Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Beninca ECO-2 kétmotoros kapunyitó vezérlés
Lapozás: OK   1 / 1
(#) imagevideo hozzászólása Ápr 28, 2012 /
 
* ! Egy Beninca ECO-2 kétszárnyas kapunyitó vezérléssel lenne problémám. Táp megvan, biztik jók, RF vevő panel mű köd ik. Sem távszabályzóról, sem a direkt bemenetről illetve vezérlő nyomógombról nem vezérel, a relék sem "kattannak". Amikor megkapja a tápot a relék behúznak. A panelon lévő nyomogomb megnyomásakor világít a kimeneti csatlakozónál lévő SMD LED de a reléket nem vezérli. Esetleg kapcsolási rajza valakinek lenne hozzá ?[/color]
(#) moderboy hozzászólása Ápr 28, 2012 /
 
Reléket kimérted? Megmérted kapnak-e vezérlést? Én a relék tekercs felőli oldalán kezdenék kutakodni, illetve a bemenetek részéről az optocsatolóknál.
(#) imagevideo válasza moderboy hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Reléket kimértem igen, tekercsek jók. Az a gondd, hogy többrétegű nyákon van a cucc, és nem látni merre megy a fóliázás.Az SMD IC-knél meg pláne nem látszik. Azon törpöltem esetleg egy furatgalvanizálás szálhatott el. Ezért lenne jó egy rajz. Amikor megkapja a tápot, a 4 reléből 2 behúz és úgy is marad. Sem kézi sem rádiós impulzusra nem reagál.
(#) moderboy válasza imagevideo hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Sok sikert tudok csak kívánni, rajzot szerintem ehez nehéz lesz szerezni Nem volt vihar felétek amikor megadta magát? Mi teljesen sík terepen lakunk, villámlás is alig volt és mégis megadta magát a tolókapu vezérlésünk. Megnéztük az árakat és úgy döntöttünk olcsóbb a romokból egy újat csinálni házilag, bár 2 motorosra (gondolom szárnyaskapu) ez bonyolultabb mint tolókapunál.
(#) imagevideo válasza moderboy hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
De sajna villámlás okozta a halálát, csak gondoltam megpróbálom hátha tudok kezdeni vele valamit. Nem közvetlenül csaphatott bele a villám, hanem a hálózaton keletkezhetett villám által okozott túlfeszültség. Ezen kívül még vagy 8 készülék galyra ment Közben nagyítóval bogarásztam a panelt az IC-k típust keresgélve, és az egyik darlington IC-nél elfröccsent panel nyomai találhatók Ez egy többrétegű nyák esetében nem túl bíztató
(#) kapudepo válasza imagevideo hozzászólására (») Máj 14, 2012 /
 
Ha a fotocella vagy a stop bemenet ledje világít, akkor a megfelelő dip kapcsolót kapcsold át!
(#) adam21. hozzászólása Máj 20, 2014 /
 
ECO2 vezérlő egységem van kétszárnyú kapuhoz. A leírása alapján a START gomb megnyomása után mindkét kapuszárnynak egyszerre kellene nyílnia. Ennek ellenére az egyik szárny elindítása után a másik szárny 2mp után kezd el nyílni és egyszerre is áll meg. Ennek az a következménye, hogy az egyik szárny teljesen ki van nyílva, a másik viszont kevésbé(amelyik 2mp-el később kezdett el nyílni). A kapuk bezárásakor viszont mindkét szárny egyszerre kezd el bezárulni. Leírás alapján a RESET gomb megnyomása után kellene a START gomb hatására egyszerre kinyílnia a szárnyaknak, de ez nem történik meg. Próbáltam már beállítani, de nem sikerült. Milyen megoldás lehet rá?

ECO2
(#) Johnycorp válasza adam21. hozzászólására (») Máj 20, 2014 /
 
Szia.

Sajnos ez egy ilyen vezérlés. Kicsit egyszerű.
Az általad linkelt leírás 3. pontjában a DIP beállítások alatt ott is van, hogy nyitáskor fix 2mp van benne. Potméterrel tudod a késleltetést állítani.

Amit tehetsz:
-két ütköző a két szárny nyitott állapotához.
-Nyomatékszabályzó finomítása, hogy ne nyomja az ütközőt nagyon

Ekkor a hamarabb nyíló szárny felütközik ott (és nem nyílik túl, ha ez azon a helyen gond lenne). A másik még megy egy kicsit. Kicsit idióta megoldás az is benne, hogy a második mozgási idejébe nincs beleszámolva a 2mp-el később való indulás.

Mivel ez "analóg" vezérlés, nincs meg az a lehetőség, mint a "digitális" vezérlésnél, hogy egyenként állítható a nyitás, zárás késleltetés. Valamint a két szárny működési ideje külön-külön.

Én is szenvedtem hasonló vezérlésekkel régebben. Ahol lehet csak a "digitálist" rakom. Szebben beállítható és több mindent is tud.
(#) adam21. válasza Johnycorp hozzászólására (») Máj 20, 2014 /
 
Szia!

Köszi a választ! Sejtettem, hogy csak ennyit tud. A nyomatékszabályozó az az ERŐ potméter lenne? Ha ez min.-re van letekerve, akkor egy kisebb ellenálláshoz ütközve leállítja a motor működését azonnal?
(#) Johnycorp válasza adam21. hozzászólására (») Máj 20, 2014 /
 
Igen, az ERŐ potméter az.

Nem hinném, hogy lenne benne motoráram érzékelés íly módon.
A gyakorlat ezeknél az szokott lenni, hogy kisebb erővel tolja a motort.
Gyakorlatilag egy ahhoz hasonló szabályzó, mint a fúrógépeken van.
Próbáld ki, hogy az RŐ potméter egészen letekert állapotában hogy mozog. Mennyire erőlködik a szárny mozgatásakor. Persze a kapunak ettől függetlenül kézzel mozgatva is könnyen kell járnia. Akkor nem erőlteti a motort.
(#) Siptiriti hozzászólása Szept 28, 2014 /
 
Sziasztok!
Tudna nekem segíteni valaki Beninca B.E MTR V1.1 kapuvezérlés programozásában?
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2014
(#) increduluszoltan hozzászólása Aug 30, 2017 /
 
sziasztok!
Beninca eco2 bekötéséhez kérnék segítséget..nem ad ki áramot az infrákhoz...nem is húz be...eddig egy két szárnyú Beninca m21motorral felszerelt kaput mozgattak,most lecseréltük Proteco leaderekkel kellene mozgatnia..
Csináltam 2 képet róla..
(#) oscar78 válasza imagevideo hozzászólására (») Dec 6, 2023 / 3
 
Szia imagevideo!

Korábban nem találkoztam evvel az elektronikával, most alkalmam volt megtekinteni. Egy Beninca ECO-2i vezérlőt kaptam bevizsgálásra. Mivel én sem találtam kapcsolási rajzot, ezért ha már nálam volt 2 db lapra lerajzoltam.

Ez egy kicsit másképpen néz ki, de hátha van hasonló áramköri megoldás, remélem segít a hiba feltárásában. A panel csak kétrétegű!
Minden azonosítható rajta, pozíció számozás és beültetési rajz nincs, de anélkül is le lehetett rajzolni. Szitázások vannak, funkció feliratok, a trimmerek alatt pozíciójelzés és persze rengeteg SMD ellenállás és kondenzátor. A helyszínen nem jártam (szerencsére HI!) és nem láttam a felszerelt motorokat, infra-sorompót, távirányítót.
Ha nálad vannak motorok felszerelve, akkor jó lenne kiegészíteni az itteni információkat.
A motorokon lévő kis tábla, rajta a típus név, a technikai adatokkal. MÉRÉSEKET kellene elvégezni a motorokon.
Elbontva a motorok bekötését, megmérni a Közös tekercsvéghez képest a két irányhoz tartozó tekercsvégeket, hogy hány Ohm az ellenállásuk és mennyi az induktivitásuk. A motorokra szerelt kondenzátorokról adatok és fotó kellene.
Ezek az adatok később sokat segíthetnek
Szóval a „szabásminta megvan” lehet tovább elemezni és hibát keresni és az esetleges eltéréseket így könnyebb lesz tovább rajzolni.

Üdv. Oscar78
(#) uniman válasza oscar78 hozzászólására (») Dec 6, 2023 /
 
A megszólított már 107 hónapja nem járt erre...
De köszi a rajzokért, szép teljesítmény!
Bár nálam az "ECO" a lebutítást jelzi, a normál/rendes kapuvezérlőkhöz képest (ráadásul ez nem is olcsó)!
(#) oscar78 válasza oscar78 hozzászólására (») Jan 28, 2024 / 1
 
Sziasztok!

Bocsánat egy kis korrekció az első rajzhoz, véletlenül nem megfelelő rajzjelet vettem le a könyvtárból a TRIAC helyett. Most pótoltam.
Üdv.: Oscar78
(#) Remci válasza oscar78 hozzászólására (») Jan 28, 2024 /
 
Köszönjük. Most úgyis van nálam egy javításon,jól jön hozzá a rajz.
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem