Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Júúúj... nagyon pöpec! De miért nem kék az ülés?
Ilyenem nekem is voltMindenkinek nagyon tetszett a környéken csak a jardoknak nemElvileg piros rendszámmal mehet közútra és nekem sokat kelett ott járnom.A magokkal az a bajom,hogy abból próbáloképítkezni ami van.Itt vidéken nem egyszerű dolog hozzájutni ezekhez az alapanyagokhoz.Ha meg vennem kell akkor inkább u magot veszek mert ott több a hely.Holnap körbekuncserálom a tekercselősöket huzalért.Ki szoktam fizetni mindíg alkudozás nélkül amit kérnek mégis mindíg négykézláb jövök ki.De van még egy pár darab ee mag is a tarsolyba.Kb 45-ösek.Most az jutott eszembe kifűrészelem a közepéből a magot és két párat összerakok négyszögtoroidnak.Feltéve ha a keresztmetszet lesz 540 így.Alszok még rá egyetAmúgy a felemás magnak elvileg 225 négyzetmiliméter a magja.Szóval a 3 pár elvileg elég kéne legyen.De ez akkor válik el ha szét tudom szedni és meg tudom mérni a keresztmetszetet.
Öszvér. Jólnézki. Tetszik.
Trabi motor+ váltó, Zsuk-é az első híd?, Barkas az ülés? Mit tud? :worship:
A mag keresztmetszete nem annyira kritikus, a huzalé inkább. Nekem először E55-el ment a hidam (mert nem volt itthon más ). Azzal csak az volt a baj, hogy kevés huzal fért bele ezért iszonyúan melegedett.
KAFA a gép!
..szerintem nysa híd és busz ülés... , - gondolom ami volt a fiók mélyén!
Jó a gép!
... bár nem ide való(, de remélem senkit nem zavar) - tehettél volna fel több irányból is képet, engem érdekel!
Csak a közkívánat érdekében és bocsánat a moderátoroktól!
Trabant motor+váltó,valami teherautó váltó (nem szinkron váltó) lehet,hogy Tudor,a hátsó híd Tudoré (az Aró elődje),elöl Skoda 100 híd,a kormánymű is azé.Hátul 20 colos kerekek,elöl 16 colosak.Hidraulika,a szivattyúja busz kormány szervó,hajtása ki-be kapcsolható.Van hozzá kétfejes eke és pótkocsi ,1,8x1,4 méteres,3 oldala le nyitható és van hozzá magasító,melyek a pótkocsi elején vannak elhelyezve,tárolva,a pótkocsi fékje a gépről működtethető,a gépen 4 kerékre ható olajfék és a váltón keresztül szalagfék van .Hogy mit tud?Erős mint egy bivaly.A teljes villamos hálózatát is én+ a fiam készítjük,minden lesz rajt,mint egy személyautón.A tányérsapkások felénk is ráröpülnek az ilyen alkotásokra,mint légy a sz....a,de majd okosan használom.
Én nagyon szívesen küldök néked 4 vagy 5 pár U57 magot,ha kell,még zománchuzallal is tudok segíteni,természetesen ingyé,esetleg a postát fizeted.Keress meg magánban,ha érdekel a dolog.
Köszi, hogy válaszoltál helyettem! Mindennel egyet értek!
A gépedről meg annyit, hogy elvagyok ájulva, baromi jól néz ki. Nem elég, hogy igényes munka, de még szépen is muzsikál! Gratula neked és a fiadnak is!
[OFF]És hány Amperral hegeszt? Milyen a Bi-je?
Helló
Írtam mailt.A mai nap második pozitívuma a felajánlásod voltAz áramváltót sikeresen megtekertem.0.25ös huzal lett a befutó mert ilyet tudtam venni.A mag kapott egy vékony papírszigetelést és úgy tekertem meg.A tekercselés irányára fokozottan figyeltem.A 80 menet éppen körbe ért a magon,igaz nem a leg egyenletesebb az eloszlás.Van ahol összeérnek a menetek,de van ahol kb fél mili hézag van köztük.Gondolom ez így jó lesz.Teflon szalaggal ráfogattam egy álló toroid talpra a két kivezetést rátekertem egy egy lábra a két oldalán.Kap még majd egy lakkfürdőt.A betáp fojtót akartam még megtekerni de az nem igazán jött össze.2-es huzalom volt és 27 milis magom.A 2x10 menet viszont erre a magra nem fér el egy sorban ebből a huzalból.Próbáltam 2 sorba tekerni egymás tetejére de ezzel sem vagyok elégedett.Túl közel van egymáshoz a két tekercs,majdnem összeérnek.Gondolom ez nem nagyon szerencsés ebben az esetben.Ezt nem lehetne esetleg sodratból elkészíteni?Az valamivel jobban hajlana szerintem.Vagy tudnál valami trükköt ajánlani a kivitelezésre?
A pótkocsi tengelyét jól hátra tetted.Ez még egy párszor jól fog jönni.Én az enyémmel húztam úgy a kocsit,hogy a két első kerék nem érte a földetGratula hozzá
Bocs Gábor, hogy helyetted válaszolok.Jó az a 2-es drót és elég oda 5 menet is oldalanként vagy 2x1mm is megfelel.
Akkor marad a 2-es és tekerek annyi menetet ami szimetrikusan elfér úgy,hogy még közé menjen a szigetelő lap.7 menet biztos befér,talán még 8 is neccesen
"tányérsapkások ráröpülnek"
/nem védve, mert a 3/3-ban is voltak rendesek!/ , de az a baj, hogy felülről csesztetik őket, ez az elvárás vagy irány-surány! - sokan nem is tudják, hogy mik a valódi elvárások a felsőbb elvtársaktól....ja, és a néppel sok mindent bevetetnek (moderátor: BOCS!) Na, mindegy a gép akkor is frankó! én is szenvedek valami hasonlót, ugyan olyan nehéz manapság az alkatrész beszerzés, mint az elektronikában (MACI). Szerintem a legolcsóbb mag az U57, de azt csak a keleti blokk tv-i tartalmazza, manapság a vastelepen gyűjtöm őket- oda vetik ki a tv-k paneljait, a huzalt meg a monitorok demagnetizáló tekercséből gyűjtöm. - úgyhogy tovább kéne már lépnem a maci ügyben, de mindig napolódik valami miatt. Ez ügyben reménykedek vörösréz szalag beszerzési forrás előkerülésében. Hát ennyi. :nemtudom:
Szia! Hol van még olyan vastelep, ahol beengednek guberálni? Nekem már rég nem jön össze; lomizok, ha az őröket sikerül megelőzni. Bár az (ex)nejem szerint, "minek az a sok lom", úgysem készül semmi (mert nem fogy az anyag).
nekem is 2x7 menet van a most készülő gépemben igaz nagyobb gyűrűn 36mm
Üdv! Jó kis ötletes szerkezet. Csak azt nem értem, hogy nekünk magyaroknak miért nincs egy ilyen gyárunk mint régen? Talán mert a sok drága lom akkor eladhatatlan lenne? Nekem jó példa volt ROMÁNIA.Ott mindenki dacia-val járt. Most hol is tartanak??
Sziasztok!
Kaptam kölcsön egy inverteres gépet, ezzel "tolom" mostanában. Nagyon megtetszett, ezért gondoltam építek egyet magamnak (hobby, kihívás, stb.) Az lenne a kérdésem, hogy Erdélyi Gábor 2008,09,10-es jelölésű rajza (5-130A), az egy jó megbízható kapcsolás? (erdgab gondolom te vagy?) (Elkezdet visszaolvasni a fórumot, de a kb. 8000 hozzászólás elolvasása szinte reménytelen.) Úgy gondoltam, hogy modulokat építek, így egy-egy rész könnyen cserélhető. - Az első modul a 320V DC-t előállító rész lenne. Lenne ezzel kapcsolatban pár kérdésem: - van szükség a két darab 35Amperes graetz párhuzamos kötésére(70A) ,vagy elég az egy 50Amperes is? - 47ohm/15W mennyire kritikus? (15W soknak tűnik, mivel csak egy rövid ideig folyik rajta a kondikat töltő áram, szinte át sem melegszik? Vagy tévedek?) - gondolom a graetz-et is rendesen hűteni kell, mert ha folyik 10..15A rajta akkor az disszipál rendesen? (nagyságrendileg 20..30W) Segítségeteket előre is köszönöm.
Szervusz!
Hát,igen az a Bizonyos Erdélyi Gábor aliasz erdgab én lennék. Nem létfontosságú a 2x35A egyenirányító híd,elég az 50A is,csak mint lehetőség merült fel.A 47 ohm ellenállások 10W ,de ekkora kell,azért azok melegszenek is kissé. Hogy az a rajz mennyire megbízható (?),majd megmondják a fórumtársak és az a kb. 30 után építő,kik elkészítették a gépet.Vágj bele,ha megnyerte tetszésedet,építs s ha kell segítünk.Hajrá!
Uraim,mindenkinek köszönöm a hozzászólását traktor témában!
Temela Keress bádogosokat,náluk van esély a rézszalag beszerzésre talán.
Keleti blokk?
Tudtátok hogy az U57 magokat és még sok más fajtát Vácott gyártották a HAGY-ban? Ezek a ferritek akkor világszínvonalúak voltak. A Tali bt is nem véletlenül van ott ahol van.
Hm...
Hasonló kérdésekre már morajlott fel a fórum... (úgy emlékszem)- vagy azt építed meg vagy másikat... Úgy érzem mégis tanácsos lenne végig bogarászni ezt a fórumot, ha nem akarsz hasonlókat kérdezni... ugyanis minden vélemény benne van! pro-és kontra!
Szia!
Vidéken, és szerintem a kisebbek, kell haverkodni... (ők is félnek a tányérsapkásoktól, merevek a szabályok- ti. a gazdagoknak tényleg szemét, a többi meg "...annyit is ér..." Szerintem a románok is ott tartanak ahol mi! A korábbi idejüket meg végképp nem cserélném el...
Igen! Elhangzott a fórumban..., de pl. a MACI szerzője elkötelezett híve a lehető legolcsóbban összehozható dolgoknak - ettől lesz barkács, nem a szakértelem hiányától, ui. a neten lehet venni gép modulokat. Szerintem ma is világszínvolú lehet!,- csakhát az erősebb kutya az "..."
Szóval bontásból élmény építeni és igencsak "zöld" az újra hasznosítás. Hirtelen felindulásból még az elején vettem ETD59-et igen sok pénzé, mert akkor híre hamva nem volt az U57-nek, ezért gyűjtöm szorgosan. Mottóm az, hogy addíg kell beszerzni,ameddig van lehetőség (,akár pillanatnyilag feleslegesen is) Ja, azért írtam a keleti blokk tv-it, mert a nyugatiak más alakút használtak, és ezekkel a tv-kel van elárasztva egyébként a lakosság- nagy volt az "import" second hand.
Igen, jók azok az U57-ek. Nekem is régi, magyar tv-kből van. Ezen felbuzdulva, szétszedtem vagy 7...8 db számgép monitort is. Nem volt az összesben két egyforma pár...
Ami még jobb, az az U60, csak az nem volt tv-kben. Viszont négyszögletes mindenhol és egész különleges, meg nagyméretű trafókat lehet összehozni belőlük. ( Nemsokára lesz a környékünkön lomtalanítás... megyek.)
A monitorokban szintúgy más magok vannak, a demagnetizáló tekercs az érdekes! , vagy amelyikben van kapcsitáp, akkor annak a magja...
Sziasztok! Szeretnék vásárolni egy inverteres hegesztőt, de nincs tapasztalatom sem a márkák, sem maga a hegesztés területén. Egy olyan nem ipari gépet szeretnék, amit néha leveszek a polcról, és egy 2,5-ös pálcával meg tudok hegeszteni egy zártszelvényt, vagy egyéb kisebb dolgot a ház körül. A lényeg hogy használható legyen, de ne álljon benne sok pénz.
Kinéztem én egy Straus márkájút ami 20-160A tud a leírás szerint. Ezt találtam a legolcsóbban az inverteresek között. Van valakinek konkrét tapasztalata a géppel kapcsolatban, vagy bármilyen hasznos tanácsot szívesen fogadok. Előre is köszönöm...!
Az áramváltó tekercselés helyesen melyik a kettő közül?
Jó lenne tisztázni, mert félre érthető azok számára akik most állnak neki az első gépüknek! A helyes irány az amelyiken orosz felirat van! |
Bejelentkezés
Hirdetés |