyengitést és padló fordulaton 16A-rol lekapcsolva 10A-ra még erőteljes gyorsitással rányomott a végsebességre pár km/h-át.Sajnos hibás a sebességjeladóm igy nem tudok pontos értékekkel szolgálni.De kérdés hogy megér e a végsebességnövekedés annyi energiát.Mindenesetre mint lehetőség megmarad benne.

Cimopata.:
Picit tényleg szigorú voltál.
(#) (Felhasználó 46585) válasza rozsda hozzászólására (») Márc 18, 2012 /
 
Alakul...

Nem hiszem, hogy megérné. Azért ez a motor elég pici. Meg az akksik sem túl nagyok. Inkább legyen takarékosabb.

Hibás sebességjeladó? Hm... az én autómban a közepes tartományokban 9 km/h-val többet mér, mint a főúton elhelyezett radaros, figyelmeztető sebességmérő. Most akkor melyik a pontos? Nem olyan lényeges. Azért ahol kint van a 30-as tábla, ott csak óvatosan...
(#) csikin hozzászólása Ápr 1, 2012 /
 
Sziasztok!

Szeretnék egy 24V 4kW teljesítményű IFA önindítót PWM-el vezérelni. Átfutottam itt a dolgokat, de még nem olvastam el mindent a topicból. Úgy gondoltam 10db IRF3205 (55V 110A TO220) jó lenne hozzá. Ebből e-bay-en 20db kb 3000Ft és még el is tudok rontani párat. A védődiódákban nem vagyok biztos de 100V 200A elég? A FET meghajtó TC4420 lenne. A vezérlést Arduinoval szeretném csinálni 20kHz frekvenciával és lennének még egyéb funkciói is ezen kívül.
A szakértők véleményét szeretném kérni, hogy összepasszolnak-e ezek a dolgok?

Üdv!
(#) cimopata válasza csikin hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Hány negyedes PWM kell?
Akarsz irányt is váltani esetleg fékezni?
(#) csikin válasza cimopata hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Csak egy, irányváltás nélkül, ezt elfelejtettem leírni.
(#) (Felhasználó 46585) válasza csikin hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Önindító? Azok nem hosszú élettartamúak. Persze, lehet, hogy valami speciális hajtás lesz?
(#) csikin válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Rendesen meg lesz csapágyazva, és lehet hűtve is, de nem lesz maximális teljesítménnyel használva, legalábbis nem állandóan. Kis szállítójármű lesz belőle. Kb mint egy golfautó. Csak nem fog milliókba kerülni. Remélhetőleg
(#) (Felhasználó 46585) válasza csikin hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Attól függ, hogy kimész e vele az utcára. Mert akkor a sok papirozás miatt biztosan meghaladja az egy millát.

Én nem tudom biztosan, de az önindítómotorok úgy vannak méretezve, hogy nagyon nagy áramok folyhatnak, éppen azért, hogy nagy nyomatékot tudjanak leadni. De ez annyira igénybeveszi a tekercselést, hogy rövid idő alatt túlmelegedne és valószínű, hogy ezen a ventillátoros hűtés sem segítene.
Inkább valami teherautó dinamó kellene...
(#) csikin válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
100% hogy nem lesz semmilyen papírozás. Egy kertészetbe kellene hozni-vinni a dolgokat. Gyalog és talicskával már elég fárasztó tud lenni. Ez egy very low budget projekt, ezt a motort kaptam ingyen ezért szeretnék ezzel elindulni. Nem hegyvidéki a terep és nem huzamos használatra, hanem 1-2 perc aztán pihi.
(#) (Felhasználó 46585) válasza csikin hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Akkor ez egy nagyon jó kis terv! Nem kell gyorsan mennie, nem kell nagy hatótávolság, ott a konnektor, bármikor lehet tölteni az akksikat, szóval ideális.

Ilyen célra egy sokkal kisebb teljesítményű motor is elegendő, nézz körül itt a fórumon ebben a topicban is:

" Építsünk mi is elektromos autót"
(#) csikin válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Köszi! Akkor ez azt jelenti, hogy amit az első hsz-ben írtam azt működni fog ezzel a motorral? A 100V 200A diódák is?
(#) (Felhasználó 46585) válasza csikin hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Rajzold le a kapcsolási rajzot. Így nehéz találgatni.
(#) csikin válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Rendben, ha elkészül felteszem ide!
(#) rozsda válasza csikin hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Szia.
A diódák gyors Schottky-k legyenek.Bár működhet kis frekvencián sima hállózati egyenirányitó diódáival is.Nekem azt mondták a TO-220 as tokozásrol hogy vékony pálcika lábai vannak nagy áramokhoz és inkább TO-247 ajánlottak.Bár szerintem a kisseb tok is megfelelne neked.
Öninditómotorral már sokan próbálkoztak.Inkább kissebb mint nagyobb sikerekkel.
Nekem van egy 24V-os soros motorom Curtis vezérlővel.Persze eladó és sok kellemetlenségtöl meg tudna menteni.De a részleteket privátban.
Következő: »»   54 / 86
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem