Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » DC motor problémák
 
Témaindító: newman92, idő: Máj 27, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) newman92 hozzászólása Máj 27, 2009 /
 
Hello! Van pár DC motorom de néhány nem működnek rendesen mit lehetne tenni velük? Kidobni nem szeretném őket mert jók lehetnek esetleg.
(#) newman92 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Máj 27, 2009 /
 
Köszi szépen a segítséget!
(#) Zoltan.ms hozzászólása Júl 6, 2009 /
 
Sziasztok lenne egy fogós kérdésem.
Van egy nagy áramú dc motorom 24V 1,5KW üresjárati árama 20A.
Ha egy változtatható feszültségű nagy torroid trafóra kötöm, akkor a trafón üresen állítsam be a 24V-ot és aztán kapcsoljam rá a motort (ekkor a 20A terhelés miatt valószínűleg leesik a feszültsége a trafónak) vagy a motoron mérjek feszültséget és addig szabályozzam a trafót míg 24V-ot nem mérek? (ebben az esetben a terhelt trafó már lehet, hogy 40V-ot is lead csak terhelten mérek 24V-ot rajta)
...és épp erre lennék még kíváncsi, hogy ha terhelve mérek egy bizonyos feszültséget rajta az valóban annyi is vagy közben sokkal magasabb feszültséget kap a motor-hogy van ez???
előre is köszi...
(#) Smith416 hozzászólása Júl 6, 2010 /
 
Arra szeretnék választ kapni, hogy kettő 7,2 - 8,4V paraméterekkel rendelkező villanymotorhoz melyik akkut érdemes használni 12V vagy 6V ólomakku:

A 6V szeretném jobban mivel nem forognának annyit a motorok és csendesebb is lenne, viszont félek, hogy túl gyenge a két motor párhuzamos üzemeltetéséhez, nagy lessz a fogyasztás.

szabályzók is közbe vannak iktatva: Working voltage: 5-10 cells, 6-12V, NiCd or Nimh Continuous load current: 50A forward, 20A backward BEC: 5V/1A low battery cutoff: 5V

(#) tejeskifly hozzászólása Feb 7, 2011 /
 
Sziasztok!

Van egy logitech g25 kormányom, melynek egyik motorja tönkrement.

A hibajelenség a következő:
Bedugtam a gépbe, majd fura hangokat hallotam, és leégett motor szagát éreztem.

A kérdésem az lenne, hogy a motor megmenthető-e? Én minimális mennyiségű szerszámmal, és tudással itthon meg tudom-e csinálni?

Vagy van-e olyan, aki meg tudná csinálni nekem? (Természetesen nem ingyen)

A netet böngészve, azt találtam, hogy ilyen motor-ról lenne szó:

A válaszokat előre is köszönöm!Bővebben: Link
(#) konam válasza tejeskifly hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Szia ez a motor nagyon hasonlít a videomagnókba lévő kazetta betöltő motorra.Szerintem nézz meg egy két mechanikát és lehet megoldódik a gondod. Üdv.
(#) tejeskifly válasza konam hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Meglesem maid, bár nemvagyok biztos abban, hogy ugyanolyan erős, és abban sem, hogy igyanekkora erő kifejtésére tervezték. Mivel 2 motor van a kormányban, lehet, hogy nemtúl jó, ha különböző a motorok erőssége.
(#) Joy válasza tejeskifly hozzászólására (») Feb 7, 2011 /
 
Autók kp. záránban lévő motorok is hasonlóak.
Azokban erő is van.
(#) harald válasza tejeskifly hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Ők elméletileg forgalmaznak ilyen motort Bővebben: Link
(#) birs válasza tejeskifly hozzászólására (») Feb 13, 2011 /
 
Szia! próbáltad már tápról vagy elemről hogy működik-e
mert nem biztos hogy a motor szagát érezted
egy ilyen kormányban azért van némi elektromos alkatrész is és egy ellenállás is tud szagokat produkálni.
(#) konam válasza tejeskifly hozzászólására (») Feb 13, 2011 /
 
Szia a régebbi videókban igen erős motor van!Nem jelent problémát akár több db. beszerzése és hidd el nagyon combosak. üdv.
(#) pette hozzászólása Feb 14, 2011 /
 
Üdv!
Én arra lennék kíváncsi, hogy egy 12V-os 1-1,2W-os DC motor fordulatszámát tudom-e szabályozni egy egyszerű potival, vagy az rövid időn belül le fog égni? 3 motort szeretnék külön vezérelni!

THX!
(#) pette válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 14, 2011 /
 
Aha, hát terhelésem az nem igazán lenne, csak egy kis tükröt szeretnék forgatni.egy lézer spirografot akarok csinálni, pár éve csináltam 1-et de szabályzás nélkül...viszont 3 huzalpoti többe kerül mint az egész projektemMit gondolsz 3 PWM-et mennyiből lehetne kihozni?
(#) pette válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 14, 2011 /
 
o ks, köszi, akkor erre ráfekszem holnap.
(#) mayjak válasza pette hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
sziasztok,

vagy használhatnál LM317 -esICt. Egyszerű potis kapcsolás, az áramot elbírja. A rajzot keresd az adatlapon

mayjak
(#) komarl hozzászólása Jan 28, 2012 /
 
Üdv! Mindenkinek!
Van egy műszerész eszterga gép, 230V 500W-os motorral,és egy kapcsolóval lehet forgásirányt váltani.Azaz hogy nem lehet,mert akármelyik állasba kapcsolom,a motor elkezd rángatózni ide-oda,mintha nem tudná merre induljon el. Füst,vagy nagy áramfelvételnek nincs jele. Mi lehet a baja?
(#) kadarist válasza komarl hozzászólására (») Jan 28, 2012 /
 
Szia!
Ha indítókondenzátoros, akkor ellenőrizd a kondi jóságát.
(#) komarl válasza kadarist hozzászólására (») Jan 29, 2012 /
 
Nincs benne kondenzátor. Azt hiszem valami tirisztoros vezérlője van. Trafó sincs benne.
(#) komarl válasza komarl hozzászólására (») Jan 29, 2012 /
 
Annyit kideritettem,hogy FB3506L (???) ,és egy TIC126 tirisztor van benne az áramkörben.Meg egy pótméter,amivel a fordulatszámot lehet állitani. Se trafó,se kondenzátor.
(#) komarl válasza komarl hozzászólására (») Jan 29, 2012 /
 
itt van kép a vezérlőröl:

100_3296.JPG
    
(#) Massawa válasza komarl hozzászólására (») Jan 29, 2012 /
 
Löttek a vezérlönek.

Az ilyen tirisztoros megoldásoknak sajnos ez a legnagyobb baja. Cserélj ki mindent (nemsok alkatrész van benne....) és ujra menni fog.
Esetleg a vezérlés kiiktatásával probáld ki, hogy forog-e a motor (lehet, hogy a szénkefék kopása okozta a vezérlö végét).

Persze ha valoban jot akarsz akkor egy kicsit komolyabb vezérlö kell (visszacsatolos), mert az eredetivel nem igen lehet alacson fordulatszámon esztergálni.
(#) komarl válasza Massawa hozzászólására (») Jan 30, 2012 /
 
Kicseréltem a tirisztort,de nem figyeltem oda,és az egyik lába hozzáért a hütőbordához(szikrázott) .Bekapcsoláskor elindult a motor,lassan forgott,ingadozott a fordulatszám,aztán megszünt a szikrázás,és azóta a motor egyenletesen magas fordulatszámon megy. Talán tönkrement a tirisztor?
(#) komarl válasza Massawa hozzászólására (») Jan 30, 2012 /
 
Esetleg van valaimi kapcsolási rajz komolyabb vezérlőről?
(#) kgl hozzászólása Ápr 23, 2012 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Van egy 80-as évekbeli egyenáramú motorom aminek egy fordulatszám szabályzó elektronikája van. Kis fordulaton is bika erős, tehát lehetséges, hogy PWM szabályzású, nem tudom.
Ez egy töbpéldányos leporelló szétvállogató és lehajtogató gépet hajtott annó. Onnan bontottam ezt a motort és a vezérlőjét. Most egy nagy csiszológépet hajt, ezért szeretném megmenteni ha lehet.
Eddig tökéletesen működött, de most nem akar elindulni a motor. Szeretném kiiktatni ezt az elektronikát, mert valószínüleg ez adta meg magát, olyan alkatrészek vannak rajta amikről nem találtam a neten semmit, így javítani sem valószínü, hogy egyszerű lenne. A fordulatszám szabályzásra sem nagyon van szükségem, tehát a legegyszerübb és legolcsóbb megoldást keresem az újraélesztéshez. A probléma az, hogy ez egy 180V-os motor, 250WL 1.8A. A motorról sem találtam adatlapot.

A keféit néztem a motornak, azok rendben vannak. A motorból 4 vezeték jön ki, a fekete és piros vezeték között 0.01kohm, a zöld és kék vezeték között 1kohm ellenállást mértem. Méréseim szerint a szénkefékre a baloldali piros és fekete vezeték megy.

Tudna segítani valaki, hogy életet leheljek ebbe a motorba vagy esetleg az elektronikájába?
(#) kgl válasza kgl hozzászólására (») Ápr 23, 2012 /
 
Amit kifelejtettem: 2db biztosíték van, az egyik a nyáklapon, a másik a kezelőpanelen (230V). Mindkét biztosíték jó, ellenállás mérővel mértem ki őket.
(#) pucuka válasza kgl hozzászólására (») Ápr 23, 2012 /
 
A legjobb lenne, ha először a kefék, és a kommutátor körül kutakodnál. Azok elég sok bajt tudnak okozni, mert ha kopás miatt nincs meg a kellő kefenyomás, máris nem megy. A kommutátor tisztítása sem árt.
(#) kgl válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 23, 2012 /
 
A szénkefe jó hosszú, nemigen van megkopva sem, a rugója elég rendesen nyomja. A motort csak akkor tudom szétszedni, ha kiszerelem a csiszológépből ami nem a legegyszerübb, gyakorlatilag az egész gépet darabokra kell szedni hozzá, hogy a motort ki lehessen venni belőle.
Az ellenállásmérővel méregettem a motort, 0.01 kohm a szénkeféken mérve és 1kohm a másik 2 szál vezeték között. Feltételezem, hogy így jó a motor.
(#) pucuka válasza kgl hozzászólására (») Ápr 23, 2012 /
 
Javításkor mindíg a feltételezésekkel van a baj. Tedd rá a motorra a szabályzót megkerülve a feszültséget, ezzel eldöntheted, a motor, vagy a szabályzó hibás.
(#) Peter65 válasza kgl hozzászólására (») Ápr 23, 2012 /
 
Szia!
Feltételezem, hogy ez egy külsőgerjesztésű DC motor lenne; a fekete és a piros között van az armaturakör, a zöld és a kék között pedig a gerjesztés.
Normál üzem esetén a gerjesztésre 200Vdc-t fixen rá kell kötni, és az armaturára adott fesszel változtathatod a fordulatot. Erre nem ajánlom, hogy direktbe köss 180Vdc-t, mert az induláskor olyan nagy áram alakulhat ki, ami tönkre teheti a motort.
A szabályzó kártyád szerintem javítható, semmi extra nincs rajta. Feltételezem, hogy sima diódás híddal állítja elő a gerjesztést, és az armaturaköri feszhez használja a tirisztort.
Első körben vissza kellene rajzolni, hogy hogyan állítja elő a gyújtójelet, illetve meg kellene mérni, hogy az armatura körben vagy a gerjesztő körben van-e probléma (feltételezem, az armatura körben lesz a gond).
(#) pucuka válasza Peter65 hozzászólására (») Ápr 23, 2012 /
 
Hát, az adattábla azt mondja, hogy a forgórészre 200 V-/0,2 A adható. Tönkre ugyan nem megy, de ezzel együtt, biztos jót rúgna induláskor.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem