Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
Ha simsonról van szó, akkor hogyhogy 2 töltőtekrecs van benne? Mivel a gyári gyújtáson 1 töltő, 1 világítás és 1 gyújtás tekercs található. Ha "tuning" gyújtásod van, akkor változhat a felállás. Ha szabad érdeklődnöm mit szeretnél üzemeltetni az akkumulátorról, hogy nem elegendő 1 töltőtekercs? Nekem rengeteg extra fogyasztó van a motoromon és 2,5 éve nem volt tölteve az akkumulátor ami benne van. Tehát elegendő töltést nyújt 1 tekercs. Ha simsonról van szó, akkor a gyári helyre én 7Ah-ás aksit tudtam bepréselni, nagyobb nem fér bele. Igazából az áramkör áttervezéshez a félvezetők teljesítményét nézdd meg katalógusban, ha bírják akkor az rendben van. Továbbá így első ránézésre a zéner diódák előtét ellenállását kellene átszámolni nagyobb áramerősségre.
Idézet: „Továbbá így első ránézésre a zéner diódák előtét ellenállását kellene átszámolni nagyobb áramerősségre.” Miért is?
A világító tekercs van kicserélve elvileg töltőtekercsre... őszintén egy havernak kellene segítenem ebben...tehát nem az én mocimról van szó...én nem vettem volna ki onnan a világítótekercset... de neki minden akkuról kell, hogy menyjen... nekem meg tök mindegy, nem az enyém... nekem annyi lenne a dolgom, hogy egy töltésszabályzót csináljak neki így és ennyi... ahogy néztem semmit nem kell itt változtatni, mert a Z diódák előtti ellenállásoknak nem hiszem h sok köze van ahhoz, hogy most nagyobb áram megy át, mivel az csak a kimenő fesz stabilizálás miatt van ott, ha jól értelmezem a rajzot... igazából itt a tirisztor ami gondolom kérdéses, de a datasheet szerint ki kellene bírnia még a két töltőtekercs által leadott áramot is... bár itt gondolom már hűteni kellene...
Csak azért kérdeztem, mert nem vagyok biztos a dolgomban, és gondolom van itt olyan aki tudja, hogy jó lesz e ez így biztosan...
Hello!
Igen, jó lesz az áramkör módosítások nélküli is. Én néztem be egy kicsit. Hűtés mindenképp elengedhetetlen lesz. De az elegondolással szemben kételyeim vannak. Szerintem 2 töltőtekercs se lesz elegendő az akkumulátorról történő lámpa üzemeltetéshez. Elméletben ugyebár elől 35w-os hátúl pedig 5W-os izzók vannak a lámpába. Tehát ez 40W. Még elegendőnek is tünne, hiszen 2 töltőtekercs papíron 42W-ot tud. De a 42W-ot biztos, hogy nem tudja leadni. Mert hát ugyebár ott vannak a fránya veszteségei a generátornak, elvégre tekercs van ott, ami körül mágnes forog. Egyrészről ez, másrészről a lámpán kívűl elég sok egyéb fogyasztó van, amik korántsem kis teljesítményűek. Indexek: 2x21W, féklámpa 21W, duda stb... Ami pedig a legfontosabb azt a 40W körüli teljesítményt a töltőtekercsek nem alapjáraton adnák le, hanem a motort elég becsületessen forgatva. De véleményem szerint, az elgondolás müködőképes, de az akkumulátort sűrün kellene tölteni. Tehát mondd el ezeket neki, aztán ha benne van, akkor építsd meg neki. Aztán lehet, hogy 1 hónap múlva keresni fog, hogy mégiscsak kerüljön vissza bele a vílágítástekercs.
Sziasztok
Egy Simson 21W-os töltőtekercséhez szabályzó elektronikát szeretnék készíteni. A legnagyobb gondot az okozza, hogy terheletlenül 55V-ra is felszalad nálam. A múlt héten megvalósítottam egyet az alábbi kapcsolóüzemű szabályzóval, de úgy néz ki, kivégeztem. A maximális bemenete 60V, gondoltam az 55V belefér. De arra nem számítottam, hogy egyenirányítás után még ennél is nagyobb lesz az egyenáram feszültsége. Elkezdett melegedni, hiába ejtettem vissza fordulatot alapjáratra, tovább forrósodott. Mire lerángattam a vezetéket, kipurcant szerencsétlen. http://cgi.ebay.com/3A-LM2596HV-Voltage-Regulator-DC-Converter-Buck...2fd720 . http://cgi.ebay.com/LM2596HV-DCDC-4-5-55v-Step-Down-Converter-Adjus...t_1274 A fenti elektronikát ráforrasztottam egy próbapanelra, elé egy 4A-es Graetz és egy 100µF-os 63V-os kondi. A kimenetére pedig egy 2200µF-os 35V-os kondi. Beszerelés előtt kipróbáltam 19V AC-vel, szépen beállítottam 12,65V-ra. Úgy döntöttem, nekifutok mégegyszer ... Ötleteket szeretnék, amivel mondjuk 40-50V-nál (AC vagy DC) le tudnám határolni a max. feszültséget. Ez alatt pedig ne jelentsen plussz terhelést/ veszteséget. A válaszokat előre is köszönöm!
Szia!
Az alul linkelt fesszabályzót már megépitettem,remekül működik (az R3-at 470 ohm-ra cserélve). Pár százasból megépithető. orosz fesszabályzó
Üdv
Köszönöm a gyors választ. Bírni fogja ez a magas feszültséget? Az adatlapja alapján úgy vettem ki, 36V a határa a TL431-nek. Nekem 55-60V-ra kellene.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem h a mellékelt kapcsolásra maximum hány volt kapcsolható? Mert nem simsonba akarom. Előre is köszi!
Sziasztok! Simson s50-em van...
Egy nagyon egyszerü 12v os fesz szabályzónak a kapcsolási rajzát megköszönném! jah és akksit lehetne-e kondenzátorral helyettesíteni??!!
Sziasztok !
Van egy gyárilag 6 voltos tekercses töltésszabályzóm , fél gázon 7,8 voltot ad le egyenáramba ,viszont váltó áramba 12-14 voltot . Mi lenne a megoldás ha 12 voltos akkut szeretnék használni . Jah ,és 1 tekercses a fessz. szabályzóm .
Sziasztok! Megépítettem a rajzon található kapcsolást, de nem igazán működik. Ha nincs akumulátor a motorban a feszültség nagyon felszalad. Átnéztem, és mindent jól csináltam. Mi lehet a gond? Maga a kapcsolás nem működik? Megépítette már valaki?
Értelmezni kellene a kapcsolást, annak működését, és rögtön nyilvánvalóvá válik, akku nélkül sajna nem tud szabályozni....
Szia! Arra már rájöttem hogy csak akkuval szabályoz. De mi van akkor, ha nincs akku a motorban és véletlen indexet kapcsolok vagy dudát? Tönkremegy minden a motoromon, az izzók egyből kiégnek stb.. Erre nincs valami megoldás? Valami másik kapcsolás?
Kipróbálhatod pufferelkóval, amit az akku helyére kötsz.
10-22 ezer µF kapacitás, legalább 25V feszültségtűrésű a minimum. Egy régi Kreidleren láttam ilyen megoldást, ott gyárilag alkalmazták. Ám az idők folyamán a pufferelkó sokat veszített a kapacitásából, megnövekedett az esr értéke, egyre jobban melegedett, és a vége zárlat lett, ami vitte a szabályzót is maga után. Megjavítottam, és a kondit 22 ezer µF 35V-os csavaros, nagyáramú kivezetésekkel ellátott kivitellel pótoltam.
Köszönöm a válaszod! Holnap kipróbállom elkoval.
Szia! Asztalon próbáltam ki egy 28V AC trafóval. Ha akkut kötök rá működik, 12,9V-ra beáll a fesz. Elkóval (15000uf) a fesz 17V körül van és, a 100R ellenállás azonnal forró meg az egyik 2N2222 is. Gyorsan kikapcsoltam nehogy valami tönkremenjen. Úgy látom hogy ez csak akkor lessz jó a motorba hogy ha veszek egy akkut.
Terhelés volt az elkón? Hány voltos a feszültségtűrése? Javaslom, hogy a próbák idejére köss sorba kettő autóreflektorizzót, ez védelmet nyújthat a zárlat ellen a pufferelkó meghibásodása esetén.
Egyébként a motorban lévő generátortekercs egyáltalán nem olyan karakterisztikájú mint egy közönséges hálózati trafó, így becsapós a dolog.
Terhelés nem volt az elkón. Ha a motorban benne van a szabályzó akkor sincs rajta mindíg terhelés. Az elkó 40V 15000uf. Szerintem a trafo és a töltőtekercs között annyi a külömbség hogy a töltőtekercs feszültsége változik, a motor fordulatától függő.
Idézet: „Szerintem a trafo és a töltőtekercs között annyi a külömbség hogy a töltőtekercs feszültsége változik, a motor fordulatától függő.” Igen ez is egy különbség, de nem ez a mérvadó! A töltőtekercs úgy van méretezve, hogy túlterhelésre, zárlatra sem hajlamos leégni, (ez alól kivétel a magában a tekercsben keletkezett menetzárlat),ez a meglehetősen nagy légrésnek, és a viszonylag kicsi vasmagkeresztmetszetnek köszönhető. Terhelés nélkül jócskán megemelkedik a feszültsége, ami fogyasztó rákapcsolásakor lecsökken egy kezelhető szintre. Ugyanez a hálózati trafóról nem mondható el, pláne, ha nagyobb teljesítményű példányt vizsgálunk. De térjünk vissza a Te próbádhoz. Ha nagyteljesítményű trafót használtál, elképzelhető, hogy egyetlen félperiódus alatt fel, illetve túltöltődött a kondenzátor, talán meg is haladta az üzemi feszültség értékét, esetleg átment zárlatba. A 28V primerfeszültség meghaladja a 40V értéket egyenirányítás után, még a diódahídon eső feszültség ellenére is. Ez töltőtekercsnél nem fog előfordulni, ott nem képes egyetlen félperiódus alatt veszélyes mértékben megnövekedni a feszültség, a fentebb leírt okok miatt. Mindenesetre ha javasolhatom, még további kapacitásokat kellene párhuzamosítanod, így közelítvén egy valóságos akku tárolóképességét.
Gondolkoztam, a trafó és a töltőtekercs valóban egésszen másképp működik. Lehetséges hogy ha több elkót használnék párhuzamosan kapcsolva működne a dolog. Vannak ithon 100V/10 000uf elkóim de az az igazság hogy ezeket sajnállom erre a célra. És nem valami olcsók ezek az elkók, úgy értem hogy elsőnek megpróbállok valahonnan szerezni egy használt akkut. Ha nem megy akkor beruházok egy újra. Kb. 6000ft. Az elkók is ennyibe kerülnek. Minden esetre köszönöm a hozzászólásokat. A feszabályzó működik és a töredékéből megépítettem mint ha venni kellett volna.
Hali
Most először írok ide a fórumba habár m-ár hamarabb is elkelt volna a szakmai tanács. Én még régebben megépítettem a Krisz03 által megosztott kapcsolást, és tökéletesen működött a Simsonomon. Aztán a gyári mexás gyújtást lecseréltem babettára, aminek a 3 sorba kötött világítás tekercsét testfüggetlenítettem majd egy Graetz után rákötöttem a fesszabra. Mint utólag kiderült csináltam véletlen egy rövidzárat a motor beindítása közben és kilőttem a BT151-est. Ettől megijedtem és BT152-t raktam bele utána (gondolván nem bírta el a töltő áramot) ezzel is ugyan úgy működik mint a 151-el. Az adatlapok alapján sem lehet szerintem semmi baj mivel a gate minimum gyújtó fesz-e ugyan annyi mindkettőnél. Azért megkérdezném, hogy csináltam-e valami gondot ezzel vagy csak egy bika tirisztort használok feleslegesen. Ja és fényszórót a Graetz után de a fesszab előtt kötöttem be szóval egy lüktető egyenáramot kap párhuzamosan a szabályzóval. Ez is már több mint egy éve így működik gond nélkül. Szerintetek ez is egy jó alternatíva a többi mellett? Ui: bocs a hosszú szövegért
Hát csak mert lehet h működik csak mondjuk veszteségesebben mint más bekötés mellett.
Láttam am h vannak akik a világítást meg több nagyobb teljesítményű fogyasztót is akksiról szeretnének üzemeltetni. Gyári gyújtásnál. Nem tudom h vki vetette-e már fel azt az ötletet, h vesznek két 12V 35W-os világítás tekercset, mind kettőt testfüggetlenítik, majd párhuzamosan kötik őket és úgy rá a töltő elektronikára. Akkor durván 70W töltéssel rendelkeznek, de számoljunk csak 60W-al. Akkor már elöl egy 45W-os izzó is simán elpislákol hátul egy 5W-os és még akkor is marad 10W amit szabadon fel tud használni az illető.
Szerintem teljesen kivitelezhető és működőképes az ötlet. A tekercsek fázisban működnek és akkor az áram duplázódik. Mit gondoltok hibás a felvetésem valahol?
Rendben bocsi. Igyekszem észben tartani.
Hali!
Szerintetek ha megépíteném ennek a kapcsolásnak a szabályzó "Ladeteil" részét és a indexet a gyári reléről szeretném használni akkor működne ? Milyen egyenirányító kellene hozzá hogy működjön rendesen a szabályzás ?
Helló!
Egy kis segítség kellene, egy barátom simsonját bütyköljük, új 12 v-os töltő tekercs van benne az aksi még nincs bent (biztonsági okokból) és valószínű a feszültségszabályozó elszállt, mert nem egyenirányít és valótlanul alacsony feszültség jön ki rajta (még mindíg akku nélkül) , annyit tudok a fesz szabrol h még eredeti és nem az indexrelés, hanem a hagyományos, van itthon nekem egy vadonatúj elba 8871.10- es szabályzóm, jó lesz az bele? Hogyan tudnám bekötni azt? (Kicsit kétejeim vannak afelől, hogy tudom-e hogy, hogyan működik a fesz szabályzó, a gerjesztés szabályzósat értem, de ez ugye nem gerjesztős) Köszönöm, és bocsánat, hogyha kicsit bugyuta volt a kérdés.
Helló! El tudnád küldeni a rajzot e-mailben, mert a tárhelyen nem találom. Cím: * Előre is köszi.
Szerk: Emil törölve .
Írj neki privát üzenetet, vagy emailt. Az egy négy éves hozzászólás amire válaszoltál, nem biztos, hogy észleli. Valószínűleg ezért nincs már a tárhelyen a rajz. A te címed meg ne tedd a fórumra, ha nem akarsz spam-eket kapni. Akit érdekel elolvassa az adatlapodon.
Heló lenne egy kérdésem hogy mi kell pontosan az akkumulátor bekötéséhez egy Simson s51n hez?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |