Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Hello!
Menetfény.. "6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 55/A. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával. (2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki. 55/B. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni. (2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni: a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet; b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető. (3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják. " Ha jól értem, ezek szerint a lámpát, a helyzetjelző izzó, és a fényszóró izzó közé kell kapcsolni. Ha a helyzetjelző világít, akkor a fényszórón keresztül világít a LED. Ha a fényszórót bekapcsolják, kialszik. (Viszáram kizárása érdekében egy soros dióda) üdv! proli007
Hello Fiúk!
Adva van egy Merci gyújtás és injektor vezérlő, a 111-es motorhoz való (4-6 heng. benzin) Szóval elpusztult, valszeg a végfoka ment tönkre, mert zárlat volt a kábelkötegben. Próbáltunk venni, de bontóban nem nagyon van ilyen (mindnek uez a baja) Merciéknél meg drágább, mint amit az autó ér Kapcs rajzot nem találtunk (az lenne a legjobb pedig), ezért kellene tudni, hogy a képen látszó alkatrész mi lehet, mivel tudnánk kiváltani. Több db rossz is van, tudunk kísérletezni. Minden 5letet kösz!
Azt hiszem ezt rajz nélkül nem lesz könnyű kitalálni. Lehet valami speciális IC is.
Kicsit távolabbi képed van a vezérlőről?
Üdv!
Van. Ezen már hiányzik a teteje, és ahol a sárga drótok vannak, ugyanolyan aljzat volt, mint az alsó. Sajna, csak flex-el lehet kinyitni belül meg egy tapadós zselés trutyi van (bár jobb, mintha műgyanta lenne)
Egy tök más szériájú, de szintén Merci ilyen elektronikához van egy rajzunk, ott NPN tranyók vannak az utolsó fokozatban (ez persze nem sokat jelent)
Az ürömi, mezőkövesdi bontókban érdeklődtél már?
Nem tudok segíteni ha valamilyen újabb modell lenne, akkor talán.
Szia! Erre gondoltál? Igaz, hogy a Te típusodba való számsor 118-as és mindegyik 3.5literes 111-ben ilyen van.
Én a következő dokumentációkat találtam, nem tudom bármelyik is sgítségedre lehet-e, valószínűleg ilyen részletesen egyik sem megy bele az elektronikába...
Idézet: - magyar nyelvű „Bosch Benzinmotorok irányító rendszerei Motronic-rendszerek Robert Bosch GmbH” Idézet: - angol nyelvű. Nem tudom jó lehet-e bármelyik is neked...„Eredeti cim : Automobile Electrical and Electronic Systems - Third edition [quote]Fuel Ignition Systems => Ez egy befecskendező rendszereket részletesen leíró gyűjtemény PDF és DOC formátumokban.” Szerk.: Találtam még egy 90 oldalas magyar dokumentációt a következő tartalommal: *Szerkesztve, az idézetek mellékelve .
A vezérlő BOSCH számát kellene ide beírnod. Megpróbálok az alapján segíteni.
Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy f astrában a car 300 as rádióm lekódolt bekapcsolom megnyomom az as gombot pittyen egyet de a vonalak nem jönnek ki hogy be tudjam írni a kódot de nem volt még próbálva beírva a kód ha valaki tudna valami ötletet adni hogy miért nem jó azt nagyon megköszönném!!
Szia! Remélem sikerülni fog a beüzemelés a mellékletben található leírással.
Köszi mellékletet de odáig én is eljutottam de az első ellenőrző hang után nem jön ki az hogy 10____ de még nem volt beírva egyszer sem semmi kód ezért teljesen nem blokkolhatott le.
-Add rá a gyújtást
-Nyomd meg az AS gombot, tartsd benyomva -Közben nyomd a bekapcsoló gombot is.
Ha nem írja ki azt, hogy SAFE, akkor nem tudom mit lehet tenni vele. Kezd elölről az egészet azzal, hogy áramtalanítod ismét a rádiót és vársz kb. 30-40percet. Ez nem sok idő, de az újabb próbálkozáshoz várni kellene egy kicsit az újraindítással. Azt persze nem írja a leírás, hogy ha túl lassú vagy a kódszámok bevitelével, akkor semmisnek veszi a kódbeviteli kísérletet. Nem kell nyugtázni semmit sem. Ha megjelenik a SAFE felirat
akkor talán megnyugodhatsz, hogy adni fogja a lehetőséget a kódszámok bevitelére kb. 3mp múlva. A kódszámok remélem megvannak!? Ha nem lesz látható ilyen felirat, akkor "lefőtt a KV".
Ha bekapcsolom ki írja h SAFE megnyomom az as gombot sípol is de csak mindig az van kiírva hogy SAFE .
NE nyomkodd össze-vissza a gombokat! A SAFE kijelzés után várd meg amíg megjelenik a négy vízszintes vonal és csak utána tudod majd megadni a számokat a megfelelő helyekre és csak EZ UTÁN hagyod jóvá az AS gombbal a jól bevitt kódot! Többet nem tehetek érted. A rádió pedig minden bizonnyal újra élesíthető volna.
De ez a rádió nekem kb vagy 5 éve van így csak most gondoltam újra be üzemelem ha lehetséges de úgy nem csinál semmit ha bekapcsolom és várok mert egész romániát bejártuk vele és nem jött ki az 10____
Igen persze de úgy sem működik ha az segít valamit akkor gyujtás kapcsoló volt már benne cserélve
Sziasztok!
92-es Opel astra F-nél a relé megszakítja mind a két szálat a hűtőventilátor érpájából? Be kellene kötnöm egy Opel Combo-ba való ventilátort, de más a csatlakozója és szerettem volna kimérni, melyik a test, de szakadást mutatott az akkumulátor testjéhez képest.
Ha jól emlékszem, csak a +t szakítja meg. Ha a - szakadt egyéb hiba is van.
Helló! Ventilátort a hűtő oldalában lévő hőgomba kapcsolja be. Állandó táp van, és testet kapcsol. Nincs se relé se semmi.
Na ez jobb hír mint, amit Zolika60 írt.
Holnap kipróbálom, ez eszembe sem jutott, csak a testet méretem szakadásvizsgálóval... Azért kell kimérnem, mert egy Opel Combo ventilátorát kell felszerelnem, de más a csatlakozója és egy köztes vezetékkel kell megoldanom a csatlakoztatást, így viszontn em tudom melyik a test és melyik a pozitív. Köszi midnkettőtöknek a választ, holnap megírom az eredményt.
Annyi a lényeg, hogy a motor felé tolja a levegőt.
Ha kifelé fújja, cseréld meg a vezetékeket.
Kösz mindenkinek, aki próbált segíteni. Ürömi bontót ismerjük, a másikat nem. Itt egy kép a vezérlő külső burkolatáról.
Merci száma: 018 545 10 32 Bosch: 0 261 200 608 Bármilyen rajz segítség, esetleg másik vezérlőé, mert a kábelköteget-csatlakozót át tudjuk kötni, ha eltér.
Közben látom már hogy működik.... Nálam a testnél is szakadás van, így az is lehet, hogy rossz, meg van szakadva a vezeték. Majd kipróbálom, hogy a testet közvetlen az akkumulátorról veszem egy vezetékkel a pozitívat bekötöma hőgombába onnan meg a ventilátor pozitívjára. De mielőtt nekiesek majd nem teszem be a ventit, csak simán szakadásvizsgálóval rámérek a hőgombára, hogy egyátalán az kapcsol-e ha felmelegszik kellően a motor.
Nem arról volt szó, hogy a gomba testet kapcsol?
Figyelj oda, nehogy zárlat legyen!!!
Nem mindegy a gombának, hogy mit kapcsol? Az én passatomban például +t. Az csak egy kapcsoló hogyan lehetne zárlat?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |