Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Kerestem ,de sajnos nem találtam olyan rajzot, ami a következőket tudja, ebben kérném a segítségeteket: az autómban az állófűtés bekapcsolásakor egyből bekapcsol a belső ventillátor is, és így egyből a még hideg levegő fújja az utastérbe. Azt szeretném megoldani, hogy csak akkor kapcsolja be a ventit, ha a víz már kb 70-80 fokos, mert így télen nagyon meríti az akksit, meg lassabban is melegíti fel a vizet. Erre várok válaszokat, és főleg kapcsolási rajzot (12V!)
Szeva.Én két napja építettem meg ugyanezt a kapcsolást és szuperul műkszik.Csak ajánlani tom.Üdv.:csikosgabi
Szia Csikosgabi!Ez a kapcsolás ha a beállított értékalá esik a höm. kikapcsol ugye? Legaláb is a rajzból arra következtetek mert nekem olyan megoldás kellene!?
Üdv!!HY!
Biztosan...
A hiszterézist a 3. és a 6. láb közötti ellenállással tudod állítani - nagyobb ellenállás: kisebb különbség a be-és a kikapcs hőfok között.
Ahogy mondod...
egyszerü a venti látora kösz egy kapcsolot ammi a ventilatora rámen akkor kapcsolod be vagy ki amikor akkarod!!!!
Sziasztok!Megépítettem a 741-el a kapcsolást!Szilárdtüzelésű kazán szivattyúját kapcsolgatom vele,de a probléma a következö:Kikapcsoláskor a kazán még egy kicsit melegíti a vizet,igy ujra bekapcs,majd ismét ki! A hármas lábra kötött 10Kohm-os trimmerrel nemtudok elég nagy hiszterézist beállítani!Köszönettel vennék ötleteket!Üdv:
barany165-nek:
Ahogy azt már "ferci" írta (#122005-ben), a 150 k helyére (helyett !) tegyél egy 220 k trimmert, biztonság kedvéért egy 4,7 k-val sorbakötve. Így extrém nagy hiszterézist is be tudsz állítani. Más: 1. Ha ez a szivattyú a keringetést végzi, akkor én veszélyesnek tartom ezt a megoldást szilárd tüzelésű kazán esetén, t.i. a "láng" itt nem alszik el, mint a gázosnál, így helyileg túlhevülhet a rendszer! 2. Viszont ha azért kell kikapcsolni a szivattyút, mert már túl hideg az előremenő fűtővíz, akkor nem értem, miért baj az, ha egyszer-kétszer visszakapcsolva felhasználja a kazántestben "maradt" hőt is. Nyilván ilyenkor már nincs égés... 3. Mi történik begyújtáskor? Hol méred a hőfokot a termisztorral,és mit mérsz: fűtővizet v. szobahőmérsékletet? Bocs az "akadékoskodásért", de a fűtés veszélyes üzem! zuisti
Bocs, de az előbbi utolsó kérdésem (mit mérsz?) értelmetlen, hiszen a leírásodból egyértelmű, hogy a víz hőfokát figyeled.
Viszont egyáltalán nem mindegy, hogy hol ! Olyan helyen kell mérned, ahol keringetés nélkül is felmelegszik a víz, ha begyújtasz, hiszen a szivattyú ilyenkor áll... zuisti
hi
van valami egyszerű kapcsolás egy pici hűtőventillátor kapcsolgatására egy hűtőbordára tenném az érzékelőjét pontos kapcsolási fokot nem tudok de egy fet védelmére lenne
Szevasztok!
Megépítettem a kapcsolást, az oldalon található nyáktervvel nekem nem igazán akart működni, de kis módosítással működésre bírtuk egy kollegával. Egy problémám van csak, erősítőbe van beépítve. Bekapcsolásakor egy ventillátort mozgat meg, fogrása közben az ezelőtt szinte teljesen tiszta hangszóróból engyhe zörej hallatszik, nyilván a ventillátor miatt. Venti eltávolítása után megszűnik a hang. A kapcsolásban a tranzisztor melletti 0,01-es kondenzátor nagyobb értékűre való kicserélésével megszüntethető-e a búgás? Köszönöm!
Hello!
A betápra sorossan tegyél induktivítást*, zaj elmúlik. * pl pc tápból Üdv
Szia!
Találtam itthon 2x 0,6mH induktivitást, ebből akkor az egyiket fogom csak felhasználni! Remélem sikerülni fog, mert ha nem is hallom csak ha odahajolok, engem akkor is zavar! Köszönöm!
Hát ez sajnos nem jött be.
Más tipp valakinek?
Tegyél a ventivel párhuzamosan egy 100µF-os kondit meg egy 100nF-ot is. Relén keresztül vezérled a ventit?
Igen relét húzza meg a hőkapcsoló és így kapcsolgatja a ventit.
Relé nélkül, kondival, induktivitással, nádihegedűvel is hallható a jelenség, inmár bekcsoláskor nagyon kis "pukk" is hallható.
Az egyetlen, amit kicserélnék a rajzon, az az LM741-es. Én legalábbis nem szeretem az adatlap szerint szimmetrikusan táplálandó műv. erősítőket így alkalmazni. Esetleg kipróbálhatnád egy LM311, vagy hasonló komparátorral is, aminek jó a sima + / Gnd táp is, hogy azzal mi lesz. Arra gondolok, hogy a hiányzó V- miatt (mert az most 0 V) esetleg oszcillál az erősítő, és ez okoz zavart.
De lehet, hogy hülyeséget mondtam...
Üdvözletem!
Tetszik a kapcsolás egyszerűsége. Keltetőgép hőfokszabályozójának vajon jó lenne?Ha R3 megfelelően kis értékűre megválasztva. Köszönöm! Üdv! Károlyi Zoltán
Sziasztok. A segitségeteket szeretném kérni ebben a kapcsolásban.
Nekem ülésfűtés hőmérséglet figyelésére kellene. Van az ülésfűtésben gyárilag hőkaniszter ha jól mértem akkor 8Kom-os és aközös lába a betáp minusszal. Viszont ha ráadom a 12V akkor felmegy az értéke 10Kom ra és onnan csökken lefelé. Azért kéne valami kapcsolás mert sajnos csak betápot kap és állandóan füt és nagyon meleget csinál és csak akkor hűl le ha kikacsolják a kapcsolót. Ezt szeretném megoldani ezzel a kapcsolással valahogy, pl: 60C foknál ami közvetlen a kaniszteren van akkor kapcsoljon ki és mikor visszahűl majd kapcsoljon be ujra mikor a kaniszter megint jó értéken van. Már megvettem mindent ehez az elektronikához de ennek a kanisztere 47Kom az meg nagyon nagy. Tudna valamelyikőtök segiteni?
Hello
Szeretném megépíteni ezt az áramkört az erősítőmbe ventilátor be-kikapcsolás vezérlésére. MBR10100 -as diódát sajnos nem tudok beszerezni, esetleg MBR1045-öt, vagy MBR1060-at. Használhatóak lehetnek ezek az áramkör megváltoztatása nélkül? Gondoltam kihagyom a relét, és valami izmosabb tranyóval fogom kapcsolni a ventilátorokat( 2 is van). Ez ugye nem jelent problémát? Üdv.
Eszembe jutott még valami. Mivel 2 ventilátorról van szó, mi lenne ha külön-külön lennének kapcsolva?
Arra gondolok, hogy az egyik venti hamarabb, a másik később - ha melegebb a borda - kapcsolna be. Szóval felhasználnám az IC-ben lévő másik műv. erősítőt is. A 2,5V-ot előállító részből elég lenne szerintem az az egy(VR1, R7, C6). A Shottky + R5 feszosztóból is elég lehetne egy, nem kellene kettő belőlük. Így mellesleg elég lenne csak egy dióda. Szerintem a P1, R2, R4, R10, C1, LED és előtét, teljesítményfokozat részeket kellene még egyszer megépíteni. Így a két komparátor a shottky anódjánál kapcsolódna egymással, és persze az R2 felső lábánál. Jó lenne így? Nem hatnának károsan egymásra? Üdv.
Én úgy tudom, hogy a műv. erősítő bemeneti impedanciája nagyon nagy. Szóval akkor elméletileg nem is kellene dióda. Ezt a kapcsolást építettem meg régebben, és itt sincsenek különösebben leválasztva a bemenetek - legalábbis a nem invertálóak nincsenek. És a kapcsolás működik.
Te ugye úgy gondolod a diódát, hogy a műv. erősítők invertáló bemenetei egy soros diódán keresztül kapcsolódna a shottky anódjára? Üdv.
Hello
Akkor majd megpróbálom diódával is, de a kapcsolás leírásánál vagy egy táblázat, miszerint a shottky-n 200-100 mV feszültség esik, tehát ha műv. erősítő bemenetével teszek egy soros diódát, aminek a nyitófesze 0,6V körül van, akkor fog egyáltalán áram folyni a bemenetbe? Hisz a mezei dióda nyitófesz nagyobb a majd a shottky-n mérhetőnél. Üdv.
Üdv mesterek!
Meghalt a kocsimban a ventillátor kapcsoló gomba, az utángyártott 18 ezer magyar pénz, tehát szerintem itt az idő a házi megoldásokra. Tehát kellene nekem valami rajz, ami lehetőleg könnyen felfogatható hőérzékelővel rendelkezik (szelepfedélen vannak üres menetek, azokat néztem ki), és kb 70-90 fok között beállítható, mikor kapcsoljon be. És kellene hozzá egy visszahűlési karakterisztika, tehát ne rángassa a relét ha mondjuk 85 fok van beállítva, és 85-86 ingadozik a hő. Kb 10 fokos visszahűlésre gondoltam. Ötletek? UI: igen, mielőtt írnátok, van már kézi kapcsoló, de ha nem figyelek oda, akkor megfőztem a motort. Ezért kellene egy áramkör.
Szia!
Csináltam már ilyet ugyan ilyen okokból egy dióda méri a hőmérsékletet. Probléma az volt vele hogy Idézet: ,de megoldottam egy kondenzátorral és aztán már nem is rángatta azóta megáll a hőmérséklet 80-85fok között, ha kell a rajz felrakom ha megtalálom. „tehát ne rángassa a relét ha mondjuk 85 fok van beállítva, és 85-86 ingadozik a hő.” |
Bejelentkezés
Hirdetés |