Fórum témák
» Több friss téma |
Melyik másik kettőt a lehetséges 10-30 változatból?
Ezekre gondoltam.
" Ha nyomógombbal közvetlen akarsz irányt váltani, a korábban idézett reléidből 4 db kell. Ha kéred, azt is megrajzolom. Léteznek autósrelékből is váltóérintkezősek, abból kettő is elég."
nekem is volt ilyen gondom , csak nekem magasba kelet emeljen a motor sulyt es le is eresze (12V motor vot az is atetelekel nem tudom mibol mert az ocskapiacon vetem), azt kel tudjatok hogy nem vagyok jartas az elektronikaban , epitetem erositot ic-bol amihez 2 elenalast es 2 kondit kelet cinezni , de nagyabol enyi a tudasom , tanulni jarok ide inkabb,
de en ugy oldotam meg az irany valtast hogy , valahol latam regen egy 3 fazisu kapcsolo tablaban olyan szigetelt kart amit fel kelet nyomni es kapcsolta az aramkort , olyan vilaszeruseget , en ezt oldotam meg 2 csobisztositek foglalatal (olyan mid az uveg bisztositek csak vastagabb es keramia) es 2 rezcsovel ami a bisztositek foglalatba beleilik , egy bakelit lemezre fogatam ra a bisztositek foglalatot egy kicsit tavolabb mind normalisan keletek volna es kozepre 2 sarokal a ket rezrudat szigetelve oszefogatva , a rezrudra fogatam a motor 2 szaljat es a bisztositek foglalatra X-be kotve az akut , egyszeruen csak atfordotom a rezrudakat a biz.foglalat masik felebe es megfordul a motor, a rezrud anyira beleszorul hogy meg csak nem is melegedik , pedig a motor van vagy 4-5 kilo nem tudok adatot rola, az egesz kapcsolo belefert egy muanyag dobozba szigetelt fedovel, (azt is egy elektros uzletben vetem ami korulbelul akora mint 4 gyufas katolya. elnezest de meg azt sem tudom mi a normalis neve a bisztositek tipusnak. remelem segitetem es ertheto amit irtam megha nem is szaknyelven(((
Kedves Mindenki!
Nem tudom szerepel-e a tudástárában mindenkinek, hogy az eredeti kis relé egy behúzó tekercset kapcsol egy önindítón, ami belöki a fogaskereket a fogaskoszorúba és egyúttal egy akkora érintkező zárja a motoráramot ott belül (bendix körül) mint ide Lacháza. Remélem, ilyen önindító motorról van szó és akkor nem mondtam badarságot, ha nem, itt sem voltam!
Ha így van akkor egyszerű a dolog.
Idézet: „szerepel-e a tudástárában mindenkinek” Azért nem mindenki futkos egy csörlővel a hóna alatt.
Igen, ott a jobb bimbó alatt jól látható a szerelő kezében a bendix - is
isubrava: véletlenül nem rc vitorlázó repülő felhúzkodására szól ez a csörlő? Mert ott szabadonfutóról húzzuk le a spagit a fordító csigáig és vissza, így az önindítónak nem kell a kétirányú forgatáson törnie a forgórészét. A szabadonfutót pedig könnyen megcsinálhatjuk a sufniba, néhány egyirányú csapágy, tengelykapcsoló, lábpedál és némi kézügyesség segítségével.
Jó kép.
Nem, ez egy csörlő, amit arra használok, hogy kocsikat húzok fel és engedek le. A probléma megoldódott, nagy primitív módszer de hibátlan. Van ugyebár a csörlő+az akis, na most jött az isteni sugallat, hogy mivan ha fordítva rakom rá a sarut?+t-ra, -ta+ra. Az eredmény a csörlő működik és az ellentétes írányba, hihetetlen mi? Szerintem nem, a csörlő nincsen fixen bekötve mert nem autóra van feltéve mert egy Fiat személyautón bután festene, + a kertben kell csörlőznöm. Azért még mindig érdekel a dolog ha valaki tud normális bekötés rajzot, nem csak sémákat, nyugodtan írjon. Üdv mindenkinek és köszönöm az eddigieket..
Sziasztok.Segítségt szeretnék kérni tőletek azt szeretném kérdezni hogy 12voltos csőrlő motoroknak menyi a fordulata hajtómű nélkül?Köszönöm a segítséget.
Szerintem ez típus és gyártó függő. 2-3000 közelébe saccolnám.
Köszönöm a választ.Esetleg tudnál nekem tanácsot adni hogy van e 12voltos kisfordultú motor kb 500-600 as kereskedelmi forgalomba?Esetleg minek van hasonló fordulat?
Az egyenáramú motorok fordulata általában ennél nagyobb terheletlenül és szabályozás nélkül. PWM-el viszont bármelyik jó lehet ha a teljesítménye megfelelő. Itt nézz szét:
Sziasztok,
(nem átalakítás, mint a topic címe de csörlő) 12 Voltos csörlő vásárlás elött állok, de vannak bennem kérdések. Egy 2000 lb terhelésű az kb. 1000kg, ez simán gördülő terhelésre igaz, de mennyit tud emelni? Pl. ez Egy 72 Ah-s akkura kötném, melyet ezzel töltenék folyamatosan. (kimenő feszt ráállítanám 13.8-14 Voltra). Induláskor a nagy áramfelvétel biztos lecsökkentené a 12 Voltot, vajon a töltő táp ekkor áramgenerátoros üzembe áll vagy lekapcsol? Ha lekapcsol majd csökken a terhelés, visszaáll magától vagy csak a bemeneti 230 Volt ki-be kapcsolása után? A meghajtó motornak az állandó mágnesű vagy a soros jobb? Ha valakinek van gyakorlati tapasztalata ezekkel kapcsolatban, kérem ossza meg velem (és minden taggal). Köszönöm.
Ez egy feszültséggenerátoros tápegység, 12 V-os. Nem alkalmas akku töltésére. Az, hogy túlterhelés esetén, illetve annak megszűnésekor mi történik, a tápegység adatlapjából kiderül, már ha van olyan.
Ha a vonóerő 1 tonna, akkor nekem az lenne logikus, hogy ennyit emelni is tud. Igaz, ezt a csörlőt nem erre tervezték.
A "töltő" adatlapjára az van írva, hogy feszültség generátoros. Tehát nem töltő, hanem egy 12 V -os 40 A -s tápegység. Hogy mit tesz túlterhelés esetén, arról csak annyi, hogy van védelem, tehát tönkremenni nem fog. (nem igazán érthető, milyen világításról beszél)
Autós elektromos csörlőkben egyenáramú soros motort használnak, mint az indító motor.
Voltál katona? A ZIL elejére lehetett szerelni egy "V" alakú gémet, amivel a csörlő segítségével daruzni lehetett, bár ott a csörlő meghajtás nem elektromos volt, hanem kihajtásos. De ez mindegy.
Sok csörlő-hírdetést látok ami állandómágneses motorral van, pl. a linkelt is. Én is úgy tudom, hogy a soros motor nyomaték-jelleggörbéje jobb.
A tápegység csak egy hirtelen kikeresett darab, még képlékeny a dolog. Ezért is dobtam fel a témát, tapasztalatszerzésre.
Tápegység: Ha az akku és a táp közé beteszel 4 db 55 W -os minden izzószálát párhuzamosan kötött reflektor izzót, kész az áramgenerátorod az akku töltésére, rövidzárra sem fog tönkremenni a tápod, legfeljebb virítanak az izzók. Hogy az akku bírni fogja-e azt nem tudom.
Rövidzár csak akkor lesz, ha áll a motor túlterhelés miatt, de akkor az akku is izzadni fog. A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2018
A vásárláskor alaposan oda kell figyelni a csörlő műszaki leírására. Vannak, amire ráírják, hogy emelésre nem használható. Nincs benne rögzítőfék. A feszültség megszűnésekor visszaengedi a terhet.
Ezt például a linken szereplő csörlőnél nem tüntették fel, de emelésre nem alkalmas. A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2018
Kössz, ez hasznos infó, figyelni fogok rá.
Idézet: „Ha a vonóerő 1 tonna, akkor nekem az lenne logikus, hogy ennyit emelni is tud.” Ez nem egészen így működik. 1 tonnás személyautót sík terepen viszonylag könnyen arrébb lehet tolni, de próbáld meg felemelni.
Fordítva. Ha a vonóerő 1 tonna, akkor ennyit melenie is kell tudni. Sík terepen nem kell egy tonna egy autó vontatásához, könnyedén arréb lehet tolni.
Jövő héten megpróbálok email-ben részletes infót kicsikarni egy-két gyártótól, talán világosabban fogok látni a témában.
Ez autóhoz való csörlő, tehát a megadott 1 tonnás érték az 'vonóerő' és nem 'emelőerő'.
Tehát 1 tonnával tud húzni, akkor ennyit is tud emelni. Nehogy már azt adják meg, hogy max. 1 tonnás autót lehet vele sík terepen húzni, ahhoz elég egy ember is. Nem? A csörlő szempontjából szinte mindegy, hogy a ható erő a gravitációhoz képest milyen irányú.
Az már más kérdés, hogy emelésre nem szabad használni de ezt az első, ehhez a témához tartozó hozzászólásomban le is írtam. |
Bejelentkezés
Hirdetés |