Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   120 / 340
(#) Ricsi89 válasza potyo hozzászólására (») Márc 29, 2012 /
 
Igen ez még jobb megoldás.
(#) proli007 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Márc 29, 2012 /
 
Hello!
Menetfény..

"6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet

55/A. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

(1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.

55/B. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek

(1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb
és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb,
a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek,
azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert,
a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.

(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie,
hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók,
de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki,
amikor a fényszórókat bekapcsolják.

"
Ha jól értem, ezek szerint a lámpát, a helyzetjelző izzó, és a fényszóró izzó közé kell kapcsolni. Ha a helyzetjelző világít, akkor a fényszórón keresztül világít a LED. Ha a fényszórót bekapcsolják, kialszik.
(Viszáram kizárása érdekében egy soros dióda)
üdv! proli007
(#) mlas hozzászólása Ápr 6, 2012 /
 
Hello Fiúk!

Adva van egy Merci gyújtás és injektor vezérlő, a 111-es motorhoz való (4-6 heng. benzin) Szóval elpusztult, valszeg a végfoka ment tönkre, mert zárlat volt a kábelkötegben.
Próbáltunk venni, de bontóban nem nagyon van ilyen (mindnek uez a baja) Merciéknél meg drágább, mint amit az autó ér
Kapcs rajzot nem találtunk (az lenne a legjobb pedig), ezért kellene tudni, hogy a képen látszó alkatrész mi lehet, mivel tudnánk kiváltani. Több db rossz is van, tudunk kísérletezni.
Minden 5letet kösz!

kicsi.JPG
    
(#) zolika60 válasza mlas hozzászólására (») Ápr 6, 2012 /
 
Azt hiszem ezt rajz nélkül nem lesz könnyű kitalálni. Lehet valami speciális IC is.
(#) Szebence válasza mlas hozzászólására (») Ápr 6, 2012 /
 
Kicsit távolabbi képed van a vezérlőről?

Üdv!
(#) mlas válasza Szebence hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Van. Ezen már hiányzik a teteje, és ahol a sárga drótok vannak, ugyanolyan aljzat volt, mint az alsó. Sajna, csak flex-el lehet kinyitni belül meg egy tapadós zselés trutyi van (bár jobb, mintha műgyanta lenne)
Egy tök más szériájú, de szintén Merci ilyen elektronikához van egy rajzunk, ott NPN tranyók vannak az utolsó fokozatban (ez persze nem sokat jelent)

full.JPG
    
(#) akos70 válasza mlas hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Az ürömi, mezőkövesdi bontókban érdeklődtél már?
(#) Szebence válasza mlas hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Nem tudok segíteni ha valamilyen újabb modell lenne, akkor talán.
(#) VIM válasza mlas hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Szia! Erre gondoltál? Igaz, hogy a Te típusodba való számsor 118-as és mindegyik 3.5literes 111-ben ilyen van.
(#) Szebence válasza mlas hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Én a következő dokumentációkat találtam, nem tudom bármelyik is sgítségedre lehet-e, valószínűleg ilyen részletesen egyik sem megy bele az elektronikába...
Idézet:
„Bosch Benzinmotorok irányító rendszerei Motronic-rendszerek
Robert Bosch GmbH”
- magyar nyelvű
Idézet:
„Eredeti cim : Automobile Electrical and Electronic Systems - Third edition

[quote]Fuel Ignition Systems =>
Ez egy befecskendező rendszereket részletesen leíró gyűjtemény PDF és DOC formátumokban.”
- angol nyelvű. Nem tudom jó lehet-e bármelyik is neked...
Szerk.: Találtam még egy 90 oldalas magyar dokumentációt a következő tartalommal:

*Szerkesztve, az idézetek mellékelve .

Idézetek.txt
    
(#) alex0 válasza mlas hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
A vezérlő BOSCH számát kellene ide beírnod. Megpróbálok az alapján segíteni.
(#) car300 hozzászólása Ápr 7, 2012 /
 
Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy f astrában a car 300 as rádióm lekódolt bekapcsolom megnyomom az as gombot pittyen egyet de a vonalak nem jönnek ki hogy be tudjam írni a kódot de nem volt még próbálva beírva a kód ha valaki tudna valami ötletet adni hogy miért nem jó azt nagyon megköszönném!!
(#) VIM válasza car300 hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Szia! Remélem sikerülni fog a beüzemelés a mellékletben található leírással.
(#) car300 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 8, 2012 /
 
Köszi mellékletet de odáig én is eljutottam de az első ellenőrző hang után nem jön ki az hogy 10____ de még nem volt beírva egyszer sem semmi kód ezért teljesen nem blokkolhatott le.
(#) akos70 válasza car300 hozzászólására (») Ápr 8, 2012 /
 
-Add rá a gyújtást
-Nyomd meg az AS gombot, tartsd benyomva
-Közben nyomd a bekapcsoló gombot is.
(#) VIM válasza car300 hozzászólására (») Ápr 8, 2012 /
 
Ha nem írja ki azt, hogy SAFE, akkor nem tudom mit lehet tenni vele. Kezd elölről az egészet azzal, hogy áramtalanítod ismét a rádiót és vársz kb. 30-40percet. Ez nem sok idő, de az újabb próbálkozáshoz várni kellene egy kicsit az újraindítással. Azt persze nem írja a leírás, hogy ha túl lassú vagy a kódszámok bevitelével, akkor semmisnek veszi a kódbeviteli kísérletet. Nem kell nyugtázni semmit sem. Ha megjelenik a SAFE felirat
akkor talán megnyugodhatsz, hogy adni fogja a lehetőséget a kódszámok bevitelére kb. 3mp múlva. A kódszámok remélem megvannak!? Ha nem lesz látható ilyen felirat, akkor "lefőtt a KV".
(#) car300 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 8, 2012 /
 
Ha bekapcsolom ki írja h SAFE megnyomom az as gombot sípol is de csak mindig az van kiírva hogy SAFE .
(#) VIM válasza car300 hozzászólására (») Ápr 8, 2012 /
 
NE nyomkodd össze-vissza a gombokat! A SAFE kijelzés után várd meg amíg megjelenik a négy vízszintes vonal és csak utána tudod majd megadni a számokat a megfelelő helyekre és csak EZ UTÁN hagyod jóvá az AS gombbal a jól bevitt kódot! Többet nem tehetek érted. A rádió pedig minden bizonnyal újra élesíthető volna.
(#) car300 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 8, 2012 /
 
De ez a rádió nekem kb vagy 5 éve van így csak most gondoltam újra be üzemelem ha lehetséges de úgy nem csinál semmit ha bekapcsolom és várok mert egész romániát bejártuk vele és nem jött ki az 10____
(#) akos70 válasza car300 hozzászólására (») Ápr 9, 2012 /
 
Próbáltad úgy, ahogy írtam?
(#) car300 válasza akos70 hozzászólására (») Ápr 9, 2012 /
 
Igen persze de úgy sem működik ha az segít valamit akkor gyujtás kapcsoló volt már benne cserélve
(#) Szebence hozzászólása Ápr 9, 2012 /
 
Sziasztok!

92-es Opel astra F-nél a relé megszakítja mind a két szálat a hűtőventilátor érpájából?
Be kellene kötnöm egy Opel Combo-ba való ventilátort, de más a csatlakozója és szerettem volna kimérni, melyik a test, de szakadást mutatott az akkumulátor testjéhez képest.
(#) zolika60 válasza Szebence hozzászólására (») Ápr 9, 2012 /
 
Ha jól emlékszem, csak a +t szakítja meg. Ha a - szakadt egyéb hiba is van.
(#) CsemanAttila válasza Szebence hozzászólására (») Ápr 9, 2012 /
 
Helló! Ventilátort a hűtő oldalában lévő hőgomba kapcsolja be. Állandó táp van, és testet kapcsol. Nincs se relé se semmi.
(#) Szebence válasza CsemanAttila hozzászólására (») Ápr 9, 2012 /
 
Na ez jobb hír mint, amit Zolika60 írt.
Holnap kipróbálom, ez eszembe sem jutott, csak a testet méretem szakadásvizsgálóval...
Azért kell kimérnem, mert egy Opel Combo ventilátorát kell felszerelnem, de más a csatlakozója és egy köztes vezetékkel kell megoldanom a csatlakoztatást, így viszontn em tudom melyik a test és melyik a pozitív.

Köszi midnkettőtöknek a választ, holnap megírom az eredményt.
(#) akos70 válasza Szebence hozzászólására (») Ápr 10, 2012 /
 
Annyi a lényeg, hogy a motor felé tolja a levegőt.
Ha kifelé fújja, cseréld meg a vezetékeket.
(#) mlas hozzászólása Ápr 10, 2012 /
 
Kösz mindenkinek, aki próbált segíteni. Ürömi bontót ismerjük, a másikat nem. Itt egy kép a vezérlő külső burkolatáról.
Merci száma: 018 545 10 32 Bosch: 0 261 200 608

Bármilyen rajz segítség, esetleg másik vezérlőé, mert a kábelköteget-csatlakozót át tudjuk kötni, ha eltér.

teteje.JPG
    
(#) Szebence válasza CsemanAttila hozzászólására (») Ápr 10, 2012 /
 
Közben látom már hogy működik.... Nálam a testnél is szakadás van, így az is lehet, hogy rossz, meg van szakadva a vezeték. Majd kipróbálom, hogy a testet közvetlen az akkumulátorról veszem egy vezetékkel a pozitívat bekötöma hőgombába onnan meg a ventilátor pozitívjára. De mielőtt nekiesek majd nem teszem be a ventit, csak simán szakadásvizsgálóval rámérek a hőgombára, hogy egyátalán az kapcsol-e ha felmelegszik kellően a motor.
(#) sufni-tunning válasza Szebence hozzászólására (») Ápr 13, 2012 /
 
Nem arról volt szó, hogy a gomba testet kapcsol?
Figyelj oda, nehogy zárlat legyen!!!

(#) zolika60 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Ápr 13, 2012 /
 
Nem mindegy a gombának, hogy mit kapcsol? Az én passatomban például +t. Az csak egy kapcsoló hogyan lehetne zárlat?
Következő: »»   120 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem